[E46 325i bledá žaba]
Napísané: Nedeľa, 23. Septembra 2018, 22:09
Po rokoch fandenia bavorskej vrtuľke, nahromadenia peňazí a nájdení toho "správneho" kusu som sa aj ja 29.8.2018 stal majiteľom bledej žaby
prezývka kvôli tej farbe. Dovoz Nemecko, no ja som si bol pre ňu v Prahe, zdokladované ako 3ti majiteľ.
M54b25 + LPG montované v DE
Graugruen metallic - 442
2002-07-11
Výpis výbavy:
Pre auto som vyrazil o 02:30 ráno s kamošom. Na mieste sme boli okolo 9:45. (Praha 6) Pred tým než sme zavolali majiteľa som si autíčko letmo prebehol a skonštatoval na prvý pohľad že sa oplatilo ísť tie km. Tak ako bolo uvedené v inzeráte tak aj bolo v reále. Sem tam nejaký pupenec hrdze, ale čo sa týka stavu interiéru a výbavy, milo prekvapil. Zdokladované faktúry za vymenené podvozkové diely(tlmiče, pružiny, uloženia, silentbloky,čapy ,brzdy atď) plus baterka, chladič. Protokol o kontrole LPG, protokol z geometrie. Všetko bolo fajn, no majiteľ uviedol v inzeráte že auto sem tam po rannom štarte vynecháva, ale keď sa zohreje a prepne na plyn auto ide na 6 valcov. Pri našom príchode a prvom štarte motor naskočil na 6 valce aj na benzíne, po zohriati sa prepol na plyn a bez problémov jazdil. Nepokladal som to za až taký problém
Povozil som sa všetko super všetko fájn, prvotný ošiaľ bol tam. 
Po vybavení prevozných značiek a vývoznej STK, sme sa vybrali z Prahy a hneď za Prahou praskla na kamošovom aute sťahovačka šoférového okna čiže sme mali o zábavú postarané
Zvláštne situácie si vyžadujú zvláštne riešenia
vyhľadali sme prvé železiarstvo, od našej polohy, kde sme si chceli zakúpiť torxové skrutkovače že dáme preč tapacíre, no milá pani v obchodíku povedala že ak jej pomôžeme vyložiť tovar do regálu môžeme si požičať čo potrebujeme, hold dobrý ľudia ešte nevymreli \:D/ Okno sme dvihli zaistili a konečne sa vybrali domov. Po prejdení 280km sa mi prepol plyn na benzín a trebalo dotankovať plyn. (Nádrž na plyn70L natankoval som len čosi okolo 30L, nakoniec sa doma nastavil reduktor na LPG diag a už veselo spravím 550km na nádrž) Ten som dotankoval v Drietome a hurá domov na východ. Večer som to ešte pred príchodom domov umyl a doma odparkoval. Všetko bez problémov.
Prikladám link na galériu kde som sa snažil fotky zoradiťviac menej podľa náväznosti.
https://kepo.rajce.idnes.cz/Bmw_e46_325i/
Za tú dobu zatiaľ čo ho mám už stihla prasknúť zadná pravá sťahovačka, tá sa vymenila kus za kus a rovno som si v predných dverách vymenil oba kocky lebo mi okno pri dvíhani križovalo. Vymenil CD vechsler na Cd-čka za funkčný. Zohnal som si CD mapy (2016) východnej a západnej európy na CD MKIII mechaniku. Kabínový filter, lebo starý sa rozsypal. Vymenil sklíčko šoférového spätného zrkadla lebo pôvodné už bolo roztečené. Snímač hladiny motorového oleja vypisuje ako chybu, tak mám nachystaný druhý z búračky orignál bmw, len to chcem vymeniť naraz so všetkými olejmi. Trocha povysával, vyvoňal interér. A začal sa venovať problému ktorý ešte stále pretrváva a preto budem vďačný za každú radu.
Motor ráno po naštartovaní vynecháva/l, po zahriatí sa prepol na plyn a beží/bežal v poriadku. Samozrejme, kontrolka motora svieti/la, zobral som to na Delphi diagnostiku, tá nám ukázala "Vynechávaní zážehu" valec 2,3,4,5,6. Limit žízení vstreku paliva, limit prekročen. Plus nejaké drobnosti ale tie mám v merítku a vyriešia sa v dohľadnej dobe. (Po výmene podtlakov ten limit žízení zmizol). Skontrolovali sa všetky lamdy a vykazovali činnosť, no či správnu je otázne ale nevyhodila ich ani delphi ani Inpa.
Vymenil som sviečky NGK BKR6EQUP
Keď som videl v akom stave sú pípky, tak samozrejme aj tie BOSCH
Naštartoval som a zase ten istý scenár. Tak som chcel nechcel vymenil som cievky, z búraného ale original bmw všetky 6ks. Bez úspechu. Problém pretrvával.
Dočítal som sa že motory sú háklivé na podtlak. Tak sa vymenil separator, o-ring na olejovej tyčke a viečko na olej. Bez zmeny.
Tak som skontroloval "vysávač" na ľavej strane pri nádržke na ostrekovače že či pri studenom štarte funguje a fungoval, a zároveň z hadice zistil že motor pulzuje. Tak som šiel ďalej. Podtlakovú hadičku ktorá ide zo sacieho hrdla dole do palivového filtra som našiel odtrhnutú. Tak som vymenil všetky podtlakové hadičky na motore, pri banke v ľavo, na sacom potrubí, v pravo dole pri palivovom filtri, v zadu na sáni pri jednosmernom ventile aj pri elektrickej vákuovej pumpičke. Vyčistil škrtiacu klapku, voľnobežný ventil, skontroloval DISA klapku a všetky možné spoje a prípadné netesnosti. Kvôli zadným hadičkám som musel dať dole sanie, tak som na sanie založil rovno nové tesnenie aby som vylúčil možné ďalšie netesnosti.
Problém je v tom že motor po naštartovaní vynecháva, keď ho vypnem a naštartujem hneď studený, niekedy viac krát za sebou, tak to pomôže a nevynecháva a ide pekne. Aj cely deň, akonáhle dlhšie postojí je problém. Na benzíne aj na plyne ide pekne, niekedy za jazdy sa stane že vypadne, jeden dva, niekedy aj tri valce. Za jazdy vypnem zapnem kľúč a ideme ďalej. Na plyne ma niekedy problém ustáliť si hladinu voľnobehu a kolíše od 500-1200. Akonáhle kopnem do plynu ustáli sa. Robí to každé ráno, ale akonáhle sa zohreje už to spraví len veľmi sporadicky, s tým že naskočí kontrolka motora, ktorá po opätovnom naštartovaní niekedy zhasne niekedy nie. Motorovú elektriku som skontroloval, káble som si prepípal, konektory vyčistil, piny postláčal k sebe. Všetko je čisté, RJ som otvoril je čistá, bez korózie prípadne iných zásahov (DME MS43). Bol som na viacero diagnostikách už a každý len skúša a háda čo by to mohlo byť a ja len skúšam a mením diely za dielmi. A nebaví ma len tápať a skúšať. Som ochotný prísť v rámci SR hocikde kde by mi niekto vedel pomôcť
Kto to dočítal až sem má, u mňa pri stretnutí pivo a vopred Vám ďakujem za nejaké postrehy.

M54b25 + LPG montované v DE
Graugruen metallic - 442
2002-07-11
Výpis výbavy:
Foglights | |
Speedometer With Kilometer Reading | |
On-board Computer | |
Battery In Luggage Compartment | |
Language Version German |
Eu4 Exhaust Emissions Norm | |
Dynamic Stability Control (dsc) | |
Sports Suspension Settings | |
Trailer-hitch With Removable Head | |
Multi-function For Steering Wheel | |
Sports Leather Steering Wheel | |
Lt/aly Wheels Star Spoke 44 | |
Exterior Mirror Package | |
Model Designation, Deletion | |
Climate Comfort Windscreen | |
Window Lifts, Electric | |
Floor Mats, Velour | |
Warning Triangle | |
Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d | |
Wood Trim | |
Smokers Package | |
Through-load System | |
Armrest, Front | |
Lumbar Support Driver/front Passenger | |
Seat Heating F Driver/front Passenger | |
Headlight Washer System | |
Park Distance Control (pdc) | |
Rain Sensor | |
Xenon Light | |
Automatic Air Conditioning | |
Navigation System Professional | |
Bmw Assist | |
Compl Prep. Bmw Cellular Phone(motorola) | |
Cd Changer Bmw For 6 Cds | |
Hifi Loudspeaker System | |
White Direction Indicator Lights | |
Germany Version | |
Europe/dealer Directory | |
German / On-board Documentation | |
No Outer Skin Protection | |
Comfort Package | |
Comfort Plus Package |
Pre auto som vyrazil o 02:30 ráno s kamošom. Na mieste sme boli okolo 9:45. (Praha 6) Pred tým než sme zavolali majiteľa som si autíčko letmo prebehol a skonštatoval na prvý pohľad že sa oplatilo ísť tie km. Tak ako bolo uvedené v inzeráte tak aj bolo v reále. Sem tam nejaký pupenec hrdze, ale čo sa týka stavu interiéru a výbavy, milo prekvapil. Zdokladované faktúry za vymenené podvozkové diely(tlmiče, pružiny, uloženia, silentbloky,čapy ,brzdy atď) plus baterka, chladič. Protokol o kontrole LPG, protokol z geometrie. Všetko bolo fajn, no majiteľ uviedol v inzeráte že auto sem tam po rannom štarte vynecháva, ale keď sa zohreje a prepne na plyn auto ide na 6 valcov. Pri našom príchode a prvom štarte motor naskočil na 6 valce aj na benzíne, po zohriati sa prepol na plyn a bez problémov jazdil. Nepokladal som to za až taký problém



Po vybavení prevozných značiek a vývoznej STK, sme sa vybrali z Prahy a hneď za Prahou praskla na kamošovom aute sťahovačka šoférového okna čiže sme mali o zábavú postarané


Prikladám link na galériu kde som sa snažil fotky zoradiťviac menej podľa náväznosti.
