E36 328i - športovy sedan - pokračovanie
Napísané: Nedeľa, 29. Novembra 2020, 01:41
Na uvod, nikdy som si nemyslel, ze tuto budem zakadat temu, no ked som neskor po kupe zistil, ze toto auto uz jeden pribeh malo, bolo mi luto v tom nepokracovat. A teda cim neskor sa k tomu dokopem, tym horsie. Coskoro bude rok od kupy, tak idem lovit z pamate. Som obdivovatel aut (z 90% bmw) no necitim sa ako autickar, aj ked pomaly a isto nasavam informacie, ktore, beznemu smrtelnikovi su k nicomu, ale tak nechodim na ryby, nehram golf, tak aspon sa staram o studnu na peniaze, no co si budeme vraviet..
Aj ked sa tu nenachadzaju velmi fanusici e36. (Mimochodom nie tak davno, sa nepacili ani mne.) No, maju svoje caro. A v tomto pripade vyber druheho auta alebo skor auta pre potesenie bola ako-tak racionalna. Nakolko si aktualne nemozem a nechcem dovolit nejaku 635csi a pod. Tak som sa rozhodoval podla kriterii: nemam dom, ani garaz, nechcem auto s ktorym sa budem bat parkovat, ci vobec ho vlastnit, soferovat... No chcel som klasiku, auto, kde sofer vedie auto. Racionalny vyber pre to, ze je to posledna "ako tak klasika" no s prvkami uz dnesnych aut. Premyslal som nad e30, ale to je fakt uz na hrane s daily use. Tato 36tka ma vsetko co normalny clovek ocakava od auta do premavky (bavime sa o pouziti do mesta). Ma to bezp. prvky, klimu, posilovac, h&k sound, tempomat... Principialne nic, co by mi chybalo pri pouziti v meste a na kratkych trasach... teda, aby som neklamal - chyba mi dazdovy senzor, ale vsetko naznacuje, ze som to prezil aj bez neho.
Takze aj pouztie auta je myslene na denne jazdenie. Mimo toho mam F11, ta robi 6-10K mesacne, dostava zabrat. Tak som chcel nieco do mesta, aby som tu F11 uz uplne nezodrell k smrti. A aby som mal ked uz nie V8, tak aspon benzinove R6 potesenie. Raz ked budem mat garaz, tak budem premyslat o vacsich ulozenkach, toto ako taky lowbudget projekt si myslim, ze nieje zly zaciatok.
Vyber tohto konkretneho auta prebiehal nasledovne:
Mal som roznych agentov na roznych strankach SR/CR/PL s podmienkami:
- klima
- coupe, tour
- M50B25, M52B28
- podla moznosti cim vyssia vybava
samozrejme, ze v celej EU uz si ludia uvedomuju cenu tychto aut a v spominanom konfigu vsetko relevatne 6K+
Kedze tento moj rozmar nebola istotne vec bez ktorej by sa nedalo zit, snazil som sa "vyckat na stastny moment" a dostat na co najnizsiu nadobudaciu sumu. Nakolko pri autach tohto typu po kupe, je potreba menit vacsinu dielov hlava-nehlava..
Ono jedneho dna taky moment nastal a vyskocil inzerat na tento (zial aj nezial) sedan za 3,5K. Nepreslo 10min a po pridani inzeratu, som sa dohdol s majitelom na obhliadke. Okolo polnoci som bol auto obhliadnut (vyborna obhliadka po tme) ale pri ponukanej cene a s viziou co s autom chcem robit, mi ziadna so spominanych "342 chyb" nevadila a to tych chyb fakt nebolo sest. Vypisovat uz ich nema cenu, rozpisem, co som urobil v priebehu roka nizsie. Co ma pri obhliadke zaujimalo bol vizualny stav, hrdza a stav prahov za mna je toto velmi osemetna vec, ktora sa neda kus za kus vymenit. Ak by bol vadny motor, ten sa da vymenit, ale rezat prahy, ulozenia atd.. je pre mna dost zlozite. Cize prahy, lak, vybava a stav interieru presvedcil z prevej, vsetko ostatne sa predsa da vymenit, aj sa vymenilo..
V krakosti nalezovy stav auta.
Podla toho ako som sa dopatral ku info, tak auto ako opustilo uzivatela compact v r.2016. tak do mojej kupi zaciatok r. 2020 sa s nim okrem vymeny motora a chladica neudialo vobec nic. Nepatral som uz po dvovode zameny motora, aktualny ide celkom zodpovedne. Co skor bolo smutne, ze za 4r sa fakt nic ine neurobilo a auto bolo celkom spustosene. Co je ale jeho velke plus. Nebola potreba dorabat akukolvek malickost z vybavy ani ziadne vizualne veci ako aj mpacket INT/EXT. Vsetko to auto obsahovalo a bolo v dobrom stave. Mam ale stastie, ze moj najlepsi kamarat ma v KE servis, tak vo volnom case sme vymenili cely tento zoznam, ktory uvadzam nizsie, vacsina dielov bola KO. Co potesilo, ze este svojho casu compact na to nahodil stronglfex, tak zadnej naprave sme sa nemuseli venovat. Vsetkeho ostatneho sa ale trebalo chytit.
Zoznam uskutocnenych servisnych ukonov:
m badge off -15hp
kompletna renovacia styling 32 17" 7,5J
Vsetky filtre
komplet predne brzdy Textar + Ate
vymene predne ramena + tyčky stabilizatora
nove uchytenie stabilizatora
Strongflex ulozenie - predne ramena
vyhodenie LED osvetlenia SPZ a prednych AE
NGK sviečky + nove cievky
Olejovy separator + olej
Silent vyfuku
test vstrekov
Vymena prevodovky za benzinovu - getrag (povodna bola dieslova a skrtala 2ka)
Vymena hmlovych svetlometov
Pretesnena olejova vana
Zrepasovana kulisa riad. paky
Vymena vsetkych tesneni prevodovky
Vymenena nova servo nadoba
Vymena riadenia za pouzite, no bez slzenia
Ulozenie karadanu
Vyhodenie cinskych svetlometov - vymena za pochybne ZKW
Naplnenie a zistenie, ze klima je funkcna
Vymena cerpadla v nadrzi
Vymena chybnej cievky
Repas alternatora
Podvzok - m tech Billstein
Prachovky dorazy
Sportove Pruziny eibach -60/40mm
Vymena zamkov dveri
Vymena prasknuteho zadneho svetla
Vymena vzper kapoty
Vymena stahovacky okien
Vymena klinoveho remena
Vymena baterie
(cca do 2000eur)
Kupene a caka na vymenu:
Sanie M50b25 + klapka
Nastavitelna volantova tyc
Zrenovovany mtech2 volant
Hella predne svetlomety
Spetaky v lepsom stave ako tie aktualne
tesenenie veka ventilov
[font=Helvetica Neue](cca do 600eur)[/font]
Pretrvavajuce nedostatky:
Odideny h&k amp
hlucne loziska
hlucny klima kompresor
prepadnuta STK (nemam KAT)
vypadane pixely ODO meter
chybajuci pravy naduch na brdzy
Plany do leta:
Kupa dostojnych pneu na leto
Vymena vyfukoveho potrubia od zvodov po koncovku
Vymena spojkovej sady
Vymena zadnych elektronov za s32 17" 8,5J
precalunit padnutu stropnicu
Spustenie h&k + dorobenie BT
Zapisanie MT + kolesa
Z bezpecnostneho hladiska - mozno brzdy z e36 330i
Osetrenie podvozku + celolak (najskor o rok+)
Vymena sedadiel za red sportseitze (ak vobec:))
GLOBALNY PLAN:
Dostat auto do co najlepsej kondicie a mimo zimy ho pouzivat ako daily. Zachovat co najviac vizualne seriu, mimo vysky podvozku a kolies. Taktiez planujem "zvysit vykon" najjednoduchsiou cestou - sanie, mapa, vyfuk. A po sezone 21 alebo 22. spravit celolak. (dobre, ze to teraz pisem, sam som zvedavy ako do dopadne). Pokial nenastane nepredvidatelna okolnost, dovod na predaj nevidim, cas ukaze.
VIN: WBACD21000AU61024
[font=Helvetica Neue]04/97 cosmosschwarz[/font]
[font=Helvetica Neue]FOTKY PAR TYZDNOV PO KUPE:[/font]
Ak najdem dalsie fotky doplnim.
Aktualne auto odpociva, po soli s nim velmi nechcem jazdit.
Musim zohnat vyfuk s KAT a spravit STK/EK. No aktualne na to nieje cas.
Aj ked sa tu nenachadzaju velmi fanusici e36. (Mimochodom nie tak davno, sa nepacili ani mne.) No, maju svoje caro. A v tomto pripade vyber druheho auta alebo skor auta pre potesenie bola ako-tak racionalna. Nakolko si aktualne nemozem a nechcem dovolit nejaku 635csi a pod. Tak som sa rozhodoval podla kriterii: nemam dom, ani garaz, nechcem auto s ktorym sa budem bat parkovat, ci vobec ho vlastnit, soferovat... No chcel som klasiku, auto, kde sofer vedie auto. Racionalny vyber pre to, ze je to posledna "ako tak klasika" no s prvkami uz dnesnych aut. Premyslal som nad e30, ale to je fakt uz na hrane s daily use. Tato 36tka ma vsetko co normalny clovek ocakava od auta do premavky (bavime sa o pouziti do mesta). Ma to bezp. prvky, klimu, posilovac, h&k sound, tempomat... Principialne nic, co by mi chybalo pri pouziti v meste a na kratkych trasach... teda, aby som neklamal - chyba mi dazdovy senzor, ale vsetko naznacuje, ze som to prezil aj bez neho.
Takze aj pouztie auta je myslene na denne jazdenie. Mimo toho mam F11, ta robi 6-10K mesacne, dostava zabrat. Tak som chcel nieco do mesta, aby som tu F11 uz uplne nezodrell k smrti. A aby som mal ked uz nie V8, tak aspon benzinove R6 potesenie. Raz ked budem mat garaz, tak budem premyslat o vacsich ulozenkach, toto ako taky lowbudget projekt si myslim, ze nieje zly zaciatok.
Vyber tohto konkretneho auta prebiehal nasledovne:
Mal som roznych agentov na roznych strankach SR/CR/PL s podmienkami:
- klima
- coupe, tour
- M50B25, M52B28
- podla moznosti cim vyssia vybava
samozrejme, ze v celej EU uz si ludia uvedomuju cenu tychto aut a v spominanom konfigu vsetko relevatne 6K+
Kedze tento moj rozmar nebola istotne vec bez ktorej by sa nedalo zit, snazil som sa "vyckat na stastny moment" a dostat na co najnizsiu nadobudaciu sumu. Nakolko pri autach tohto typu po kupe, je potreba menit vacsinu dielov hlava-nehlava..
Ono jedneho dna taky moment nastal a vyskocil inzerat na tento (zial aj nezial) sedan za 3,5K. Nepreslo 10min a po pridani inzeratu, som sa dohdol s majitelom na obhliadke. Okolo polnoci som bol auto obhliadnut (vyborna obhliadka po tme) ale pri ponukanej cene a s viziou co s autom chcem robit, mi ziadna so spominanych "342 chyb" nevadila a to tych chyb fakt nebolo sest. Vypisovat uz ich nema cenu, rozpisem, co som urobil v priebehu roka nizsie. Co ma pri obhliadke zaujimalo bol vizualny stav, hrdza a stav prahov za mna je toto velmi osemetna vec, ktora sa neda kus za kus vymenit. Ak by bol vadny motor, ten sa da vymenit, ale rezat prahy, ulozenia atd.. je pre mna dost zlozite. Cize prahy, lak, vybava a stav interieru presvedcil z prevej, vsetko ostatne sa predsa da vymenit, aj sa vymenilo..
V krakosti nalezovy stav auta.
Podla toho ako som sa dopatral ku info, tak auto ako opustilo uzivatela compact v r.2016. tak do mojej kupi zaciatok r. 2020 sa s nim okrem vymeny motora a chladica neudialo vobec nic. Nepatral som uz po dvovode zameny motora, aktualny ide celkom zodpovedne. Co skor bolo smutne, ze za 4r sa fakt nic ine neurobilo a auto bolo celkom spustosene. Co je ale jeho velke plus. Nebola potreba dorabat akukolvek malickost z vybavy ani ziadne vizualne veci ako aj mpacket INT/EXT. Vsetko to auto obsahovalo a bolo v dobrom stave. Mam ale stastie, ze moj najlepsi kamarat ma v KE servis, tak vo volnom case sme vymenili cely tento zoznam, ktory uvadzam nizsie, vacsina dielov bola KO. Co potesilo, ze este svojho casu compact na to nahodil stronglfex, tak zadnej naprave sme sa nemuseli venovat. Vsetkeho ostatneho sa ale trebalo chytit.
Zoznam uskutocnenych servisnych ukonov:
m badge off -15hp
kompletna renovacia styling 32 17" 7,5J
Vsetky filtre
komplet predne brzdy Textar + Ate
vymene predne ramena + tyčky stabilizatora
nove uchytenie stabilizatora
Strongflex ulozenie - predne ramena
vyhodenie LED osvetlenia SPZ a prednych AE
NGK sviečky + nove cievky
Olejovy separator + olej
Silent vyfuku
test vstrekov
Vymena prevodovky za benzinovu - getrag (povodna bola dieslova a skrtala 2ka)
Vymena hmlovych svetlometov
Pretesnena olejova vana
Zrepasovana kulisa riad. paky
Vymena vsetkych tesneni prevodovky
Vymenena nova servo nadoba
Vymena riadenia za pouzite, no bez slzenia
Ulozenie karadanu
Vyhodenie cinskych svetlometov - vymena za pochybne ZKW
Naplnenie a zistenie, ze klima je funkcna
Vymena cerpadla v nadrzi
Vymena chybnej cievky
Repas alternatora
Podvzok - m tech Billstein
Prachovky dorazy
Sportove Pruziny eibach -60/40mm
Vymena zamkov dveri
Vymena prasknuteho zadneho svetla
Vymena vzper kapoty
Vymena stahovacky okien
Vymena klinoveho remena
Vymena baterie
(cca do 2000eur)
Kupene a caka na vymenu:
Sanie M50b25 + klapka
Nastavitelna volantova tyc
Zrenovovany mtech2 volant
Hella predne svetlomety
Spetaky v lepsom stave ako tie aktualne
tesenenie veka ventilov
[font=Helvetica Neue](cca do 600eur)[/font]
Pretrvavajuce nedostatky:
Odideny h&k amp
hlucne loziska
hlucny klima kompresor
prepadnuta STK (nemam KAT)
vypadane pixely ODO meter
chybajuci pravy naduch na brdzy
Plany do leta:
Kupa dostojnych pneu na leto
Vymena vyfukoveho potrubia od zvodov po koncovku
Vymena spojkovej sady
Vymena zadnych elektronov za s32 17" 8,5J
precalunit padnutu stropnicu
Spustenie h&k + dorobenie BT
Zapisanie MT + kolesa
Z bezpecnostneho hladiska - mozno brzdy z e36 330i
Osetrenie podvozku + celolak (najskor o rok+)
Vymena sedadiel za red sportseitze (ak vobec:))
GLOBALNY PLAN:
Dostat auto do co najlepsej kondicie a mimo zimy ho pouzivat ako daily. Zachovat co najviac vizualne seriu, mimo vysky podvozku a kolies. Taktiez planujem "zvysit vykon" najjednoduchsiou cestou - sanie, mapa, vyfuk. A po sezone 21 alebo 22. spravit celolak. (dobre, ze to teraz pisem, sam som zvedavy ako do dopadne). Pokial nenastane nepredvidatelna okolnost, dovod na predaj nevidim, cas ukaze.
VIN: WBACD21000AU61024
[font=Helvetica Neue]04/97 cosmosschwarz[/font]
[font=Helvetica Neue]FOTKY PAR TYZDNOV PO KUPE:[/font]
Ak najdem dalsie fotky doplnim.
Aktualne auto odpociva, po soli s nim velmi nechcem jazdit.
Musim zohnat vyfuk s KAT a spravit STK/EK. No aktualne na to nieje cas.