[E46 330Ci] mpacket daily
Napísané: Utorok, 10. Marca 2020, 01:57
Zdravim vas v mojom pribehu o zalube k autam bmw. Od malicka som mal tieto auta v očku a moc sa mi páčili. Ako prve auto som kúpil bmw e46 320i vo farbe ferngrun za maly peniaz a co sa dalo čakať hned čakali problémy a smútok na tvári . Začala sa trafiť voda po troske. Jedného dňa som isiel do školy a potom po škole idem k autu pozerám pekná kaluž pod autom. Nemal by som sa ako dostať domov tak ako najrýchlejšie riešenie ma napadla len čistá voda. Dolial som a prisiel domov. Odstavil som auto a isiel som sa najesť a prezliecť a spat k autu. Ako som knemu opäť prisiel pod autom zasa kaluž . Začalo sa zisťovať o aký problém vlastne ide vtedy som este nemal moc skúsenosti ohľadom toho autá ani celkovo tak som sa začal vypytovať koho sa dalo.. Jeden mi povedal tesnenie pod hlavou další termostat další vodná pumpa alebo prasknutý expanzka atd.. zakaždým ,ked sa auto zohrialo a potom som ho isiel zhasnúť tak vytlačilo vodu v peknom množstve . Tak prišla cesta za mechanikom od známeho . Prisiel som za ním a obzeral to auto potom ako som ho odstavil. Postláčal hadicu od expanzky k termostatu a povedal "tlakuje ti hadicu kamarát..to si si pekne dal kúpil si si auto z prdnutym tesnením pod hlavou môžeš si rovno nachystat 750 € bude skrutena hlava zapečene sroby atd začal mi tam vykladať no hovorím si super fakt clovek si kúpi auto a toto sa mu stane do dvoch týždňov .. isiel som snim naspat domov zavolal jednému známemu co sa len rozumel všeobecne do aút a pozrel sa na to a hovorí skus objednať termostat a vodnú pumpu a tak sa stalo. Diely prišli začala sa demontaz. Termostat bol v pohode aj tesnenie ale vymenil sa uz ked som ho predsa kúpil ..a prišla narad vodná pumpa. Vybrala sa von ale akosi sa jej nechcelo a sa ukázalo ze jej na nej natrieskaný silikon a problém hned zabil do oči 😀. Takze po výmene vodnej pumpy problém vyriešený a auto slúžilo dlho dlho než problémov ale furt to nebolo ono lebo uz pri kúpe tohto autá som mal zálusk po kupé .. Ale z finančných dôvodov som kúpil to co som kúpil.
A tak autíčko slúžilo viac ako rok skoro bez problémov a začalo sa uvažovať nad druhým autom. Začalo sa pátranie po e46 kupé s obsahom 2.5 alebo 2.8 .Hned som natrafil na niejake kúsky ale každé nieco malo a nesedelo mi na nich nieco. Jedno malo super výbavu mpaket stelovaci podvozok atd ale problém s motorom vynechavalo a problémy zo štartovaním a druhé zasa problém s voľnobehom a žiadnou výbavou .
Tak som od nich odtrhol pozornosť a zrazu mi prišla jedna ponuka do oka e46 330ci LPG. Po motorického stránke bolo písané ze je poriadku co ma zaujimalo ako prvorade ale vraj ma niejake vizuálne nedostatky o ktorých nebolo nic spomínané . Malo písané najazdených 259 xxx km. Namontované LPG co bolo celkom plus pre mna vtu dobu lebo som dosť cestoval a ďalej ako lákavé položky niejake kolá k autu po dohode a este k tomu aj mpaket aj ked nie vporiadlu ani urcite časti vo farbe ale bolo to plus a este som zistil ze je auto položené na H&R podvozku tak som to zvážil. Po par dňoch sme sa naň išli pozrieť s kamarátom a pri obhliadke nastali hned problémy baterka bola k.o a jedno koleso vycucane tak sa tieto problémy vyriešili nic hrozné aj ked človeka to hned na prvý dojem moze odradiť ale ten zálusk na to auto mi to aj tak nezobralo. No takze pri obhliadke som hned natrafil na vizuálne nedostatky . Kapota obitá od kamienkov so zosupanym lakom. Hrdza na blatníkoch asi všetkých ale v malom množstve asi ta zima to dobre ukázala. Ďalej z vonku menší skriabanec po kľúči od niejakeho neprajníka a poďme k interiéru čierne sportsize sedačky v Alcantre. Vodičova trosku obšuchnutá ostatok ok. Tapacire vpredu pri oknách akési trosku zvlnené...neriešil som drobnosť co sa da urcite ľahko vyriešiť. Ďalej nefunkčné vyhrievanie sedadiel. Po stlačení tlačidla len preblikla diodka. Ďalšiu vec ktorú som spozoroval bola odliepajuca sa lišta pri tesnení od dverí na vodičovej strane. Toto bolo vsetko co som si všimol a aj po zvážení som nakoniec auto aj tak zobral a odišiel z pocitom to bude ale roboty ale idem do toho.
