M3 F80
Napísané: Pondelok, 19. Decembra 2016, 19:08
Tak som sa aj ja rozhodol podeliť sa o príbeh môjho zatiaľ ešte nedodaného tátoša :).
Začalo to tým, že som si v roku 2013 kúpil E93 s M paketom a napriek tomu, že som zvažoval "plnokrvníka" M3, nechal som sa "ukecať" na diesel. Veľká chyba a dodnes som sa s rapkáčom nedokázal stotožniť. Aj predošlý kabriolet som mal s benzínom a napriek tomu, že E93 má plechovú skladaciu strechu - nijak si na ten diesel neviem v spojitosti s kabriom zvyknúť :) Deti trošku podrástli a treba ich voziť do / zo školy, občas nejaký ten krúžok a nakladanie a ich pásovanie do auta konštrukcie kupé /kabrio je úloha pre zdatného jogína, ktorým nie som . Došla teda téma - výmena auta - ale za čo ? Pred tým som mal firemné 760iL (E66), následne 730d (E65), následne 535xDrive GranTurismo (F07) z non BMW asi ani nestojí za reč...
Zadanie bolo jednoduché - určite benzín, potešil by automat, musí mať 4 dvere, môže byť BMW a štvorkolka by tiež mohla byť. Brat došiel s myšlienkou roku - niekde prečítal, že ide do produkcie M140i a dokonca sa to dá objednať ako 4 kolka - super, dostanem sa s tým aj ku chate. Tak sme si s bratom (on sa autám venuje trošku viac) naskladali dve podobné mašinky a reku aj on predá svoje E92 (kupé) ktoré sme kupovali v podstate spolu (využili sme výhodnú cenu, kedy 3kupé/kabrio v BMW nahrádzali "novými" 4er modelmi) . V podstate sme mali hotové konfigurácie a šli sme k dealerovi sa dohodnúť na odpredaji terajších vozidiel na protihodnotu a kúpe nových. Čo však čert nechcel začal som si čítať recenzie na tému M135i/M140i a začali mi prekážať niektoré veci. To že som z dizajnu 1er nikdy nejak extra nadšený nebol som nejak prekusnúť vedel, ale potom keď som začal zvažovať a prerátavať a najmä keď som sa posadil dozadu za mňa (som trošku vyšší jedinec), nejak my vyšlo, že asi radšej pôjdem do 3 - konkrétne 340iX. Tak som novinku bratovi oznámil - on na to , že OK, ale on potom meniť nejde že je to zbytočné a nakoľko výkup na protihodnotu nepatrí k najvýhodnejším "dealom" skúsi najskôr svoje kupé predať, veď má len okolo 30. tisíc kilometrov a vyzerá ako nové až potom niečo bude riešiť.
Tak som si naskladal 340iX a vydal sa k dealerovi s tým, že mňa kvôli vozeniu detí situácia "tlačí" a idem to vyriešiť aj za cenu nižšej výkupnej ceny len nech už viem normálne fungovať. V ten deň sme sa s bratom dohodli že pôjde so mnou, lebo potenciálne si toto auto následne odo mňa preberie on a ja som síce vždy túžil po 911 ale po nedávnych M days ktoré som strávil na Slovakia Ringu v M5, som do toho auta ostal doslova zbláznený a ak všetko pôjde dobre, chcel by som si ho v horizonte 3-5 rokov také kúpiť.
BTW k M5 - mal som brutálne predsudky voči tomuto autu a nejakou náhodou matne modrá M5 s Competition paketom na mňa proste vyšla. Ale po 3 ostrých kolách v tejto beštii som bol úplne mimo - to auto šlo ako blázon, v zákrutách držalo ako pribité a nikdy by som neveril že váži koľko váži a ten zvuk 8 valca asi ani opisovať nemusím.
Ale späť k nákupu môjho nového auta. Obaja sme sa v stanovený čas stretli a vydali sme sa do predajne. V ten deň som na ceste stretol bledo modrú (yas marina blue ako má blesk a možno to bol práve blesk koho som stretol) M3 a bolo to práve cestou pre brata. Tak si hovorím - to je znamenie - už raz som chcel M3 - kúpil alternatívu - toto bude znamenie. Bratovi som nič nepovedal , držal som ho v tom, že ideme kupovať 340iX.
