[E83 30d] Odhalenie: bannedova vrtula
Napísané: Sobota, 12. Decembra 2015, 18:13
Cafte,
takze po rozhovoroch s TiTaNom som sa rozhodol zalozit pribeh mojho nedavno kupeneho auta (poprosil ma, aby som zachranil upadajuce forum, ktoreho uroven kvoli jednotlivcom (mpower, m3lover, petok ai.) vazne upada). Takze podme na to.
Kedze ma vacsina z vas pozna ako zgrlaveho zbohatlika, ktory spava na vankusi, pod ktorym su tisicky eur a radsej sa vozi na tatovom Megane, tak som sa rozhodol kupit sa nieco drahsie. Kazdy vie, ze som jedinecny, unikat, special. tiez mozno povedat fenomen, idol vsetkych 18 rcnych kokotkov s cerstvym vodicakom, ktori maju velky nabeh na vypln obsahu KrimiJOJ...
Takze som chcel nejake auto s vyssim posedom - moj chrbat uz nie je najmladsi a vzdy ked sadam do nizsie polozeneho auta si sucham vajcia o sedacku, rozjebana je aj sedacka a svrbia ma potom gule celu cestu... Vyber padol na X5/X3 manual kvoli driftu (do buducna zvazujem vyhodit predne poloosi a zavarit zadny diferak). Motor ked vywapkujem, dam silnejsie zhavice, nech ma vacsie tlaky, tak d-racing mi ho upravi aspon na 400 kone.
Hladal som teda... Slovensko... nic, stocene, rozjebane polepene... Nemecko - slabe vybavy a vacsinou velka davka kilometrov, samy turecky kokotko islamisticky bazarovy stoceny, v rakusku vsetko hnile pice, v taliansku som bol pozerat 2ks a v jednom v priehradke pred spolujazdcom vykotene bolonske spagety, proste nechapacky. Bol som na ukraine - pozeram papiere od X5 a v TP ze 525TDS a typek ma presviedcal, ze to je iba administrativna chyba, VIN cislo som nenasiel ale...
V cechach som bol pozerat par kusov a vsetky mali vybraty palivoy filter - takze velky zasah do konstrukcie navrhnutej vyrobcom, odstupil som teda od predaja od ceskych bratov.
Musel som teda rozhodit siete mimo europu, a tak to zacalo, nasiel som v Anglicku peknu X3, hned po hlase som zistil, ze ide o bohateho stareho pana. Bol to 3.0d 160kW manual so skoricovou kozkou, nevahal som, sadli sme s Vomackom do jeho patky a isli sme - smer Londyn. Vomack zobral akurat 5ku zo servisu, lebo najebal a celu cestu nam blikal airbag - celu cestu picoval.
Nuz prisli sme pri auto, velmi zachovale, nejaky skrabancek, 11/2005 - takze nic nevycajne, ale nove pneumatiky, 100.000mil - cca 160 tisic km, preverene, nestocene, neburane. Anglicania maju stk kazdy rok, takze sa da krasne preverit najazd, a maju dost podrobnu STK (v zaznamoch napr. poznamka, ze pri STK auto nepreslo kvoli veciam polozenym na palubovke, ktore zavadzali vo vyhlade, po odstraneni tychto veci na sedadlo auto uz bolo sposobile, ci zapisany tiez indikator TPS). Vsetko sme dohodli, cena bola v pohode, vomackovi som kupil anglicky mcdonald a hor sa domov!
Az ked som vystupil na francuzskej pode som si uvedol, ze mi sa mi dako na picu soferuje a sedackou to veru nebude! Pozeram a kurva, ved mam volant na opacnej strane ako vomack!!! Volam majitelovi, ze chcem auto vratit, lebo mi nevyhovuje a on povedal, ze si mam precitat zmluvu, a zamyslel som sa, my sme vlastne ziadnu zmluvu neuzatvorili
Tak co uz, prisiel som domov, trosku som ho glancoval, pozrel veci, v akom su stave, auto bolo pravidelne servisovane, co aj vidiet na jeho stave, nic nebucha, neklepe, podvozok je tuhy ako tie najsilnejsie haslerky. Potom zacala prva patalia - auto nemalo vykon, pisalo sa v knihe hriechov, ze DPF je zaplneny, pricina zistena - nefunkcny termostat, takze cistenie DPF, vymena termostatu - inak zaujimave, ze UK model ma jeden termostat na miesto dvoch - termostat na EGR proste nema - no aspon daku korunu som usetril.
Diagnoza mi tiez pri prezerani utrob pamate riadiacej jednotky ukazala pohybovac virivych klapiek - chyba, ktora sa ale dala vymazat, a obcas nabehla naspat. Vomack mi poradil, ze nech tie klapky odtial vyjebem, tak som sa rozhodol, ze teda ano. Co mpower nechcel, tak som v stredu sadol do auta, starter spravil dve otacky motorom a ticho, pozeram, ze ake tiche to je, no zrazu tiez pozeram, ze mi svietia kontrolky. Rozmyslam, baterka? Starter? Zadrel sa motor? Po opatovnom startovani iba cvak cvak a svetla moc nestiahlo... Tak meranie baterky - 15v, takze konstatovanie - starter v pici.
Odtah do garaze, pozret starter, zistil som, ze starter je pod sanim, aspon zajebem dvoch petovk jednou ranou - klapky sania + oprava startera. Upozornujem, ze svoje auta si servisujem vylucne sam (som vyuceny zahradnik). Vcera som zhodil sanie, zaslepky este v dobrom stave, ziadne vole, pazvuky ci pod, ale uz ked to mam otvorene, zaslepim to. Starter neviem, asi uhliky, alebo vinutie...
Co sa tyka vybavy, chcel som skoricovu kozku, to bola podmienka. Auto sice nema ksenon, ale za to nema ani vyhrevy sedaciek, takze spokojnost. Ma to aspon multif. volant, mpacket zvnutra - aj cierny strop, tipujem, ze aj sportovy podovozok, R18 v podpalubi, biznis cd autoradio, tempomat, ostreky svetlomovetov. Haldeks funguje perfektne, vyjdem kazdy kopec ci je svetlo ci tma.
Auto je trosku zajebane, ale kedze sa opravuje, neni cas auto cistit, az ked bude jazdit, ako ma.
Pripajam nejake fotky. Cafte
takze po rozhovoroch s TiTaNom som sa rozhodol zalozit pribeh mojho nedavno kupeneho auta (poprosil ma, aby som zachranil upadajuce forum, ktoreho uroven kvoli jednotlivcom (mpower, m3lover, petok ai.) vazne upada). Takze podme na to.
Kedze ma vacsina z vas pozna ako zgrlaveho zbohatlika, ktory spava na vankusi, pod ktorym su tisicky eur a radsej sa vozi na tatovom Megane, tak som sa rozhodol kupit sa nieco drahsie. Kazdy vie, ze som jedinecny, unikat, special. tiez mozno povedat fenomen, idol vsetkych 18 rcnych kokotkov s cerstvym vodicakom, ktori maju velky nabeh na vypln obsahu KrimiJOJ...
Takze som chcel nejake auto s vyssim posedom - moj chrbat uz nie je najmladsi a vzdy ked sadam do nizsie polozeneho auta si sucham vajcia o sedacku, rozjebana je aj sedacka a svrbia ma potom gule celu cestu... Vyber padol na X5/X3 manual kvoli driftu (do buducna zvazujem vyhodit predne poloosi a zavarit zadny diferak). Motor ked vywapkujem, dam silnejsie zhavice, nech ma vacsie tlaky, tak d-racing mi ho upravi aspon na 400 kone.
Hladal som teda... Slovensko... nic, stocene, rozjebane polepene... Nemecko - slabe vybavy a vacsinou velka davka kilometrov, samy turecky kokotko islamisticky bazarovy stoceny, v rakusku vsetko hnile pice, v taliansku som bol pozerat 2ks a v jednom v priehradke pred spolujazdcom vykotene bolonske spagety, proste nechapacky. Bol som na ukraine - pozeram papiere od X5 a v TP ze 525TDS a typek ma presviedcal, ze to je iba administrativna chyba, VIN cislo som nenasiel ale...
V cechach som bol pozerat par kusov a vsetky mali vybraty palivoy filter - takze velky zasah do konstrukcie navrhnutej vyrobcom, odstupil som teda od predaja od ceskych bratov.
