Strana 1 z 1

E36 328i - športovy sedan - pokračovanie

Napísané: Nedeľa, 29. Novembra 2020, 01:41
od rrevak
Na uvod, nikdy som si nemyslel, ze tuto budem zakadat temu, no ked som neskor po kupe zistil, ze toto auto uz jeden pribeh malo, bolo mi luto v tom nepokracovat. A teda cim neskor sa k tomu dokopem, tym horsie. Coskoro bude rok od kupy, tak idem lovit z pamate. Som obdivovatel aut (z 90% bmw) no necitim sa ako autickar, aj ked pomaly a isto nasavam informacie, ktore, beznemu smrtelnikovi su k nicomu, ale tak nechodim na ryby, nehram golf, tak aspon sa staram o studnu na peniaze, no co si budeme vraviet..

Aj ked sa tu nenachadzaju velmi fanusici e36. (Mimochodom nie tak davno, sa nepacili ani mne.) No, maju svoje caro. A v tomto pripade vyber druheho auta alebo skor auta pre potesenie bola ako-tak racionalna. Nakolko si aktualne nemozem a nechcem dovolit nejaku 635csi a pod. Tak som sa rozhodoval podla kriterii: nemam dom, ani garaz, nechcem auto s ktorym sa budem bat parkovat, ci vobec ho vlastnit, soferovat... No chcel som klasiku, auto, kde sofer vedie auto. Racionalny vyber pre to, ze je to posledna "ako tak klasika" no s prvkami uz dnesnych aut. Premyslal som nad e30, ale to je fakt uz na hrane s daily use. Tato 36tka ma vsetko co normalny clovek ocakava od auta do premavky (bavime sa o pouziti do mesta). Ma to bezp. prvky, klimu, posilovac, h&k sound, tempomat... Principialne nic, co by mi chybalo pri pouziti v meste a na kratkych trasach... teda, aby som neklamal - chyba mi dazdovy senzor, ale vsetko naznacuje, ze som to prezil aj bez neho.

Takze aj pouztie auta je myslene na denne jazdenie. Mimo toho mam F11, ta robi 6-10K mesacne, dostava zabrat. Tak som chcel nieco do mesta, aby som tu F11 uz uplne nezodrell k smrti. A aby som mal ked uz nie V8, tak aspon benzinove R6 potesenie. Raz ked budem mat garaz, tak budem premyslat o vacsich ulozenkach, toto ako taky lowbudget projekt si myslim, ze nieje zly zaciatok.

Vyber tohto konkretneho auta prebiehal nasledovne:
Mal som roznych agentov na roznych strankach SR/CR/PL s podmienkami:
- klima
- coupe, tour
- M50B25, M52B28
- podla moznosti cim vyssia vybava


samozrejme, ze v celej EU uz si ludia uvedomuju cenu tychto aut a v spominanom konfigu vsetko relevatne 6K+
Kedze tento moj rozmar nebola istotne vec bez ktorej by sa nedalo zit, snazil som sa "vyckat na stastny moment" a dostat na co najnizsiu nadobudaciu sumu. Nakolko pri autach tohto typu po kupe, je potreba menit vacsinu dielov hlava-nehlava..
Ono jedneho dna taky moment nastal a vyskocil inzerat na tento (zial aj nezial) sedan za 3,5K. Nepreslo 10min a po pridani inzeratu, som sa dohdol s majitelom na obhliadke. Okolo polnoci som bol auto obhliadnut (vyborna obhliadka po tme) ale pri ponukanej cene a s viziou co s autom chcem robit, mi ziadna so spominanych "342 chyb" nevadila a to tych chyb fakt nebolo sest. Vypisovat uz ich nema cenu, rozpisem, co som urobil v priebehu roka nizsie. Co ma pri obhliadke zaujimalo bol vizualny stav, hrdza a stav prahov za mna je toto velmi osemetna vec, ktora sa neda kus za kus vymenit. Ak by bol vadny motor, ten sa da vymenit, ale rezat prahy, ulozenia atd.. je pre mna dost zlozite. Cize prahy, lak, vybava a stav interieru presvedcil z prevej, vsetko ostatne sa predsa da vymenit, aj sa vymenilo..

