[e53 X5 160kw] Black On Black
Napísané: Utorok, 11. Augusta 2020, 21:03
Čaute, takže nastal dlhý sled udalostí okolo mojej e39, ktoré nakoniec vyustili v kúpu ďalšieho wagenu (e39 sa predávať nebude, čítaj ďalej
). Prečo som sa takto rozhodol sa bude dať dočítať v mojom prvom príbehu, ktorý updatnem čoskoro.
Prečo X5? Na svete nie je veľa áut ktoré by ma zaujali a na ktorých by som chcel jazdiť alebo ich vlastniť. Môj sen je už pár rokov e60 535d, po ktorej som pár týžďnov pozeral na internetoch, ale jednoducho nebolo nič čo by stálo za to. 1 kus v CZ bol, ale keď som volal bola už predaná, išiel som iba po predLCI, kvôli motoru, zo zúfalstva som neskôr začal pozerať aj po LCI, tiež som pár inzerátov obvolal, ale už po telefóne som z tých áut a hlavne majiteľov nemal dobrý pocit. Takže 535d bude musieť ešte pár rokov alebo mesiacov počkať :)
Ďalšie z mojích ,,dream cars,, bola práve e53, možno sa to niekomu zdá divné že niekto sníva o 15 ročnom vyžitom dieslovom SUV ale je to tak, aj takí sú. Chcel som proste X5, e70 zasa jama na peniaze, novšie sú mimo budget, ale aj tak ešte väčšie jamy
Proste poviem na rovinu, chcem auto ktoré dokážem normálne plnohodnotne uservisovať nech sa deje čokoľvek, a spojenie M57N a 6HP26 je podľa mňa to najlepšie čo BMW vypúšťalo.
Podmienky boli úplne jednoduché -> IBA FACELIFT, kvôli motoru ale hlavne prevodovke a samozrejme designu, na ostatnom mi veľmi nezáležalo, či vzduch alebo struny, ešte som chcel pamäťové sedačky a výhrevom a to bolo všetko z podmienok, takže hľadanie auta bolo easy (na rozdiel od spomínanej e60, kde som mal podmienok desiatky). Osobne som bol pozerať iba 2, pár som obvolal. Tá prvá bol úplný vrak, dedo ju mal 11 rokov, bol to jeden z prvých faceliftov a na aute polovica vecí nešla + zvlnené brzdy, karoséria dosť ošarpaná, atď, atď.
Konečne sa dostávame k môjmu kúsku, dôvoz z AU, jeden majiteľ 9 rokov, servisná história v BMW do 324tkm, slušná výbava aj stav, tak som to bol pozrieť s diagnostikou v ruke a dekou aby som sa mohol podto zvaliť
Popozeral som, napichol som, povozili sme sa. Zistených nie až tak veľa chýb (vypíšem nižšie), skonštatoval som že je na tom síce ešte dosť práce ale za tie peniaze to nie je vôbec zlý základ. Tak sme dohodli myslím rozumnú zľavu 5800 -> 5500 bez prihlásenia a domov som sa už viezol s posedom vysoko 
Čo tam teda nejde; turbo (iba podtlaky, zistené na mieste), nekomunikuje CD menič (občas ide, potom zas nie), sporadicky vypisujú chybu DDE (ventilátor, štartér, EGR, ovládač turba, ale všetko ide(zatiaľ)), zlý stav oleja v rozvodovke, prevodovka mierne cukala pri 5,6.
Tu začína samostatná kapitola a moje prekliatie s automatickými prevodovkami. Hovorím si skúsim jej zmazať adaptácie (nikdy som s tým nemal problém na týchto prevodovkách), tak som učinil, po tomto začala trhať a spadla do notprogramm. Pomohla iba podlaha aby preradila pri plných otáčkach, odvtedy ide ale trhá. Hneď na druhý deň som vymenil olej (5L), na ďalší znovu spolu s filtrom (7L), znovu zmazal adaptácie, znovu núdzak a potom už len trhanie, ale mierne a badateľné iba pri radení v nízkych otáčkach. No čo už prevodovka pôjde na repas, alebo možno iba mechatronika, však uvidíme čo vyšpekulujem, budem to sem postupne pridávať.
Inak pocity z auta? Famózne, keďže máme v rodine e53 už dlho, vedel som do čoho idem a jazdí sa mi natom fakt perfektne (samozrejme iba môj pocit/názor). Dostane trochu lásky, veľa peňazí popapá ale určite bude robiť radosť :)
Ešte trochu info, na aute je úplne nový klima kompresor, aj nono-naplnená klíma, nový alternátor aj vodiace kladky. Motor je suchý až na malý únik, zdá sa z podtlakovej pumpy (ešte zistíme). Nikdy som nevidel takto štartovať M57, aj keď e39 mi chytá bleskovo, toto je ešte o level vyššie, po otočení kľúča začuť na 0,25sec štartér a hotovo, motor beží a beži ukážkovo, absolutne kľudne a kultivovano. Auto je fabricky bez DPF, bez klapiek, bez EGR chladiču, bez škrtiacej klapky, no proste holý bosý M57N, pre mňa čistá radosť. Nápravy sú pevné, predné silenty na ramenách sú natrhnuté, čo domnievam sa má za následok zachvenie volantu pri brzdení. Na aute som zatiaľ nenašiel žiadnu hrzdu, možno časom nájdem, no dúfam že nie :) držiaky platničiek majú brutálnu ryhu, takže rovnaký postup ako pri e39, vyvariť, vybrúsiť. Ďalej budeme riešiť aj dojebaný motorček sklápania šoférovho späťáku a volant, ten je skutočný ostras
Na rádiu je zopár vypadaných pixelov, neviem či zachovať pôvodný systém alebo neskôr šlahnúť androida, keďže v e39 šlape perfektne s som s ním nadmieru spokojný.
Proces prihlásenia:
Na rýchlo som dotiahol ručnú (zistil som že aj pakne boli pred nedávnom menené), vybral som sa na KO, všade plno, nakoniec som našiel termín na jednej predraženej ale nevadí, na druhý deň STK, EK bez problémov, v stredu odbor cestej dopravy, čakanie 16 dní na vybavenie žiadosti (všetci majú dovolenky a pripácať 200€ za zrýchlené konanie sa mi nechcelo), ešte som sa ubezpečil či mi zapíšu všetky rozmery pneu a diskov do TP ako v pôvodnom TP. Takže tabuľky dostanem až teraz v piatok.
Zatiaľ som stihol porobiť: vymeniť motorový olej, auto malo intervaly 20000km/2 roky akurát to vyšlo na výmenu, všetky filtre, olej v prevodovke ako som už spomínal a aj ten kurvadrahý olej v rozvodovke, keďže tá už si to pýtala aj cez diag, vypálené spätné samostmievacie zrkadlá s mexico nádychom som vymenil za obyčajné lacné.
Budem musieť vymeniť aj pneu, na aute sú kola z 5er, pneu všade 255/50R19, čo by možno nebol až taký problém, ak by disky neboli dvojrozmer 9/10J
(po kúpe som ich prevažoval a disky boli dokríža osadené,, na jednej náprave 9 + 10J
) Uvažujem aj nad R20, ale taký žgrlák ako ja asi nebude kupovať 315 gumy tak sa uskromníme a radšej opravíme prevodovku :)
e39 je teraz v stave v akom som si vždy predstavoval, je nezmysel ju predávať po tých ivnestovaných peniazoch, čase, nervov a energie a hlavne keď jej možno reálna cena nie je ani 1/3 z toho čo stála. Takže predaj zatiaľ na pláne nie, len neviem čo s parkovaním, s tým je aktuálne doma veľký problém.
Ak si dočítal až sem tak ti gratulujem.
VIN - LV69265 pre výpis výbavy, mne to nejde načítať cez vindecoder, ktorý spoplatnili vyjebanci a iný nepoznám.

Prečo X5? Na svete nie je veľa áut ktoré by ma zaujali a na ktorých by som chcel jazdiť alebo ich vlastniť. Môj sen je už pár rokov e60 535d, po ktorej som pár týžďnov pozeral na internetoch, ale jednoducho nebolo nič čo by stálo za to. 1 kus v CZ bol, ale keď som volal bola už predaná, išiel som iba po predLCI, kvôli motoru, zo zúfalstva som neskôr začal pozerať aj po LCI, tiež som pár inzerátov obvolal, ale už po telefóne som z tých áut a hlavne majiteľov nemal dobrý pocit. Takže 535d bude musieť ešte pár rokov alebo mesiacov počkať :)
Ďalšie z mojích ,,dream cars,, bola práve e53, možno sa to niekomu zdá divné že niekto sníva o 15 ročnom vyžitom dieslovom SUV ale je to tak, aj takí sú. Chcel som proste X5, e70 zasa jama na peniaze, novšie sú mimo budget, ale aj tak ešte väčšie jamy

Podmienky boli úplne jednoduché -> IBA FACELIFT, kvôli motoru ale hlavne prevodovke a samozrejme designu, na ostatnom mi veľmi nezáležalo, či vzduch alebo struny, ešte som chcel pamäťové sedačky a výhrevom a to bolo všetko z podmienok, takže hľadanie auta bolo easy (na rozdiel od spomínanej e60, kde som mal podmienok desiatky). Osobne som bol pozerať iba 2, pár som obvolal. Tá prvá bol úplný vrak, dedo ju mal 11 rokov, bol to jeden z prvých faceliftov a na aute polovica vecí nešla + zvlnené brzdy, karoséria dosť ošarpaná, atď, atď.
Konečne sa dostávame k môjmu kúsku, dôvoz z AU, jeden majiteľ 9 rokov, servisná história v BMW do 324tkm, slušná výbava aj stav, tak som to bol pozrieť s diagnostikou v ruke a dekou aby som sa mohol podto zvaliť