Vošli sme do predajne a venoval sa nám pán, ktorého som mal cez jedného známeho odporučeného a svoju prácu zvládol veľmi dobre. Keď už bola 3 pekne naskladaná, hovorím mu, lebo mali vystavenú rovno vedľa takú peknú bielučkú M3 - koľko by vyšla tá. Tak sme začali konfigurovať tú . Videl som, že brat je z tejto možnosti dosť nadšený, ale cenový rozdiel bol dosť vysoký, tak sme začali hľadať kde čo orezať, aby sme sa dostali na ako tak prijateľnú cenu. Nakoniec sme sa na ňu dostali s tým, že to bol manuál v podstate z príplatkov jedine doplatok za vyhrievanie predných sedadiel (377 EUR) a DAB Tuner keby sa digitalizácia rádia na SK nejak pohla a brat by si auto nechal dlhšie sa oplatí. Tak sme odchádzali s kúpnou zmluvou a nejakou tou zľavou na naše prvé M3.
Obaja sme sa veľmi tešili až ma jeden večer brat volá s tým, že či tam nepridáme kolesá 19" boli za doplatok do 2000EUR a že keď kúpime potom namiesto tých sériových 18" nejaké iné 19" asi to výde aj drahšie a ešte že čítal, že ten automat je neskutočný, tak že nech zvážim, či tieto veci nepridáme. Tak som si to hodil do konfigurátora a povedal som si, že takéto auto asi v rodine ostane dlhšie, tak nech už je poskladané slušne, že to prefinancujeme cez leasing a nejak sa to zvládneme , keďže to budeme ťahať obaja ...
Aby som nenaťahoval po asi 2 týždňoch neustálych zmien, zopár rozhovorov s bleskom máme túto výslednú konfiguráciu, ktorá by v januári mala prísť a už sa na ňu veľmi tešíme (keď príde postnem aj nejaké foto :)):
8M91 BMW M3 Limousine Competition
Technické údaje
Objem2979 cm3Výkon331 kW (450 CP) la 1/min
Farba a vnútorné prevedenie
B68 Yas Marina Blau
LKA9 Koža Merino s rozšíreným rozsahom Silverstone EUR
Základná výbava
2PA Poistné skrutky kolies
2VB Kontrola tlaku v pneumatikách
302 Alarm s diaľkovýmovládaním
423 Velúrové koberčeky
428 Výstražný trojuholník
431 Automatické stmavovanie vnútorného zrkadla
490 Nastavovanie šírky operadiel
493 Balík so zväčšeným počtomodkladacích priestorov
4AE Posuvná predná lakťováopierka
502 Ostrekovačesvetlometov
508 Parkovacie senzory (PDC)
521 Dažďovýsenzor s automatickým zapínaním tlmených svetiel
534 Automatická klimatizácia
544 Systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia
563 Rozšírené osvetlenie interiéru a exteriéru
575 Dodatočné12-V- zástrčky
5AC Asistent ďiaľkovýchsvetiel
5DA Airbag spolujazdca s možnosťoudeaktivácie
609 Navigačnýsystém Professional
6AC Emergency Call (núdzové volanie)
6AE Teleservices
6NS Mobilná kompatibilita s rozšírenými funkciami pre smartphone telefóny
775 Čalúneniestropu vo farbe antracit
Doplnková výbava
248 Vyhrievanie volantu
2MK M Dvojspojková prevodovka Drivelogic
322 Komfortný prístup a štartovanie
3AG Zadná kamera
420 Stmavené sklá vzadu
430 Automatické stmavovanie v/vn. spätných zrkadiel
459 El.nastavenie predných sedadiel s pamäťoupre sedadlo vodiča
494 Vyhrievanie predných sedadiel
496 Vyhrievanie zadných sedadiel
4WK Interiérové lišty Aluminium Bladevysokolesklé
552 Adaptívne LED svetlomety
5DL Kamerový pohľadna okolie vozidla
610 Head-up displej na čelnomskle
654 Tuner DAB
7MN Balík M Competition
21T 20" M Al disky Sternspeiche 666 MB
2VF Adaptívny M podvozok
688 Harman/Kardon Surround Sound audio systém
760 BMW Individual vysokolesklélišty
7M9 BMW Individual lišty Shadow Line s rozšírenýmrozsahom
7MA Balík Competition
7NH Service Inclusive - 5 rokov/100.000km
8A5 Slovenská jazyková verzia
8AK Slovenský návod
ZD4 BMW ConnectedDrive Advanced
6AK ConnectedDrive Services
Začalo to tým, že som si v roku 2013 kúpil E93 s M paketom a napriek tomu, že som zvažoval "plnokrvníka" M3, nechal som sa "ukecať" na diesel. Veľká chyba a dodnes som sa s rapkáčom nedokázal stotožniť. Aj predošlý kabriolet som mal s benzínom a napriek tomu, že E93 má plechovú skladaciu strechu - nijak si na ten diesel neviem v spojitosti s kabriom zvyknúť :) Deti trošku podrástli a treba ich voziť do / zo školy, občas nejaký ten krúžok a nakladanie a ich pásovanie do auta konštrukcie kupé /kabrio je úloha pre zdatného jogína, ktorým nie som . Došla teda téma - výmena auta - ale za čo ? Pred tým som mal firemné 760iL (E66), následne 730d (E65), následne 535xDrive GranTurismo (F07) z non BMW asi ani nestojí za reč...
