Strana 1 z 45

[E30 320i -> 328i Turbo

Napísané: Piatok, 9. Septembra 2011, 00:30
od Dendo
Caute! :) Takze po dlhom case som sa aj ja rozhodol vytvorit pribeh mojho auta. Cim zacat? Asi pekne po poriadku. Auto mam od mája 2011 ale az teraz som sa dokopal k tomu aby som spravil pribeh. Po tom co som bol prevezeny v zopar autach tejto znacky, a mal som moznost si ich vyskusat som uz nechcel ani pocut o inom aute. Tak som setril az jedneho dna som s kamosom sadol na vlak, siel pozret E30 320i, previezol sa , spisal zmluvu a slo sa domov s mojim prvym bmw. Podvozok trochu K.O , kolisal volnobeh, nejaka ta hrdza, nefungoval tachometer, to mi vsak nevadilo pretoze som si ju chcel vlastnorucne porobit. Prve veci ktore sme na nej robili ak sa dobre pametam, bol tachometer (natiahnutie novych kablov od diferaku az do kasne), nejake to cistenie, sprovoznenie spinacov vnutorneho osvetlenia na dverach atd atd. Po 3 mesiacoch zabavy, a vozenia sa, sa mi podarilo rozbit olejovu vanu (uz nikdy nejazdim po polnych cestach ktore nepoznam :D ). Tricka stala kym sm zohnal vanu asi 2 tyzdne, vanu sme nahodili, jazdil som par hodin. Na parkovisku sme nastavovali volu na plyne a po vytoceni na 3tis otacok sa zrazu z motora ozval hrkot. Po vypnuti uz sa motor nechcel ani pretocit. Nasledovalo odtiahnutie do garaze a dllllha diskusia co tomu asi moze byt. Preskocene rozvody? Zlomeny ventil? Utrhuty piest od ojnice? Alebo nieco celkom ine? Po vysroubovani sviecok bola jedna rozmlatena takze je to jasne, musi dole hlava! Takze odstrojenie motora, hlava dole a z pohladu ktory sa nam naskytol mi doslo zle. Z jedneho valca na nas vykukol deravy piest a na nom lezal odlomeny ventil. V dalsich valcoch boli piliny a ulomky z ventilu a rozbiteho piestu a na stenach valcov ryhy. Ako to vyriesit? Najrychlejsia a asi najlacnejsia bola vymena komplet celeho motora takze sme zacali zhanat motor. Lenze aky motor tam bude najlepsie dat. Chcel som m50b25 ale na to momentalne neboli financie a podobne prostriedky, takze volba padla na m20b25 (ak sa zozenie). Za par dni mi volal znamy ze zohnal m20b25 z E34 buranej na zadok na vrakaci aj s elektrikou a riadiacou jednotkou, ci ho chcem. Motor som zajednal, a za par dni uz sme ho viezli smer garaz kde uz cakala polorozobrata E30. A v tychto chvilach prisli tie najvacsie chutovky typu : ako vybereme ten motor von? Ako tam dame ten druhy? Podotykam ze mam garaz bez elektriky, a nejake to zakladne naradie ( o zvaracke, karbobruske ci nebodaj zdvihaku motora nemoze byt ani reci ). Ale ked sa chce, vsetko ide, takze sme odstrojili z motora co sa dalo (predtym bol este chvilku pokusne poskladany naspet a jazdil ako 5 valec ale o tom sa rozpisem ak by to niekoho zaujimalo :D ), povolili silentbloky motora, odpojili elektriku, odsroubovali od prevodovky. Na radu prisla lesenarska trubka , lano, a traja sme motor s velkou namahou vytiahli von rucne :) . Z motora som na pamiatku vymontoval veci ktore by sa mohli este niekedy zist a zvysok putoval do srotu. Kedze moja stara M20b20 aj dovezena m20b25 boli oba MOTRONIC, nebolo treba menit motorovu elektriku. Mission impossible : dostat motor do auta . Ako na to? samozrejme v nasich "skvelych" podmienkach zase lesenarska trubka, tentokrat 4 ludia, a motor sme len tak tak zdvihli a dostali do kasne. Najvacsi problem bol spasovat ho s prevodovkou ale nakoniec sa to podarilo. A ted probleem. Mal som sice motor m20b25, aj riadiacu jednotku, lenze k motoru chybala vaha vzduchu a koleno od vahy k skrtiacej klapke. Peniaze ziadne lebo posledne som vysypal do okienka na vrakaci za motor, tak co teraz? Potreboval som aby auto jazdilo. Po chvili premyslania ma napadla zaujimava myslienka. Sanie m20b25 ma rovnaky priemer trubiek pri hlave ako sanie m20b20, takze sme motor zoskladali takto : blok, hlava, RJ, m20b25, a sanie, skrtiaca klapka, koleno, vaha vzduchu a vstreky z m20b20. Po zapojeni elektriky, a vsetkych hadic som si sadol do auta a plny ocakavania otocil klucom .... CVAK, a nic... po dlhsom skumani problemu sme nasli zly kontakt na kostre motora, a starter uz tocil. Po chvili sa motor prebral k zivotu. Jazdilo to ale motor nesiel tak ako by mal, koli vahe a saniu a vstrekom z 2.0i proste nedostaval to co by potreboval. Pomohlo experimentovanie s nastavenim vahy vzduchu. Auto jazdi bez problemov, len s orezanym vykonom. Tricku sme poskladali, zase jazdi, a ja cakam na vyplatu aby som mohol kupit vahu, a saciu hadicu a svihnut tam konecne aj sanie so vstrekmi z 2.5i ktore zatial caka v garazi :) .