Musel som teda rozhodit siete mimo europu, a tak to zacalo, nasiel som v Anglicku peknu X3, hned po hlase som zistil, ze ide o bohateho stareho pana. Bol to 3.0d 160kW manual so skoricovou kozkou, nevahal som, sadli sme s Vomackom do jeho patky a isli sme - smer Londyn. Vomack zobral akurat 5ku zo servisu, lebo najebal a celu cestu nam blikal airbag - celu cestu picoval.
Nuz prisli sme pri auto, velmi zachovale, nejaky skrabancek, 11/2005 - takze nic nevycajne, ale nove pneumatiky, 100.000mil - cca 160 tisic km, preverene, nestocene, neburane. Anglicania maju stk kazdy rok, takze sa da krasne preverit najazd, a maju dost podrobnu STK (v zaznamoch napr. poznamka, ze pri STK auto nepreslo kvoli veciam polozenym na palubovke, ktore zavadzali vo vyhlade, po odstraneni tychto veci na sedadlo auto uz bolo sposobile, ci zapisany tiez indikator TPS). Vsetko sme dohodli, cena bola v pohode, vomackovi som kupil anglicky mcdonald a hor sa domov!
Az ked som vystupil na francuzskej pode som si uvedol, ze mi sa mi dako na picu soferuje a sedackou to veru nebude! Pozeram a kurva, ved mam volant na opacnej strane ako vomack!!! Volam majitelovi, ze chcem auto vratit, lebo mi nevyhovuje a on povedal, ze si mam precitat zmluvu, a zamyslel som sa, my sme vlastne ziadnu zmluvu neuzatvorili

Tak co uz, prisiel som domov, trosku som ho glancoval, pozrel veci, v akom su stave, auto bolo pravidelne servisovane, co aj vidiet na jeho stave, nic nebucha, neklepe, podvozok je tuhy ako tie najsilnejsie haslerky. Potom zacala prva patalia - auto nemalo vykon, pisalo sa v knihe hriechov, ze DPF je zaplneny, pricina zistena - nefunkcny termostat, takze cistenie DPF, vymena termostatu - inak zaujimave, ze UK model ma jeden termostat na miesto dvoch - termostat na EGR proste nema - no aspon daku korunu som usetril.
Diagnoza mi tiez pri prezerani utrob pamate riadiacej jednotky ukazala pohybovac virivych klapiek - chyba, ktora sa ale dala vymazat, a obcas nabehla naspat. Vomack mi poradil, ze nech tie klapky odtial vyjebem, tak som sa rozhodol, ze teda ano. Co mpower nechcel, tak som v stredu sadol do auta, starter spravil dve otacky motorom a ticho, pozeram, ze ake tiche to je, no zrazu tiez pozeram, ze mi svietia kontrolky. Rozmyslam, baterka? Starter? Zadrel sa motor? Po opatovnom startovani iba cvak cvak a svetla moc nestiahlo... Tak meranie baterky - 15v, takze konstatovanie - starter v pici.
Odtah do garaze, pozret starter, zistil som, ze starter je pod sanim, aspon zajebem dvoch petovk jednou ranou - klapky sania + oprava startera. Upozornujem, ze svoje auta si servisujem vylucne sam (som vyuceny zahradnik). Vcera som zhodil sanie, zaslepky este v dobrom stave, ziadne vole, pazvuky ci pod, ale uz ked to mam otvorene, zaslepim to. Starter neviem, asi uhliky, alebo vinutie...
Co sa tyka vybavy, chcel som skoricovu kozku, to bola podmienka. Auto sice nema ksenon, ale za to nema ani vyhrevy sedaciek, takze spokojnost. Ma to aspon multif. volant, mpacket zvnutra - aj cierny strop, tipujem, ze aj sportovy podovozok, R18 v podpalubi, biznis cd autoradio, tempomat, ostreky svetlomovetov. Haldeks funguje perfektne, vyjdem kazdy kopec ci je svetlo ci tma.
Auto je trosku zajebane, ale kedze sa opravuje, neni cas auto cistit, az ked bude jazdit, ako ma.
Pripajam nejake fotky. Cafte