Strana 1 z 1

[E91 330d] 2006 xdrive M-Paket

Napísané: Nedeľa, 2. Augusta 2015, 13:51
od eniac
Čaute

Po dlhšej dobre hľadania 335d som sa aj tak nakoniec rozhodol pre 330xd. Je to overený 3L s pekným ťahom a super životnosťou.

Úvod:
Na mojom pôvodom E46 som mal najazdené 450 000 Km a išiel ako hodinky. Bolo to moje najlepšie/najspoľahlivejšie auto aké som mal. Celkovo môžem povedať že BMW v rade E46 odviedlo veľmi dobrú robotu, čo sa týka dizajnu aj technického pokroku a najmä spoľahlivosti. Veľmi rád som sa v ňom vozil a keby sa mi nezapáčila E90 mal by som ho doteraz. A tak som sa rozhodol pre moju obľúbenú 3 radu. Tá sa mi zdá najkrajšia. Mal som xd a ten sa mi veľmi zapáčil. Dlho som žil na Orave (treto som si ho aj kúpil) a tam so ho naplno využíval. A konečne vynikajúci systém ESP, ktorý ma veľa krát zachránil pred skončením mimo cesty. Mal som obmedzený rozpočet tak som kúpil 2006 ročník (pred FL) ale myslím, že je rovnako spoľahlivý ak sa oň človek stará.

Čo sa týka nového auta E91. Pred kúpou som počul od predajcu veľa rozprávok, ako je top a podobne. V skutočnosti malo kopu drobných chýb. Mňa to ale neodradilo a auto som kúpil. Bolo v top výbave a super farbe, ktorá sa tak často nevidí na trhu a ešte k tomu aj M-Paket výbava a predná maska ktorá sa mi veľmi páči. Po úplnej kontrole v BMW servise som bol oboznámený s kopou ďalších skrytých chýb, ale niektoré sa dali odstrániť rýchlo a za rozumnú cenu. Jediná vec ktoré ma nepotešila je že je pokazený senzor ACC adaptívny tempomat. Ten nový stojí 2000e. Ja sa ho pokúsim zohnať za menej použitý. Má to nepeknú skutočnosť že sa nedá tento systém vyradiť a používať iba normálny tempomat. Preto to musím opraviť, jazdím dlhé cesty. Čo bolo + auto má reálne km 220 000. Samozrejme musím vymeniť všetky filtre, oleje, brzdové kotúče, žhaviče, opraviť kopu malých chýb a až potom bude top.

Čo sa týka jazdy oproti E46. To je úplne o inom, iné sedenie, iný volant, iná spojka a mnoho iného. človek si ale rýchlo zvykne. Radosť z jazdy ostala a môžem povedať že je ešte väčšia. Čo ma prekvapilo boli brzdy. Tie nakoľko majú zodraté kotúče (podľa servisu) brzdia neskutočne citlivo proti E46. Jedinú výhradu mám voči výkonu. Ale asi to je len môj pocit. V starom 330d (bol chip na 250k) keď som šliapol na pedál pri 2000 už ma zatláčalo do sedadla a pri 3 - 4 tis. ot. sa to auto bralo neskutočne dopredu. Tento motor má taký plynulý nábeh že si ten výkon človek ani neuvedomí. Ale asi to je len tým že má iný graf výkonu od otáčok.

Čo sa týka interiéru. Kvalita išla oproti E46 dole a to som už počul aj od iných ľudí. Ja som si to pri kúpe nejak nepripúšťal ale je to tak. Rozhrkané plasty, ošuchané to matné obloženie interiéru a pod. Najviac ma nemilo prekvapila skutočnosť že auto nemá viditeľný teplomer oleja, zapalovač má pri telefóne v pravej opierke, nemá na ľavo pod palubovkou úložné miesto, a mnoho iného oproti komfortu E46 čo mi dosť vadí, ale zvyknem si. Môžem vyzdvihnúť systém serva, omnoho účinnejší ako v pôvodom. Idrive systém je úplne super, kopa info o servise o nastavení auta, elektronika úplne všade a nastaviť sa dá skoro všetko. Úplne super bezkľúčové otváranie a štartovanie tlačítkom. Chvíľu mi trvalo ako to celé funguje a ako sa stým robí, niekedy sa mi sklopili zrkadlá inokedy nie a pod. Teraz už nie je problém.