Re: [E30 320i -> 325i] Strieborná tricka

Napísané: Piatok, 9. Septembra 2011, 00:35
od MAF_BLISTER
Pekná klasa, nech ti vydrží dlho a sprav z toho niečo :P. Len plechy nechaj tam kde sú, lebo tuningová by už nebola klasa :D

Re: [E30 320i -> 325i] Strieborná tricka, Zasa problem!

Napísané: Piatok, 9. Septembra 2011, 00:50
od Dendo
Nejake fotky z prestavby :twisted:

Re: [E30 320i -> 325i] Strieborná tricka

Napísané: Piatok, 9. Septembra 2011, 00:53
od Dendo
Dakujem :). Nechcem ju menit na vyzor, jedine nejaky normalny podnaraznik by to chcelo. E30 je krasna tak ako ju vyrobili. Nemam rad tuzing, aj to kridlo by som bol radsej keby tam nebolo ale toto konkretne tu tricku az tak nespati. Ale teraz treba riesit ine veci. Ale raz aj to pojde dolu.

Re: [E30 320i -> 325i] Strieborná tricka

Napísané: Piatok, 9. Septembra 2011, 07:02
od MattyX
dopředu kup normálně novou čast toho spodního čela + lízátko ;) prahy bud nejaky origo nebo zadny , todle vypadá divně :( jinak pekná práce :)

Re: [E30 320i -> 325i] Strieborná tricka

Napísané: Piatok, 9. Septembra 2011, 08:31
od hessy
heh toto auto poznam este ked jazdilo v Holici :lol:

Re: [E30 320i -> 325i] Strieborná tricka

Napísané: Piatok, 9. Septembra 2011, 10:28
od maiki
pekna praca, este nejaky dobry podvozok, pusitit ju k zemi a bude super :thumbup:

Re: [E30 320i -> 325i] Strieborná tricka

Napísané: Piatok, 9. Septembra 2011, 11:04
od mamomi
maiki napísal:
pekna praca, este nejaky dobry podvozok, pusitit ju k zemi a bude super :thumbup:


+1 aj keď ju majiteľ asi sem-tam prevetrá na poľnej ceste ako vyššie spomínal.

fešná robota ;) šťastné chvíle s autom prajem!

Re: [E30 320i -> 325i] Strieborná tricka

Napísané: Piatok, 9. Septembra 2011, 12:18
od Dendo
Prahy by som tiez rad nejake ine len ako som spominal je tam viac veci co treba riesit.
mamomi - nechodim vetrat na polne cesty, vtedy ked sa mi podarilo odpravit vanu som viezol jednemu typkovi na chatu repraky a tam viedla zrovna iba polna cesta.

hessy - jj auto je z holica :P

Re: [E30 320i -> 325i] Strieborná tricka

Napísané: Piatok, 9. Septembra 2011, 12:36
od zdenko
motor si bral s danubiusu?

Re: [E30 320i -> 325i] Strieborná tricka

Napísané: Piatok, 9. Septembra 2011, 12:41
od Dendo
Ano, z danubiusu :smile: preco sa pytas?

Re: [E30 320i -> 325i] Strieborná tricka

Napísané: Piatok, 9. Septembra 2011, 12:43
od zdenko
a to aj funguje?? lebo s takymi vecami niesom u nich spokojny

Re: [E30 320i -> 325i] Strieborná tricka

Napísané: Piatok, 9. Septembra 2011, 12:53
od Dendo
No musim povedat ze zatial ide :-D. snazim sa s tym moc nejazdit kym tam nieje vsetko z 2.5ky ale ist ide a dufam ze aj dlho pojde. Popravde som nevedel co mam cakat ked som dosiel tam pre motor a bol tam hodeny vonku s par dalsimi vrakmi motorov, len prikryty plachtou

Re: [E30 320i -> 325i] Strieborná tricka

Napísané: Piatok, 9. Septembra 2011, 12:59
od zdenko
co za neho chceli?

Re: [E30 320i -> 325i] Strieborná tricka

Napísané: Piatok, 9. Septembra 2011, 14:26
od Demkowicz
presne takto si do bodky predstavujem Slovenský sen, banda chalanov ktori rozhybu hocičo , najsONE vela stastia :twisted: