[E46 320D 100kw] Pokračujem ....
Napísané: Piatok, 12. Februára 2016, 00:38
Najväčšie sklamanie nastane, keď sa dospelák stretne s hrdinom svojho detstva!!! Pred pár rokmi som si kúpil svoje prvé auto AlfaRomeo 147, iste ho poznáte z vonka maličký ostro vyzerajúci hatch a interiér to bol sen. Geniálne sedačky, v tubusoch vsadený otáčkomer a tachometer, všetko ostro červeno podsvietené, žiadne hrany ale ladné krivky. Na nejaký čas som bol úplne spokojný. U nás v robote medzi chalanmi letelo "das auto", a ja som stále viac pochyboval nad alfičkou. A taktiež vždy sa mi páčilo BMW, neuveriteľne som závidel, keď niekto okolo mňa išiel v Bavoráku aj keď o 10 rokov staršom od môjho auta. Predal som alfu a prešiel som autobazar, bazoš, a všetky podobné inštitúcie,zhodnotil svoje možnosti ...
Prvé čo ma zarazilo, bola cena tých starých áut. Myslel som si že za 4 tisíce toho bude viac a v lepšom stave. Podmienka bola že to musí byť nafta a nesmie to byť kombi. Voľba padla na 320d. Naštudoval som si o tých autách čo sa dalo. Rôzne fóra, obvolal som známych mechanikov atď. Vybral som si niekoľko áut smerom od Zvolena po Bratislavu s tým že cestou nazad niečo z toho vezmem. Boli tam rôzne modely od e46 , e36 aj sedany aj compacty. Dokonca som si našiel jedného čierneho koňa 328i e46. Bol som veľmi sklamaný, krásne na foto ale v reále sa našla vždy kopa hrdze. Nakoniec som dorazil k E46 sedan v alpskej bielej, to bola láska na prvý pohľad. Dokonca aj môj otec, ktorý dokáže všetko ofrflať bol pri pohľade na to auto na mäkko. Žiadna hrdza na dôležitých miestach. Trošku nedokonalosti sa našlo na spodku v prednom rohu vodičových dverí ale má to predsa 15 rokov. Lak bol nečakane živý, plechy v celku sedeli žiadne stopy po búračke. Ešte som rýchlo pozrel záznamy z kontroly originality na internete, a neboli tam žiadne tmelené miesta. Ja som videl problém jedine v motore. Bol to 100kw. Viac som preferoval 110kw s common. Ale motor bežal dobre, žiadne problémy som počas jazdy nezaznamenal, na vonok nebol nikde potečený. Bolo to úplne iné auto oproti tým čo som cestou videl. Jediný mechanický problém bol mierny buchot do podlahy pri preťažení počas prudkého rozbehu. Ale s tým som sa zmieril.
S odstupom času čo na ňom jazdím som viac menej spokojný. Mrzí ma len že je holé bosé. Jedina výbava pozostáva z klimatizácie, el. okien, sklápateľných zadných sedákov s lakťovou opierkou, zatiaľ nefunkčného webasta. Handrové sedačky bez vyhrievania a taktiež nemá ani vyhrievané speťáky alebo to len nefunguje neviem.
Oproti predošlému autu je to z dnuka hrôza. Necítim sa tak útulne, chýbajú mi kožené športové sedačky s riadnym bočným vedením, mohutné odtlmené dvere a aj masívna palubovka so vsadenými budíkmi v tuneloch. Mal som rád ten pocit ako keby som sedel v kokpite stíhačky a zo všetkých strán som bol uzavretý. Tu je to také hranaté otvorené a neznášam to oranžové podsvietenie. Ale pohon zadnej nápravy vyrovnáva a daľeko prevyšuje všetky z môjho pohľadu vizuálne nedostatky. Časom sa posnažím zohnať kožený interiér, taktiež doplniť chýbajúcu výbavu asi aj zmením farbu podsvietenia.
Moje BMW
Patrili by sa aj nejaké detaily čo je zač.
Je to 320D 100kw. Rok výroby nejak august 99.
Vo výbave má automatickú klimatizáciu, všetky okná v elektrike, skladateľné zadné sedačky a sú handrové, najpotrebnejší vak na lyže ktorý, nikdy nepoužijem, lebo neviem lyžovať.
Veľmi mi chýba tempomat, a vyhrievaná koža. Nič viac by som nepotreboval. Tieto dve veci sa budem snažiť zastavať tento rok.
Mám aj plány čo na ňom zmením a taktiež budem musieť opraviť.
Najprv tie mechanické opravy. Hneď ako začne jar a bude sa dať vonka na dvore niečo porobiť, opravím vytrhnutý úchyt zadnej nápravnice. Pri jednom zložím aj prevodovku, už sa bude pýtať spojka lebo zaberá skoro hore, vymením opotrebované súčiastky v kulise radenia, aby sa odstránila vôľa keď nie je zaradený prevod. Pravdepodobne dôjde aj na ložisko kardanu a hardyna, aby som úplne eliminoval buchot do podlahy pri rozbiehaní.
Nakoniec príde na radu to nepodarené webasto ktoré asi budem musieť vymeniť za nejaké ešte funkčné. Ak sa nič ďalšie neobjaví s opravami budem hotový.
