Strana 1 z 3

[E30 318iS]............Norbi

Napísané: Sobota, 8. Mája 2010, 18:33
od nnoorrbbii
Hladal som si auto cca 3-4 mesiace. Vyskytla sa moznost ist ponho do Prahy, je z ceskeho for a E30, kde boli popisane “vsetky” opravy, upravy atd. S kamosom sme nasadli na bus v stredu vecer a islo sa. V buse sa budim rano o 4ej, ze zapcha na dialnici, vsade sneh a brutalne snezi. Zacinalo to byt zaujimave. Prideme do Prahy, volame chlapikovi, nasmeruje nas, a ide sa par km von z mesta do malej dedinky. Pocasie bolo velmi na chuja, ale zatial som sa nestaral. Privital nas, pozreli sme auto, vsetko sa zdalo byt ok, ked prisla prva rana. Ma prerazene VIN, hovorim mu ze je uzasny a ze mu dakujem ze ma neupozornil este predtym (budu z toho problemy ? jasna vec). V prvej chvili som sa “zamiloval”, tak som to riskol. Studeny start bez problemov, pocut ventily, jasna vec, vsetko funguje, chlapik len rozpraval a rozpraval, a samozrejme spominal len dobre veci. Rozhodol som sa ho zobrat.
Prehovoril som ho aby mi dal celorocne gumy, a nie letne, lebo prva jazda zo zadnym nahonom z Prahy po zladovatelej dialnici by nemusela dopadnut podla presdtav.
Vybrali sme sa poobede o 3ej (34 hodin bez spanku), po vyjazde z Prahy po dialnici v nadseni som si zatrubil, trubka sa rozhodla mi urobit radost a trubila v kuse, prestala iba ked som to drzal jednym prstom stlacene, plus spolujazdec to drzal dvoma rukami. Kamionisti na nas kukali ze ci mame vsetkych doma. Hned sme odstavili na prvom moznom mieste a trubku sme odpojili. Kazdych 50km sme dofukovali jedno koleso, lebo spustalo, samozrejme vzadu. Cesta bola az po blavu nonstop po snehu v kolajach a neraz som ocami,zubami,nechtami a vsetkym moznym sa snazil ho udrzat na ceste. Volant povoloval (tenka podlozka), tahalo ma do lava, a jednou rukou sa nedalo ist, lebo po 5min som myslel ze mi ta ruka odpadne. Za Zvolenom sme odstavili sa najest, v tej chvili uz rucna brzda nejavila velky zaujem fungovat. Rychla vecera, a sup domov uz len 200km. Od Blavy teda nesnezilo, ale pre zmenu prsalo, fukal vietor a lave svetlo svietilo do hora a prave do dola, krasna viditelnost. Dosli sme o 3ej rano (12hodinova cesta), ale siel som spat velmi spokojne, lebo sme to zvladli bez problemov, a auto islo ako hodinky.
Auto sa na 3 tyzdne odstavilo do garaze, lebo som chlapikovi poslal jeho znacky spat aj papiere na odhlasenie. Auto odhlasili, s tym ze mi zaplatil za prevozne znacky (aspon nieco), uzavrela sa poistka, a mal som 3 tyzdne to vybavit. Hovorim si v pohodicke to stiham (praca + skola, casu vela neostavalo).
Kontrola originality (kapitola sama o sebe) : Vybral som sa do moldavy za fotrovim znamym, ktory mi povedal ze ho mam radsej vratit alebo zobrat na dedinu a rozpredat.
Ano pane, samozrejme. Ani 10min som tam nebol a uz mi zacala vriet voda (nie v aute :D ), ale hovorim si, bude to ok, len to nevzdavaj. Slo sa na KO pri Tempuse, kde mi povedal ujo ze dobre na druhy den to pozrie, ale medzicasom sme vybavili, ze v Tempuse sa na to pozru. Rano sme sli tam, nie je problem s papiermi, podme sa pozriet na auto. Uvideli VIN, a povedal mi ze sa do toho nebude pustat. Slo sa spat za ujom, ale nikto tam nebol, uzasne, v tejto chvili som zacal stracat nadej. Volal som teda kamosovi od ktoreho som mal garaz, a on ma nasmeroval na p.Bodnara mladsieho do Skodovky, ktory mi povedal ze mam sa ist spytat na jazero ze pri Renaulte robia tiez KO. Prisiel som tam z odretymi usami, vysvetlil som situaciu a pani co tam boli sa v momente zdvihli, pozreli sa na auto, sfotili origo VIN, prerazene VIN, poslal do Banskej Bystrice do centrali a ze mi budu volat. Ani som sa nedostal z jazera a uz mi zvonil telefon, ze auto je ok, VIN uznali a ze mam dojst v pondelok na KO, dosiel som a o par hodin telefonat ze bez najmensich problemov auto ziskalo KO.
STK, EK bez problemov, slo sa na urad, kde som nechal kopec penazi za to aby na tom sedeli 30dni (slubili to do 2 tyzdnov), nevadi, ved vieme ako to na uradoch chodi. Otec siel na obhliadku, lebo som pracoval a nedalo sa uvolnit, a po vybrati papierov z uradu som mal na prihlasenie 7 dni. Samozrejme na obhliadke dalsie problemy, panovi policajtovi sa nepozdavalo VIN, aj ked to bolo cierne na bielom v papieri z KO (15dnova platnost, ktora vdaka uradu bola presvihnuta), ale napokon to potvrdil. Na policiu som behal z prace (piatok do 12ej sa robi), a vypisujem papiere (11:25), dostal som cislo 695, tak som mal cas (cca 25cisel predomnou), ked som zistil ze znacky som nechal doma(11:30), tak sprint do auta a rychlostka Komenskeho – KVP – Komenskeho, po znacky a spat. Stihli sme to tak ze slo cislo 696, ale v jednej priehradke este svietilo 695 (bolo 11:45), lenze nikto tam nebol, ale objavil sa pan policajt, ktory zazmuril oko a zobral to. Mame znacky hura hura.
Tento proces trval cca 2 a 1/3 mesiace.

