Strana 1 z 2

[E34 535i]

Napísané: Štvrtok, 6. Marca 2008, 22:04
od Helldiver
Tak sem davam aj svoje auto, 535i rv 92, 211PS, 4x el okna, laktove opierky vpredu-vzadu, lyziarsky tunel, dvojzonova klimoska, velky BC, ASC, tempomat, hmlovky, to je tak vsetko asi, zopar fotos:

Obrázok

Obrázok

Na aute som zatial vymenil (okrem samozrejmych veci ako sviecky,olej, filtre) tycky riadenia a 1 silentblok :lol: Powerflex, kupil som samozrejme komplet set powerflexov do prednej napravy, len ono dostat povodne silentbloky z ramien bez pouzitia lisu a s ramenami stale na aute je dost fuska, tak som zatial len jeden stihol, potom som uz auto zasa musel poskladat, kedze ho denne potrebujem, zvysne snad nahodim tento vikend. Okrem toho nove letne gumy Hankook K104 225/45 R17 dopredu a 245/40 R17 dozadu som nahodil.

Plany do buducna: su objednane komplet nove ramena do prednej napravy, zohnal som uz M-paket s hmlovkami a ostrekovacmi svetiel, objednavam nove tlmice Bilstein B4 a k tomu este musim zohnat M-technik pruziny, auto pojde spolu s napasovanim M-paketu do celolaku, dam dymove smerovky a bielo-cervene zadne lampy, dovnutra chcem drevo + bezovu kozu (vyhrievane sportove sedacky), vyfuk este neviem jak poriesim, ale nerezove trubky od zvodov dalej by som chcel, seriovy kat nahradim dvoma kovovymi sportovymi katmi, koncak seriovy a nanho navarit dve 70mm rovne nerez koncovky, stredovy tlmic by som tiez rad zachoval, preco len je to limoska a nechcem aby to rvalo usi. Co sa tyka motora, tak urcite nahradit mechanicku LMM MAPkom (toto samotne prinesie skoro 20 koni pri lepsej efektivite motora), vylestit a napasovat sanie na kanaliky v hlave (tiez vylestit a zlepsit priechodnost), vylestit klapku, program do motronicu optimalizovany na 95okt fuel (stock je na 91okt), mierne zvysit kompresiu (skutocne mierne, zo stock 8,8 na na 9 mozno), 272 vacka, casom mozno zvody nejake, vysledok by mal byt cca ~250PS pri zachovanom charaktere motora (velmi pekny zatah uz od volnobehu). To je asi tak vsetko zatial, zmeny sem budem priebezne davat.

Napísané: Piatok, 7. Marca 2008, 15:19
od Helldiver
Su o dost tvrdsie ako seriove silentbloky a preto znacne zmensuju "gumovost" riadenia, zlepsuju drzanie stopy, presnejsie vymedzuju geometriu, vdaka comu by mali udajne aj predlzovat zivotnost pneumatik, to uz neviem, pre mna su dolezite tie prve faktory skor + to ma velku vyhodu, ze sa nijak nelisuju a polyuretan nepodlieha unave materialu, popraskaniu atd ako guma (respektive ovela menej), preto by mali prezit auto...

Napísané: Nedeľa, 9. Marca 2008, 20:20
od Helldiver
Bohuzial, svetlu latku, sice v aboslutne super stave, nikde nepotrhana, nepresedena, fakt pekna, ale latka. Cez tyzden si idem po komplet oblozenia dveri a palubku v bezovej kozi s drevom, na ebay teraz ciham na nejake pekne sportsitze v bezovej kozi(najlepsie vyhrievane v elektrike s pamatou a aj lordozou - regulaciu tvrdosti operadla, ma to brat v 5er a je to super), dneska som si z reichu doviezol aj M-paket s hmlovkami a ostrekovacmi svetiel. Este by som rad servotronic riadenie (regulacia ucinku posilovaca podla rychlosti auta, nie otacok motora) zohnal.

Napísané: Pondelok, 10. Marca 2008, 12:37
od Helldiver
Dneska vam odfotim M5 naraznik ak chcete 8) je krasny, len sa neviem rozhodnut ci to spravit ako to mala M5, teda spodky naraznikov a prahov v sedej, alebo cele do farby... ale asi to dam do farby cele, kedze to M5 neni a nechcem aby to bola zvonka kopia M5ky...

