Strana 1 z 5

BMW i4M50

Napísané: Streda, 21. Mája 2025, 09:39
od Sauron
Zdravím.
Chcel by som Vám predstaviť moje BMW i4M50.Prečo som sa rozhodol pre elektrické vozidlo je jednoduché .Bola to cena
paliva a keď že som bežný užívateľ s denným nájazdom do 80km.To znamenalo ,že v priemere 95% môjho ročného nájazdu
nabíjam zo zásuvky a ten zvyšok sú stanice a preto elektrické auto .Na začiatku to bola ale aj tak haluz ,v kuse som
pozeral na percentá na batérii ,asi to ku tomu patrilo .To opadlo časom a teraz to už nevnímam je mi to jedno .Keď
niekde cestujem tak nemám problém sa zastaviť niekde na 20-30 min a dobiť vozidlo navyše mám rodinu a to je furt
čúrať ,jesť a iná veci .Auto ako samotné je veľmi dobré ,určite tam je poznať tu váhu ,ale to len vtedy keď ideš pílu.
V BMW sa s tým ale dobre pohrali ,navyše to nie je pretekárske auto len športovo ladené elektrické vozidlo .No a brzdy
tie sú famózne tie by ubrzdili aj kamión to je neskutočne ako brzdia. Jazda ale vie byť aj tichá a komfortná to
oceníte hlavne pri dlhších trasách .To by bolo asi všetko i keď je toho viacej ,ale zase by toho bolo veľa.
Na záver či dať elektrickému autu šancu je na každom .Ja som sa najprv zamyslel koľko toho
jazdím a aké dlhé mam trasy a z toho mi vyšlo že pre mňa bude ideálne .Do práce to mám tam aj späť 50km a to je to čo
najviac jazdím. Určite je výhoda ,že mám garáž a teda aj vlastné nabíjacie miesto ,ale je to len výhoda.
No a to je všetko :-)

Re: BMW i4M50

Napísané: Streda, 21. Mája 2025, 13:20
od xener
pekne to mas. a blahozelam ze si nasiel to, co ti vyhovuje :)
ked mna prepadnu myslienky ze chcem setrit na palive, tiez sa dam na elektriku, ale zatial, aby som setril zivotne prostredie , nebudem podporovat znecistovanie spalovanim uhlia.

Re: BMW i4M50

Napísané: Streda, 21. Mája 2025, 15:25
od Observer
pokial viem u nas v energetickom mixe nie je vela energie vyrobenej spalovanim uhlia (https://energoklub.sk/sk/clanky/kolko-e ... ne-rastie/), ak by to som chcel hodnotit z hladiska ekologie, tak by som asi viac zohladnil zivotnost EV vs. ICE vozidla a uhlikovu stopu prepocitanu na danu zivotnost - vid pripad s "elektrickou" Mestskej policie v Leviciciach (https://www.facebook.com/groups/7055015 ... 453406791/)

Re: BMW i4M50

Napísané: Streda, 21. Mája 2025, 16:11
od Sauron
xener napísal:
pekne to mas. a blahozelam ze si nasiel to, co ti vyhovuje :)
ked mna prepadnu myslienky ze chcem setrit na palive, tiez sa dam na elektriku, ale zatial, aby som setril zivotne prostredie , nebudem podporovat znecistovanie spalovanim uhlia.
Tak nešlo mi o šetrenie,len som už nechcel platiť toľko za to a ta 5litrov som minul radšej na dovolenku ako za naftu :-)

Re: BMW i4M50

Napísané: Streda, 21. Mája 2025, 16:12
od Sauron
Observer napísal:
pokial viem u nas v energetickom mixe nie je vela energie vyrobenej spalovanim uhlia (https://energoklub.sk/sk/clanky/kolko-e ... ne-rastie/), ak by to som chcel hodnotit z hladiska ekologie, tak by som asi viac zohladnil zivotnost EV vs. ICE vozidla a uhlikovu stopu prepocitanu na danu zivotnost - vid pripad s "elektrickou" Mestskej policie v Leviciciach (https://www.facebook.com/groups/7055015 ... 453406791/)
U nás ty vychádza na nejakých 30000-35000 km vďaka energetickemu mixu potom je to auto uhlikovo neutrálne ak ide o životné prostredie.

