[BMW E38 750iLS High-Security] - nebezpečne bezpečná bezpečnostná limuzína
Napísané: Nedeľa, 1. Mája 2022, 11:09
Pozdravujem celé ctené osadenstvo klubu, pri ďalšom čítaní nedeľnej bájky z koradovej produkcie. Ono už som si myslel, že po L7 inú E38 nechcem. Aj som tomu tak nejako vnútorne veril. Až pokiaľ som nemal koncom roku 2019 osobnú skúsenosť s bezpečnostnou limuzínou. O týchto autách som vedel, registroval som ich, ale... je to ťažké, neobratné, nedá sa s tým jazdiť, extrémne drahý servis hlavne podvozka, nemožnosť zohnať pneumatiky a mnohé iné problémy ma už vôbec nelákali. Akoby E38 nemala sama o sebe problémov už dosť. Ale keď som to videl naživo, tak som si povedal, že to je úplne niečo iné. Navonok sa to tvári ako auto, ale po zavretí tých dvestokilových dverí človek sedí v trezore. Ručná práca, či už v interiéri, kopa nedokonalostí, nedorobkov a v konečnom dôsledku zaujímavej doplnkovej výbavy mi odvtedy nedali spávať. Všetci kamoši a známi si ťukajú na čelo, že radšej Alpinu, alebo niečo iné už, ale srdcu sa rozkázať nedá. Začal som teda hľadanie. Na Slovensku samozrejme nič nebolo, a čo bolo sa radšej zničilo. No coment. V inzercii sem-tam niečo vyskočilo, ale už od pohľadu vyžité haraburdy. Extrémne ťažký život týchto áut v aktívnej službe, potom ako výcvikové vozidlá a živé terče spôsobilo, že sa ich v dobrom stave nezachovalo moc veľa kusov. Celkovo bolo E38 High Security vyrobených iba 597 kusov, z toho 253 predfaceliftov a 344 faceliftových verzií. Ak aj nejaká do ponuky vyskočila, väčšinou bola cena relatívne vysoká a aj tak bola za pár dní preč. Začiatkom roku 2022 som začal riešiť jednu z Ruska, ale nakoniec to nedopadlo nijak, možno aj kvôli situácii na Ukrajine si to predávajúci rozmyslel, alebo ju ani nemal, to už je dnes jedno vo finále. Tri mesiace naťahovania sa cez whatsapp dopadli aspoň tak, že poslal naspäť zálohu a ja som už bol tak frustrovaný že z toho nič nebolo, že som na to skoro zanevrel a začal som sa zmierovať s tým, že už ani nič nikdy nebude.
Minulú sobotu si len tak sedím po takmer dopitej fľaštičke domácej so švagrom a pípne mi správa od Hugina, za čo mu patrí moja nehynúca veľká VĎAKA! Poslal mi link na Security verziu, ktorá mala v inzercii omylom uvedený zlý rok výroby a preto ju moje všemožné filtre nezachytili. V momente som bol čulý a triezvy, duplom keď som videl lokalitu (Brno a okolie). Schytil som telefón a v štýle Gizky Oňovej som išiel a riešil. Predávajúci bol maximálne seriózny chlapík, ktorý ju mal od roku 2018 zaparkovanú v garáži a za 4 roky s tým spravil 200km. Predtým bola od roku 2013 zaparkovaná vyradená z majetku Mníchovskej „Bundeskriminalamt“ v ktorej aktívne slúžila od roku 2001. Posledných vyše 9 rokov nejazdenia a uloženia v suchých garážach sa podpísali na jej viac ako dobrom stave. V zásade ma zaujímala len jedna vec. Vlastne dve. Či je to aktuálne a či viem prísť. Keďže na obe otázky odpovedal predávajúci kladne, dohodli sme termín, medzitým poslal pár fotiek a ja som len odpočítaval čas odchodu po auto. Predávajúci bol 110%-tný chlapík, lebo napriek tomu že som nebol jediný záujemca ani nezvýšil cenu, ani to nepredal skôr, ani to nezrušil. Proste všetko platilo ako povedal a takých ľudí dnes veľa nie je. Komunikovali sme, posielal fotky, videá, telefonovali sme a už vtedy som videl, že má k tomu autu vzťah a nie je rozhodnutý ho predať. Bolo vidieť, že to auto je dobré, a nie je do poslednej chvíle rozhodnutý to pustiť. Bol si dobre vedomý že už také auto asi nezoženie. Celý čas som tŕpol že príde správa alebo telefonát v štýle „nehnevajte sa ale rozmyslel som si ten predaj“. V dohodnutý deň kúpy som nespal skoro vôbec, od 3:30 oči vypučené do tmy a hnačkové stavy. 4:49 som v Biskupiciach naložil kamoša, ktorý ma privítal slovami: „a čo ti kúruje šak klud ideme“. Nakoniec som sa dočkal a v piatok veľmi skoro ráno o 6:47 sme boli na mieste. Nečakal som žiadny zázrak, ale naživo to bolo fakt krásne. Áno, má to nedokonalosti, škrabančeky, preliačiny, jedno okno je rozlepené, ale ako celok je to výborné. Interiér absolútne bez poškodenia, motor ide bezchybne, prevodovka kvíli ostošesť, ale pevne verím že výmena oleja jej pomôže. A keď nie tak repas. Vôbec nevadí. Nejde intercom, výbava je slabšia ale je to Security a tým to hasne.