na druhy den po dovoze :
Obrázok Obrázok Obrázok

striekanie ladvin, a precistenie svetiel :
Obrázok Obrázok Obrázok

oddych na sudkoch :

Obrázok Obrázok Obrázok :-({|= :cry:


technicke parametre :

origo VIN sedi na IS :
rok vyroby : 1989
184 S1 1796cm^3
farba : diamantschwarz
km : 204 000 (podla tachometra)
podvozok :tlmice Monroe (prilis komfortne)
vpredu -35mm
vzadu -40mm
vybava : stresne okno (mechanicke)
okna a spetaky v elektrike
male BC
central
anatomy (IS kocky)

Re: [E30 318iS]............Norbi

Napísané: Sobota, 8. Mája 2010, 18:44
od herri13
Pekne auticko =D> , ale dost desivy pribeh, ja by som to asi neriskol s tym Winkom. #-o

Re: [E30 318iS]............Norbi

Napísané: Sobota, 8. Mája 2010, 18:50
od Fenix963
...teda poriadny pribeh...gratulujem ku kupe...auticko nevyzera az tak zle ako si to opisal ...na svoj vek pekny stav... :D

Re: [E30 318iS]............Norbi

Napísané: Sobota, 8. Mája 2010, 18:54
od nnoorrbbii
diky diky, je na nom co robit, a dnes sa zistili veci, ktore velmi nepotesili. Bola lepena nadrz, ale benzin si cestu nasiel a kvapkalo priamo na vyfuk!!!!, tak sme to len tak tak zalepili dvojzlozkovym lepidlom, ale treba to riesit.

Vymenil sa olej 10W-40 polosynt. zatial, a na prednej naprave treba vymenit tycky stabilizatorov, a par drobnosti, nic hrozne, ale na pravej strane na zadnom drziaku ramena maju byt dva sruby, ale jedna je zalomena, a nemam ani sajn ako ju dostat prec, tiez bude sranda.

Pustal som sa do toho s tym ze problemy budu, takze som tisko a riesim to, a dufam ze to dotiahnem do podoby akej chcem.

Re: [E30 318iS]............Norbi

Napísané: Sobota, 8. Mája 2010, 19:35
od MEJOGSI
masaker pribeh..drzim palce

Re: [E30 318iS]............Norbi

Napísané: Sobota, 8. Mája 2010, 21:08
od FaMart
Zažil som niečo podobné s mojim prvým autom Ford Escort Xr3i a viem čo to je. Hlavne, že si zašiel domov, máš to na značkách a teraz sa v ňom budeš po troche vrtieť a uvidíš ako bude reagovať ale verím, že ťa neprekvapí v zlom. Držim palce

Re: [E30 318iS]............Norbi

Napísané: Sobota, 8. Mája 2010, 21:20
od mys_iak
hehe tiez som chcel 30tku s CZ... vyhliadol som si asi 4 :D vestky boli problemove... sice velmi pekne ale nesedeli papiere alebo VIN alebo motor s TP... a tak uplny gulas... tak som sa do toho nepustal...

inak zelam vela peknych chvil zazitych v tomto auticku... e30tky su take rozpravkove :bmwball: mozno si aj ja raz ked budem mat kopu casu kupim jednu

Re: [E30 318iS]............Norbi

Napísané: Sobota, 8. Mája 2010, 22:19
od nnoorrbbii
diky chlapci :)

priorita je vyriesit slzenie nadrze, teraz som si to bol pozriet a benzin si cestu znova nasiel, takze nic to nepomohlo.

poradte mi ako by to bolo najlepsie riesit. Nadrz sa zrejme opravovat neoplati, lebo to bolo uz dva krat lepene, a pusta to pri prepojovacej kovovej hadicke tvaru S presne nad vyfukom.