Re: BMW i4M50

Napísané: Štvrtok, 22. Mája 2025, 12:30
od LOKI
v bielej to je pekne. Interier klasika cierny ? Co som pocul, tato 50tka ma take neprijemne kopance pri rozbiehani ked das plny, ci to uz vyladili za posledne roky ? Inak kombinovane ked jazdis, zmestis sa do 20 ? Teslu 3 si nezvazoval ? Ci ta vzdialenost servisu a Elon odradili ?

Re: BMW i4M50

Napísané: Štvrtok, 22. Mája 2025, 12:42
od Observer
tu nejde o uhlikovu neutralnost auta, ale o to, ake je cena za km z hladiska amortizacie auta.... samozrejme nepoznam ceny a presnu zivotnost novych bateriovych clankov u BMW, ale ak by sa pouzil ten priklad s elektrickym Nisanom MsP Levice, tak mi to vychadza, ze full EV auto z r. 2018 (t.j. 7 rocne auto) ma dnes hodnotu 0, pretoze je nepojazdne a oprava (vymena celeho baterioveho clanku) je nerentabilna, zatialco ine porovnatelne auto so spalovacim motorom by si po 7 rokoch udrzalo najmenej 35-40% nakupnej hodnoty.
takze pre zjednodusenie, ak by som (teoreticky) v r. 2018 za povedzme 20t kupil EV a zaroven ICE auto rovnakej kategorie, tak dnes ma EV hodnotu 0 EUR (resp. minusovu hodnotu vzhladom na naklady na likvidaciu EV) a ICE ma hodnotu cca 7-8t a naviac je este stale schopne ma vozit... aby by som sa rozhodol to auto predat a kupit znovu nove EV a ICE, tak ICE ma bude stat (pri zapocitani zostkovej hodnoty) cca 12-13t a EV znovu 20t...
nemyslim, ze naklady na palivo a opravy u spalovacieho auta by mi kompenzovali stratu hodnoty EV... BTW, ani elektrina doma nie je zadarmo, o rychlonabijackach mimo domov nehovoriac...
o peniaze ide az v prvej rade :mrgreen:

Re: BMW i4M50

Napísané: Štvrtok, 22. Mája 2025, 21:44
od dann0
nechcem moc spamovat toto vlakno...ale ak aplikujem metodiku leafu...ked sa pokazi motor na aute a v autorizaku mi ho nacenia cez 10 000 tak radsej ho dam zlikvidovat? Ved vzdy existuje aj alternativny servis ktory sa venuje opravam baterii. Inac tento problem pri Leafe celkom bezny...kedze nema aktivny termomenezment.

prilozim screen ktory hovori ako sa hospodari v nasej krajine.
leaf.jpg

Re: BMW i4M50

Napísané: Piatok, 23. Mája 2025, 10:36
od Sauron
dann0 napísal:
nechcem moc spamovat toto vlakno...ale ak aplikujem metodiku leafu...ked sa pokazi motor na aute a v autorizaku mi ho nacenia cez 10 000 tak radsej ho dam zlikvidovat? Ved vzdy existuje aj alternativny servis ktory sa venuje opravam baterii. Inac tento problem pri Leafe celkom bezny...kedze nema aktivny termomenezment.

