[E90 330iA] :: Čeurená raketka
Napísané: Štvrtok, 1. Októbra 2015, 21:01
Ahojte kukolari. Rozdhodol som sa, že napišem par teplych slov o mojom malom červenom wannabe-ferrari prditku, aby som o 50 rokov mohol ukazať svojim vnukom na čom sme jazdievali v dobach davno minulych 
Keďže v hlave som to mal vcelku zrovnane, tak "Rozkaz ten zněl jasně..":
1. Neznašam kombiky (rybari, chalupari, chronicki sťahovači a rodičia dvojičiek odpustia
) a dufam, že nikdy ma životna situacia nedonuti si kombik kupiť, takže som chcel jednoznačne sedan.
2. Chcel som spoľahlivy motor, ktory aspoň trochu ide.
3. Dennodenne sa pretrtkavam a pregrciavam po Bratislave kratke trasy, tak som nechcel zbytočne trapiť diesel. Plus mojej žene je takmer stale zima takže rychlejšie kurenie v zime pride tiež vhod.
4. Som lenivy hajzel a odkedy som mal motorky, radenie na aute ma skôr obťažuje, takže som preferoval automat.
4. Rozpočet 10k+
Po aplikovani filtrov som zistil, že jedine dva sedany v danej relacii, ktore sa mi pačia su BMW E90 a Audi A4 B8. Keďže B8 sa vyravaju od 2008, boli poväčšinou oproti E90 drahšie, taktiež mi vôbec nevoňal multitronic (keď budem chcieť variator, kupim si skuter
), nehovoriac o tom, že benzin s tiptronicom = ako šafranu a ak tak dosť drahe.
Tym padom sa v podstate vyber vyselektoval čisto na E90, po prečitani kvanta testov a threadov na forach som dospel k nazoru, že ak chcem čo najmenej kurvitok a čo najspoľahlivejši motor, treba siahnuť po N52, a keďže 325i vraj žerie to iste ale ide o poznanie horšie plus vie byť sem-tam olejnička (plati pre 2,5-litrovy N52B25), voľba bola jasna - 330i. Prvotny šok nastal po prezerani inzeratov slovenskych E90 330i (Robo F. a Peťo K. tisickrat diky za registračnu daň, štatna pokladnica praska vo švikoch! Hajzli..), lebo množstvo inzeratov = ako šafranu^2. Druhotny šok nastal po prezerani inzeratov slovenskych E90 330i s automatom, lebo (ako šafranu^2)^2, rozumej nula, nič, nehrozi.. Asi pol roka som sledoval inzeraty a priebežne som si chodil zvyšovať tlak a nenavisť na Fica a jeho daň na mobile.de, až nakoniec z čista jasna cayman napisal, že ide predavať jeho červenu E90 330i S AUTOMATOM (!!).
Červena farba na E90 sa mi nikdy nejak moc nepačila, ale keď som ju uvidel naživo - iny svet, vyzera to omnoho, a keď pišem omnoho myslim tym omnoho lepšie ako na fotkach, plus v kombinacii s čiernymi kolesami a grillom a lištami a neOEM (ako cayman spravne v pribehu poznamenal hyundai
) svetlami to vyzeralo fakt feľmi topre™. K tomu fakty, že auto bolo kupene na Slovensku, 8 rokov nejazdilo v zime a cayman sa o prditko prikladne staral hrali do karat tak som nemal nad čim rozmyšľať a auto kupil s tušim 182 000 najazdenymi kilometrami.
Čo dodať k autu? Motor je jednym slovom naparadu, keď netreba tak si prdka a radi pri 2000ot, keď sa zadeli kickdown tak za zvuku orchestra začne magia a auto IDE
(predtym som jazdil v postate iba tatkov Focus Mk1 1.6i takže malilinky kuštik rozdiel vo vykone pozorujem). Spotreba je celkom prijateľna, podľa BC je to NOBODY CARES/100km
ale inak čo som sledoval tak mesto nejakych 11l, diaľnica pri 140 tacho 8,2l, 130 tacho 7,2l. Vybava pre mňa taka akuratna čo človek potrebuje, nechce sa mi to rozpisovať keď to rozpisal cayman v pribehu, jedine čo by som ešte prijal je iDrive kvôli tomu že to je pekne v interieri, ale na druhej rade som rad že sa mi nema aky CCC modul pokaziť :)
Raketka za pol roka čo ju vlastnim maximalne poslucha, nič extra okrem benzinu nepytala a zatiaľ odo mňa dostala dopredu nove pneu GoodYear EAGLE F1 225/40 R18 lebo na starej (bohužiaľ nie moc zjazdenej) pneu sa objavila bublinka, vymenili sa filtre MANN a nalial sa Millers 5w40.
A keďže v maji oslavovala 10 rokov, k tomuto jubileu som jej kupil darček - splittre. Je to malička zmena a v podstate len taka prkotina (moja žena by si to nikdy nevšimla keby jej nepoviem) ale oveľa lepšie sa mi na to auto pozera, hlavne z pohľadu spredu zhora to robi fakt rozdiel, pekne to vidieť na before-after fotkach :)
More pictures voľakedy inokedy

