[E21 316i coupe] Príbeh jednej E21-tky
Napísané: Utorok, 25. Septembra 2007, 21:09
Auto bolo dovezené v januári roku 1992 zo Švajčiarska. Od vtedy prešla dlhá doba a auto prešlo aj veľa zmenami a úpravami. Takže začnem tým že auto dostalo nový predný aj zadný spojler, zadné bočné nástavce, nové (krajšie) prahy, elektrické spätné zrkadlá z E21 323i, ľadvinky boli nalakované na čierno a nové elektróny 15“ s pneumatikami 195/50 namiesto 13“ a pneu. 165/80. Bola odstránená škaredá nálepka na bokoch auta. Čo sa týka podvozku je znížený o 30 mm, a rozšírený podložkami o 25mm na každú stranu . Vymenená prevodovka z 4. kvaltu na 5. kvalt (0,81) z E30 318i a kôli tomu sa musel aj skracovať kardanový hriadeľ a dorábať snímač na tachometer kôli tomu, lebo tá prevodovka nemá výstup na klasický tachometer. Diferenciál je vymenený za dlhší z E28 528i.(3,45:1) Výfuk je upravený taktiež, stredný tlmič je kópiou originálu len je z nerezu a zadný tlmič je športový taktiež vlastnej výroby ako aj stredný. Interiér nieje nejako podstatne zmenený len je vymenený otáčkomer a tachometer oba z E21 323i.
Otáčkomer kôli tomu že sú tam digitálne hodiny a je farebnejší a tachometer kôli spomínanému problému že menená prevodovka nemala klasický výstup. Boli dorobené dva budíky a to budík tlaku oleja pomocou čidla z lady a vedľa neho budík merajúci dobíjanie na miesto pôvodných hodín. Ďalej bolo dorobene denné svietenie, ktoré sa automaticky zapne pri štarte motora. Predné svetlá sú komplet H1 s modrými žiarovkami namiesto H4 a H1. Zadné svetlá z E21 323i z vnútornou hmlovkou. Dorobené je aj tretie brzdové svetlo a ťažné zadné oko. V roku 1997 bolo celé auto generálkované a v roku 2005 znova prelakované . Jediná časť ktorá do dnes je pôvodná je motor M10 1,6l kde je upravené elektrické benzínové čerpadlo z T613 a zapaľovacia jednotka z Škoda 130 RS.
Otáčkomer kôli tomu že sú tam digitálne hodiny a je farebnejší a tachometer kôli spomínanému problému že menená prevodovka nemala klasický výstup. Boli dorobené dva budíky a to budík tlaku oleja pomocou čidla z lady a vedľa neho budík merajúci dobíjanie na miesto pôvodných hodín. Ďalej bolo dorobene denné svietenie, ktoré sa automaticky zapne pri štarte motora. Predné svetlá sú komplet H1 s modrými žiarovkami namiesto H4 a H1. Zadné svetlá z E21 323i z vnútornou hmlovkou. Dorobené je aj tretie brzdové svetlo a ťažné zadné oko. V roku 1997 bolo celé auto generálkované a v roku 2005 znova prelakované . Jediná časť ktorá do dnes je pôvodná je motor M10 1,6l kde je upravené elektrické benzínové čerpadlo z T613 a zapaľovacia jednotka z Škoda 130 RS.