[ e46 320D ] prvé BMW 320D Touring 100kw
Napísané: Streda, 18. Novembra 2015, 03:58
Zdravím fandou BMW, hlavne tých e46
. Povyprávam vám jednu zábavnú historku ako som si kúpil svoje prvé BMW.
Po predošlých skúsenostiach so Fiat Stilo a Škoda Fábia (obidva nikdy viac) som ostal radšej bez auta a nakoľko som motorkár tak mi to ani moc cez leto nevadilo (Motorku mám tiež BMW R 1150R ). Ale ako sa pomaly blíži koniec roka a ochladzuje sa , začínalo mi auto veru chýbať. A tak s tým čo som si ušetril za posledne štyri mesiace (1500) som sa rozhodol že si kúpim aspoň nejakú felíciu v dobrom stave nakoľko sme už jednu v rodine mali a bez poruchy prešla približne 40 000 km potom brat spravil K.O.
.
Rodičia ale chceli aby som si kúpil niečo bezpečnejšie ako je felda a tak mi požičali 1000 a pozerali sme po nejakom golfe. Asi po mesiaci stále nič tak sme začali behať už aj po slovenských bazároch. Tretí deň keď sme s otcom vyrážali vraví : Zobral som ešte 1500 keby sme natrafili fakt na zachovalé pekné auto. Čo čert nechcel v jednom bazáre stálo ono. To strieborné , krásne naleštené BMW. Bolo ale nad náš limit a tak sme šli hľadať ďalej. V ďalšom bazáre sme pozerali či niečo nenájdeme keď sa ma otec opýtal : Ty už myslíš len na to BMW že ? Trafil presne do čierneho. Asi ako veľa chlapcov som v mladšom veku pozerával kobru 11 a strieborné bmw sa mi vrylo do pamäte. Vravím otcovi : Viem že taký golf víde lacnejšie aj údržba by stála menej ale aj keby som sa mal upísať diablovi radšej by som zobral to BMW. Tak sme sa vrátili naspať a po nervi drásajucom zjednávani keď majiteľ nakoniec povolil.
Nuž , bol som najštasnejší mladík na svete. Predošlí majiteľ vymenil všetky oleje +filtre tak isto aj predné ramena a veci okolo toho. Predajca sa dušoval že autíčko bude jazdiť dlho bez investície , top stav a nám sa naozaj páčilo až sme uverili. Preto bolo prvé veľké prekvapenie že auto sa za celú cestu domov nezohrialo. Takže som zapol PC a začal hľadať. Až som našiel toto fórum kde sú namoje počudovanie vcelku dobrý a veľmi nápomocní ľudia
.
Takže najskôr sa vymenil hlavný termostat + chladiaca zmes ktorá z tade vytiekla čierna jak močovka. Autičko sa na skúšobnej jazde zohrialo na prevádzkových 90 C. Na další deň som šiel krátku trasu tak som postupne sledoval ako sa ohrieva. To mi bolo opäť nemilé prekvapenie keď sa motor zohrial na prevadzkovú teplotu ale dole kopcom sa opäť ochladilo. Takže sa rozhodlo a vymenil sa aj EGR termostat pri ktorom sme sa už pozreli na zúbok aj samotnému EGR ventilu a vyčistili ho (prikladám foto). Počas jazdy približne pri tej 90 som cítil pravidelne trasenie (asi som moc citlivka) tak som pre istotu dal vyvážiť zimné + spravená aj geometria. Trošku sa to zlepšíli ale stále to tam je. Niekto nejaké tipy??? Na voľnobehu trasie dosť celým autom a pri vypínani motoru s nim naozaj dosť zatrasie. Preto budem najbližšie riešiť silenty motora a pravdepodobne aj prevodovky. Takisto idú aj okná dolu v pohode , ale hore idú pomaly. Bude treba porobiť toho ešte dosť . Uvidíme , časom pôjde preč aj motorka kvôli autu
. Nuž na nej som sa už vyšantil, je čas isť z dvoch na štyri
.
Ďalej v pláne vymeniť / zdokonaliť :
Rozpera do motorovej časti
M packet predny nárazník
sportsitze sedačky
Pomaličky sa mi to tu vyprázdnilo :) Ak by zvýšili lóve ešte na sportsitze sedane bolo by všetko super
Dorobené, opravené :
Na leto pekné kola R17 styling 44
Trojramenný volant s multifukciou
Obidva nové termostaty
Nová chladiaca kvapalina
Dorobené angel eyes
Dorobený subwoofer
Fólie na okná UP
Zaslepenie EGR
Predné kotúče ATE power disk + platničky ATE a ešte + take iste aj vzadu
Zadné pružiny
CHIP
Vymenená spojka + dvojhmotný zotrvačník
Pletenec na výfuku

