[E87 130i] + [Mercedes W124 cabrio]
Napísané: Sobota, 10. Júna 2017, 18:15
Bol to vcelku boj, no nakoniec sa to podarilo. Po nejakom vlastnom autíčku pátram prakticky už vyše roka, vážnejšie som to začal riešiť minulý rok v októbri. Keďže mám cez týždeň firemné auto, jednalo sa čisto o víkendovku na zábavu. Podmienky boli vcelku jasné: minimálne 6-valec,benzín atmosféra, zadný náhon (príp. 4x4) a karoséria coupé/cabrio. Tieto parametre ponúkali až na výnimky v podstate len prémiovky. V rodine máme momentálne 5 Mercedesov, takže som primárne pozeral po hviezde. CLK podľa mňa vyzerá zvonku stále dobre, no vnútri mi to príde už dosť zastaralé a motory sa mi tam tiež nejak nepáčili. S CLSkom by nebola taká zábava a CLko už bolo zasa nad rozpočet. Audinu jedine A5 s 3,2kou alebo rovno S5, iné autá ma od nich z tých rokov vôbec nezaujali, prídu mi nudné ( ale nové modely to už je iná káva). Tak som začal študovať BMW a našiel som kandidáta, E63. Prvotné nadšenie vystriedal návrat do reality a uvedomil som si, že s rozpočtom do 15 000 € ju v dobrom stave asi nezoženiem. Rozhodol som sa teda radšej zobrať niečo menšie a lacnejšie + nechať v zásobe nejakých 1000-2000€ na prípadné opravy (čo si budeme hovoriť, u prémiovky sa vždy niečo bokom zíde
). Voľba padla na E92/E93, ideálne 330i, poprípade 325i u kupé (na ťažšie cabrio mi príde 325i slabá, o 320i ani nehovorím). Koncom februára to vyzeralo dobre, jedna 330i E93 bola za Stuttgartom. Známy tam volal, poslali VINko, dal ho preveriť, bolo to v poriadku a tak sme vyrazili na istotu. Po príchode nás ale čakalo nemilé prekvapenie. Auto malo byť z Nemecka a kompletnou serviskou BMW. Malo však taliansky techničák a servisku, navyše vôbec od BMW servisu. Navonok vyzeralo pekne, no vo vnútri som hneď zbadal podozrivo zodratý volant, sedadlo, pás vodiča aj niektoré ovládače, na 136000 to nevyzeralo ani náhodou. Navyše nám tvrdil, že nie je možné zohnať prevozné značky, lebo je sviatok a že iba u nejakých jeho známych (pritom vôbec nebol). Išli sme naisto, navyše pekný showroom so všelijakými autami, aj Porsche a Ferrari (https://home.mobile.de/CARPORT-MULTIMARKENAUTOHAUS#ses). Odišli sme naprázdno, akurát sme si urobili drahší výlet. Povedal som si ale, že radšej zaplatím tú cestu než kúpiť nejakú blbosť. A k tomu preverenému VINku. Tiež sme to najprv nechápali. Až potom sme zistili, že on poslal VIN z úplne iného auta (rovnaký rok 2007 akurát farba čierna nie tmavomodrá, ako predával). Neviem, či to bolo jeho alebo koho, no počítal zrejme s tým, že keď sa už takú diaľku trepeme, tak to kúpime nech je to aké chce... Známy, čo som s ním bol, dováža autá vyše 20 rokov a povedal, že toto sa mu ešte nestalo
. Určite by sme si tam našli minimálne dve iné autá do rezervy, keby to nevyšlo, no ako píšem, išli sme na istotu a ako sa hovorí, po vojne je každý generál.
Hľadanie pokračovalo ďalej, jednu peknú a dobrú 325i E92 som našiel za dobrú cenu bez DPH (dali by sme to na firmu našu), len zasa predajca nám to nechcel bez dane dať, kvôli zlým skúsenostiam s ľuďmi z bývalého východného bloku, ach
. Ako som tak jeden večer pozeral mobile.de, zbadal som ta jednu 130i. Zo srandy som si o tom niečo prečítal. Navyše keď som videl, ako málo ich je, dostal som poriadneho chrobáka do hlavy a bola to pre mňa aj taká výzva. Zo začiatku to opäť veľmi ružovo nevyzeralo, niektorí sa vôbec neozvali, iní zasa VINko vôbec poslať nechceli a tí, čo ho aj poslali, nakoniec neboli nič moc, v BMW ich neodporúčali (jedno bolo stočené, druhé vraj v minulosti poriadne rozbúrané, tretie podľa všetkého utopené, atď.). Samozrejme, že boli aj dva dobré kúsky, len než sme ich stihli overiť/dohodnúť termín výjazdu do Nemecka/vybrať prachy z banky boli fuč. Až pred dvomi týždňami som našiel jedno v Mníchove. Chlapík mi volal, že to bolo pravidelne servisované v BMW, s každou prkotinou tam vraj chodil, akurát jediný problém, že tento rok už tam bol dvakrát dolievať olej do serva. Možno mu v originál servise povedali nejakú riadnu pálku za opravu, ktorá by sa dala spraviť aj jednoduchšie a oveľa lacnejšie, a preto sa rozhodol to predať. Tak sme sa rozhodli, že keď dá z ceny 600€ dolu, ideme preto. Súhlasil, dohodli sme sa a v utorok vyrazili. K autu boli všetky faktúr od novoty, kompletná servisná knižka z BMW a navyše bolo veľmi zachovalé. Previezli sme sa, pozreli to a bolo rozhodnuté. BERIEME! Takže modrá 130i je už na Slovensku, momentálne v servise vo Svätom Jure, kde robia to servo a budú meniť olej. Ešte ho čakajú klasické formality v podobe K.O. a pod... V utorok by som ho už mal konečne priviesť do Senice a pridať sem poriadne fotky.
Ešte pár info k samotnému autu: rv. 10/2006, najazdených 159 000 km, M-paket, Mkový podvozok a relatívne slušná výbava, tj. športové kožené sedadlá (elektrické s pamäťou), dažďový a svetelný senzor, PDC, idrive, tempomat, vyhrievané sedadlá, automatická klíma, strešné okno a podľa všetkého aj adaptívne xenóny (vonkajšie svetlo je xenón a je na ňom bmw dynamic xenon, vnútorné klasická žiarovka, takže asi xenón krátke/žiarovka dlhé, keď tak ma opravte), ale to som ešte nezistil, keďže sme auto doviezli na prívese.





Hľadanie pokračovalo ďalej, jednu peknú a dobrú 325i E92 som našiel za dobrú cenu bez DPH (dali by sme to na firmu našu), len zasa predajca nám to nechcel bez dane dať, kvôli zlým skúsenostiam s ľuďmi z bývalého východného bloku, ach

Ešte pár info k samotnému autu: rv. 10/2006, najazdených 159 000 km, M-paket, Mkový podvozok a relatívne slušná výbava, tj. športové kožené sedadlá (elektrické s pamäťou), dažďový a svetelný senzor, PDC, idrive, tempomat, vyhrievané sedadlá, automatická klíma, strešné okno a podľa všetkého aj adaptívne xenóny (vonkajšie svetlo je xenón a je na ňom bmw dynamic xenon, vnútorné klasická žiarovka, takže asi xenón krátke/žiarovka dlhé, keď tak ma opravte), ale to som ešte nezistil, keďže sme auto doviezli na prívese.


