[E38 735i] Projekt
Napísané: Utorok, 30. Marca 2021, 14:30
Zdar, get ready for slohova praca.
Tak nastala opat ta vzrusujuca chvila, zalozit nove vlakno o dalsom aute
Vzdy sa mi E38 pacili, uz ked som kupoval E63, tak som zlahka uvazoval aj nad E38, ale skor bolo rozhodovanie v tej dobe E63 vs E65, lebo som chcel nieco mladsie a silnejsie..kazdopadne asi dva roky dozadu som zacal len tak sledovat nas trh s E38, ale povedal som si ze keby som take auto kupil, najprv musim mat garaz kde na nej budem vediet robit a kde ju budem vediet uskladnit. Rok dozadu padlo rozhodnutie ze 650 ide z domu, tak som zacal intenzivnejsie sledovat bazos, ale stale platila podmienka hotova garaz, a tiez som si povedal ze 6ka sa musi predat a az potom kupim dalsie auto
no nestalo sa, jeden z dovodov je ten, ze na jesen este bolo par kusov relativne v poriadku, na vyber aj u nas, ale cez zimu zmizli vsetky, a vpodstate neostalo nic, co by som bol ochotny ist vobec pozriet. Podmienka bola, V8, kratka verzia a facelift, ostatne sa bud dorobi, alebo neviem no. Jedna sa ale na bazosi povalovala asi 1.5 roka uz, a pred 3-4 tyzdnami som aj na nu napisal email, ze ako to vyzera, atd. Dostal som odpoved, ze auto je aktualne, fotky majitel posle, ale neposlal, lebo zabudol
medzitym sa mu inzerat vymazal a ani ho nepridal naspat, a ostal som trocha smutny, lebo by to znamenalo presne to co sa mi stalo skoro vzdy ked som kupoval auto, ze ked som predal stare, tak vsetky dobre co som chcel zmizli
ale napisal som majitelovi zase minuly tyzden, a cuduj sa svete odpisal, ze auto stale je, a poslal aj kopec fotiek.. Vsetko vyzeralo fajn, velmi som sa o historii a tak nedozvedel, ale dostal som VIN cislo, kupil som report, podla ktoreho to bolo vsetko ok, tak uz som len dohodol cenu, a ostavalo iba doriesit odtah a den kedy prideme.
Urcite to poznate, ked kupujete auto, mate ten pocit, ten 6ty zmysel, taky citak ze toto urcite bude dobre, prave taky pocit som mal z tohto auta aj ja. A myslim si ze nesklamal, v pondelok som mal pracovne cestu do cz, tak som zajednal odtahovku a rano som startoval do prahy.. Ked som dorazil na miesto, tak ten pocit sa este znasobil, prijazdova cesta bola tak do kopca na slepej ulicke, a ked som uz len videl ako auto stoji, vedel som ze to bude ok. lebo castokrat vidim v inzeratoch ze auto uz na fotke stoji divne, utopeny zadok, alebo vpredu fuga ze hlavu tam vopcham, tuto nic take nebolo. majitel bol jednak velmi prijemny a v pohode, a jednak urcite za vodou, co je vzdy dobre znamenie, obrovsky novy barak, hummer h3 na dvore, predava bazeny
plus ma 2 tanky a chodi na nich jazdit niekam na tankodrom, co je vlastne aj dovod preco sedmu predaval, proste na nej nejazdil.
tak som to pokukal, povedal mi co to o historii, kupil ju v 2016tom, osobne bol pre nu v rakusku, kupoval ju od starsieho pana, on je druhy majitel, ja tym padom treti. mala 227 tisic km zhruba ked ju kupoval, dnes ma 232 tisic