prilozim screen ktory hovori ako sa hospodari v nasej krajine.
leaf.jpg

Re: BMW i4M50

Napísané: Piatok, 23. Mája 2025, 11:03
od Sauron
Observer napísal:
tu nejde o uhlikovu neutralnost auta, ale o to, ake je cena za km z hladiska amortizacie auta.... samozrejme nepoznam ceny a presnu zivotnost novych bateriovych clankov u BMW, ale ak by sa pouzil ten priklad s elektrickym Nisanom MsP Levice, tak mi to vychadza, ze full EV auto z r. 2018 (t.j. 7 rocne auto) ma dnes hodnotu 0, pretoze je nepojazdne a oprava (vymena celeho baterioveho clanku) je nerentabilna, zatialco ine porovnatelne auto so spalovacim motorom by si po 7 rokoch udrzalo najmenej 35-40% nakupnej hodnoty.
takze pre zjednodusenie, ak by som (teoreticky) v r. 2018 za povedzme 20t kupil EV a zaroven ICE auto rovnakej kategorie, tak dnes ma EV hodnotu 0 EUR (resp. minusovu hodnotu vzhladom na naklady na likvidaciu EV) a ICE ma hodnotu cca 7-8t a naviac je este stale schopne ma vozit... aby by som sa rozhodol to auto predat a kupit znovu nove EV a ICE, tak ICE ma bude stat (pri zapocitani zostkovej hodnoty) cca 12-13t a EV znovu 20t...
nemyslim, ze naklady na palivo a opravy u spalovacieho auta by mi kompenzovali stratu hodnoty EV... BTW, ani elektrina doma nie je zadarmo, o rychlonabijackach mimo domov nehovoriac...

o peniaze ide az v prvej rade :mrgreen:
Ja som sa na takto až tak nepozeral. No ale keby som pozeral obdobne výkonne auto na denne použitie u BMW tak by to bola buď M3 alebo M4 .Kúpna cena kolo 120000 +/-.Náklady
na palivo by ma stáli kolo 3300 eur za rok plus servis dajme tomu 1500-2000 eur ročne a 2 krát nejaký väčší servis 2500eur. To mám 5500 eur každý rok. Auto by som jazdil 7 rokov a najazdil by som cca 100000km. Palivo a servis by ma stalo cca 38500eur plus 120000 za auto. Do kopy to je 158500 eur a to ratám tiež že tam nebude nijaká väčšia oprava .Po 7 rokoch ma auto najazdené 100000km a ja som minul 158500 eur jasne tie roky by stály za to s tým autom ale teraz my povec koľko by si zaplatil za také auto? Ak to predáš za 30 000 budeš rád ale minul si 158500 a to si chcel auto na denné vozenie.
Mňa to stalo 73000 ročne ma elektrina stojí kolo 500 eur viac nie skôr menej. Najazdím tiež 15000km a za 7 rokov ma to bude stáť 500x7 3500 eur plus servis ale tam nie je žiadny len ten záručný a brzdu som použil za 34000km ale 100 krát, tie skôr zkorodujú ako sa zoderú. Tak rátame, že auto sa neposerie ako u tej M4 a všetko bude OK.
Ja za tých 7 rokov miniem 73000 + 3500 a dajme servis 1500 eur 78000 eur.
Tak ak keď ho dám niekomu za 0 furt ma to bude stáť menej peňazí.
Toto je ale jedno nech každý jazdi na tom čo mu najviac vyhovuje.

Re: BMW i4M50

Napísané: Piatok, 23. Mája 2025, 11:13
od Sauron
LOKI napísal:
v bielej to je pekne. Interier klasika cierny ? Co som pocul, tato 50tka ma take neprijemne kopance pri rozbiehani ked das plny, ci to uz vyladili za posledne roky ? Inak kombinovane ked jazdis, zmestis sa do 20 ? Teslu 3 si nezvazoval ? Ci ta vzdialenost servisu a Elon odradili ?

Interiér je čierny. Tam je kopanec vždy keď stlačíš prudko plynový pedál, ale to je normálne keď to ma 798 točivý moment. To sa zdvihne predok keď rozpumpuješ a auto ide ako krava, ale hneď od tej tvojej myšlienky. Tam nečakáš na turba, predovku či kardan kým sa roztočí. Nechápem čo by tam malo kopať keď tam nie je prevodovka. Na začiatku keď veziem niekoho kto nepozná je mu zle. Kombinovanú spotrebu mám 18,5kW.Teslu 3 som pozeral ale nechcel.