A tak sa to začalo. Vizuál som hned povedal ze je momentalne na druhom mieste. Tak som začal riešiť podstatne veci.
Výmena oleja aj s filtrom castrol 10w40.
Nasledujúc výmena sviečok a cievok obe značky NGK.
Po určitej dobe začal prvý problém s autom ale vyskytuje sa nepravidelne. Začali sa kolísať otáčky za studena a po nasledujúcom rozbehnutí a jazdení auto vynechavalo a vedelo občas streliť aj do vyfuku a tak som začal obzerať co to moze byt za vadu dopracoval som sa ktomu ze to moze byt vaha vzduchu alebo lambda sonda.
Auto som nahodil na lacnú diagnostiku a vyskočilo mi tam multiple cylindre misfire a o2 sensor circuit malfunction no activity detected. Tak podľa toho momentalne zvažujem ci je to vaha vzduchu alebo ta lambda sonda pred katom. Co myslite ?
A tak autíčko slúžilo viac ako rok skoro bez problémov a začalo sa uvažovať nad druhým autom. Začalo sa pátranie po e46 kupé s obsahom 2.5 alebo 2.8 .Hned som natrafil na niejake kúsky ale každé nieco malo a nesedelo mi na nich nieco. Jedno malo super výbavu mpaket stelovaci podvozok atd ale problém s motorom vynechavalo a problémy zo štartovaním a druhé zasa problém s voľnobehom a žiadnou výbavou .
Tak som od nich odtrhol pozornosť a zrazu mi prišla jedna ponuka do oka e46 330ci LPG. Po motorického stránke bolo písané ze je poriadku co ma zaujimalo ako prvorade ale vraj ma niejake vizuálne nedostatky o ktorých nebolo nic spomínané . Malo písané najazdených 259 xxx km. Namontované LPG co bolo celkom plus pre mna vtu dobu lebo som dosť cestoval a ďalej ako lákavé položky niejake kolá k autu po dohode a este k tomu aj mpaket aj ked nie vporiadlu ani urcite časti vo farbe ale bolo to plus a este som zistil ze je auto položené na H&R podvozku tak som to zvážil. Po par dňoch sme sa naň išli pozrieť s kamarátom a pri obhliadke nastali hned problémy baterka bola k.o a jedno koleso vycucane tak sa tieto problémy vyriešili nic hrozné aj ked človeka to hned na prvý dojem moze odradiť ale ten zálusk na to auto mi to aj tak nezobralo. No takze pri obhliadke som hned natrafil na vizuálne nedostatky . Kapota obitá od kamienkov so zosupanym lakom. Hrdza na blatníkoch asi všetkých ale v malom množstve asi ta zima to dobre ukázala. Ďalej z vonku menší skriabanec po kľúči od niejakeho neprajníka a poďme k interiéru čierne sportsize sedačky v Alcantre. Vodičova trosku obšuchnutá ostatok ok. Tapacire vpredu pri oknách akési trosku zvlnené...neriešil som drobnosť co sa da urcite ľahko vyriešiť. Ďalej nefunkčné vyhrievanie sedadiel. Po stlačení tlačidla len preblikla diodka. Ďalšiu vec ktorú som spozoroval bola odliepajuca sa lišta pri tesnení od dverí na vodičovej strane. Toto bolo vsetko co som si všimol a aj po zvážení som nakoniec auto aj tak zobral a odišiel z pocitom to bude ale roboty ale idem do toho.
A tak sa to začalo. Vizuál som hned povedal ze je momentalne na druhom mieste. Tak som začal riešiť podstatne veci.
Výmena oleja aj s filtrom castrol 10w40.
Nasledujúc výmena sviečok a cievok obe značky NGK.
Po určitej dobe začal prvý problém s autom ale vyskytuje sa nepravidelne. Začali sa kolísať otáčky za studena a po nasledujúcom rozbehnutí a jazdení auto vynechavalo a vedelo občas streliť aj do vyfuku a tak som začal obzerať co to moze byt za vadu dopracoval som sa ktomu ze to moze byt vaha vzduchu alebo lambda sonda.
Auto som nahodil na lacnú diagnostiku a vyskočilo mi tam multiple cylindre misfire a o2 sensor circuit malfunction no activity detected. Tak podľa toho momentalne zvažujem ci je to vaha vzduchu alebo ta lambda sonda pred katom. Co myslite ?