aj hovoril ze posledne dva roky ju vytiahol len raz za rok, umyl, spravil si vylet a zaparkoval. Ked som prisiel, nastartoval som vpodstate na brnk, a povedal ze to je druhy start toho auta od minuleho roka, prvy bol ked to vyberal z garaze kvoli mne.
Kazdopadne podali sme si ruky, odtahovka medzitym dorazila, nalozilo sa to, zaplatil som, a... potom sme museli ist na stk
lebo cesi to nemaju o tolko jednoduchsie jak my, auto musi ist na nejaku technicku kontrolu kde to prejde len cez halu, asi pozri VIN cislo, a to je cele, stoji to asi 20€. to sa poriesilo, tak odtahovka potom mohla ist domov, a my sme s majitelom isli do prahy na dopravny vybavit prepis a znacky.. resp. vedla dopravneho, lebo to som tiez nezazil, som sa citil ako v discopribehu, jak keby som isiel kseftovat s bonmi a isiel kupovat svoj prvy favorit
ma znameho co mu vybavuje papierovacky okolo prepisov, znaciek atd. tak mu zavolal, aby nam poriesil odhlasenie a docasne spz, tak sme prisli, stalo to 70€ cakom prask, za pol hodinu som mal novy technicak na mna, a spzky
potom uz len natankovat a domov.. vecer okolo pol 9 prisla aj odtahovka s novym milaskom
no a o co sa tu presne jedna.. takze ide o 735i automat, vyrobena v decembri 1999 (streda :-O), s realnymi 232 tisic kilometrami na tacho. Vybava nieje uplne nalozena, ale to som ani nepotreboval, ovela dolezitejsi bol stav v akom to cele je, s tych zaujimavych veci snad len EDC, 4:3 navi + tv, hydrokufor (funkcny), a co je pre mna naj, contoursitze :-O
ktore by som urcite zhanal, keby tam neboli. motoricky to vyzera byt absolutne v spickovom stave, motor ide extremne ticho, so zavretou kapotou ho nepocut vpodstate vobec, pri studenom starte sa auto jemne trasie, na to prideme urcite. dalsi bonus je, ze auto je absolutne nedotknute, vsetko je OEM, a vsetko by malo byt funkcne (pdc dva senzory niesu nahodene, tak to zatial nejde, ale su v aute). Interier je v extremne dobrom stave, koza absolutne bez poskodeni, sedacky si porobim, znova sa nafarbia, a bude to top, ostatne staci vycistit, stropnica drzi jak nova.
No a vo finale hrdza
tej tu je velmi malo dovolim si tvrdit, spodky troch dveri maju hrdzku na spodku, kufrove dvere okolo listy maju hrdzu, a nejaka hrdzka na jednom zadnom blatniku. zospodu to vyzera podla mna vyborne, uvidim ked zhodim prahy, ale hovoril ze vsetky 4 zdvihacie body su bez problemov, pevne a drzia, vizualne tam naozaj nieje nic.
Dovod preco auto muselo ist na odtahovke je ten, ze predminuly tyzden mu tak trocha zacala tiect hadica do chladica oleja prevodovky, a musim povedat ze to kvapka, ale celkom dost, aj po ceste domov, ked to bolo na podvale, takze som s tym vpodstate este nejazdil
par metrov unho, par metrov u mna kym som to zaparkoval do garaze. toto by mal byt ale celkom simple fix, kazdopadne poradte ze co jak, da sa to zvladnut doma so zdvihnutym autom len na tych 4 nohach co mam? alebo radsej mechanikovi na zdvihak..
Dalsi problem ktory som si zatial vsimol je so svetlami, ziju si vlastnym zivotom, moze byt ze problem je vo vypinaci, svieti to aj ked je auto vypnute, ale ked zapnem a vypnem svetla, tak zhasnu. potom sa zase zapnu ked sa im zachce, takze neviem no
