[e39 540i] - New Project
Napísané: Piatok, 24. Decembra 2021, 15:57
Nazdar, to vyhasnutí mojich dvoch príbehoch som si dal pár týždňovú pauzu od hejtklubu, ale začalo mi to tu trošku chýbať tak som sa rozhodol v toto vianočné popoludnie spísať pár riadkov o novom projekte AKA 540iiii. Doteraz som obľuboval výhradne diesle, resp. M57 agregáty. Pred pár mesiacmi mi zajebalo a prikúpil som prvý BMW petrol endžin (tiež M62), o tom tento príbeh nie je, to len na objasnenie že toto nie je môj prvý V8. Možno by som mal popísať svoje pocity z týchto mrdiek. Takže hneď na začiatok poviem že to je čajíkové vozenie, presedlal som do toho z pretaktovanej 535d takže nie je sa čomu čudovať
Ale zvuk V8 je skutočne jedinečný, ešte budem vymýšľať nejaké variácie výfuckov samozrejme
(na tomto kuse ma už niekto prebehol a spravil duplex, ale možno ešte budem ďalej ladiť (tuzingovať). Obe mrdky mám s automatom, takže zvuk je to jediné čo si na nich môžem užiť
Ak nájdem na allegre schaltgetriebe s príslušenstvom za rozumný peniaz možno dačo vyšpekulujem (hudba budúcnosti). Musím ešte upozorniť že našťastie ani v jednom zo spomínaných wagenov nie je plyn, keby bol nekupoval by som to :), predtým než tu niekto začne hovoriť o ,,výhodách,, LPG poviem prečo mi to vadí a nechcem ho v žiadnom aute nikdy:
1. posledné čo mi chýba v živote je pri každej oprave v motore odhŕňať a odpájať 7km hadíc od hocičoho
2. rozvŕtané auto (kufor, podlaha, mot. priestor, interiér)
3. nikto to nepretlačí cez EK keď treba
4. nechce sa mi chodiť k plynárom jak na hodiny klavíra
5. ani meniť postupne vstreky, nádrž, splynovač...
Takže konečne k autu, je to plnotučná 540i - M62B44 1998 teda bez VANOS našťastie
Dorobený paket, fl svetlá vzadu, vpredu dorobené AE, sportsitze, šíberos (to chcem
), falcové kolečká, duplex exhaust (sám by som ho nedorábal lebo je stým celkom jebačka oproti e60tke), naozaj minimum hrzde (naozaj neklamem). To je asi tak všetko čo stojí za zmienku, má to nacúvaných okolo 280 000km, prikúpil som k tomu aj sadu styling 65 v predrenovačnom stave, na tie to ptm obujem na leto.
Ako som sa k autu dostal, resp. prečo som ho kúpil? - dobrá ponuka + mal som to šťastie že jakš-takš viem jednať s ľudmi (to ma naučil bober cez klub) a spomedzi stovky špekulantov som túto aukciu ,,vyhral,, ja. Hovorím aukciu pretože keď som auto prišiel prvý raz kuknúť cena už bola o 5set eurokorún vyššia ako v inzeráte :)
Tento klenot trápi množstvo neduhov a problémov, nebudem tu spisovať zoznam ale postupe postovať nech je to zaujímavejšie
Na začiatok poviem že auto bolo úplne nepojazdné a musel som ho odtiahnuť.
Fotky pridám o chvíľu z mobilu



1. posledné čo mi chýba v živote je pri každej oprave v motore odhŕňať a odpájať 7km hadíc od hocičoho
2. rozvŕtané auto (kufor, podlaha, mot. priestor, interiér)
3. nikto to nepretlačí cez EK keď treba
4. nechce sa mi chodiť k plynárom jak na hodiny klavíra
5. ani meniť postupne vstreky, nádrž, splynovač...
Takže konečne k autu, je to plnotučná 540i - M62B44 1998 teda bez VANOS našťastie


Ako som sa k autu dostal, resp. prečo som ho kúpil? - dobrá ponuka + mal som to šťastie že jakš-takš viem jednať s ľudmi (to ma naučil bober cez klub) a spomedzi stovky špekulantov som túto aukciu ,,vyhral,, ja. Hovorím aukciu pretože keď som auto prišiel prvý raz kuknúť cena už bola o 5set eurokorún vyššia ako v inzeráte :)
Tento klenot trápi množstvo neduhov a problémov, nebudem tu spisovať zoznam ale postupe postovať nech je to zaujímavejšie

Fotky pridám o chvíľu z mobilu
