[E31 850iA] pokrok
Napísané: Utorok, 31. Marca 2015, 22:48
Zdravím všetkých,
pripájam sa k príbehom aj ja. Nakoľko mi prišlo zbytočné písať príbeh o e65 a e83, tak som sa rozhodol, že Vás budem informovať o projekte (môjho brata a mňa)záchrany jednej e31 (nie nekupovalo sa to len kvôli príbehu na klube
). Je to 850iA 1991 z Ruzomberka (predtým bola v LM).
Bola to jediná pojazdná a prihlásená 850 dostupná na SK na predaj. Cenu (už aj tak smiešnu) sme pri kúpe zjednali o liter dole tak nebolo o čom. Je nám jasné a sme s tým zmierení, že auto zožerie 10 až 15 000 € aby z neho bolo zasa poriadne auto hodné obdivu...
Stav pri kúpe: NA SRAČKY
total prehrdzavené komplet výfuky - potrubie tlmiče všetko, jedna lambda vpadnutá vo výfuku, odretý pravý bok - dvere na výmenu, každý zámok iný, nepravidelný chod motora (väčšinou len na 6 valcov), slznúca prevodovka, vypadané pixeli, kopajúci homokyneťák, chýbajúce edc tlmiče v zadu, predné na šalát, atd. az do nekonecna - chalan čo to predával sa aspoň nebránil a všetko priznal, ale nám to bolo jedno od momentu kedy sme sa odviezli....
Plusy
Všetky ostatné serepetičky (el. sedačky, pamäť, klíma, okná - aj pootvorenie pri otvorení dverí, BC, el. nastavovanie volantu, pop up headlamps
) funkčné až na pixely a rôznorodosť zámkov
Zaujímavosti vo výbave
EDC, hudba alpine (dobová a vyzerá, že tam je od výroby - neviem či BMW dávalo do áut alpine v tej dobe), + veci vyššie - viem, že dnes má takú výbavu hoc čo, ale toto auto má 24 rokov a čudoval som sa čo všetko sa tam dávalo v 91...
Čo sa plánuje
Všetko: motor GO, kasňa celolak, podvozok GO, prevodovka vymeniť olej a zháňať druhú a možno aj tretiu do zásoby tá, ktorá tam je nebude dlho žiť.
Z vecí čo už sú spravené:
Samozrejme, že ako prvé sa kúpili kolesá r17 Hamann motorsport hm1
(zavádzajú v garáži keďže nahadzovať sa budú až keď to bude nejak vyzerať)
Výfuky komplet nové: zadné diely eisenmann od Martina46, ostatok okrem zvodov (tie pôjdu časom supersprint) vyrábala AMA, nové KATY s lepšou priechodnosťou, nové lambdy.
Motor: hlavy sa poslali na zameranie a prípadnú opravu do Budapešti, za 2 týždne boli späť komplet zrepasované, momentálne je motor v štádiu skladania - hlavy sú nahodené ešte doskladať zvyšok. Popritom sa objednala hŕba nových vecí a veľa sa dalo skontrolovať / vyčistilo sa atd.
Spomeniem si na:
nové veci: káblovačka k sviečkam, sviečky, separátory, milión tesnení a gumičiek, tesnenia sania, hláv a ventilových deklov, nadzdvihátka, homokyneťák, kardanový kríž,
Repasy čistenia kontroly: prečistené vačky, škrt. klapky, sanie, dekle ventilov, vstrekovače zamerané a opravené v MM racingu, kontrola rozvodu, atď.
Momentálne sa motor doskladáva a k tomu sa riešia dva problémy:
1. Ako rozbehať diag. aby sme mali aspoň nejakú možnosť si to pozerať aj sami (profesionálnejšie diagnostikovaniei sme poriešili - našťastie to vie čítať Braňo z BayernPartneru
)
2. Je info o odpojení bateriek a rozkódovaní RJ motora pravda alebo len flame
(ak je to pravda tak prúser)
Inak čím by ste strekli sanie po opieskovaní????
Nakonec pár nekvalitných a divných foto, ale všetko bude (fotky info a raz aj výsledok) len treba mať trpezlivosť
Sorry za preklepy a možné gramatické tabu a aj za zle otočené fotky - napravím cez PC pri pridávaní ďalších (pÝšem s tapletu
)
Tá čierna guľa na prvej foto je jeden z mnoha kusov teplexu, čo sa dostal kadetade (tento je z hlavy) kedže niekto pred nami ho rád používal namiesto tesnení napr. víka ventilov....
pripájam sa k príbehom aj ja. Nakoľko mi prišlo zbytočné písať príbeh o e65 a e83, tak som sa rozhodol, že Vás budem informovať o projekte (môjho brata a mňa)záchrany jednej e31 (nie nekupovalo sa to len kvôli príbehu na klube