Novu nadrz kupovat nebudem, lebo to je drahe, takze najlepsie by bolo zohnat pouzitu v dobrom stave.

Re: [E30 318iS]............Norbi

Napísané: Nedeľa, 9. Mája 2010, 11:30
od Kraken
uff, si mal teda odvahu s tymi papiermi, no ale nastastie sa podarilo, pekne auto, vela stastia

Re: [E30 318iS]............Norbi

Napísané: Nedeľa, 9. Mája 2010, 19:17
od jararak
mam pocit ze som ta uz videl pri technike, este na prevozkach, pekne auticko.

Re: [E30 318iS]............Norbi

Napísané: Nedeľa, 9. Mája 2010, 20:14
od nnoorrbbii
jararak napísal:
mam pocit ze som ta uz videl pri technike, este na prevozkach, pekne auticko.


je to mozne, ale zatial len zriedka sa vyberam niekam :)

Re: [E30 318iS]............Norbi

Napísané: Sobota, 15. Mája 2010, 12:05
od nnoorrbbii
tak na plane je vymen nadrze, zatial sa ale caka kvoli tomu ze je malo casu.
Mali by sme sa do neho pustit bud. tyzden, a dufam ze na vikend bude auto hotove. (som zvedavy co vsetko este najdeme pri vymene tej nadrze) :)

Re: [E30 318iS]............Norbi

Napísané: Pondelok, 24. Mája 2010, 14:33
od nnoorrbbii
vyzera ze vodiace listy rozvodov su na tom zle, ale neviem to nikde zohnat len v tempuse a je to dost drahe, je nejaka ina alternativa ? :)

Re: [E30 318iS]............Norbi

Napísané: Piatok, 18. Júna 2010, 16:03
od nnoorrbbii
prebiehla vymena nadrze, neprajem nikomu zazit takuto operaciu. Bolo to narocne s kazdej strany, nakolko aby ste ju dali dole, potrebujete zmontovat vyfuk, kardan aj s difikom. Potom poodpajat celu nadrz, a skusit povolit sruby. Tam pride problem, lebo tieto stare 20 rocne sruby povolit tak aby sa neurvali, alebo sa vobec pohli je v podstate mensia sanca ako vyhrat sportku.
z piatich srub povolili 2, 1 sa zlomila a 2 posledne ani sa nepohli. Vyrezavat z kasne, kedze nijak sa k tomu neda dostat, a nadrz je dole.
"nova" nadrz plna hovadin, vycistit sa to da len ako tak, takze tiez ocakavam ze palivovy filter budem menit castejsie prvych par km. Cely tento proces zopakovat opacne a a je to.
Na kardane som mal v riti stredne ulozenie, co sa da zohnat v Tempuse za cca 100e a cakat na to peknych par dni, alebo za polovicnu cenu ulozenie bez loziska z E46 + nalisovat lozisko s priemerom (30mm) na E30 a je to lepsie ako origo.

Tesim sa z toho, potrebuje teraz len umyt aj z vonku aj zvnutra, lebo je cele od prachu, ale ma prsat tak este pockam a idem poumyvat len zvnutra. :)


dakujem Megovi a spol. \:D/

Obrázok

Re: [E30 318iS]............Norbi

Napísané: Sobota, 26. Júna 2010, 22:03
od nnoorrbbii
Ma niekto skusenosti so sportovou vlozkou vzduchoveho filtra?
Prioritou je, aby auto malo razantnejsi zvuk, katalyzator zatial nemienim vyberat, ale neviem ci tie sportove filtre su dobrou volbou.
Viem ze dobry sportovy vzduchovy filter je ten ktory bol vyvynuty pre konkretne auto s konkretnym motorom, a nie kadejake univerzalne blbosti.
Tak ked mate niekto skusenosti, mohli by ste dat typy na konkretne filtre. 8)

taktiez by som potreboval poradit pri vybere sviecok (odporucane NGK BKR6EK, Bosch F7LDCR)



P.S. : takze sviecky NGK BKR6EK za velmi priaznivu cenu + vymeneny zlomeny nahon tachometra.

zajtra nasleduje konecne umytie auta zvonka + lestenie. necakam zazraky lebo ma znacnu celulitidu ale urcite to bude ovela lepsie.