Zadanie bolo jednoduché - určite benzín, potešil by automat, musí mať 4 dvere, môže byť BMW a štvorkolka by tiež mohla byť. Brat došiel s myšlienkou roku - niekde prečítal, že ide do produkcie M140i a dokonca sa to dá objednať ako 4 kolka - super, dostanem sa s tým aj ku chate. Tak sme si s bratom (on sa autám venuje trošku viac) naskladali dve podobné mašinky a reku aj on predá svoje E92 (kupé) ktoré sme kupovali v podstate spolu (využili sme výhodnú cenu, kedy 3kupé/kabrio v BMW nahrádzali "novými" 4er modelmi) . V podstate sme mali hotové konfigurácie a šli sme k dealerovi sa dohodnúť na odpredaji terajších vozidiel na protihodnotu a kúpe nových. Čo však čert nechcel začal som si čítať recenzie na tému M135i/M140i a začali mi prekážať niektoré veci. To že som z dizajnu 1er nikdy nejak extra nadšený nebol som nejak prekusnúť vedel, ale potom keď som začal zvažovať a prerátavať a najmä keď som sa posadil dozadu za mňa (som trošku vyšší jedinec), nejak my vyšlo, že asi radšej pôjdem do 3 - konkrétne 340iX. Tak som novinku bratovi oznámil - on na to , že OK, ale on potom meniť nejde že je to zbytočné a nakoľko výkup na protihodnotu nepatrí k najvýhodnejším "dealom" skúsi najskôr svoje kupé predať, veď má len okolo 30. tisíc kilometrov a vyzerá ako nové až potom niečo bude riešiť.
Tak som si naskladal 340iX a vydal sa k dealerovi s tým, že mňa kvôli vozeniu detí situácia "tlačí" a idem to vyriešiť aj za cenu nižšej výkupnej ceny len nech už viem normálne fungovať. V ten deň sme sa s bratom dohodli že pôjde so mnou, lebo potenciálne si toto auto následne odo mňa preberie on a ja som síce vždy túžil po 911 ale po nedávnych M days ktoré som strávil na Slovakia Ringu v M5, som do toho auta ostal doslova zbláznený a ak všetko pôjde dobre, chcel by som si ho v horizonte 3-5 rokov také kúpiť.
BTW k M5 - mal som brutálne predsudky voči tomuto autu a nejakou náhodou matne modrá M5 s Competition paketom na mňa proste vyšla. Ale po 3 ostrých kolách v tejto beštii som bol úplne mimo - to auto šlo ako blázon, v zákrutách držalo ako pribité a nikdy by som neveril že váži koľko váži a ten zvuk 8 valca asi ani opisovať nemusím.
Ale späť k nákupu môjho nového auta. Obaja sme sa v stanovený čas stretli a vydali sme sa do predajne. V ten deň som na ceste stretol bledo modrú (yas marina blue ako má blesk a možno to bol práve blesk koho som stretol) M3 a bolo to práve cestou pre brata. Tak si hovorím - to je znamenie - už raz som chcel M3 - kúpil alternatívu - toto bude znamenie. Bratovi som nič nepovedal , držal som ho v tom, že ideme kupovať 340iX.