V krakosti nalezovy stav auta.
Podla toho ako som sa dopatral ku info, tak auto ako opustilo uzivatela compact v r.2016. tak do mojej kupi zaciatok r. 2020 sa s nim okrem vymeny motora a chladica neudialo vobec nic. Nepatral som uz po dvovode zameny motora, aktualny ide celkom zodpovedne. Co skor bolo smutne, ze za 4r sa fakt nic ine neurobilo a auto bolo celkom spustosene. Co je ale jeho velke plus. Nebola potreba dorabat akukolvek malickost z vybavy ani ziadne vizualne veci ako aj mpacket INT/EXT. Vsetko to auto obsahovalo a bolo v dobrom stave. Mam ale stastie, ze moj najlepsi kamarat ma v KE servis, tak vo volnom case sme vymenili cely tento zoznam, ktory uvadzam nizsie, vacsina dielov bola KO. Co potesilo, ze este svojho casu compact na to nahodil stronglfex, tak zadnej naprave sme sa nemuseli venovat. Vsetkeho ostatneho sa ale trebalo chytit.

Zoznam uskutocnenych servisnych ukonov:
m badge off -15hp
kompletna renovacia styling 32 17" 7,5J
Vsetky filtre
komplet predne brzdy Textar + Ate
vymene predne ramena + tyčky stabilizatora
nove uchytenie stabilizatora
Strongflex ulozenie - predne ramena
vyhodenie LED osvetlenia SPZ a prednych AE
NGK sviečky + nove cievky
Olejovy separator + olej
Silent vyfuku
test vstrekov
Vymena prevodovky za benzinovu - getrag (povodna bola dieslova a skrtala 2ka)
Vymena hmlovych svetlometov
Pretesnena olejova vana
Zrepasovana kulisa riad. paky
Vymena vsetkych tesneni prevodovky
Vymenena nova servo nadoba
Vymena riadenia za pouzite, no bez slzenia
Ulozenie karadanu
Vyhodenie cinskych svetlometov - vymena za pochybne ZKW
Naplnenie a zistenie, ze klima je funkcna
Vymena cerpadla v nadrzi
Vymena chybnej cievky
Repas alternatora
Podvzok - m tech Billstein
Prachovky dorazy
Sportove Pruziny eibach -60/40mm
Vymena zamkov dveri
Vymena prasknuteho zadneho svetla
Vymena vzper kapoty
Vymena stahovacky okien
Vymena klinoveho remena
Vymena baterie
(cca do 2000eur)

Kupene a caka na vymenu:
Sanie M50b25 + klapka
Nastavitelna volantova tyc
Zrenovovany mtech2 volant
Hella predne svetlomety
Spetaky v lepsom stave ako tie aktualne
tesenenie veka ventilov
[font=Helvetica Neue](cca do 600eur)[/font]

Pretrvavajuce nedostatky:
Odideny h&k amp
hlucne loziska
hlucny klima kompresor
prepadnuta STK (nemam KAT)
vypadane pixely ODO meter
chybajuci pravy naduch na brdzy

Plany do leta:
Kupa dostojnych pneu na leto
Vymena vyfukoveho potrubia od zvodov po koncovku
Vymena spojkovej sady
Vymena zadnych elektronov za s32 17" 8,5J
precalunit padnutu stropnicu
Spustenie h&k + dorobenie BT
Zapisanie MT + kolesa
Z bezpecnostneho hladiska - mozno brzdy z e36 330i
Osetrenie podvozku + celolak (najskor o rok+)
Vymena sedadiel za red sportseitze (ak vobec:))


GLOBALNY PLAN:
Dostat auto do co najlepsej kondicie a mimo zimy ho pouzivat ako daily. Zachovat co najviac vizualne seriu, mimo vysky podvozku a kolies. Taktiez planujem "zvysit vykon" najjednoduchsiou cestou - sanie, mapa, vyfuk. A po sezone 21 alebo 22. spravit celolak. (dobre, ze to teraz pisem, sam som zvedavy ako do dopadne). Pokial nenastane nepredvidatelna okolnost, dovod na predaj nevidim, cas ukaze.



