[E30 320i -> 328i Turbo
Napísané: Piatok, 9. Septembra 2011, 00:30
Caute! :) Takze po dlhom case som sa aj ja rozhodol vytvorit pribeh mojho auta. Cim zacat? Asi pekne po poriadku. Auto mam od mája 2011 ale az teraz som sa dokopal k tomu aby som spravil pribeh. Po tom co som bol prevezeny v zopar autach tejto znacky, a mal som moznost si ich vyskusat som uz nechcel ani pocut o inom aute. Tak som setril az jedneho dna som s kamosom sadol na vlak, siel pozret E30 320i, previezol sa , spisal zmluvu a slo sa domov s mojim prvym bmw. Podvozok trochu K.O , kolisal volnobeh, nejaka ta hrdza, nefungoval tachometer, to mi vsak nevadilo pretoze som si ju chcel vlastnorucne porobit. Prve veci ktore sme na nej robili ak sa dobre pametam, bol tachometer (natiahnutie novych kablov od diferaku az do kasne), nejake to cistenie, sprovoznenie spinacov vnutorneho osvetlenia na dverach atd atd. Po 3 mesiacoch zabavy, a vozenia sa, sa mi podarilo rozbit olejovu vanu (uz nikdy nejazdim po polnych cestach ktore nepoznam
). Tricka stala kym sm zohnal vanu asi 2 tyzdne, vanu sme nahodili, jazdil som par hodin. Na parkovisku sme nastavovali volu na plyne a po vytoceni na 3tis otacok sa zrazu z motora ozval hrkot. Po vypnuti uz sa motor nechcel ani pretocit. Nasledovalo odtiahnutie do garaze a dllllha diskusia co tomu asi moze byt. Preskocene rozvody? Zlomeny ventil? Utrhuty piest od ojnice? Alebo nieco celkom ine? Po vysroubovani sviecok bola jedna rozmlatena takze je to jasne, musi dole hlava! Takze odstrojenie motora, hlava dole a z pohladu ktory sa nam naskytol mi doslo zle. Z jedneho valca na nas vykukol deravy piest a na nom lezal odlomeny ventil. V dalsich valcoch boli piliny a ulomky z ventilu a rozbiteho piestu a na stenach valcov ryhy. Ako to vyriesit? Najrychlejsia a asi najlacnejsia bola vymena komplet celeho motora takze sme zacali zhanat motor. Lenze aky motor tam bude najlepsie dat. Chcel som m50b25 ale na to momentalne neboli financie a podobne prostriedky, takze volba padla na m20b25 (ak sa zozenie). Za par dni mi volal znamy ze zohnal m20b25 z E34 buranej na zadok na vrakaci aj s elektrikou a riadiacou jednotkou, ci ho chcem. Motor som zajednal, a za par dni uz sme ho viezli smer garaz kde uz cakala polorozobrata E30. A v tychto chvilach prisli tie najvacsie chutovky typu : ako vybereme ten motor von? Ako tam dame ten druhy? Podotykam ze mam garaz bez elektriky, a nejake to zakladne naradie ( o zvaracke, karbobruske ci nebodaj zdvihaku motora nemoze byt ani reci ). Ale ked sa chce, vsetko ide, takze sme odstrojili z motora co sa dalo (predtym bol este chvilku pokusne poskladany naspet a jazdil ako 5 valec ale o tom sa rozpisem ak by to niekoho zaujimalo
), povolili silentbloky motora, odpojili elektriku, odsroubovali od prevodovky. Na radu prisla lesenarska trubka , lano, a traja sme motor s velkou namahou vytiahli von rucne :) . Z motora som na pamiatku vymontoval veci ktore by sa mohli este niekedy zist a zvysok putoval do srotu. Kedze moja stara M20b20 aj dovezena m20b25 boli oba MOTRONIC, nebolo treba menit motorovu elektriku. Mission impossible : dostat motor do auta . Ako na to? samozrejme v nasich "skvelych" podmienkach zase lesenarska trubka, tentokrat 4 ludia, a motor sme len tak tak zdvihli a dostali do kasne. Najvacsi problem bol spasovat ho s prevodovkou ale nakoniec sa to podarilo. A ted probleem. Mal som sice motor m20b25, aj riadiacu jednotku, lenze k motoru chybala vaha vzduchu a koleno od vahy k skrtiacej klapke. Peniaze ziadne lebo posledne som vysypal do okienka na vrakaci za motor, tak co teraz? Potreboval som aby auto jazdilo. Po chvili premyslania ma napadla zaujimava myslienka. Sanie m20b25 ma rovnaky priemer trubiek pri hlave ako sanie m20b20, takze sme motor zoskladali takto : blok, hlava, RJ, m20b25, a sanie, skrtiaca klapka, koleno, vaha vzduchu a vstreky z m20b20. Po zapojeni elektriky, a vsetkych hadic som si sadol do auta a plny ocakavania otocil klucom .... CVAK, a nic... po dlhsom skumani problemu sme nasli zly kontakt na kostre motora, a starter uz tocil. Po chvili sa motor prebral k zivotu. Jazdilo to ale motor nesiel tak ako by mal, koli vahe a saniu a vstrekom z 2.0i proste nedostaval to co by potreboval. Pomohlo experimentovanie s nastavenim vahy vzduchu. Auto jazdi bez problemov, len s orezanym vykonom. Tricku sme poskladali, zase jazdi, a ja cakam na vyplatu aby som mohol kupit vahu, a saciu hadicu a svihnut tam konecne aj sanie so vstrekmi z 2.5i ktore zatial caka v garazi :) .

