[E85 2003 M54 3.0 manual]
Napísané: Streda, 25. Decembra 2024, 13:13
Pozdravujem klubákov!
Chcel by som sa opäť pridať k tejto skvelej komunite a podeliť sa o svoje skúsenosti so značkou BMW, konkrétne o životný cyklus môjho BMW Z4 E85 M54B30, ročník 2003. Ale poďme pekne po poriadku.
K tejto značke ma priviedol môj brat, ktorý za svoj život vystriedal množstvo áut. Jedno z jeho prvých BMW bolo E38 740i, ktoré neskôr vystriedala E38 735i. Práve v tomto období sa zrodila moja prvá skúsenosť s BMW a ja som vedel, že ten moment, keď si jedno kúpim aj ja, sa blíži.
Keďže som chcel víkendové auto, hľadal som niečo lacnejšie, ale zároveň s čo najlepšou výbavou a motorom. Jedného dňa som narazil na inzerát – BMW E36 323ti v M pakete, v krásnej farbe Avusblau Metallic, s peknými M-kovými diskami. Auto bolo v Štiavnici, a keďže v tej cenovej kategórii nebolo veľa možností, rozhodol som sa ho ísť s manželkou pozrieť.
Auto nebolo v ideálnom stave – malo dosť hrdze a technicky bolo zanedbané. Ale keď som si sadol za volant a započul zvuk radového šesťvalca, bolo rozhodnuté. Auto sme kúpili a postupne som ho dával do poriadku.
Po asi roku však nastala zmena – menil som prácu a na auto už nebolo toľko času, preto som ho predal. Po čase som si ešte kúpil BMW X5 3.0d (ročník 2003) - skvelé auto a jedno BMW Z4 2.5i (tiež 2003) v modrej metalíze, čierny Hardtop - to bol cukrík. X5 som po troch rokoch predal a, bohužiaľ, aj Z4 musela ísť preč, pretože sme stavali dom a potreboval som financie.
Po šiestich rokoch som však opäť pocítil tú známu túžbu / nutkanie a musel som si niečo zaobstarať. Aj tentokrát som nechcel príliš zaťažiť rozpočet, takže som hľadal niečo opäť lacné, čo by som si postupne upravil / opravil. Po pol roku pátrania som našiel jedno Z4 v Česku, neďaleko Trenčína.
S bratom a vozíkom sme sa naň išli pozrieť. Ako to už býva, na fotkách auto vyzeralo skvele, no realita bola iná – bolo potrebné spraviť takmer všetko. Rozhodujúci však bol stav motora a karosérie. Ostatné veci neboli podstatné. S majiteľom sme sa dohodli na výraznej zľave a auto som priviezol na Slovensko.
Od roku 2023 som hrdým majiteľom Z4, ktorú som už dal dokopy. Postupne budem pridávať fotky z opráv / výmien / renovácie.
Teším sa na vaše komentáre a rady!
Výbava:

Chcel by som sa opäť pridať k tejto skvelej komunite a podeliť sa o svoje skúsenosti so značkou BMW, konkrétne o životný cyklus môjho BMW Z4 E85 M54B30, ročník 2003. Ale poďme pekne po poriadku.
K tejto značke ma priviedol môj brat, ktorý za svoj život vystriedal množstvo áut. Jedno z jeho prvých BMW bolo E38 740i, ktoré neskôr vystriedala E38 735i. Práve v tomto období sa zrodila moja prvá skúsenosť s BMW a ja som vedel, že ten moment, keď si jedno kúpim aj ja, sa blíži.
Keďže som chcel víkendové auto, hľadal som niečo lacnejšie, ale zároveň s čo najlepšou výbavou a motorom. Jedného dňa som narazil na inzerát – BMW E36 323ti v M pakete, v krásnej farbe Avusblau Metallic, s peknými M-kovými diskami. Auto bolo v Štiavnici, a keďže v tej cenovej kategórii nebolo veľa možností, rozhodol som sa ho ísť s manželkou pozrieť.
Auto nebolo v ideálnom stave – malo dosť hrdze a technicky bolo zanedbané. Ale keď som si sadol za volant a započul zvuk radového šesťvalca, bolo rozhodnuté. Auto sme kúpili a postupne som ho dával do poriadku.