Vošli sme do predajne a venoval sa nám pán, ktorého som mal cez jedného známeho odporučeného a svoju prácu zvládol veľmi dobre. Keď už bola 3 pekne naskladaná, hovorím mu, lebo mali vystavenú rovno vedľa takú peknú bielučkú M3 - koľko by vyšla tá. Tak sme začali konfigurovať tú . Videl som, že brat je z tejto možnosti dosť nadšený, ale cenový rozdiel bol dosť vysoký, tak sme začali hľadať kde čo orezať, aby sme sa dostali na ako tak prijateľnú cenu. Nakoniec sme sa na ňu dostali s tým, že to bol manuál v podstate z príplatkov jedine doplatok za vyhrievanie predných sedadiel (377 EUR) a DAB Tuner keby sa digitalizácia rádia na SK nejak pohla a brat by si auto nechal dlhšie sa oplatí. Tak sme odchádzali s kúpnou zmluvou a nejakou tou zľavou na naše prvé M3.
Obaja sme sa veľmi tešili až ma jeden večer brat volá s tým, že či tam nepridáme kolesá 19" boli za doplatok do 2000EUR a že keď kúpime potom namiesto tých sériových 18" nejaké iné 19" asi to výde aj drahšie a ešte že čítal, že ten automat je neskutočný, tak že nech zvážim, či tieto veci nepridáme. Tak som si to hodil do konfigurátora a povedal som si, že takéto auto asi v rodine ostane dlhšie, tak nech už je poskladané slušne, že to prefinancujeme cez leasing a nejak sa to zvládneme , keďže to budeme ťahať obaja ...
Aby som nenaťahoval po asi 2 týždňoch neustálych zmien, zopár rozhovorov s bleskom máme túto výslednú konfiguráciu, ktorá by v januári mala prísť a už sa na ňu veľmi tešíme (keď príde postnem aj nejaké foto :)):
8M91 BMW M3 Limousine Competition
Technické údaje
Objem2979 cm3Výkon331 kW (450 CP) la 1/min
Farba a vnútorné prevedenie
B68 Yas Marina Blau
LKA9 Koža Merino s rozšíreným rozsahom Silverstone EUR
Základná výbava
2PA Poistné skrutky kolies
2VB Kontrola tlaku v pneumatikách
302 Alarm s diaľkovýmovládaním
423 Velúrové koberčeky
428 Výstražný trojuholník
431 Automatické stmavovanie vnútorného zrkadla
490 Nastavovanie šírky operadiel
493 Balík so zväčšeným počtomodkladacích priestorov
4AE Posuvná predná lakťováopierka
502 Ostrekovačesvetlometov
508 Parkovacie senzory (PDC)
521 Dažďovýsenzor s automatickým zapínaním tlmených svetiel
534 Automatická klimatizácia
544 Systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia
563 Rozšírené osvetlenie interiéru a exteriéru
575 Dodatočné12-V- zástrčky
5AC Asistent ďiaľkovýchsvetiel
5DA Airbag spolujazdca s možnosťoudeaktivácie
609 Navigačnýsystém Professional
6AC Emergency Call (núdzové volanie)
6AE Teleservices
6NS Mobilná kompatibilita s rozšírenými funkciami pre smartphone telefóny
775 Čalúneniestropu vo farbe antracit
Doplnková výbava
248 Vyhrievanie volantu
2MK M Dvojspojková prevodovka Drivelogic
322 Komfortný prístup a štartovanie
3AG Zadná kamera
420 Stmavené sklá vzadu
430 Automatické stmavovanie v/vn. spätných zrkadiel
459 El.nastavenie predných sedadiel s pamäťoupre sedadlo vodiča
494 Vyhrievanie predných sedadiel
496 Vyhrievanie zadných sedadiel
4WK Interiérové lišty Aluminium Bladevysokolesklé
552 Adaptívne LED svetlomety
5DL Kamerový pohľadna okolie vozidla
610 Head-up displej na čelnomskle
654 Tuner DAB
7MN Balík M Competition
21T 20" M Al disky Sternspeiche 666 MB
2VF Adaptívny M podvozok
688 Harman/Kardon Surround Sound audio systém
760 BMW Individual vysokolesklélišty
7M9 BMW Individual lišty Shadow Line s rozšírenýmrozsahom
7MA Balík Competition
7NH Service Inclusive - 5 rokov/100.000km
8A5 Slovenská jazyková verzia
8AK Slovenský návod
ZD4 BMW ConnectedDrive Advanced
6AK ConnectedDrive Services