Po predošlých skúsenostiach so Fiat Stilo a Škoda Fábia (obidva nikdy viac) som ostal radšej bez auta a nakoľko som motorkár tak mi to ani moc cez leto nevadilo (Motorku mám tiež BMW R 1150R ). Ale ako sa pomaly blíži koniec roka a ochladzuje sa , začínalo mi auto veru chýbať. A tak s tým čo som si ušetril za posledne štyri mesiace (1500) som sa rozhodol že si kúpim aspoň nejakú felíciu v dobrom stave nakoľko sme už jednu v rodine mali a bez poruchy prešla približne 40 000 km potom brat spravil K.O.

Rodičia ale chceli aby som si kúpil niečo bezpečnejšie ako je felda a tak mi požičali 1000 a pozerali sme po nejakom golfe. Asi po mesiaci stále nič tak sme začali behať už aj po slovenských bazároch. Tretí deň keď sme s otcom vyrážali vraví : Zobral som ešte 1500 keby sme natrafili fakt na zachovalé pekné auto. Čo čert nechcel v jednom bazáre stálo ono. To strieborné , krásne naleštené BMW. Bolo ale nad náš limit a tak sme šli hľadať ďalej. V ďalšom bazáre sme pozerali či niečo nenájdeme keď sa ma otec opýtal : Ty už myslíš len na to BMW že ? Trafil presne do čierneho. Asi ako veľa chlapcov som v mladšom veku pozerával kobru 11 a strieborné bmw sa mi vrylo do pamäte. Vravím otcovi : Viem že taký golf víde lacnejšie aj údržba by stála menej ale aj keby som sa mal upísať diablovi radšej by som zobral to BMW. Tak sme sa vrátili naspať a po nervi drásajucom zjednávani keď majiteľ nakoniec povolil.
Nuž , bol som najštasnejší mladík na svete. Predošlí majiteľ vymenil všetky oleje +filtre tak isto aj predné ramena a veci okolo toho. Predajca sa dušoval že autíčko bude jazdiť dlho bez investície , top stav a nám sa naozaj páčilo až sme uverili. Preto bolo prvé veľké prekvapenie že auto sa za celú cestu domov nezohrialo. Takže som zapol PC a začal hľadať. Až som našiel toto fórum kde sú namoje počudovanie vcelku dobrý a veľmi nápomocní ľudia

Takže najskôr sa vymenil hlavný termostat + chladiaca zmes ktorá z tade vytiekla čierna jak močovka. Autičko sa na skúšobnej jazde zohrialo na prevádzkových 90 C. Na další deň som šiel krátku trasu tak som postupne sledoval ako sa ohrieva. To mi bolo opäť nemilé prekvapenie keď sa motor zohrial na prevadzkovú teplotu ale dole kopcom sa opäť ochladilo. Takže sa rozhodlo a vymenil sa aj EGR termostat pri ktorom sme sa už pozreli na zúbok aj samotnému EGR ventilu a vyčistili ho (prikladám foto). Počas jazdy približne pri tej 90 som cítil pravidelne trasenie (asi som moc citlivka) tak som pre istotu dal vyvážiť zimné + spravená aj geometria. Trošku sa to zlepšíli ale stále to tam je. Niekto nejaké tipy??? Na voľnobehu trasie dosť celým autom a pri vypínani motoru s nim naozaj dosť zatrasie. Preto budem najbližšie riešiť silenty motora a pravdepodobne aj prevodovky. Takisto idú aj okná dolu v pohode , ale hore idú pomaly. Bude treba porobiť toho ešte dosť . Uvidíme , časom pôjde preč aj motorka kvôli autu


Ďalej v pláne vymeniť / zdokonaliť :
Rozpera do motorovej časti
M packet predny nárazník
sportsitze sedačky
Pomaličky sa mi to tu vyprázdnilo :) Ak by zvýšili lóve ešte na sportsitze sedane bolo by všetko super

Dorobené, opravené :
Na leto pekné kola R17 styling 44
Trojramenný volant s multifukciou
Obidva nové termostaty
Nová chladiaca kvapalina
Dorobené angel eyes
Dorobený subwoofer
Fólie na okná UP
Zaslepenie EGR
Predné kotúče ATE power disk + platničky ATE a ešte + take iste aj vzadu
Zadné pružiny
CHIP
Vymenená spojka + dvojhmotný zotrvačník
Pletenec na výfuku