plus v kluci je vybita baterka, takze central na dialkove nejde. plus on auto parkoval tak, ze mal otvoreny kufor, asi vybratu baterku, a ked to vyberal, tak tam hodil baterku aku mal po ruke, ta teda neni dostatocna urcite, lebo je to nejaka mala 74Ah asi z fabie alebo z coho
auto dostalo novy chladic, nove celne sklo, minuly rok menil sviecky a olej, co som zistil, kapota bola lakovana, lebo ma trocha iny odtien, a naraznik menili tiez, lebo bol povodne cerveny a ma nalakovany aj spodok. ale toto vsetko sa robilo uz v AT, lebo on nic kozmeticke nerobil na nom. plus mam fakturu este z rakuska, na servis za 2200€, ked niekto vie po nemecky, mohol by skusit tipnut co sa tam robilo
mne sa to nechce prekladat.. plus chyba predna krytka pod svetlom a soferov kobercek.
co sa tyka ceny, ta podla mna uplne zaklincovala celu kupu toho auta, vzhladom na to v akom je stave. povodne mal cenu 110 000kc na bazosi, ale ked som sa informoval cez email, tak pisal ze 90 000, ale bez style 37 kolies. tak som mu pisal ze bez nich nepridem pre auto, tak sme sa dohodli na 98 tisic kc, s tym ze mam este jednu obutu sadu 17" zo 750i
plus ako bonus mi prihodil absolutne plny kufor vselijakych dalsich veci, lebo predtym mal 750i, ktoru ale dal na diely lebo tiez to nikto nechcel, a na diely sa predala za 15 dni
to co mu ostalo, tak mam ja, nejake svetla, a napriklad komplet hydrokufor mechanizmus, ktory by mal byt funkcny tiez.
takze finalna suma (s kurzom atd, bola 3780€ + 70€ za prepis + 20€ za stk. takze 3870€, plus dovoz bol 400€ + 70€ za nadrz nafty a dialnicnu na moje auto.
lenze ked si pozriem za kolko chodia 37micky, tak ta cena (bez dovozu) najskor klesne pod 2500€ :-) a teraz si pozrite bazos, co sa predava za take peniaze u nas
a uplne najvacsia haluz je, ze som sa ho spytal ze nejde mi do hlavy, preco sa to nepredalo, povedal ze to absolutne nikto nebol pozriet za ten 1.5 rok co to predaval :-O je to iba 735 bla bla bla, jasne, je to podla mna E38 s V8 v paradnom stave za tie peniaze, a nikto to nekupil, moja vyhoda, aspon spustil z ceny. plus, toto bol dalsi dovod preco som to kupil aj iba s minimalnou testovacou jazdou.
plany do buducnosti: tak toto je prve auto do zbierky ktoru by som chcel, ked sa mi nejakym sposobom zadari, takze urcite to chcem dat do absolutne top stavu, z vonka, z vnutra, zospodu, urcite tam pojde shadowline, komplet nove listy, prahy a spodok naraznika pojdu do laku, a potom to pojde na vzduchac ktory mam na policke, a najprv na 20" rialy co mam, a potom dam dokopy tie 19" trojdielne RH s custom stredmi co mam doma :-) jaj a nejake lipko na kufor asi, plus dopredu.. vyfuk ked budem riesit tak asi len klapky pred koncaky, to bude pravdpodobne stacit, aspon co som videl videa na nete. neviem ci chcem koncovky v narazniku, cas ukaze.
Tak nastala opat ta vzrusujuca chvila, zalozit nove vlakno o dalsom aute