Napísané: Sobota, 15. Marca 2008, 19:45
od Helldiver
Tak uz je ten intos (bezova koza s drevom) doma, teraz len bezove sportsitze zohnat...

Napísané: Pondelok, 7. Apríla 2008, 10:41
od Helldiver
powerflexy konecne nahodene komplet vsetky, dneska dorazili nove bilstajny a podarilo sa mi kupit aj servotronic prevodku riadenia :))

Napísané: Nedeľa, 20. Apríla 2008, 13:45
od Helldiver
Dneska som kontroloval vedenia klimy do kondenzatora kedze nabudci tyzden davam novu napln do klimy, predny naraznik isiel dole, tak som rovno len tak skusmo vyskusal nasadit Mkovy naraznik:
Obrázok
Obrázok

A este foto intosu:
Obrázok

Napísané: Streda, 23. Apríla 2008, 14:22
od Helldiver
Nahodene nove bilstajny aj s ulozeniami a dorazmi + chip do ECU odladeny na 95okt palivo (stock je na 91okt alebo este menej tusim...), je to dost ina jazda, uz s tym zacinam byt jazdne veeelmi spokojny pomaly 8) . Co sa tyka podvozku, tak este prijdu teraz dozadu nove umlenkhebely ramien + powerflex ulozenia napravnice, vpredu vymenim hlinikove ramena (na pravej strane som zistil na cape nepatrnnu volu, lava je v pohode, ale pre istotu vymenim obe), potom namontujem este servotronic riadenie a s podvozkom som hotovy (mooozno este niekedy dam znizene pruziny, ale na druhej strane je to iba opticka vecicka, kedze auto jazdi super a na nasich tankodromoch mi seriova vyska maximalne vyhovuje...), ako dalsi ide na radu vyfuk, kedze mam podozrenie ze sa odporucal kat aj s lambdou do vecnych lovist, takze objednavam kovove sportove 100cps katy s vacsou priechodnostou, novu lambdu + nejake tesnenia na vyfuk, ladene zvody na M30 neviem zohnat nejako...

Napísané: Nedeľa, 18. Mája 2008, 14:00
od Helldiver
Tak som nahodil tento vikend servotronic, strasne nieco, robil som to len so zdvihakom a sadou klucov a uz nikdy viac, sam stastny ze je to uz hotove... Akurat som este nezapojil RJ servotronicu lebo mi prijde asi az zajtra. Bez nej je to konstantne tuhe :D .

Napísané: Štvrtok, 29. Mája 2008, 22:49
od Helldiver
Dneska v pit-stope (mozem len odporucit) nahodene powerflexy do zadnej napravnice a dobreee je to, mam rad svoje auto coraz viac:))))

Napísané: Piatok, 13. Júna 2008, 18:51
od Helldiver
Tak som kupil a po robote vecer aj prehodil silenty motora (535i ma hydrolagre takze mastnych skoro 4 tisic v BMW, este kupim a prehodim aj silenty prevodovky), okrem toho som pre istotu vymenil aj vsetky styri ramena lebo capy boli trocha volnejsie (jeden uz aj buchat zacal), dalej meyle horne ulozenia tlmicov a na nahodenie cakaju aj zadne lemforder kosticky do ramien (ta draha krpata kosticka co stoja 6litrov v BMW obe :roll: ), na ceste su Weitec -35mm pruziny dopredu, takze coskoro bude koniec offroadovych cias... A v intosi sa chysta velka zmena ale to nejdem prezradzat co to je, ale dam foto az ked to bude nahodene:))) - big thx to skaldo:)))

Napísané: Sobota, 14. Júna 2008, 17:36
od Helldiver
Tak uz som jednu tu kosticku vymenil, boli tam snad este povodne od BMW, takze matka na srobe tak zazrata ze som si pripadal ze servisujem zetor a nie osobne auto, povolila len cez lesenarsku trubku (lesenarska trubka copyright by BlackMW)... A rozdiel je hned poznat, na tej starej kosticke boli oba capy klasicky vybite. Zajtra zfusujem aj druhu stranu a zadok je kompletne spraveny.