Re: BMW i4M50

Napísané: Piatok, 23. Mája 2025, 12:09
od xener
Sauron napísal:
no aplikujme to priamo na to BMW i4M50 ma výkon 547hp tak keď sa ti poserie motor na M4 tak koľko ta bude stáť v autorizovanom servise 40000 eur. To je rentabilné? Vždy keď sa ti niečo také vyserie a ty ideš do autorizovaného servisu tak to drahé.
precitaj si to co dann0 pisal este aspon raz, nech pochopis pointu.

Re: BMW i4M50

Napísané: Piatok, 23. Mája 2025, 12:39
od Sauron
xener napísal:
precitaj si to co Loki pisal este aspon raz, nech pochopis pointu.

nemyslíš Obsevera skôr?

Re: BMW i4M50

Napísané: Piatok, 23. Mája 2025, 13:07
od xener
Sauron napísal:
Ja som sa na takto až tak nepozeral. No ale keby som pozeral obdobne výkonne auto na denne použitie u BMW tak by to bola buď M3 alebo M4 .Kúpna cena kolo 120000 +/-.Náklady
na palivo by ma stáli kolo 33 000 eur za rok plus servis dajme tomu 1500-2000 eur ročne a 2 krát nejaký väčší servis 2500eur. To mám 35700 eur každý rok. Auto by som jazdil 7 rokov a najazdil by som cca 100000km. Palivo a servis by ma stalo cca 250000eur plus 120000 za auto. Do kopy to je 370000 eur a to ratám tiež že tam nebude nijaká väčšia oprava .Po 7 rokoch ma auto najazdené 100000km a ja som minul 370000 eur jasne tie roky by stály za to s tým autom ale teraz my povec koľko by si zaplatil za také auto? Ak to predáš za 30 000 budeš rád ale minul si 370000 a to si chcel auto na denné vozenie.
Mňa to stalo 73000 ročne ma elektrina stojí kolo 500 eur viac nie skôr menej. Najazdím tiež 15000km a za 7 rokov ma to bude stáť 500x7 3500 eur plus servis ale tam nie je žiadny len ten záručný a brzdu som použil za 34000km ale 100 krát, tie skôr zkorodujú ako sa zoderú. Tak rátame, že auto sa neposerie ako u tej M4 a všetko bude OK.
Ja za tých 7 rokov miniem 73000 + 3500 a dajme servis 1500 eur 78000 eur.
Tak ak keď ho dám niekomu za 0 furt ma to bude stáť menej peňazí.
Toto je ale jedno nech každý jazdi na tom čo mu najviac vyhovuje.
poprosim ta, mohol by si rozpisat na co chces rocne v priebehu 7 rokov minut 1500-2000 eur na servis noveho auta? a este 2x po 2500 a dokopy 100 tis. kilometrov?
cim sa dostavame k druhej casti miernej nezrovnalosti, nie som si isty ci mas pokazene aritmeticke obvody ty alebo ja, ale mne vychadza ze za 33000 by si mohol v pohode najazdit cez 220tis km, ak sa ti ma teda nejako nepodari presvedcit, ze dokazes na M3/4 mat dlhodobu spotrebu za tych 100tis km 22 litrov :)

EDIT: musim sebakriticky priznat ze som chyboval, ja som prehliadol ze chces davat 33000 za palivo kazdy rok, nie za tych 7 rokov pocas ktorych najazdis 100tis. km. prosim ta kde kupujes benzin ? :) pri takomto vypocte neni divu ako sa vytesujes kolko si usetril

ale pointu si trafil, setris a este si z toho aj stastny a tak to ma byt :)

Re: BMW i4M50

Napísané: Piatok, 23. Mája 2025, 13:08
od xener
Sauron napísal:
nemyslíš Obsevera skôr?

dakujem ze si ma upozornil, myslel som dann0.