Bola to jediná pojazdná a prihlásená 850 dostupná na SK na predaj. Cenu (už aj tak smiešnu) sme pri kúpe zjednali o liter dole tak nebolo o čom. Je nám jasné a sme s tým zmierení, že auto zožerie 10 až 15 000 € aby z neho bolo zasa poriadne auto hodné obdivu...
Stav pri kúpe: NA SRAČKY
total prehrdzavené komplet výfuky - potrubie tlmiče všetko, jedna lambda vpadnutá vo výfuku, odretý pravý bok - dvere na výmenu, každý zámok iný, nepravidelný chod motora (väčšinou len na 6 valcov), slznúca prevodovka, vypadané pixeli, kopajúci homokyneťák, chýbajúce edc tlmiče v zadu, predné na šalát, atd. az do nekonecna - chalan čo to predával sa aspoň nebránil a všetko priznal, ale nám to bolo jedno od momentu kedy sme sa odviezli....
Plusy
Všetky ostatné serepetičky (el. sedačky, pamäť, klíma, okná - aj pootvorenie pri otvorení dverí, BC, el. nastavovanie volantu, pop up headlamps

Zaujímavosti vo výbave
EDC, hudba alpine (dobová a vyzerá, že tam je od výroby - neviem či BMW dávalo do áut alpine v tej dobe), + veci vyššie - viem, že dnes má takú výbavu hoc čo, ale toto auto má 24 rokov a čudoval som sa čo všetko sa tam dávalo v 91...
Čo sa plánuje
Všetko: motor GO, kasňa celolak, podvozok GO, prevodovka vymeniť olej a zháňať druhú a možno aj tretiu do zásoby tá, ktorá tam je nebude dlho žiť.
Z vecí čo už sú spravené:
Samozrejme, že ako prvé sa kúpili kolesá r17 Hamann motorsport hm1
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
Výfuky komplet nové: zadné diely eisenmann od Martina46, ostatok okrem zvodov (tie pôjdu časom supersprint) vyrábala AMA, nové KATY s lepšou priechodnosťou, nové lambdy.
Motor: hlavy sa poslali na zameranie a prípadnú opravu do Budapešti, za 2 týždne boli späť komplet zrepasované, momentálne je motor v štádiu skladania - hlavy sú nahodené ešte doskladať zvyšok. Popritom sa objednala hŕba nových vecí a veľa sa dalo skontrolovať / vyčistilo sa atd.
Spomeniem si na:
nové veci: káblovačka k sviečkam, sviečky, separátory, milión tesnení a gumičiek, tesnenia sania, hláv a ventilových deklov, nadzdvihátka, homokyneťák, kardanový kríž,
Repasy čistenia kontroly: prečistené vačky, škrt. klapky, sanie, dekle ventilov, vstrekovače zamerané a opravené v MM racingu, kontrola rozvodu, atď.
Momentálne sa motor doskladáva a k tomu sa riešia dva problémy:
1. Ako rozbehať diag. aby sme mali aspoň nejakú možnosť si to pozerať aj sami (profesionálnejšie diagnostikovaniei sme poriešili - našťastie to vie čítať Braňo z BayernPartneru

2. Je info o odpojení bateriek a rozkódovaní RJ motora pravda alebo len flame

Inak čím by ste strekli sanie po opieskovaní????
Nakonec pár nekvalitných a divných foto, ale všetko bude (fotky info a raz aj výsledok) len treba mať trpezlivosť
Sorry za preklepy a možné gramatické tabu a aj za zle otočené fotky - napravím cez PC pri pridávaní ďalších (pÝšem s tapletu

Tá čierna guľa na prvej foto je jeden z mnoha kusov teplexu, čo sa dostal kadetade (tento je z hlavy) kedže niekto pred nami ho rád používal namiesto tesnení napr. víka ventilov....