VIN: WBACD21000AU61024
[font=Helvetica Neue]04/97 cosmosschwarz[/font]

[font=Helvetica Neue]FOTKY PAR TYZDNOV PO KUPE:[/font]
IMG_3209.JPG
IMG_3209.JPG (145.17 KiB) 3688 zobrazení

IMG_3212.JPG
IMG_3212.JPG (162.26 KiB) 3688 zobrazení


Ak najdem dalsie fotky doplnim.
Aktualne auto odpociva, po soli s nim velmi nechcem jazdit.
Musim zohnat vyfuk s KAT a spravit STK/EK. No aktualne na to nieje cas.

Re: E36 328i - športovy sedan - pokračovanie

Napísané: Nedeľa, 29. Novembra 2020, 08:57
od maniaczv
Ty máš tuto ? Kokos si ju pamätám kedysi fakt davno slušný vyber oplatilo sa počkať. 👍

Re: E36 328i - športovy sedan - pokračovanie

Napísané: Nedeľa, 29. Novembra 2020, 09:49
od Zeky3
Gratulujem k aftu, vyzerá pekne a dobrý moter :thumbup:
Myslím že si na to šiel dobre, radšej kasňu v poriadku a opraviť/vymeniť iné veci.
Ja som na svojej E46 už musel riešiť hrdzu na karosérii a samozrejme sa to dá urobiť ale predsa len treba na to niekoho čo to vie a ani tie sumy na opravu týchto vecí nie sú zanedbateľné. Keď chce mať dnes človek či už E36/E46 v peknom stave tak to ide celkom do peňazí.


tak aspon sa staram o studnu na peniaze, no co si budeme vraviet..
Tak vždy lepšie toto ako chlast, fet a takéto veci. :wink:

Re: E36 328i - športovy sedan - pokračovanie

Napísané: Nedeľa, 29. Novembra 2020, 11:14
od Fuxxo
paradny pribeh :-) dobre napisane, a suhlasim so zekym, ked sa raz pustis do hrdze tak uz tam furt bude :-)

Re: E36 328i - športovy sedan - pokračovanie

Napísané: Nedeľa, 29. Novembra 2020, 11:41
od ptz
podla mna si celkom dobre kupil, za ten peniaz v takom interierovom a exterierovom stave, uplna pohoda. dokladne doservisovanie ostatneho zaruci, ze auto bude robit radost.

ja som na to isiel trochu inak, chcel som e36 coupe a OK interier cim najlacnejsie a ostatne mi bolo jedno. (este kola ako mas Ty ma presvedcili o kupe). no a samozrejme ako to byva, ked je nieco lacne a len zvonka pekne, boli vsetky 4 rohy podlahy zhrdzavene jak svina, vpredu diery az von na flinstonovcov, tak som si trochu vyskusal co je to klampiarcina. a uz by som to nechcel radsej nikdy robit :mrgreen:

e36ky na to, ako su stare, su dost kvalitne auta a aj povozenie je relativne komfortne. keby spravili trochu lepsiu ochranu proti hrdzi, bolo by to uplne kvalitne skonstruovane auto. dokonca interierove plasty sa mi zdaju kvalitnejsie, ako mam v e60

Re: E36 328i - športovy sedan - pokračovanie

Napísané: Nedeľa, 29. Novembra 2020, 14:35
od HAZARD
Presne keby nehrdzaveli tak by som si aj ja svoju nechal. Veľa šťastia s autom

Re: E36 328i - športovy sedan - pokračovanie

Napísané: Nedeľa, 29. Novembra 2020, 17:09
od rrevak
Dik za odozvu a kladne reakcie.
Co sa tyka tej hrdze, tak nemozme sa tvarit, ze tam nieje, nejaka sa najde. Ale nieje to nic strasne, da sa to este riesit. Na koroserii je len jeden bod a to nad zadnym kolesom naboptnany lak asi 2cm. A ak sa raz pustim do celolaku, nevidim to ako prekazku, taktiez osetrim podvozok. Do toho casu, to vsak s prehladom zvladne. :)

