[e90 330i n53] Le Mans Blau kratší prevod a LSD
Napísané: Streda, 10. Januára 2018, 16:04
Ahojte,
Po viac ako trištvrte roku od kúpy som sa konečne donútil napišať príbeh. O aute som sníval už pár rokov a po ukončení bezstarostného študentského života a začlenení sa do pracujúcej vrstvy som si ho konečne aj splnil. Kritériá boli jasné: benzín, manuál, zadný náhon a samozrejme teda BMW. Celý ten čas som sníval o e90 335i s manuálom, ktoré som aj začal hľadať. Cenovo boli prijateľné 335i z môjho pohľadu trochu prehnané, tak sme pozreli aj 330i, keďže som nechcel skončiť s autom bez peňazí a v prípade potreby opráv by stálo v garáži. A pri tom som nakoniec aj ostal. S bratom sme skontrolovali históriu cez VIN a keďže všetko vyzeralo ok, objednali sme lístky na vlak a vydali sa na pár hodinovú cestu. Prvý dojem z auta bol skvelý, k autu bola kompletná servisná história aj dokumentácia ku všetkým dokupovaným komponentom. Chybička bola v zadných gumách totálne zjazdených, ktoré nám však predajca po vyjednávaní spustil z ceny a vybavil prezutie. Jazda domov začiatkom marca na zjazdených letných s neokúsenou zadokolkou sa nám veľmi nepozdávala, čo sa javilo ako dobrá voľba. Na diaľnici nás totiž zasiahol dážď so snehom, čo bola pomerne nepríjemná skúsenosť vzhľadom na hustotu premávky a neobmedzenú rýchlosť nemeckých diaľnic. Moje prvé dojmy boli veľmi príjemné, keďže dovtedy som najsilnejšie auto šoféroval asi dva krát bratovu e46 328i a inak e91 320d.
K autu, jedná sa o e90 330i vo farbe Le Mans blau s motorom N53 vyrobené v roku 2009. Zo spomínaných problémov N53 sa pri tomto zatiaľ žiadny nevyskytol a s motorom som nadmieru spokojný. Pri kúpe malo najazdených 127 tisíc kilometrov. Ku kúpe dopomohla aj výbava auta: karbónové Performance doplnky: spoiler, kryty spätných zrkadiel, difúzor, krytky na prednom nárazníku (netuším ako sa to volá, Nemci to majú ako Aufsatzteil). Okrem toho Performance ESD, pružiny a sanie. Pôvodne bolo auto na 19“ 269 Doppelspeiche, ktorých osud zatiaľ zvažujem. Jedným z najväčších plusov bol aj Performance volant (svetielkaaa) s alcantarou a performance páka so skráteným radením. Na aute boli/sú perforované brzdové kotúče Zimmerman, s ktorými zatiaľ napriek negatívnym ohlasom neboli problémy. Kožené športové sedadlá (na moje prekvapenie s dofukovacími krídelkami, nie nevedel som že také niečo existuje..), veľká navi, M podvozok, xenón... Na aute teda nebolo veľmi čo robiť okrem výmeny oleja, brzdovej kvapaliny, sviečok a filtrov. Olej bol doteraz 0W30, vymenený za 0W40, ktorý autu zjavne nechutí až tak papať. K jednej z vecí na ktoré som sa tešil a to dokupovanie všelijakých nepotrebných vecí som sa teda nedostal, keďže tam už hádam všetko bolo.
Čo mi ešte ale ostalo je: K&N šiška, Performance alu rozpera, brzdové strmene do žltej farby a 10mm rozširovacie podložky, aj keď asi by to zvládlo aj 15mm. O efektivite prvých dvoch nemám žiadne ilúzie ale mám z toho radosť. Čo sa ale rozpery týka, pripúšťam že si to môžem nahovárať, ale mám pocit že je auto pokojnejšie na diaľnici. Okrem toho bolo (samozrejme) treba niečo spraviť so zvukom, ktorý bol stále na môj vkus príliš slušný. Koncový tlmič som meniť nechcel a tak prišlo na rad študovanie možností. Nakoniec som si nechal v AMA odstrániť MSD, čo sa síce stretlo s nesúhlasom a nepochopením a cenovou ponukou na nový koncový tlmič. Keďže som tvrdohlavý tak sa MSD odstránilo a zvuk zo začiatku nerobil nič zvláštne, po ceste do Tatier a pár prehriatiach však začal pekne pri studenom štarte poprdkávať a revať ale len vo vysokých otáčkach. Zasa bolo treba niečo spraviť. Tak som začal zasa študovať, keďže vyrezanie sekundárnych katalyzátorov sa mi nepozdáva (treba chrániť prírodu) ako ani cena športových katov alebo zvodov má vzhľadom na cenu neláka. Na rad prišla možnosť modifikácie koncového tlmiču. Prvý pokus, ktorý som dovtedy považoval za jednoznačné riešenie však bol po prvom zvezení až nepríjemne dunivý. Ďalšie tri pokusy neprinášali veľké zmeny. Išlo sa teda opäť študovať, tento krát podobné zásahy a akustika automobilových koncových tlmičov aby bolo možné odstrániť nízke tóny. Zásah bol síce najinvazívnejší, no zároveň najefektívnejší s nadmieru uspokojivým výsledkom.
