e46 M3 pribeh na klube po 100rokoch
Napísané: Utorok, 27. Júla 2021, 20:37
ahojte bmw hejter klub
po peknych par rokoch som sa rozhodol zalozit dajaky ten topic... asi z nostalgie, recesie, alebo ani neviem preco... mozno pretoze obcas to tu este otvorim a paci sa mi, ze par skalnych tu stale funguje.
po vsetkych tych starych ( rozumej auta s dusou e30tly 34ky e24...) som sa rozhodol kupit si daco co je viac orientovane na motorsport a celkovo vodica. posledna e24ka bola totalny magnet na oci a myslim ze celkom pekne auto, ale proste velke cestovne GT coupe ma dajako omrzelo. vedel som ze checm Mko. vahal som medzi e39 a 46 v podstate mi to bolo zo zaciatku jedno...casom som sa ale dajako aj po zvezeni v e39///M rozhodol ze chcem 46tku. nie ze by M5 nechodila, prave naopak..ale prejav ostreho atmosferickecho R6 a par jazd v M3 pri tockach 8200rpm ma uistilo ze to chcem. dalsi faktor bola cenova dostupnost rsp nedostupnost tych aut. casy ked stali 15.000e su proste uz davno prec a percentualne mi to vychadza ze kazdorocne rastu na cene oklo 10percent. cize cakat nebolo na co, bolo treba len najst vhodne auto...
kedze genezu problemov e46M3 poznam najvacsi strasiak bolo : vymena ojnic lozisk, trhajuca sa zadna naprava z kasne, praskajuce tesnenie pod hlavou medzi valcami...
prevodovka : malokto vie ze man6q a SMG je ta ista prevodovka,smag ma robot valec na lamelu...cize tvrdit ze smg je automat, moze len analfabet... ceny smg oproti manualom som o 4-5tis menej a len koli pocitu fofrklacku v ruke s rovnakou prevodovkou platit o 5tis viac mi neprislo ako dajake terno... pritom to smg funguje fakt super, medziplyn,reakcia, kopanie prevodovky , radenie pod plynom atd. kto povie ze to je blbost bud v tom nikdy nesedel alebo nerozumiem...
-nebudem pisat cely pribeh ako som a kde som hladal a kolko aut pozrel proste pockal som si na normalne auto koli ktoremu som siel 450km a oplatilo sa
-auto mimo inzerice, dovoz z čr, povodom nemec teda eu verzia co bola moja podmienka
-vieme ze Mka su bud burane alebo malo burane mne sa podarila velmi pekna povodna kasna, cela jedna strana aj strecha povodny lak.kapota a Ppredny blatnik dajake lakovane diely celkovo prava strana je lakovana asi cela...povlakove vrstvy okolo 200 cize ziadne gitovanice, latanice, cigancina povodne oem predne bixenon bosch svetla ...po kupe som to cele odstrojil od spodu a pozeral : vsetky plasty, naduchy brzd,chladic,plasty chladica vsade na dieloch rok 2001 cize ak by to bolo dajako burane, alebo moc burane tieto veci by neprezii...nosniky su vsetky samozrejme povodne a rovne...auto ma 215.000km komplet palubnu literaturu vsetky knizky navody a faktury zo servisov za cca 1500eur
auto ma menene ojnicne salky, ma vystuzenu navarenu zadnu napravu, ,malo robene tesnenie pod hlavou koli prepaleniu medzi stenami, meneny robot valec na smg -....vsetky najvacsie strasiaky Mka su fixed v horizonte 4tis km nazad....co viac si priat : len aby to posluchalo ze jo
-casom som este objavil : menena hardina, ramena z 2008 - stare ano ale aspon nie povod z 2001..., paliv filter, dajake 2lambdy,kn vlozka v sani -pojde ale seria filter
-custom upravy : nastastie nula nula nula nic. je to proste total seriove auto bez tuzer vymrdov... jedine co su HR pruziny o 2cm nizise z TUV certifikatom a zapisane v tp
plany s autom? udrziavat seriovy stav-ak by prebehla dajaka uprava povodne diely archivovat, tak aby vsetko bolo navratitelne do serioveho stavu. Dat do povodneho stavu tieto gunmetal kola vyslovene mi to vadi...pritom su to priplatkove kovane oem 19tky a opticky ich to strasne zmensuje..pojdu na renovaciu tak ako vysli z fabriky...ale az cez zimu chcem si auto aj uzivat
zaroven tento topic bude sluzit aj ako moje poznamky o vymene olejov, evidencia dielov a tak...
vybava je to socka : nema to siber a ele sklapatelne M3 spetaky.. inak velka navi, bixenon, hk hudba,pdc,multi volant...
co som po kupe stihol : olej mam na plane bud tyzden aj tak ma par km, ale pre istotu prejdem z castrol 10w60 na millers oil 10w60, papierova vlozka do sania
stredovy tunel bol klasicky vysuchany ako kazda 46tka a nutne som potreboval utracat za oem bmw diely. tak novy stred tunel, cupholder, coin holder...dorobil som laktovku ta nebola vo vybave kupena used kozena... nove oem plexi prednych svetiel - povodne boli ok ale proste trosku vypieskovane a chcel som mat pekne :))) a dajake drobnosti novy vypustak na olej, dajake chybajuce tesnenie predneho spojleru a vtakoviny... foto zde paci sa :
po peknych par rokoch som sa rozhodol zalozit dajaky ten topic... asi z nostalgie, recesie, alebo ani neviem preco... mozno pretoze obcas to tu este otvorim a paci sa mi, ze par skalnych tu stale funguje.