Re: E36 328i - športovy sedan - pokračovanie

Napísané: Nedeľa, 29. Novembra 2020, 17:18
od Marošš
Pekná e36 páči sami vyzerá fakt nádherné veľa km prajem :)

Re: E36 328i - športovy sedan - pokračovanie

Napísané: Utorok, 1. Decembra 2020, 10:33
od iTuxx
Cauko, povoz je to velmi pekny, ten pribeh skoro ako keby som ho ja pisal o svojej 328i tour, ale ja som sa pribeh napisat neodvazil, lebo mam pocit ze sa nemam cim chvalit. Tiez ju mam uz dost dlho, asi tak rok a pol. Kupoval som vrak a investoval som do nej vela casu a aj penazi. Robil som na nej este o cosi viac veci ako ty, hlavne co sa tyka podvozka (odhnite drziaky zadnych ramien a brzdy atd) a potom prednu plecharinu a aj interier a vlastne to vyzera tak ze vsetko :-D Ja mam sice vybavu v podstate nulovu, ale to na radosti z jazdy neubera. Jedine co som este neriesil je exterier a mierne kvitnuca hrdza lebo auto nemam kde garazovat a luto mi je teraz vycapit balik penazi na opravu hrdze a celolak a potom to aj tak mat pred barakom. Zatial riesim pomaly postupne ine drobnosti, podla casu a penazi, najma to interieru, ale exterier zatial nebudem riesit. Velmi by som chcel nejaky kvalitny ladeny vyfuk aj so zvodmi a seriovy co mam, mat odlozeny do zasoby, ale to je tiez riadna financna palka.
Drzim ti palce, nech ten voz poslucha :-)

Re: E36 328i - športovy sedan - pokračovanie

Napísané: Utorok, 1. Decembra 2020, 20:39
od rrevak
iTuxx napísal:
Cauko, povoz je to velmi pekny, ten pribeh skoro ako keby som ho ja pisal o svojej 328i tour, ale ja som sa pribeh napisat neodvazil, lebo mam pocit ze sa nemam cim chvalit. Tiez ju mam uz dost dlho, asi tak rok a pol. Kupoval som vrak a investoval som do nej vela casu a aj penazi. Robil som na nej este o cosi viac veci ako ty, hlavne co sa tyka podvozka (odhnite drziaky zadnych ramien a brzdy atd) a potom prednu plecharinu a aj interier a vlastne to vyzera tak ze vsetko :-D Ja mam sice vybavu v podstate nulovu, ale to na radosti z jazdy neubera. Jedine co som este neriesil je exterier a mierne kvitnuca hrdza lebo auto nemam kde garazovat a luto mi je teraz vycapit balik penazi na opravu hrdze a celolak a potom to aj tak mat pred barakom. Zatial riesim pomaly postupne ine drobnosti, podla casu a penazi, najma to interieru, ale exterier zatial nebudem riesit. Velmi by som chcel nejaky kvalitny ladeny vyfuk aj so zvodmi a seriovy co mam, mat odlozeny do zasoby, ale to je tiez riadna financna palka.
Drzim ti palce, nech ten voz poslucha :-)

Co sa tyka tych pribehov.. no, popravde mne sa to pisat tiez nechcelo, nechcelo sa mi byt konfrontovany s "realitou" ale prevazili moje vlastne argumenty, ze jeden pribeh uz auto malo, dalsi bod, ze je to lyricka ci pribehova el. servisna kniha a nechcem byt romanticky, ale myslim si, ze prave najviac by bolo takyhto pribehov, nazvyme to "civilnych" kde ludia nerenovuju e9, ale snazia sa zachovat zivot "beznym" autam. Ja to uprimne celkom rad citam a preto je to apel aj na ostatnych ludi, aby sa mozno prekonali a co to malo napisali. Lepsia sa tak siria poznatky..
Myslim si, ze ani toto nejako extremne zaujimave, ale tak vidis, niektori sa stotoznia..

