[e46 M3] začiatok príbehu jednej M3
Napísané: Pondelok, 4. Februára 2019, 17:00
Čaute klubáci, 
možno si ma niekto pamätá, bol som tu aktívny tak v roku 2012, keď som vlastnil svoje vysnené auto e46 330ci r.v.2005 príbeh tu pribehy-nasich-aut/bol-to-iba-sen-stal-sa-skutocnostou-t67768.html
Auto som predal vo výbornom stave a s ťažkým srdcom ako 20ročný chalan, ktorý chcel začať podnikať a potreboval kapitál.
Dnes mám 25r. podnikaniu sa darí, tak bol čas spraviť si radosť. Mimo toho som poskúšal hocičo: Leon Cupra, Civic Type-R, Audi S3, Clio RS a môjho srdca šampión a podľa mňa jedno s najlepších áut aké som kedy šoféroval (M3 som ešte poriadne nepopreháňal) RENAULT MEGANE RS250 CUP. To bolo predokolkové Porsche 911
, zákruty preťaženie cez 1G, samosvor vpredu, Recaro sedačky, 300koní a podvozok majstrovské dielo. Pre mňa predokolka všetkých predokoliek, ale Marec 2018 a prvé vyskúšanie po prezutí na letné som poslal Megan cez strechu mimo cestu a bolo odpísané

Moje automobilové srdce plakalo a hlava si uvedomila, že toto nieje cesta....
Prišlo vytriezvenie a povedal som si, že to bola najlepšia vec čo sa mi mohla stať a poučil som sa. Netrvalo však dlho a po nehode som začal poškulovať, že čo, keďže jediný môj končíek sú autá. Na Megane RS bol trošku problém to, že človek si začínal užívať jazdu až ďaleko za rýchlostnými limitmi, resp. na hrane auta ste sa vyslovene smiali čo to dokáže. Čiže podmienka bola mať auto, kde nemusím ísť na okreske 180, aby som sa tešil. t.z. že predokolky odpadli, lebo najzábavnejšiu som rozbil, čiže na rad prišli zadokolky: ísť do novšej, do 200ps, aby rodina vedela spávať?- BRZ/Gt86, MX-5? Neviem.....uvažoval som nad 135i, 335i, ale e90 mi príde menej mechanická, trošku odfiltrovaná od vodiča. (subjektívny názor).
Potom prišiel nápad e46 M3, predsa len môj sen od puberty, už ako 13 ročný sme hrotili inzercie s kamošmi a čekovali M3ojky
Otvoril som youtube, srdce zaplesalo, spomienky a veľký chtíč z detstva bol späť a vedel som, že toto je ten pocit, ktorý som hľadal. Za dalšie som si uvedomil, že M3 je investícia a ak sa o ňu budem starať svedomito, na cene padať nebude. Za ďalšie zvuk S54B32 je zvuk aký chcem počúvať a proste to auto si chcem nechať.
Január 2018 - M3 v garáži
BMW M3 e46 r.v.2002, COUPE + MANUAL
Začal by som asi tým, že M3 je v úplne originálnom stave až na shortshift, ktorý poletí do koša v najbližších dňoch. Dnes som bol u mechanika a podvozok je úplne pôvodný až na zadné tlmiče a pružiny a na jedno predné rameno. Čiže PANNA
Ďalej sme auto premerali hrúbkomerom laku a jediný diel ktorý bol lakovaný bol zadný ľavý blatník
takisto výstuhy, nosníky, všetko nedotknuté.
Samozrejme zub času sa podpísal aj na podvozku, kde je vela povrchovej hrdze, čo uvidíte aj na fotkách, ale mám rád výzvy, a ako hovorím je to investícia, čiže tento rok som sa rozhodol riešiť technický stav a to je: komplet repas zadnej nápravy, dole všetko, vytĺcť silentbloky, opieskovať, nalakovať, komplet všetky silenty vymenit a všetko nazad. A doriešiť hlavne celkový problém všetkých M3 - subframe fail (okolo nápravnice sa trhala karoséria) keďže inžinieri z BMW nedomysleli výkon skoro 350koní a samosvor a každá M3 e46 bez ohladu na ročník týmto trpela, kúpil som z USA špeciálne 3mm železné vystužovacie časti, ktoré sa navaria na karosériu zospodu + výstuhu na zadnú nápravu a týmto by sa to malo menej krútiť a netrhať.
Ďalší krok bude preventívne vymeniť ojničné ložiská a povenovať sa motoru, dalším krokom bude dať interiér komplet do ORIGINAL stavu a posledným krokom bude dať exteriér dokopy - repas svetlometov, vyleštenie karosérie, lakovanie zadného blatníka (malá chrastička), ďalej by som chcel celé auto dať na BILSTEIN podvozok + eibach pružiny, časom možno BIG BRAKE KIT a pod. plány sú, nejdem to prehánať, nech si auto zachová status - čo najviac originálny stav.
O všetko sa budem snažiť podeliť s vami, dúfam, že ste tu furt tá dobrá partia ako v roku 2012

