Ja som v novej x1ke nesedel, takze neviem zhodnotit. Preto som sa pytal ze okolko je vacsia od starej x1, lebo v tej som sedel a vnutri je naozaj velmi mala, vnutorne subjektivne mozem porovnat so starou 1er e87. Takze musela vnutri riadne narast... Lebo ta stara x1 sice vyzerala opticky velka (dokonca myslim ze vonkajsie proporcie boli este vacsie ako u novej x1, ale vnutri slabota.... nafuknuta plastova hracka).....

Este by som mal poznamku ku koncu zivotnosti co pises. Je to tak... Tam kde x3 dnes konci zivotnost, tam x1ka zacina.
Vysvetlil by som ti to takto: V Bmw plati urcita hierarchia. Najnovsiu technologiu dostane vzdy 7-er, potom nasleduje 5-er, 3er, a dalej 1er a X-ka od vrchu po spodok postupne..
X1ka je v tejto hierarchii uplne na konci. Tie pismena oznacenia modelu napovedia. Cize ked sa skoncila vyroba E-ckovej E84 X1 v roku 2015 a zaviedla sa vyroba F48, teda F-kovej generacie, x3 sa uz od roku 2010 vyraba ako F-kova generacia (F25)... To znamena ze tieto technologie F-kovej generacie uz dosluzili u modelu napr 7er ktora uz presla na "G", dosluhuje u ostatnych modelov postupne a aj u x3 F25. Zatial co u x1 je tato generacia F rok starou novinkou. Kedze do 2015 sa robila este X1 ako generacia E a mala elektroniku a systemy z platformy E89 PL2. to jest napriklad 1er e87, 3er e90 apd.... Tym som chcel vlastne povedat, ze x1 je uplne posledne auto ktore dostava od zavedenia vyroby technologie ktore uz v inych modeloch davno dosluzili alebo dosluhuju.
Takze ak spominas ze generacne x3 ka dosluhuje, tak mas pravdu, ale tam kde ona dosluhuje, x1ka akurat prave zacina....
(btw F25 dostala facelift v 2014, takze urcite sa bude robit cca do 2018, takze rozhodne nemyslim si zeby bola az tak strasne na konci zivotnosti ako hovoris).
Urcite si si kupil super auto a je dobre ze sa podelis s informaciami a skusenostami a aj ked ti vyhovuje priestorovo, tak je tu super. Verim ze ta nova x1 je co sa tyka priestoru, super, lebo oproti tej starej x1 rozhodne poriadny rozdiel... Ale Jednoducho tvrdit ze to je to iste co x3 je hlupost... X3 je jednoducho vacsie auto, pozri sa na rozmery ako su razvor, svetla vyska, sirka, dlzka atd. Mensi kufor atd.. Takze rozhodne medzi tymi autami je proporcionalny rozdiel a nie rozdiel jedine len v tom, zeby sa do x3 davali 6-valce. Urcite bude rozdiel aj v moznostiach vybavy, jednoducho do x1 neobjednas uplne vsetko co sa da do x3 atd. A keby sme hovorili uplne o detailoch, tak aj celkove spracovanie je na nizsej urovni (odhlucnenie motora, podvozku a podobne veci....). Takze nemysli si ze x1 vs x3 a vs x5 su rozdiely len v celkovej velkosti aut a ponuke motorov.....
BMW potrebuje jednotlive rady od seba jednoznacne odlisit a odstupnovat a to nie len cenou ale aj vsetkym ostatnym, aj ked tieto rozdiely na prvy letmy pohlad mozno niepripadaju az take enormne. Ale porovnavat x1 s x5 je uz naozaj blbost. To je diametralny rozdiel, to je absolutne ine a aj inac spracovane auto. Oproti x5 je x1 vo vsetkych ohladoch len ako plastova hracka (bez urazky). Uz x3 vs x5 je znatelny rozdiel..... V odhlucneni, v spracovani, v celkovej konstrukcii, v tisicke detailoch....
Ozaj, ked si chcel manual, ten sa ani s motorom 20i neda objednat... To by si musel ist do 18i sDrive alebo do dieselu....