Urcite to poznate, ked kupujete auto, mate ten pocit, ten 6ty zmysel, taky citak ze toto urcite bude dobre, prave taky pocit som mal z tohto auta aj ja. A myslim si ze nesklamal, v pondelok som mal pracovne cestu do cz, tak som zajednal odtahovku a rano som startoval do prahy.. Ked som dorazil na miesto, tak ten pocit sa este znasobil, prijazdova cesta bola tak do kopca na slepej ulicke, a ked som uz len videl ako auto stoji, vedel som ze to bude ok. lebo castokrat vidim v inzeratoch ze auto uz na fotke stoji divne, utopeny zadok, alebo vpredu fuga ze hlavu tam vopcham, tuto nic take nebolo. majitel bol jednak velmi prijemny a v pohode, a jednak urcite za vodou, co je vzdy dobre znamenie, obrovsky novy barak, hummer h3 na dvore, predava bazeny

tak som to pokukal, povedal mi co to o historii, kupil ju v 2016tom, osobne bol pre nu v rakusku, kupoval ju od starsieho pana, on je druhy majitel, ja tym padom treti. mala 227 tisic km zhruba ked ju kupoval, dnes ma 232 tisic

Kazdopadne podali sme si ruky, odtahovka medzitym dorazila, nalozilo sa to, zaplatil som, a... potom sme museli ist na stk




no a o co sa tu presne jedna.. takze ide o 735i automat, vyrobena v decembri 1999 (streda :-O), s realnymi 232 tisic kilometrami na tacho. Vybava nieje uplne nalozena, ale to som ani nepotreboval, ovela dolezitejsi bol stav v akom to cele je, s tych zaujimavych veci snad len EDC, 4:3 navi + tv, hydrokufor (funkcny), a co je pre mna naj, contoursitze :-O
ktore by som urcite zhanal, keby tam neboli. motoricky to vyzera byt absolutne v spickovom stave, motor ide extremne ticho, so zavretou kapotou ho nepocut vpodstate vobec, pri studenom starte sa auto jemne trasie, na to prideme urcite. dalsi bonus je, ze auto je absolutne nedotknute, vsetko je OEM, a vsetko by malo byt funkcne (pdc dva senzory niesu nahodene, tak to zatial nejde, ale su v aute). Interier je v extremne dobrom stave, koza absolutne bez poskodeni, sedacky si porobim, znova sa nafarbia, a bude to top, ostatne staci vycistit, stropnica drzi jak nova.
No a vo finale hrdza

Dovod preco auto muselo ist na odtahovke je ten, ze predminuly tyzden mu tak trocha zacala tiect hadica do chladica oleja prevodovky, a musim povedat ze to kvapka, ale celkom dost, aj po ceste domov, ked to bolo na podvale, takze som s tym vpodstate este nejazdil

Dalsi problem ktory som si zatial vsimol je so svetlami, ziju si vlastnym zivotom, moze byt ze problem je vo vypinaci, svieti to aj ked je auto vypnute, ale ked zapnem a vypnem svetla, tak zhasnu. potom sa zase zapnu ked sa im zachce, takze neviem no


auto dostalo novy chladic, nove celne sklo, minuly rok menil sviecky a olej, co som zistil, kapota bola lakovana, lebo ma trocha iny odtien, a naraznik menili tiez, lebo bol povodne cerveny a ma nalakovany aj spodok. ale toto vsetko sa robilo uz v AT, lebo on nic kozmeticke nerobil na nom. plus mam fakturu este z rakuska, na servis za 2200€, ked niekto vie po nemecky, mohol by skusit tipnut co sa tam robilo

co sa tyka ceny, ta podla mna uplne zaklincovala celu kupu toho auta, vzhladom na to v akom je stave. povodne mal cenu 110 000kc na bazosi, ale ked som sa informoval cez email, tak pisal ze 90 000, ale bez style 37 kolies. tak som mu pisal ze bez nich nepridem pre auto, tak sme sa dohodli na 98 tisic kc, s tym ze mam este jednu obutu sadu 17" zo 750i


takze finalna suma (s kurzom atd, bola 3780€ + 70€ za prepis + 20€ za stk. takze 3870€, plus dovoz bol 400€ + 70€ za nadrz nafty a dialnicnu na moje auto.
lenze ked si pozriem za kolko chodia 37micky, tak ta cena (bez dovozu) najskor klesne pod 2500€ :-) a teraz si pozrite bazos, co sa predava za take peniaze u nas

a uplne najvacsia haluz je, ze som sa ho spytal ze nejde mi do hlavy, preco sa to nepredalo, povedal ze to absolutne nikto nebol pozriet za ten 1.5 rok co to predaval :-O je to iba 735 bla bla bla, jasne, je to podla mna E38 s V8 v paradnom stave za tie peniaze, a nikto to nekupil, moja vyhoda, aspon spustil z ceny. plus, toto bol dalsi dovod preco som to kupil aj iba s minimalnou testovacou jazdou.
plany do buducnosti: tak toto je prve auto do zbierky ktoru by som chcel, ked sa mi nejakym sposobom zadari, takze urcite to chcem dat do absolutne top stavu, z vonka, z vnutra, zospodu, urcite tam pojde shadowline, komplet nove listy, prahy a spodok naraznika pojdu do laku, a potom to pojde na vzduchac ktory mam na policke, a najprv na 20" rialy co mam, a potom dam dokopy tie 19" trojdielne RH s custom stredmi co mam doma :-) jaj a nejake lipko na kufor asi, plus dopredu.. vyfuk ked budem riesit tak asi len klapky pred koncaky, to bude pravdpodobne stacit, aspon co som videl videa na nete. neviem ci chcem koncovky v narazniku, cas ukaze.