Keďže v hlave som to mal vcelku zrovnane, tak "Rozkaz ten zněl jasně..":
1. Neznašam kombiky (rybari, chalupari, chronicki sťahovači a rodičia dvojičiek odpustia

2. Chcel som spoľahlivy motor, ktory aspoň trochu ide.
3. Dennodenne sa pretrtkavam a pregrciavam po Bratislave kratke trasy, tak som nechcel zbytočne trapiť diesel. Plus mojej žene je takmer stale zima takže rychlejšie kurenie v zime pride tiež vhod.
4. Som lenivy hajzel a odkedy som mal motorky, radenie na aute ma skôr obťažuje, takže som preferoval automat.
4. Rozpočet 10k+
Po aplikovani filtrov som zistil, že jedine dva sedany v danej relacii, ktore sa mi pačia su BMW E90 a Audi A4 B8. Keďže B8 sa vyravaju od 2008, boli poväčšinou oproti E90 drahšie, taktiež mi vôbec nevoňal multitronic (keď budem chcieť variator, kupim si skuter

Tym padom sa v podstate vyber vyselektoval čisto na E90, po prečitani kvanta testov a threadov na forach som dospel k nazoru, že ak chcem čo najmenej kurvitok a čo najspoľahlivejši motor, treba siahnuť po N52, a keďže 325i vraj žerie to iste ale ide o poznanie horšie plus vie byť sem-tam olejnička (plati pre 2,5-litrovy N52B25), voľba bola jasna - 330i. Prvotny šok nastal po prezerani inzeratov slovenskych E90 330i (Robo F. a Peťo K. tisickrat diky za registračnu daň, štatna pokladnica praska vo švikoch! Hajzli..), lebo množstvo inzeratov = ako šafranu^2. Druhotny šok nastal po prezerani inzeratov slovenskych E90 330i s automatom, lebo (ako šafranu^2)^2, rozumej nula, nič, nehrozi.. Asi pol roka som sledoval inzeraty a priebežne som si chodil zvyšovať tlak a nenavisť na Fica a jeho daň na mobile.de, až nakoniec z čista jasna cayman napisal, že ide predavať jeho červenu E90 330i S AUTOMATOM (!!).
Červena farba na E90 sa mi nikdy nejak moc nepačila, ale keď som ju uvidel naživo - iny svet, vyzera to omnoho, a keď pišem omnoho myslim tym omnoho lepšie ako na fotkach, plus v kombinacii s čiernymi kolesami a grillom a lištami a neOEM (ako cayman spravne v pribehu poznamenal hyundai

Čo dodať k autu? Motor je jednym slovom naparadu, keď netreba tak si prdka a radi pri 2000ot, keď sa zadeli kickdown tak za zvuku orchestra začne magia a auto IDE


Raketka za pol roka čo ju vlastnim maximalne poslucha, nič extra okrem benzinu nepytala a zatiaľ odo mňa dostala dopredu nove pneu GoodYear EAGLE F1 225/40 R18 lebo na starej (bohužiaľ nie moc zjazdenej) pneu sa objavila bublinka, vymenili sa filtre MANN a nalial sa Millers 5w40.
A keďže v maji oslavovala 10 rokov, k tomuto jubileu som jej kupil darček - splittre. Je to malička zmena a v podstate len taka prkotina (moja žena by si to nikdy nevšimla keby jej nepoviem) ale oveľa lepšie sa mi na to auto pozera, hlavne z pohľadu spredu zhora to robi fakt rozdiel, pekne to vidieť na before-after fotkach :)
More pictures voľakedy inokedy