S vizuálnej stránky. Už zháňam číre smerovky a zadné svetlá. Tie čierne lišty po obvode pôjdu do farby auta a asi aj kľučky. Začiernim aj chrómový lem okolo ľadvín. Ako budú peniaze pôjde celý kožený interiér ešte neviem presne akej farby, ale rád by som tmavý s prednými sedačkami z emka. Určite vymením aj volant za ten ktorý sa dával po facelifte.
Po tomto budem s autom spokojný. .
Prvé čo ma zarazilo, bola cena tých starých áut. Myslel som si že za 4 tisíce toho bude viac a v lepšom stave. Podmienka bola že to musí byť nafta a nesmie to byť kombi. Voľba padla na 320d. Naštudoval som si o tých autách čo sa dalo. Rôzne fóra, obvolal som známych mechanikov atď. Vybral som si niekoľko áut smerom od Zvolena po Bratislavu s tým že cestou nazad niečo z toho vezmem. Boli tam rôzne modely od e46 , e36 aj sedany aj compacty. Dokonca som si našiel jedného čierneho koňa 328i e46. Bol som veľmi sklamaný, krásne na foto ale v reále sa našla vždy kopa hrdze. Nakoniec som dorazil k E46 sedan v alpskej bielej, to bola láska na prvý pohľad. Dokonca aj môj otec, ktorý dokáže všetko ofrflať bol pri pohľade na to auto na mäkko. Žiadna hrdza na dôležitých miestach. Trošku nedokonalosti sa našlo na spodku v prednom rohu vodičových dverí ale má to predsa 15 rokov. Lak bol nečakane živý, plechy v celku sedeli žiadne stopy po búračke. Ešte som rýchlo pozrel záznamy z kontroly originality na internete, a neboli tam žiadne tmelené miesta. Ja som videl problém jedine v motore. Bol to 100kw. Viac som preferoval 110kw s common. Ale motor bežal dobre, žiadne problémy som počas jazdy nezaznamenal, na vonok nebol nikde potečený. Bolo to úplne iné auto oproti tým čo som cestou videl. Jediný mechanický problém bol mierny buchot do podlahy pri preťažení počas prudkého rozbehu. Ale s tým som sa zmieril.
S odstupom času čo na ňom jazdím som viac menej spokojný. Mrzí ma len že je holé bosé. Jedina výbava pozostáva z klimatizácie, el. okien, sklápateľných zadných sedákov s lakťovou opierkou, zatiaľ nefunkčného webasta. Handrové sedačky bez vyhrievania a taktiež nemá ani vyhrievané speťáky alebo to len nefunguje neviem.
Oproti predošlému autu je to z dnuka hrôza. Necítim sa tak útulne, chýbajú mi kožené športové sedačky s riadnym bočným vedením, mohutné odtlmené dvere a aj masívna palubovka so vsadenými budíkmi v tuneloch. Mal som rád ten pocit ako keby som sedel v kokpite stíhačky a zo všetkých strán som bol uzavretý. Tu je to také hranaté otvorené a neznášam to oranžové podsvietenie. Ale pohon zadnej nápravy vyrovnáva a daľeko prevyšuje všetky z môjho pohľadu vizuálne nedostatky. Časom sa posnažím zohnať kožený interiér, taktiež doplniť chýbajúcu výbavu asi aj zmením farbu podsvietenia.
Moje BMW
Patrili by sa aj nejaké detaily čo je zač.
Je to 320D 100kw. Rok výroby nejak august 99.
Vo výbave má automatickú klimatizáciu, všetky okná v elektrike, skladateľné zadné sedačky a sú handrové, najpotrebnejší vak na lyže ktorý, nikdy nepoužijem, lebo neviem lyžovať.
Veľmi mi chýba tempomat, a vyhrievaná koža. Nič viac by som nepotreboval. Tieto dve veci sa budem snažiť zastavať tento rok.
Mám aj plány čo na ňom zmením a taktiež budem musieť opraviť.
Najprv tie mechanické opravy. Hneď ako začne jar a bude sa dať vonka na dvore niečo porobiť, opravím vytrhnutý úchyt zadnej nápravnice. Pri jednom zložím aj prevodovku, už sa bude pýtať spojka lebo zaberá skoro hore, vymením opotrebované súčiastky v kulise radenia, aby sa odstránila vôľa keď nie je zaradený prevod. Pravdepodobne dôjde aj na ložisko kardanu a hardyna, aby som úplne eliminoval buchot do podlahy pri rozbiehaní.
Nakoniec príde na radu to nepodarené webasto ktoré asi budem musieť vymeniť za nejaké ešte funkčné. Ak sa nič ďalšie neobjaví s opravami budem hotový.
S vizuálnej stránky. Už zháňam číre smerovky a zadné svetlá. Tie čierne lišty po obvode pôjdu do farby auta a asi aj kľučky. Začiernim aj chrómový lem okolo ľadvín. Ako budú peniaze pôjde celý kožený interiér ešte neviem presne akej farby, ale rád by som tmavý s prednými sedačkami z emka. Určite vymením aj volant za ten ktorý sa dával po facelifte.
Po tomto budem s autom spokojný. .