Ku auto no.. ja mam asi uchylku na to, ze mi vadi, ak viem, ze nieco tu mohlo byt, co tu nieje. Preto som chcel co najvyssiu moznu vybavu a najvysiu motorizaciu. Ale ano, na "radost z jazdy" to nema az taky vplyv, okrem klimy teda..

Ja riesim taktiez aktualne kompletny vyfuk. Kedze som daval vacsie sanie, mal by som postupovat (vraj) krutenymi zvodmi. Tuto som nasiel finacne akceptovatelne riesnie:

http://www.high-tech-tuning.pl/pl/p/SCH ... m50m52/141

Netocene:
https://www.schmiedmann.com/displayprod ... cm3436typ2
https://garagetuningshop.sk/vyfukove-zvody-bmw-e36-6cyl-pp-kw-020-p7014

No a vyfuk hladam, neviem ktory zatial. Ak mate niekto nejaky tip, rad si pozriem.

Re: E36 328i - športovy sedan - pokračovanie

Napísané: Utorok, 1. Decembra 2020, 22:14
od ptz
aky je rozdiel medzi tymi pokrutenymi a tymi rovnymi, co sa vykonu a krutiaceho momentu tyka? krutene na vacsi krutak v nizsich otackach, rovne viac na vykon hore? A preco pri vacsom sani skor tie krutene?

Re: E36 328i - športovy sedan - pokračovanie

Napísané: Streda, 2. Decembra 2020, 09:42
od HAZARD
Skus si zistiť cenu u niekoho kto robí nerezové výfuky. Ja mam tiež schmiedmann zvody a zbytok výfuku na mieru robený z nerezu vrátane katov a tlmičov. Keď chceš kontakt v ba napíš ss.

Re: E36 328i - športovy sedan - pokračovanie

Napísané: Streda, 2. Decembra 2020, 21:53
od rrevak
ptz napísal:
aky je rozdiel medzi tymi pokrutenymi a tymi rovnymi, co sa vykonu a krutiaceho momentu tyka? krutene na vacsi krutak v nizsich otackach, rovne viac na vykon hore? A preco pri vacsom sani skor tie krutene?

No ja prave neovladam teoriu, len reprodukujem co mi mudrejsi povedali. Mohol by sa vyjadrit, kto to ovlada.
Ale v principe co som sa dozvedel, ze vacsie sanie = vyssi vykon ale nizsi krutak. A to by VRAJ +- malo dorovnat krutene sanie, ale popravde z fyzikalneho hladiska preco, neviem..

Re: E36 328i - športovy sedan - pokračovanie

Napísané: Streda, 2. Decembra 2020, 23:14
od ptz
ma to logiku, pretoze vacsie sanie na rovnaky motor znamena nizsi podtlak v sani = mensie prudenie vzduchu hlavne v nizsich otackach = menej krutiaceho momentu. a tie pokrutene zvody asi zvysia backpressure = zvysia krutiaci moment. pri vysokych otackach by mohlo byt to sanie prinosom, kedze prepusti vacsi objem vzduchu (ak bude stihat hlava a casovanie ventilov) - vtedy by boli asi zase lepsie tie rovne zvody = na rychlejsiu evakuaciu vzduchu. pre bezne jazdenie je lepsie mat viac krutiaceho momentu v spodnych/strednych otackach, kde sa najcastejsie motor pohybuje.... ale to je tiez len moja teoria... :-)

Re: E36 328i - športovy sedan - pokračovanie

Napísané: Štvrtok, 3. Decembra 2020, 06:46
od e38flight
Mal som v e36 touring M52TUB28 motor Sanie M54TUB30 ,úprava RJ športové zvody , nasávanie náporom vzduchu , Auto jazdí do dnes má 230koni ,motor tam je z búračky a ten mal pri kúpe auta ani nie 60 000 km .v spodnom spektre otáčok nič moc ,ale od 4 500 otáčok do 6 800 čisté peklo .Strašné rád si vždy zaspomínam na to auto ,strašne som tomu auto škodil taký motor ma rád vysoké otáčky ,jazdilo to ako motokára .Auto sa do dnes používa na slalomy . Tu e36 ti závidím krásna