Čo tam teda nejde; turbo (iba podtlaky, zistené na mieste), nekomunikuje CD menič (občas ide, potom zas nie), sporadicky vypisujú chybu DDE (ventilátor, štartér, EGR, ovládač turba, ale všetko ide(zatiaľ)), zlý stav oleja v rozvodovke, prevodovka mierne cukala pri 5,6.
Tu začína samostatná kapitola a moje prekliatie s automatickými prevodovkami. Hovorím si skúsim jej zmazať adaptácie (nikdy som s tým nemal problém na týchto prevodovkách), tak som učinil, po tomto začala trhať a spadla do notprogramm. Pomohla iba podlaha aby preradila pri plných otáčkach, odvtedy ide ale trhá. Hneď na druhý deň som vymenil olej (5L), na ďalší znovu spolu s filtrom (7L), znovu zmazal adaptácie, znovu núdzak a potom už len trhanie, ale mierne a badateľné iba pri radení v nízkych otáčkach. No čo už prevodovka pôjde na repas, alebo možno iba mechatronika, však uvidíme čo vyšpekulujem, budem to sem postupne pridávať.
Inak pocity z auta? Famózne, keďže máme v rodine e53 už dlho, vedel som do čoho idem a jazdí sa mi natom fakt perfektne (samozrejme iba môj pocit/názor). Dostane trochu lásky, veľa peňazí popapá ale určite bude robiť radosť :)
Ešte trochu info, na aute je úplne nový klima kompresor, aj nono-naplnená klíma, nový alternátor aj vodiace kladky. Motor je suchý až na malý únik, zdá sa z podtlakovej pumpy (ešte zistíme). Nikdy som nevidel takto štartovať M57, aj keď e39 mi chytá bleskovo, toto je ešte o level vyššie, po otočení kľúča začuť na 0,25sec štartér a hotovo, motor beží a beži ukážkovo, absolutne kľudne a kultivovano. Auto je fabricky bez DPF, bez klapiek, bez EGR chladiču, bez škrtiacej klapky, no proste holý bosý M57N, pre mňa čistá radosť. Nápravy sú pevné, predné silenty na ramenách sú natrhnuté, čo domnievam sa má za následok zachvenie volantu pri brzdení. Na aute som zatiaľ nenašiel žiadnu hrzdu, možno časom nájdem, no dúfam že nie :) držiaky platničiek majú brutálnu ryhu, takže rovnaký postup ako pri e39, vyvariť, vybrúsiť. Ďalej budeme riešiť aj dojebaný motorček sklápania šoférovho späťáku a volant, ten je skutočný ostras

Proces prihlásenia:
Na rýchlo som dotiahol ručnú (zistil som že aj pakne boli pred nedávnom menené), vybral som sa na KO, všade plno, nakoniec som našiel termín na jednej predraženej ale nevadí, na druhý deň STK, EK bez problémov, v stredu odbor cestej dopravy, čakanie 16 dní na vybavenie žiadosti (všetci majú dovolenky a pripácať 200€ za zrýchlené konanie sa mi nechcelo), ešte som sa ubezpečil či mi zapíšu všetky rozmery pneu a diskov do TP ako v pôvodnom TP. Takže tabuľky dostanem až teraz v piatok.
Zatiaľ som stihol porobiť: vymeniť motorový olej, auto malo intervaly 20000km/2 roky akurát to vyšlo na výmenu, všetky filtre, olej v prevodovke ako som už spomínal a aj ten kurvadrahý olej v rozvodovke, keďže tá už si to pýtala aj cez diag, vypálené spätné samostmievacie zrkadlá s mexico nádychom som vymenil za obyčajné lacné.
Budem musieť vymeniť aj pneu, na aute sú kola z 5er, pneu všade 255/50R19, čo by možno nebol až taký problém, ak by disky neboli dvojrozmer 9/10J


e39 je teraz v stave v akom som si vždy predstavoval, je nezmysel ju predávať po tých ivnestovaných peniazoch, čase, nervov a energie a hlavne keď jej možno reálna cena nie je ani 1/3 z toho čo stála. Takže predaj zatiaľ na pláne nie, len neviem čo s parkovaním, s tým je aktuálne doma veľký problém.
Ak si dočítal až sem tak ti gratulujem.
VIN - LV69265 pre výpis výbavy, mne to nejde načítať cez vindecoder, ktorý spoplatnili vyjebanci a iný nepoznám.