V každom prípade som veľmi spokojný, mám čo som požadoval :wink:

Čo sa týka výbavy mala by to byť tá z tej plnšej (ak nie úplne plná ja to neviem ohodnotiť):

Model description 330xd
Market Europa
Type VT91
E-Code E91
Chassis Touring
Steering links
Doors 5
Engine M57D30O2 - 3,00l (170kW)
Drive Allrad
Transmission manuell
Body color Le-mans-blau Metallic (381)
Upholstery Stoff Blue Shadow/alcant./anthrazit (ANAT)
Production date 23.05.2006
Assembled in München

S321A Exterieurumfänge in Wagenfarbe Exterior parts in vehicle color
S520A Nebelscheinwerfer Fog lights
S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
S851A Sprachversion deutsch Language version German
S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles
S203A Allradantrieb 4-wheel drive
S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel
S2MEA BMW LM Rad M Doppelspeiche 194 BMW alloy wheel, M double spoke 194
S313A Aussenspiegel Anklappfunktion Fold-in outside mirror
S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering
S322A Komfortzugang Comfort access
P337A M Sportpaket M Sports package
S358A Klimakomfort-Frontscheibe Climate comfort windscreen
S402A Panoramadach elektrisch Electric panoramic roof
S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit
S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip
S459A Sitzverstellung elektrisch mit Memory Seat adjuster, electric, with memory
S481A Sportsitz Sports seat
S488A Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer Lumbar support, driver and passenger
S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger
S4ADA Interieurleisten Alu Längsschliff fein Interior trim strips, alu, brushed, fine
S4AEA Armauflage vorn verschiebbar Armrest front, retractable
S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)
S521A Regensensor Rain sensor
S522A Xenon-Licht Xenon Light
S524A Adaptives Kurvenlicht Adaptive Headlights
S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning
S541A Aktive Geschwindigkeitsregelung Active cruise control
S563A Lichtpaket Light package
S601A TV-Funktion TV function
S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional
S612A BMW Assist BMW Assist
S620A Spracheingabe Voice control
S633A Vorbereitung Handy Business Preparation, mobile phone, Business
S677A HiFi System Professional DSP HiFi System Professional DSP
S6AAA BMW TeleServices BMW TeleServices
S710A M Lederlenkrad M leather steering wheel
S715A M Aerodynamikpaket M Aerodynamics package
S760A Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow line
S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite
P7R7A Innovationspaket Innovation package
P7RSA Paket Comfort Package Comfort
L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany
S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German
S8SPA Steuerung COP Control unit COP


Doplním ešte nejaké foto:

Re: [E91 330d] 2006 xdrive M-Paket

Napísané: Nedeľa, 2. Augusta 2015, 18:34
od Bruti
ahoj, podľa mňa si sa rozhodol správne!

je to veľmi pekné auto a veľmi zriedkavá "sobáš" - 3.0L a manuál!!!

nech ti slúži! :)

Re: [E91 330d] 2006 xdrive M-Paket

Napísané: Nedeľa, 2. Augusta 2015, 19:24
od LOKI
Tak to vacsinou byva, ze top stav a na zivo zistis, ze par drobnosti tam treba robit...

Uplna full to neni, chybaju napr drziaky poharov pred spolujazdcom, kam by si si mohol dat ten telefon. Popripade kup drziak ktory sa zastrci do stredoveho fukara pod navi, je to aj prakticke, skor vidis kto ti vola/pise

Farba je uplne top, btw. Keby si si chcel dat precalunit interier za super peniaze, napis alebo si pozri link dole v podpise :wink:

Re: [E91 330d] 2006 xdrive M-Paket

Napísané: Pondelok, 3. Augusta 2015, 11:25
od Miloš_330i
Veľmi pekný kombajn. Závidím alcantaru v interiéry :) Full výbava nie je nikdy ale môžeš byť spokojný. S chipom to prifúkneš na cca 270ps bez problémov. Jediné čo by mi vadilo, je ten manuál. Vyložene si ho chcel alebo ti to bolo jedno?

Re: [E91 330d] 2006 xdrive M-Paket

Napísané: Pondelok, 3. Augusta 2015, 13:01
od eniac
Asi sa pôvodne páčil nejakému Nemcovi (je pôvodne z Nemecka), ale mne to bolo jedno pri kúpe. Ja vždy som mal manuál tak že nič pre mňa netypické. Ale ak by bolo na mne, možno by som sa rád zbavil hádzania rýchlostí, pretože jazdím v meste a na diaľnici v piatok kolónach a ide ma poraziť z pravidelného algoritmu:

PROGRAM RADENIE_NA_SLOVENSKYCH_DIALNICIACH;