Napísané: Sobota, 14. Júna 2008, 23:53
od Helldiver
Za pomoci fuserklubu bratislava ked sa naskytne problem s ktorym si neviem rady (za asistenciu pri rieseni velmi dakujem hlavne blackovi) a inac doma na kolene a sporadicky na roboty ktore us fakt odrb vyuzijem servis, ale to sa stalo len dvakrat zatial (tlmice a silenty zadnej napravnice).

Napísané: Štvrtok, 21. Augusta 2008, 16:05
od Helldiver
Tak po dlhsej dobre zopar updatov, pribudla rozpera v motorovom priestore znacky wiechers, urcite je to citit, ale este ju vylepsim lebo je trojdielna a v spojoch ma dost volu, mohla by byt znacne tuhsia. Ale hlavne som konecne zacal s ladenim motora, pre tieto ucely som kupil skoro kompletny druhy motor M30B35 (thx to Marko & Zelo), plan je taky, ze porobim hornu polovicu
motora a prehodim tu, ale v pripade ze po zistim nejake problemy na mojom bloku (ryhy vo valcoch, klukove bo ojnicne loziska v prdeli, aj ked je to nepravdepodobne, lebo motor bezi velmi pekne a ma vykonu celkom dostatok si myslim), tak prehodim komplet motor aj s blokom.
Takze zopar obrazkov:
1. Celkovy pohlad na hlavu a sanie (spalovacie priestory prvych dvoch valcov uz vylestene)
Obrázok

2. Detial spalovacich priestorov, len nahrubo ocistene od necistot ocelovou vlnou
Obrázok

3. Detail opracovanych spalovacich priestorov (ak si pytate ze naco je to dobre lestit, tak prave kvoli tomu aby sa na zrkadlovo hladkom povrchu neusadzovali usadeniny a motor tak vydrzi omnoho dlhsie cisty)
Obrázok

4. Tu vidno ako je nedokonalo spasovane povodne sanie s tesnenim, ktore je vacsie (tesnenie je rovnako zle spasovane aj na strane hlavy motora, pre vyfukove kanaliky a zvody plati to iste), kanaliky v sani maju vyrazne viac pozdlzny tvar ako sacie kanaly v hlave, zhorsuje to celkovy prietok vzduchu k sacim ventilom.
Obrázok

5. A tu uz riesenie - zacate spasovavanie kanalika s tesnenim, vsetky tieto prechody treba spasovat a zbrusit tak aby nebol hmatatelny nijaky vyrazny prechod, s tym ze na strane sania netreba lestit az na zrkadlovo hladky povrch, kvoli premiesaniu zmesi, naopak, na strane vyfukovych kanalov musi byt povrch co uplne najhladsi, aby sa spaliny neusadzovali a zlepsil sa ich odtok
Obrázok

6. Este foto bloku, pre predstavu kolko usadenin sa po case napriklad na piestoch vytvori:
Obrázok

7. Tu uz piest nahrubo ocisteny ocelovou vlnou (velmi jemny cistiaci prostriedok, nezanechava ziadne skrabance, da sa tym napriklad lestit aj drevo...)
Obrázok

Budu sa este lestit aj zdvihatka ventilov (to je zevraj dobre robit pre lepsi tok oleja po nich a tym padom aj ich chladenia), ventily (pre lepsi tok zmesi a spalin cez motor), do motora pojde bud 280 stupnova alpinacka vacka, alebo 284 schrick, hlava sa komplet pretesni, nastastie loziska vacky a zdvhatok su vo velmi peknom stave, celkovo motoro posobil dojmom, ze bol sice trochu zanedbany (stary olej) ale nemal toho natocene mnoho, vacka skoro ako nova fakt napriklad, dosadacie plochy zdvihatok mali sotva hmatatelne opotrebenie, pri vyssich najazdoch su uz uplne vybrusene... No uvidime co z toho bude, sam som zvedavy.

Napísané: Štvrtok, 21. Augusta 2008, 19:59
od Helldiver
Dakujem, ale parada bude az to bude mat na brzde nejake tie kone:))) .