[E46 318D Touring] môj/náš Brambor ! PREDANY !
Napísané: Nedeľa, 22. Mája 2011, 16:35
Za siedmimi horami a siedmimi dolami sa jedného dňa zjavil úplny flegmatik Brambor. V podstate ani ja poriadne neviem ako to všetko bolo. Len viem že som mal 13 alebo 14 rokov a išly sme na dovolenku. Prišli sme z dovolenky a ako kazdy rok po dovolenke nás vždy príde pozreť dedo. Ale tento krát už neprišiel na malej C3 ale na veľkom BMW. Ked som ho zbadal hneď som vedel ze je to láska na prvý pohľad. Bolo úplne ako nove a pritom malo už niečo za sebou (cca 200000km). Rok výroby 2002, dovezené z nemecka alebo belgicka a veľmi dobra výbava. V podstate si ani nepamätám čo všetko obsahuje Brambor ale viem že je toho dosť
. Skoro každý týždeň som ho umýval, vysával a staral sa oň ako keby bol môj. V duchu som si vravel keby tak raz bolo moje. A jedneho pekného dňa sa dedo rozhodol ze Brambor preda
a zrovna ja som musel byť ten čo sa o predaj Brambora bude starať. Tak som ho nafotil a hodil na internet a nahodil som tam dosť vysokú sumu aby sa tak skoro nepredalo
. Čas utekal a o Brambor nemal nikto záujem až sa dedo rozhodol že nám Brambor daruje. Môj sen bol skoro splnený. Brambor bol konečne u nás akurát že ja som mal asi 16 a vodičák nedohladne. Brambor bol využívaný akurát cez víkendy. Vtedy mal už 315000km (počas dedovho používania nebolo nič menené !) a tak investície prešli na nás. Našťastie len snímače brdz a silenbloky predných ramien. Prešiel rok a pol a ja som stal pred Bramborom s vodičákom v ruke.

[





V zime začal menší problém na jednotke pri rozbiehani mi vynechával motor. Nikto nevedel čím to môže byť ale všetci hovorili že sú zle trysky. Išli sme teda na PC a ten povedal že je upchaté nasávanie. Následne ho vyčistili v jednom nemenovanom servise a pre istotu sa rozhodli že vymenia aj žhaviče (žhaviče som nechcel meniť chcel som len vyčistiť nasávanie). O týždeň volajú že nasávanie vyčistené ale že je tam menší zádrhel a to že zalomili žhaviče v hlave a že budu zháňať vytahovak a keď nie tak to rozoberú a vytiahnu. Týzdeň sa nikto neozýval až tam otec zavolal a povedali mu že to nevedia opraviť ale že môžu dať dole hlavu ale že za nič neručia keď sa náhodou niečo pokazi. Ja som nevedel či sa mám smiať alebo plakať. Našťastie mám známeho, ktorý má známeho mechanika z BMW. Auto sme zo servisu odviezli a zaviezli tomuto mechanikovi. Ten zrepasoval komplet hlavu a musím ho pochváliť za veľmi kvalitne odvedenú prácu.

Hlava zrepasovaná, nasávanie vyčistené, žhaviče nové (boli tam ešte originál od výroby
) ale hlavný problém stále neprestal auto stále vynechávalo aj keď menej ale stále to bolo citelné. Až jedného krásneho dňa som sa rozhodol že skúsim odpojiť EGR ventil. Odpojením ventilu sa chod motora výrazne zmenil k lepšiemu a vynechávanie prestalo úplne. Ale ešte stále bol dlhy zoznam toho čo treba ešte opraviť. Prestal fungovať centrál a staáe sa otváralo sklo kufrových dverí, prestalo svietiť tretie brzdové svetlo, kladky a remene mali to najlepšie už dávno za sebou a čo bolo najhoršie vodná pumpa bola v katastrofalnom stave. Dokonca som auto odstavil a prestal som sa voziť kým nenašetrím na vodnú pumpu. Prešiel asi týždeň alebo dva a vodnú pumpu som mal doma. Fotky z výmeny nemám ale vodná pumpa tam bola od výroby. Inak výmena je veľmi jednoduchá. Čas išiel ďalej a ja som šetril jak drak
. Po dvoch mesiacoch mám doma silenbloky motora a prevodovky (neni ich kedy vymeniť) a konečne aj remene a kladky. A tak som sa pustil do ďalších oprav remene a kladky som vymenil (staré tam boli od výroby) a potom som sa pustil s otcom do elektriky kedže ja ju nemám moc v láske
. Zaujmavé bolo to že cetrál bol ok akurát že klúče prestali fungovať. Klúče sme rozobrali a zistili že spínač zamykania bol odtrhnutý na oboch klúčoch. Otec to zaletoval a centrál zas funguje tak ako ma. Ďalej sme zistili prečo nefunguje tretie brzdové svetlo a prečo sa otvará furt sklo zadných dverí (roztrhnuté kábliky). Dnes ma Brambor nalietaných 328000km




Časom chcem ešte určite vymeniť spojku a zotrvak lebo tie sú tam tiež určite ešte od výroby a zotrvak dosť silno buch pri vypinani motora. A určite časom pôjde aj nový výfuk...Ale uˇž teraz viem že to auto si chem nechať navždy. V rodine mame ešte 320d ročník 2006 a 316i ročník 2010 a pre mňa ani jedno neprekonalo Brambor :)
p.s. Prajem vám veľa stastných km na vašich tátošoch a ospravedlňujem sa za pravopisne chyby...a možno som zle vložil obrázky




[






V zime začal menší problém na jednotke pri rozbiehani mi vynechával motor. Nikto nevedel čím to môže byť ale všetci hovorili že sú zle trysky. Išli sme teda na PC a ten povedal že je upchaté nasávanie. Následne ho vyčistili v jednom nemenovanom servise a pre istotu sa rozhodli že vymenia aj žhaviče (žhaviče som nechcel meniť chcel som len vyčistiť nasávanie). O týždeň volajú že nasávanie vyčistené ale že je tam menší zádrhel a to že zalomili žhaviče v hlave a že budu zháňať vytahovak a keď nie tak to rozoberú a vytiahnu. Týzdeň sa nikto neozýval až tam otec zavolal a povedali mu že to nevedia opraviť ale že môžu dať dole hlavu ale že za nič neručia keď sa náhodou niečo pokazi. Ja som nevedel či sa mám smiať alebo plakať. Našťastie mám známeho, ktorý má známeho mechanika z BMW. Auto sme zo servisu odviezli a zaviezli tomuto mechanikovi. Ten zrepasoval komplet hlavu a musím ho pochváliť za veľmi kvalitne odvedenú prácu.

Hlava zrepasovaná, nasávanie vyčistené, žhaviče nové (boli tam ešte originál od výroby







Časom chcem ešte určite vymeniť spojku a zotrvak lebo tie sú tam tiež určite ešte od výroby a zotrvak dosť silno buch pri vypinani motora. A určite časom pôjde aj nový výfuk...Ale uˇž teraz viem že to auto si chem nechať navždy. V rodine mame ešte 320d ročník 2006 a 316i ročník 2010 a pre mňa ani jedno neprekonalo Brambor :)
p.s. Prajem vám veľa stastných km na vašich tátošoch a ospravedlňujem sa za pravopisne chyby...a možno som zle vložil obrázky