možno si ma niekto pamätá, bol som tu aktívny tak v roku 2012, keď som vlastnil svoje vysnené auto e46 330ci r.v.2005 príbeh tu pribehy-nasich-aut/bol-to-iba-sen-stal-sa-skutocnostou-t67768.html
Auto som predal vo výbornom stave a s ťažkým srdcom ako 20ročný chalan, ktorý chcel začať podnikať a potreboval kapitál.
Dnes mám 25r. podnikaniu sa darí, tak bol čas spraviť si radosť. Mimo toho som poskúšal hocičo: Leon Cupra, Civic Type-R, Audi S3, Clio RS a môjho srdca šampión a podľa mňa jedno s najlepších áut aké som kedy šoféroval (M3 som ešte poriadne nepopreháňal) RENAULT MEGANE RS250 CUP. To bolo predokolkové Porsche 911



Moje automobilové srdce plakalo a hlava si uvedomila, že toto nieje cesta....
Prišlo vytriezvenie a povedal som si, že to bola najlepšia vec čo sa mi mohla stať a poučil som sa. Netrvalo však dlho a po nehode som začal poškulovať, že čo, keďže jediný môj končíek sú autá. Na Megane RS bol trošku problém to, že človek si začínal užívať jazdu až ďaleko za rýchlostnými limitmi, resp. na hrane auta ste sa vyslovene smiali čo to dokáže. Čiže podmienka bola mať auto, kde nemusím ísť na okreske 180, aby som sa tešil. t.z. že predokolky odpadli, lebo najzábavnejšiu som rozbil, čiže na rad prišli zadokolky: ísť do novšej, do 200ps, aby rodina vedela spávať?- BRZ/Gt86, MX-5? Neviem.....uvažoval som nad 135i, 335i, ale e90 mi príde menej mechanická, trošku odfiltrovaná od vodiča. (subjektívny názor).
Potom prišiel nápad e46 M3, predsa len môj sen od puberty, už ako 13 ročný sme hrotili inzercie s kamošmi a čekovali M3ojky

Január 2018 - M3 v garáži

BMW M3 e46 r.v.2002, COUPE + MANUAL

Začal by som asi tým, že M3 je v úplne originálnom stave až na shortshift, ktorý poletí do koša v najbližších dňoch. Dnes som bol u mechanika a podvozok je úplne pôvodný až na zadné tlmiče a pružiny a na jedno predné rameno. Čiže PANNA

Ďalej sme auto premerali hrúbkomerom laku a jediný diel ktorý bol lakovaný bol zadný ľavý blatník

Samozrejme zub času sa podpísal aj na podvozku, kde je vela povrchovej hrdze, čo uvidíte aj na fotkách, ale mám rád výzvy, a ako hovorím je to investícia, čiže tento rok som sa rozhodol riešiť technický stav a to je: komplet repas zadnej nápravy, dole všetko, vytĺcť silentbloky, opieskovať, nalakovať, komplet všetky silenty vymenit a všetko nazad. A doriešiť hlavne celkový problém všetkých M3 - subframe fail (okolo nápravnice sa trhala karoséria) keďže inžinieri z BMW nedomysleli výkon skoro 350koní a samosvor a každá M3 e46 bez ohladu na ročník týmto trpela, kúpil som z USA špeciálne 3mm železné vystužovacie časti, ktoré sa navaria na karosériu zospodu + výstuhu na zadnú nápravu a týmto by sa to malo menej krútiť a netrhať.
Ďalší krok bude preventívne vymeniť ojničné ložiská a povenovať sa motoru, dalším krokom bude dať interiér komplet do ORIGINAL stavu a posledným krokom bude dať exteriér dokopy - repas svetlometov, vyleštenie karosérie, lakovanie zadného blatníka (malá chrastička), ďalej by som chcel celé auto dať na BILSTEIN podvozok + eibach pružiny, časom možno BIG BRAKE KIT a pod. plány sú, nejdem to prehánať, nech si auto zachová status - čo najviac originálny stav.
O všetko sa budem snažiť podeliť s vami, dúfam, že ste tu furt tá dobrá partia ako v roku 2012