Auto som samozrejme bez debaty kúpil, keďže som bol s kamošom a obaja sme nadšenci a huby sa nám nezastavili, teda hlavne jemu, predávajúci nás krásne nazval že „kluci vy ste magoři“ a po pár hodinách sme sa rozlúčili. Cesta naspäť s veľkým rešpektom prebehla absolútne v poriadku a ja si konečne môžem vydýchnuť, že z generácie E38 už mám všetko čo má pre mňa zmysel a celé toto šialenstvo trvajúce od roku 2011 sa konečne skončilo hepyendom.
Minulú sobotu si len tak sedím po takmer dopitej fľaštičke domácej so švagrom a pípne mi správa od Hugina, za čo mu patrí moja nehynúca veľká VĎAKA! Poslal mi link na Security verziu, ktorá mala v inzercii omylom uvedený zlý rok výroby a preto ju moje všemožné filtre nezachytili. V momente som bol čulý a triezvy, duplom keď som videl lokalitu (Brno a okolie). Schytil som telefón a v štýle Gizky Oňovej som išiel a riešil. Predávajúci bol maximálne seriózny chlapík, ktorý ju mal od roku 2018 zaparkovanú v garáži a za 4 roky s tým spravil 200km. Predtým bola od roku 2013 zaparkovaná vyradená z majetku Mníchovskej „Bundeskriminalamt“ v ktorej aktívne slúžila od roku 2001. Posledných vyše 9 rokov nejazdenia a uloženia v suchých garážach sa podpísali na jej viac ako dobrom stave. V zásade ma zaujímala len jedna vec. Vlastne dve. Či je to aktuálne a či viem prísť. Keďže na obe otázky odpovedal predávajúci kladne, dohodli sme termín, medzitým poslal pár fotiek a ja som len odpočítaval čas odchodu po auto. Predávajúci bol 110%-tný chlapík, lebo napriek tomu že som nebol jediný záujemca ani nezvýšil cenu, ani to nepredal skôr, ani to nezrušil. Proste všetko platilo ako povedal a takých ľudí dnes veľa nie je. Komunikovali sme, posielal fotky, videá, telefonovali sme a už vtedy som videl, že má k tomu autu vzťah a nie je rozhodnutý ho predať. Bolo vidieť, že to auto je dobré, a nie je do poslednej chvíle rozhodnutý to pustiť. Bol si dobre vedomý že už také auto asi nezoženie. Celý čas som tŕpol že príde správa alebo telefonát v štýle „nehnevajte sa ale rozmyslel som si ten predaj“. V dohodnutý deň kúpy som nespal skoro vôbec, od 3:30 oči vypučené do tmy a hnačkové stavy. 4:49 som v Biskupiciach naložil kamoša, ktorý ma privítal slovami: „a čo ti kúruje šak klud ideme“. Nakoniec som sa dočkal a v piatok veľmi skoro ráno o 6:47 sme boli na mieste. Nečakal som žiadny zázrak, ale naživo to bolo fakt krásne. Áno, má to nedokonalosti, škrabančeky, preliačiny, jedno okno je rozlepené, ale ako celok je to výborné. Interiér absolútne bez poškodenia, motor ide bezchybne, prevodovka kvíli ostošesť, ale pevne verím že výmena oleja jej pomôže. A keď nie tak repas. Vôbec nevadí. Nejde intercom, výbava je slabšia ale je to Security a tým to hasne.
Auto som samozrejme bez debaty kúpil, keďže som bol s kamošom a obaja sme nadšenci a huby sa nám nezastavili, teda hlavne jemu, predávajúci nás krásne nazval že „kluci vy ste magoři“ a po pár hodinách sme sa rozlúčili. Cesta naspäť s veľkým rešpektom prebehla absolútne v poriadku a ja si konečne môžem vydýchnuť, že z generácie E38 už mám všetko čo má pre mňa zmysel a celé toto šialenstvo trvajúce od roku 2011 sa konečne skončilo hepyendom.