Po asi roku však nastala zmena – menil som prácu a na auto už nebolo toľko času, preto som ho predal. Po čase som si ešte kúpil BMW X5 3.0d (ročník 2003) - skvelé auto a jedno BMW Z4 2.5i (tiež 2003) v modrej metalíze, čierny Hardtop - to bol cukrík. X5 som po troch rokoch predal a, bohužiaľ, aj Z4 musela ísť preč, pretože sme stavali dom a potreboval som financie.
Po šiestich rokoch som však opäť pocítil tú známu túžbu / nutkanie a musel som si niečo zaobstarať. Aj tentokrát som nechcel príliš zaťažiť rozpočet, takže som hľadal niečo opäť lacné, čo by som si postupne upravil / opravil. Po pol roku pátrania som našiel jedno Z4 v Česku, neďaleko Trenčína.
S bratom a vozíkom sme sa naň išli pozrieť. Ako to už býva, na fotkách auto vyzeralo skvele, no realita bola iná – bolo potrebné spraviť takmer všetko. Rozhodujúci však bol stav motora a karosérie. Ostatné veci neboli podstatné. S majiteľom sme sa dohodli na výraznej zľave a auto som priviezol na Slovensko.
Od roku 2023 som hrdým majiteľom Z4, ktorú som už dal dokopy. Postupne budem pridávať fotky z opráv / výmien / renovácie.
Teším sa na vaše komentáre a rady!
Výbava:
| 224 | Dynamic Driving Control | Dynamic Driving Control |
| 230 | EU Specific Additional Equipment | EU Spezifische Zusatzumfaenge |
| 255 | Sports Leather Steering Wheel | Sport-lederlenkrad |
| 305 | Remote Control For Central Locking | Fernbedienung F.zentralveriegelung |
| 320 | Model Designation, Deletion | Modellschriftzug Entfall |
| 334 | Lt/aly Wheels/double Spoke 103 | LM Raeder Doppelspeiche 103 |
| 345 | Chrome Line Interior | Chrome Line Interieur |
| 380 | Hardtop Preparation | Hardtop-vorbereitung |
| 389 | Softtop Grey | Verdeck Grau |
| 399 | Softtop Operation, Fully Automatic | Verdeckbetaetigung Vollautomatisch |
| 423 | Floor Mats, Velour | Fussmatten In Velours |
| 428 | Warning Triangle | Warndreieck |
| 441 | Smokers Package | Raucherpaket |
| 493 | Storage Compartment Package | Ablagenpaket |
| 494 | Seat Heating F Driver/front Passenger | Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer |
| 520 | Foglights | Nebelscheinwerfer |
| 530 | Air Conditioning | Klimaanlage |
| 548 | Speedometer With Kilometer Reading | Kilometertacho |
| 609 | Navigation System Professional | Navigationssystem Professional |
| 672 | CD Changer BMW For 6 CDs | CD Wechsler 6-fach |
| 676 | Hifi Loudspeaker System | Hifi Lautsprechersystem |
| 704 | M Sport Suspension | M Sportfahrwerk |
| 801 | Germany Version | Deutschland-ausfuehrung |
| 818 | Main Battery Switch | Batteriehauptschalter |
| 851 | Language Version German | Sprachversion Deutsch |
| 863 | Europe/dealer Directory | Service Kontakt-flyer Europa |
| 879 | German / On-board Documentation | Deutsch / Bordliteratur |
| 925 | Shipping Protection Package | Versandschutzpaket |































































prajem vela stastnych km. Musim podotknut, co sa tyka separatora oleja jedine OE, nic ine dobre nefunguje a hlavne vytiahni mierku oleja myslim tu celu kovovu cast a prefukni to cisticom ci je ta cast hadice zo separatora priechodna do vane, zvykne sa to tam upchat a mozes mat aj novy original separator 
