po vsetkych tych starych ( rozumej auta s dusou e30tly 34ky e24...) som sa rozhodol kupit si daco co je viac orientovane na motorsport a celkovo vodica. posledna e24ka bola totalny magnet na oci a myslim ze celkom pekne auto, ale proste velke cestovne GT coupe ma dajako omrzelo. vedel som ze checm Mko. vahal som medzi e39 a 46 v podstate mi to bolo zo zaciatku jedno...casom som sa ale dajako aj po zvezeni v e39///M rozhodol ze chcem 46tku. nie ze by M5 nechodila, prave naopak..ale prejav ostreho atmosferickecho R6 a par jazd v M3 pri tockach 8200rpm ma uistilo ze to chcem. dalsi faktor bola cenova dostupnost rsp nedostupnost tych aut. casy ked stali 15.000e su proste uz davno prec a percentualne mi to vychadza ze kazdorocne rastu na cene oklo 10percent. cize cakat nebolo na co, bolo treba len najst vhodne auto...
kedze genezu problemov e46M3 poznam najvacsi strasiak bolo : vymena ojnic lozisk, trhajuca sa zadna naprava z kasne, praskajuce tesnenie pod hlavou medzi valcami...
prevodovka : malokto vie ze man6q a SMG je ta ista prevodovka,smag ma robot valec na lamelu...cize tvrdit ze smg je automat, moze len analfabet... ceny smg oproti manualom som o 4-5tis menej a len koli pocitu fofrklacku v ruke s rovnakou prevodovkou platit o 5tis viac mi neprislo ako dajake terno... pritom to smg funguje fakt super, medziplyn,reakcia, kopanie prevodovky , radenie pod plynom atd. kto povie ze to je blbost bud v tom nikdy nesedel alebo nerozumiem...
-nebudem pisat cely pribeh ako som a kde som hladal a kolko aut pozrel proste pockal som si na normalne auto koli ktoremu som siel 450km a oplatilo sa
-auto mimo inzerice, dovoz z čr, povodom nemec teda eu verzia co bola moja podmienka
-vieme ze Mka su bud burane alebo malo burane mne sa podarila velmi pekna povodna kasna, cela jedna strana aj strecha povodny lak.kapota a Ppredny blatnik dajake lakovane diely celkovo prava strana je lakovana asi cela...povlakove vrstvy okolo 200 cize ziadne gitovanice, latanice, cigancina povodne oem predne bixenon bosch svetla ...po kupe som to cele odstrojil od spodu a pozeral : vsetky plasty, naduchy brzd,chladic,plasty chladica vsade na dieloch rok 2001 cize ak by to bolo dajako burane, alebo moc burane tieto veci by neprezii...nosniky su vsetky samozrejme povodne a rovne...auto ma 215.000km komplet palubnu literaturu vsetky knizky navody a faktury zo servisov za cca 1500eur
auto ma menene ojnicne salky, ma vystuzenu navarenu zadnu napravu, ,malo robene tesnenie pod hlavou koli prepaleniu medzi stenami, meneny robot valec na smg -....vsetky najvacsie strasiaky Mka su fixed v horizonte 4tis km nazad....co viac si priat : len aby to posluchalo ze jo
-casom som este objavil : menena hardina, ramena z 2008 - stare ano ale aspon nie povod z 2001..., paliv filter, dajake 2lambdy,kn vlozka v sani -pojde ale seria filter
-custom upravy : nastastie nula nula nula nic. je to proste total seriove auto bez tuzer vymrdov... jedine co su HR pruziny o 2cm nizise z TUV certifikatom a zapisane v tp
plany s autom? udrziavat seriovy stav-ak by prebehla dajaka uprava povodne diely archivovat, tak aby vsetko bolo navratitelne do serioveho stavu. Dat do povodneho stavu tieto gunmetal kola vyslovene mi to vadi...pritom su to priplatkove kovane oem 19tky a opticky ich to strasne zmensuje..pojdu na renovaciu tak ako vysli z fabriky...ale az cez zimu chcem si auto aj uzivat
zaroven tento topic bude sluzit aj ako moje poznamky o vymene olejov, evidencia dielov a tak...
vybava je to socka : nema to siber a ele sklapatelne M3 spetaky.. inak velka navi, bixenon, hk hudba,pdc,multi volant...
co som po kupe stihol : olej mam na plane bud tyzden aj tak ma par km, ale pre istotu prejdem z castrol 10w60 na millers oil 10w60, papierova vlozka do sania
stredovy tunel bol klasicky vysuchany ako kazda 46tka a nutne som potreboval utracat za oem bmw diely. tak novy stred tunel, cupholder, coin holder...dorobil som laktovku ta nebola vo vybave kupena used kozena... nove oem plexi prednych svetiel - povodne boli ok ale proste trosku vypieskovane a chcel som mat pekne :))) a dajake drobnosti novy vypustak na olej, dajake chybajuce tesnenie predneho spojleru a vtakoviny... foto zde paci sa :