https://kepo.rajce.idnes.cz/Bmw_e46_325i/
Kód: Vybrať všetko
https://kepo.rajce.idnes.cz/Bmw_e46_325i/
Za tú dobu zatiaľ čo ho mám už stihla prasknúť zadná pravá sťahovačka, tá sa vymenila kus za kus a rovno som si v predných dverách vymenil oba kocky lebo mi okno pri dvíhani križovalo. Vymenil CD vechsler na Cd-čka za funkčný. Zohnal som si CD mapy (2016) východnej a západnej európy na CD MKIII mechaniku. Kabínový filter, lebo starý sa rozsypal. Vymenil sklíčko šoférového spätného zrkadla lebo pôvodné už bolo roztečené. Snímač hladiny motorového oleja vypisuje ako chybu, tak mám nachystaný druhý z búračky orignál bmw, len to chcem vymeniť naraz so všetkými olejmi. Trocha povysával, vyvoňal interér. A začal sa venovať problému ktorý ešte stále pretrváva a preto budem vďačný za každú radu.
Motor ráno po naštartovaní vynecháva/l, po zahriatí sa prepol na plyn a beží/bežal v poriadku. Samozrejme, kontrolka motora svieti/la, zobral som to na Delphi diagnostiku, tá nám ukázala "Vynechávaní zážehu" valec 2,3,4,5,6. Limit žízení vstreku paliva, limit prekročen. Plus nejaké drobnosti ale tie mám v merítku a vyriešia sa v dohľadnej dobe. (Po výmene podtlakov ten limit žízení zmizol). Skontrolovali sa všetky lamdy a vykazovali činnosť, no či správnu je otázne ale nevyhodila ich ani delphi ani Inpa.
Vymenil som sviečky NGK BKR6EQUP
Keď som videl v akom stave sú pípky, tak samozrejme aj tie BOSCH
Naštartoval som a zase ten istý scenár. Tak som chcel nechcel vymenil som cievky, z búraného ale original bmw všetky 6ks. Bez úspechu. Problém pretrvával.
Dočítal som sa že motory sú háklivé na podtlak. Tak sa vymenil separator, o-ring na olejovej tyčke a viečko na olej. Bez zmeny.
Tak som skontroloval "vysávač" na ľavej strane pri nádržke na ostrekovače že či pri studenom štarte funguje a fungoval, a zároveň z hadice zistil že motor pulzuje. Tak som šiel ďalej. Podtlakovú hadičku ktorá ide zo sacieho hrdla dole do palivového filtra som našiel odtrhnutú. Tak som vymenil všetky podtlakové hadičky na motore, pri banke v ľavo, na sacom potrubí, v pravo dole pri palivovom filtri, v zadu na sáni pri jednosmernom ventile aj pri elektrickej vákuovej pumpičke. Vyčistil škrtiacu klapku, voľnobežný ventil, skontroloval DISA klapku a všetky možné spoje a prípadné netesnosti. Kvôli zadným hadičkám som musel dať dole sanie, tak som na sanie založil rovno nové tesnenie aby som vylúčil možné ďalšie netesnosti.
Problém je v tom že motor po naštartovaní vynecháva, keď ho vypnem a naštartujem hneď studený, niekedy viac krát za sebou, tak to pomôže a nevynecháva a ide pekne. Aj cely deň, akonáhle dlhšie postojí je problém. Na benzíne aj na plyne ide pekne, niekedy za jazdy sa stane že vypadne, jeden dva, niekedy aj tri valce. Za jazdy vypnem zapnem kľúč a ideme ďalej. Na plyne ma niekedy problém ustáliť si hladinu voľnobehu a kolíše od 500-1200. Akonáhle kopnem do plynu ustáli sa. Robí to každé ráno, ale akonáhle sa zohreje už to spraví len veľmi sporadicky, s tým že naskočí kontrolka motora, ktorá po opätovnom naštartovaní niekedy zhasne niekedy nie. Motorovú elektriku som skontroloval, káble som si prepípal, konektory vyčistil, piny postláčal k sebe. Všetko je čisté, RJ som otvoril je čistá, bez korózie prípadne iných zásahov (DME MS43). Bol som na viacero diagnostikách už a každý len skúša a háda čo by to mohlo byť a ja len skúšam a mením diely za dielmi. A nebaví ma len tápať a skúšať. Som ochotný prísť v rámci SR hocikde kde by mi niekto vedel pomôcť

Kto to dočítal až sem má, u mňa pri stretnutí pivo a vopred Vám ďakujem za nejaké postrehy.