PROCEDURE KOLONA;
VAR su_kolony:boolean;
x,y,z:integer;
BEGIN
x:=3;
y:=60;
su_kolony:=true;
REPEAT
R1;
SLEEP(x);
N;
SLEEP(y);
UNTIL (su_kolony=false);
END;

BEGIN //START
z:=10000;
N;R1;R2;R3;R4;R5;R6;
SLEEP(z)
WHILE (su_kolony=true) DO
BEGIN
R6;R5;R4;R3;R2;R1;N;
KOLONA;
N;R1;R2;R3;R4;R5;R6;
SLEEP(z)
END;

END. //CIEL

Re: [E91 330d] 2006 xdrive M-Paket

Napísané: Pondelok, 3. Augusta 2015, 16:32
od lionlion
Bomba auto, nech sluzi. Ale musim reagovat na tie "nedostatky" co pises. To ulozne miesto v lavo pod palubovkou, je za priplatok, ja ho mam, je zatvaratelne. Dalej zapalovac by bol ak by bola za priplatok fajciarska vybava, vtedy by boli v zadu popolniky a vpredu v tej schranke pod ovladanim vyhrevu sedadiel, tam by pribudol aj zapalovac, vlastne cele by to bolo trochu ine.

To pogumovanie plastov si mohli radsej odpustit, ale ja som to vyriesil tak ze som to v teplej vode prstami zosuchal a mam to pekne leskle. Teplotu motora tiez mohli dat, aspon do BC.

Mal som chvilu e46 330cd, bola uplne ze top stav okrem navi to malo vsetko zaco sa dalo priplatit, ale kvalitu by som vydel v prospech e90. Ovela viac je to auto odhlucnene a aj podvozok omnoho lepsi. Pre mna je e90 oproti e46 slusny krok vpred.

Re: [E91 330d] 2006 xdrive M-Paket

Napísané: Pondelok, 3. Augusta 2015, 16:42
od germancars
krasne auto a top kombinacia + 6valec + manual + xdrive :thumbup: coraz viac ludi postupne prichadza na to, ze xdrive + dobry motor je na aute podstatnejsie ako cokolvek ine. manual , farba,alcantara, motor. no nevidim na tomto aute jedinu chybu a ako ceresnicka na torte mpaket :thumbup:

Re: [E91 330d] 2006 xdrive M-Paket

Napísané: Pondelok, 3. Augusta 2015, 18:10
od eniac
lionlion Dik za vysvetlenie :thumbup: Ja som sa v E90 veľmi nevozil tak neviem presne zistiť čo je štandard a čo príplatok, nakoľko v oboch E46 som tie odkladacie priestory mal. V každom prípade som rád že som zohnal to čo som požadoval, i keď ma to stálo kopu vybavovania a servisu pokazených/opotrebovaných dielov, a dúfam že sa už budem len tešiť.

germancars :thumbup:

Re: [E91 330d] 2006 xdrive M-Paket

Napísané: Pondelok, 3. Augusta 2015, 18:49
od DarkBeast
lionlion napísal:
Bomba auto, nech sluzi. Ale musim reagovat na tie "nedostatky" co pises. To ulozne miesto v lavo pod palubovkou, je za priplatok, ja ho mam, je zatvaratelne. Dalej zapalovac by bol ak by bola za priplatok fajciarska vybava, vtedy by boli v zadu popolniky a vpredu v tej schranke pod ovladanim vyhrevu sedadiel, tam by pribudol aj zapalovac, vlastne cele by to bolo trochu ine.

To pogumovanie plastov si mohli radsej odpustit, ale ja som to vyriesil tak ze som to v teplej vode prstami zosuchal a mam to pekne leskle. Teplotu motora tiez mohli dat, aspon do BC.

Mal som chvilu e46 330cd, bola uplne ze top stav okrem navi to malo vsetko zaco sa dalo priplatit, ale kvalitu by som vydel v prospech e90. Ovela viac je to auto odhlucnene a aj podvozok omnoho lepsi. Pre mna je e90 oproti e46 slusny krok vpred.


musim do bodky suhlasiť ... ja som vdačna, že v mojej e91 ke ta fajčiarska vybava nie je lebo by ma to určite zlomilo :D a inak to važne teplotu motora neviem nijak pozrieť ? idrive to neukazuje zrejme že ?

Re: [E91 330d] 2006 xdrive M-Paket

Napísané: Pondelok, 3. Augusta 2015, 18:53
od eniac
DarkBeast Ukazuje ale musíš ísť do servisného menu, do ktorého sa dostaneš len cez kód súčtu z koncovky VIN čísla. No proste to nebolo určené na bežné sledovanie...smutné.