Zopár foto:
Po viac ako trištvrte roku od kúpy som sa konečne donútil napišať príbeh. O aute som sníval už pár rokov a po ukončení bezstarostného študentského života a začlenení sa do pracujúcej vrstvy som si ho konečne aj splnil. Kritériá boli jasné: benzín, manuál, zadný náhon a samozrejme teda BMW. Celý ten čas som sníval o e90 335i s manuálom, ktoré som aj začal hľadať. Cenovo boli prijateľné 335i z môjho pohľadu trochu prehnané, tak sme pozreli aj 330i, keďže som nechcel skončiť s autom bez peňazí a v prípade potreby opráv by stálo v garáži. A pri tom som nakoniec aj ostal. S bratom sme skontrolovali históriu cez VIN a keďže všetko vyzeralo ok, objednali sme lístky na vlak a vydali sa na pár hodinovú cestu. Prvý dojem z auta bol skvelý, k autu bola kompletná servisná história aj dokumentácia ku všetkým dokupovaným komponentom. Chybička bola v zadných gumách totálne zjazdených, ktoré nám však predajca po vyjednávaní spustil z ceny a vybavil prezutie. Jazda domov začiatkom marca na zjazdených letných s neokúsenou zadokolkou sa nám veľmi nepozdávala, čo sa javilo ako dobrá voľba. Na diaľnici nás totiž zasiahol dážď so snehom, čo bola pomerne nepríjemná skúsenosť vzhľadom na hustotu premávky a neobmedzenú rýchlosť nemeckých diaľnic. Moje prvé dojmy boli veľmi príjemné, keďže dovtedy som najsilnejšie auto šoféroval asi dva krát bratovu e46 328i a inak e91 320d.
K autu, jedná sa o e90 330i vo farbe Le Mans blau s motorom N53 vyrobené v roku 2009. Zo spomínaných problémov N53 sa pri tomto zatiaľ žiadny nevyskytol a s motorom som nadmieru spokojný. Pri kúpe malo najazdených 127 tisíc kilometrov. Ku kúpe dopomohla aj výbava auta: karbónové Performance doplnky: spoiler, kryty spätných zrkadiel, difúzor, krytky na prednom nárazníku (netuším ako sa to volá, Nemci to majú ako Aufsatzteil). Okrem toho Performance ESD, pružiny a sanie. Pôvodne bolo auto na 19“ 269 Doppelspeiche, ktorých osud zatiaľ zvažujem. Jedným z najväčších plusov bol aj Performance volant (svetielkaaa) s alcantarou a performance páka so skráteným radením. Na aute boli/sú perforované brzdové kotúče Zimmerman, s ktorými zatiaľ napriek negatívnym ohlasom neboli problémy. Kožené športové sedadlá (na moje prekvapenie s dofukovacími krídelkami, nie nevedel som že také niečo existuje..), veľká navi, M podvozok, xenón... Na aute teda nebolo veľmi čo robiť okrem výmeny oleja, brzdovej kvapaliny, sviečok a filtrov. Olej bol doteraz 0W30, vymenený za 0W40, ktorý autu zjavne nechutí až tak papať. K jednej z vecí na ktoré som sa tešil a to dokupovanie všelijakých nepotrebných vecí som sa teda nedostal, keďže tam už hádam všetko bolo.
Čo mi ešte ale ostalo je: K&N šiška, Performance alu rozpera, brzdové strmene do žltej farby a 10mm rozširovacie podložky, aj keď asi by to zvládlo aj 15mm. O efektivite prvých dvoch nemám žiadne ilúzie ale mám z toho radosť. Čo sa ale rozpery týka, pripúšťam že si to môžem nahovárať, ale mám pocit že je auto pokojnejšie na diaľnici. Okrem toho bolo (samozrejme) treba niečo spraviť so zvukom, ktorý bol stále na môj vkus príliš slušný. Koncový tlmič som meniť nechcel a tak prišlo na rad študovanie možností. Nakoniec som si nechal v AMA odstrániť MSD, čo sa síce stretlo s nesúhlasom a nepochopením a cenovou ponukou na nový koncový tlmič. Keďže som tvrdohlavý tak sa MSD odstránilo a zvuk zo začiatku nerobil nič zvláštne, po ceste do Tatier a pár prehriatiach však začal pekne pri studenom štarte poprdkávať a revať ale len vo vysokých otáčkach. Zasa bolo treba niečo spraviť. Tak som začal zasa študovať, keďže vyrezanie sekundárnych katalyzátorov sa mi nepozdáva (treba chrániť prírodu) ako ani cena športových katov alebo zvodov má vzhľadom na cenu neláka. Na rad prišla možnosť modifikácie koncového tlmiču. Prvý pokus, ktorý som dovtedy považoval za jednoznačné riešenie však bol po prvom zvezení až nepríjemne dunivý. Ďalšie tri pokusy neprinášali veľké zmeny. Išlo sa teda opäť študovať, tento krát podobné zásahy a akustika automobilových koncových tlmičov aby bolo možné odstrániť nízke tóny. Zásah bol síce najinvazívnejší, no zároveň najefektívnejší s nadmieru uspokojivým výsledkom.
Zopár foto: