[E91 318d Touring] Moje prvé BMW
Napísané: Sobota, 11. Mája 2024, 21:58
Ahojte. Odmalička sa mi BMW páčili, prvý plagát čo som si v detskej nalepil na stenu bola E39, ktorú som jazdil akurát v Need For Speed. A teraz nastala chvíľa, že mi bolo kamarátom jeho dlhoročné auto ponúknuté, tak po troche váhania a navzdory všetkým odporúčaniam som si toto kúpil.
Je to 318d ročník 2012 so 105kW motorom, ktorý sa neodporúča kupovať ani s týmto pomerne nízkym nájazdom 198tisíc km.
Výbava je skôr základnejšia: manuálna prevodovka, tempomat, digitálna klíma, parkovacie senzory.
Predtým som mal viacero Mercedesov C generácií 202, 203, 204. Čiže pochopiteľne som čakal niečo podobné. Je to ale o dosť menšie auto dokonca aj oproti 203, ktorá bola z Céčok asi najmenšia. Pôsobí menej luxusne. Znie to ako kritika, ale toto som čakal a to som aj dostal. Ide to výborne dokopy s nízkym posedom za volantom, auto reaguje pocitovo bezprostrednejšie na pedále aj volant. Rýchlosti tam tak športovo skáču. Motor je počuť menej, ale je to na R4 diesel až pekný zvuk. V rýchlostiach okolo 150 už trochu počuť aerodynamický hluk.
Nadšený som tiež z dvojkrokového vypínania stabilizácie (DSC) ako to býva na športových autách.
Prekvapil ma spôsob nastavovania sedadiel žiadny sklon sedáku ani bedrová tvrdosť (či ako sa to volá) a najmä sklon že len páčkou sa uvoľní operadlo. Je to tiež taký jednoduchší spôsob aký som videl v Trabante, Corolle a Škode Rapid. Ale som fanúšik, mám rád jednoduché riešenia a dá sa v pohode cestovať aj dlhšie.
Nie som audiofil, vo všetkých Céčkach som mal základné audio a teda v 203 a 204 hrá na moje požiadavky výborne. Tuná je rádio Business, čo mi znelo ako niečo seriózne a ono to asi znamená že biznismen počúva len správy a na tie to stačí.
Mám rád oranžové podsvietenie, font budíkov aj displejov, tlačítka celé to pôsobí ako z roku 98, čo tiež považujem za pozitívne. Aj analógový ekonomer pripomína dlhú históriu BMW.
Už menej sa mi páči páčka blinkrov na štýl Opel, ktorá sa vždy vracia so stredu.
Veľmi sa mi páčia možnosti nastavení auta, ktoré sú napriek malému displeju a jednoduchému ovládaču na páčke blinkrov. Nastavil som si odomykanie len vodičovych dverí, nezamykať za jazdy, comming home svetlá a vypnutie trojbliku smeroviek. Super.
Veľmi sa mi ale nepáči, že tu nie je žiadny ukazovateľ teploty, dokonca aj na displeji sa vraj dá len nejakým zaklínadlom zobraziť, ktoré ale treba opakovať vždy po vypnutí auta.
Autobahn A8. Zaujímavé je, že auto dosahuje vyššiu maximálnu rýchlosť na 5ke. Na 6ke ide mierne pomalšie.
Großglockner Hochalpenstraße
Rossfeld Panoramastrasse
Chiemsee
Je to 318d ročník 2012 so 105kW motorom, ktorý sa neodporúča kupovať ani s týmto pomerne nízkym nájazdom 198tisíc km.
Výbava je skôr základnejšia: manuálna prevodovka, tempomat, digitálna klíma, parkovacie senzory.
Predtým som mal viacero Mercedesov C generácií 202, 203, 204. Čiže pochopiteľne som čakal niečo podobné. Je to ale o dosť menšie auto dokonca aj oproti 203, ktorá bola z Céčok asi najmenšia. Pôsobí menej luxusne. Znie to ako kritika, ale toto som čakal a to som aj dostal. Ide to výborne dokopy s nízkym posedom za volantom, auto reaguje pocitovo bezprostrednejšie na pedále aj volant. Rýchlosti tam tak športovo skáču. Motor je počuť menej, ale je to na R4 diesel až pekný zvuk. V rýchlostiach okolo 150 už trochu počuť aerodynamický hluk.
Nadšený som tiež z dvojkrokového vypínania stabilizácie (DSC) ako to býva na športových autách.
Prekvapil ma spôsob nastavovania sedadiel žiadny sklon sedáku ani bedrová tvrdosť (či ako sa to volá) a najmä sklon že len páčkou sa uvoľní operadlo. Je to tiež taký jednoduchší spôsob aký som videl v Trabante, Corolle a Škode Rapid. Ale som fanúšik, mám rád jednoduché riešenia a dá sa v pohode cestovať aj dlhšie.
Nie som audiofil, vo všetkých Céčkach som mal základné audio a teda v 203 a 204 hrá na moje požiadavky výborne. Tuná je rádio Business, čo mi znelo ako niečo seriózne a ono to asi znamená že biznismen počúva len správy a na tie to stačí.
Mám rád oranžové podsvietenie, font budíkov aj displejov, tlačítka celé to pôsobí ako z roku 98, čo tiež považujem za pozitívne. Aj analógový ekonomer pripomína dlhú históriu BMW.
Už menej sa mi páči páčka blinkrov na štýl Opel, ktorá sa vždy vracia so stredu.
Veľmi sa mi páčia možnosti nastavení auta, ktoré sú napriek malému displeju a jednoduchému ovládaču na páčke blinkrov. Nastavil som si odomykanie len vodičovych dverí, nezamykať za jazdy, comming home svetlá a vypnutie trojbliku smeroviek. Super.
Veľmi sa mi ale nepáči, že tu nie je žiadny ukazovateľ teploty, dokonca aj na displeji sa vraj dá len nejakým zaklínadlom zobraziť, ktoré ale treba opakovať vždy po vypnutí auta.
Autobahn A8. Zaujímavé je, že auto dosahuje vyššiu maximálnu rýchlosť na 5ke. Na 6ke ide mierne pomalšie.
Großglockner Hochalpenstraße
Rossfeld Panoramastrasse
Chiemsee