Strana 1 z 1

základná poloha vačkovej hriadele

Napísané: Piatok, 30. Januára 2015, 22:37
od Mi_t_is
Zdravím vás. Momentálne zaisťujem vačkove hriadele nástrojom nie originál ale spravený podľa originálu. Problém je nasledovný a popísany aj na obrazkoch - na vyfukovej vačke dosadnú plochy v poriadku aj na hlavu ventilov, ale na druhej vačkovej hriadeli nie, prípravok teda nesedí, je možné že tá vačková hriadeľ sa nejak pohla? alebo už bola namontovaná zle od toho kto ich posledný nastavoval? Na obrázku je vidno že v strede kde je otvor na štift pri 6tom valci a otvori na sviečku nedolieha. Zaistovací trn je v spravnej polohe zapadnutý, kľuka je v polohe HU

S motorom sa robilo nasledovné - dalo sa dole veko ventilov, zaistilo sa trnom v polohe HU - vačky na prvom valci ukazuju k sebe v 45stupnovom uhle, nasledne som šiel osadiť toto a nesedí mi vačka označená "E" - 2,3,4 obrazok, vačka "A" - sedí obrazok č.1

Ako tak ja na to pozerám tak jediné čo ma napadá že niekto zložil zle vanos a to konkretne tie dve ozubene kolesa spojene reťazou ktoré sú na koncoch vačky.. Inak ma nenapadá prečo je táto vačka dobre a tá výfuková(na ktorej sú dve reťaze) v poriadku.

Re: základná poloha vačkovej hriadele

Napísané: Sobota, 31. Januára 2015, 09:34
od jimi
podľa všetkého sa ti pohla tá vačková hriadel, musíš ju vycentrovať aby presne sedela kolmo na hlavu ventilov. ten prípravok si premeraj, či je OK. tá vyfrezovaná diera by mala byť kolmo na dosadaciu plochu...

Re: základná poloha vačkovej hriadele

Napísané: Sobota, 31. Januára 2015, 13:02
od Mi_t_is
neviem aku dieru myslíš, pravdepodobne to vyzerá tak že moja vačková hriadeľ bola takto posunutá už niekoľko rokov ked niekto "opravoval"vanos. Vycentruijem ju len tak že rozmontujem vanos.

Ak myslíš tu vyfrezovanu dieru ako otvor na vačku tak ten je kolmo na plochu. Pripravok je podľa

Obrázok

upravený o nastavovanie šírky ako originál.

Re: základná poloha vačkovej hriadele

Napísané: Pondelok, 2. Februára 2015, 08:01
od EBOLA
robil som to reraz a vyzera byt, ze mas saciu posunutu o 1 zub. je to dost prplacka spravne to poskladat, je potrebne to rozlozit a spravne zlozit... cca 1-2hod roboty

Re: základná poloha vačkovej hriadele

Napísané: Štvrtok, 5. Februára 2015, 09:22
od dasto
ak je to motor s vanosom, tak nebude problem, ono staci povolit matice na oboch vackach vpredu na rozetkach a vyrovnat vacky. Taky problem to nieje. Kludne sa to mohlo vychylit vytahanim retaze medzi vackami. Ak by si obe nasmeroval jemne sikmo, taky rozdiel by tam nebol. Takto ked das jednu do presnej polohy, tak druha vyzera, ze je uplne mimo. Svojho casu som to na 320i vanosovej nastavoval, tiez to bolo mimo oproti sebe, menila sa retaz a repas vanosu. Retaz nebolo nakoniec potrebne vymenit, stacilo pohnut vackou. Este pre info, taketo drobne odchylky ti na chod motora nemaju nejaky velky vplyv, pokial to nemas rozhadzane tak, ze trasie na volnobehu. Ono ked sa diely v motore opotrebovavaju, tak sa to proste deje, to neovplyvnis, vies kolko ludi jazdi si krajnymi hodnotami nastavenia motorov, vaciek a neviem coho este? Km sa proste oklamat nedaju.