Strana 1 z 2
M50,M52,M54 výmena tesnenia hlavy motora
Napísané: Štvrtok, 30. Októbra 2014, 10:04
od Mi_t_is
Zdravím vás. Pravdepodobne na mojom bmw M50B25 mám problém s tesnením hlavy motora, v servise mi povedali že už robili zopar M50 a M52 a vždy pri dotahovaní skrutiek do bloku motora to nevydržal závit a cely sa vytrhol z bloku, mne povedali že aj na M50 sa to strhava aj ked je tam liatinová hlava.
Preto tých ktorí viete či je tento problém len pri M52 alebo M50.. alebo ste menili tesnenie a utahovali sroby do bloku motora, povedzte...
Pozn: skrutky boli ževraj utiahnute presne podla manualu momentovym kľučom v presnom poradí, jednoducho to nevydržali zavity v bloku..
Ďakujem.
Re: M50,M52,M54 výmena tesnenia hlavy motora
Napísané: Štvrtok, 30. Októbra 2014, 12:37
od EBOLA
toto by zaujimalo aj mna. sineDko ma strasil, ze pri druhom dotahovani o 90° je to uz na infarkt a mnohi to druhe dotiahnutie ani nespravia.
Re: M50,M52,M54 výmena tesnenia hlavy motora
Napísané: Štvrtok, 30. Októbra 2014, 12:55
od Rottwa
Robil som M52B28 a bez problemov. Hovoris ze zavit v bloku nevydrzal ? Skrutky davali nove ?
Re: M50,M52,M54 výmena tesnenia hlavy motora
Napísané: Štvrtok, 30. Októbra 2014, 14:03
od TomNR
co som kupil blok m52b28, zo 2 zavity vytrhnute

ked sa bojis, daj tam stifty :)
Re: M50,M52,M54 výmena tesnenia hlavy motora
Napísané: Štvrtok, 30. Októbra 2014, 15:23
od Rottwa
Skrutky by mali mat oslabenu cast v drieku, aby sa pruznou deformaciu natiahli a nevytrhli zavit

Potom po opadnuti vnutorneho pnutia to neostane volne. No ale to uz musi byt ina kvalitka material ta skrutka, ked to prezije aj zavit v bloku. Dnes sa to taha ako sopel pri utahovani.
Re: M50,M52,M54 výmena tesnenia hlavy motora
Napísané: Štvrtok, 30. Októbra 2014, 15:35
od Mi_t_is
Skôr ma chalani zaujíma či sa to stáva aj pri M50 , kedže ta ma liatinu a nie hliník.
Skrutky nové pri M52 a strhne závit
Re: M50,M52,M54 výmena tesnenia hlavy motora
Napísané: Štvrtok, 30. Októbra 2014, 15:38
od Rottwa
Liatina podrzi viac ako hlinik.
Re: M50,M52,M54 výmena tesnenia hlavy motora
Napísané: Štvrtok, 30. Októbra 2014, 16:13
od Mi_t_is
To viem, ale skôr niekoho kto realne vie či sa to stava pri M50 alebo už menil na M50 tesnenie.
Re: M50,M52,M54 výmena tesnenia hlavy motora
Napísané: Štvrtok, 30. Októbra 2014, 18:19
od EBOLA
ja som planoval dodrzat presny servisny manual ale ako citam, tak radsej nie

a nemohlo to byt olejom/vodou/bordelov v zavite v bloku? ze je potrebne ho dobre vycistit kedze olej/voda su nestlacitelne.
Re: M50,M52,M54 výmena tesnenia hlavy motora
Napísané: Štvrtok, 30. Októbra 2014, 18:37
od Mi_t_is
Robili už niekoľko M52 motorov a drblol napriklad treti zavit v poradí, dali ho vyvložkovať, dotahovalo sa dalej.. a další jebol.. tak sa dali spraviť všetky.
Mna ale zaujima ako je na tom M50tka chalani... Ci tak isto ako M54 a M52
Re: M50,M52,M54 výmena tesnenia hlavy motora
Napísané: Piatok, 31. Októbra 2014, 08:22
od pelo
M54 som robil, daval nove skrutky a bez problemov.
Ako bolo spominane vyssie, skrutky musia byt nove, pretoze su "plasticke". V jednom mieste maju zuzeny driek ktory sluzi prave na to, aby sa skrutka trochu natiahla. A zavity musia byt vycistene a suche samozrejme, nemazu sa WD-ckom ako poniektori zvyknu. Dotahoval som normalne podla navodu novym momentovym klucom.
Ono otazne je, ci v tom servise maju momentak aj skalibrovany, alebo pouzivaju 10 rocny rozladeny. Skus sa niekedy v servise opytat na protokol z kalibracie momentoveho kluca, ze co Ti povedia. Pravdepodobne dostanes odpoved "to netreba, robime to tak uz roky..."
Re: M50,M52,M54 výmena tesnenia hlavy motora
Napísané: Piatok, 31. Októbra 2014, 08:33
od bmwe34
Niekoľkokrát som dával dole hlavu z M50B25 a pri doťahovaní som ťahal ešte s vyšším momentom a nikdy nič sa nestalo. Myslím, že predpísaný moment má 110 Nm (oprav ma, ak sa mýlim) a doťahoval som 130
Re: M50,M52,M54 výmena tesnenia hlavy motora
Napísané: Piatok, 31. Októbra 2014, 08:46
od pelo
bmwe34 napísal:Niekoľkokrát som dával dole hlavu z M50B25 a pri doťahovaní som ťahal ešte s vyšším momentom a nikdy nič sa nestalo. Myslím, že predpísaný moment má 110 Nm (oprav ma, ak sa mýlim) a doťahoval som 130
Uz si to presne nepamatam, robil som to podla TIS. A bol tam nejaky predpisany moment a nasledne este 2x po 90° ci 70°, uz presne neviem.
Kazdopadne si tiez myslim, ze to bola skor chyba pri montazi (olej/voda v dierach na zavity), pouzite stare povodne skrutky (aj ked zakaznik zaplati za nove, preco neusetrit na nakladoch) alebo dojebany momentak (moj sa tiez dojebal v lavom smere, kedy pri nastavenom momente 120Nm vypol odhadom az niekde za 200Nm), pripadne ziadny momentak (aj take su servisy).
Coho by som sa bal viac, su stifty na vacke, tie sa zvyknu lahko vytahovat...
Re: M50,M52,M54 výmena tesnenia hlavy motora
Napísané: Piatok, 31. Októbra 2014, 08:48
od sineDko
par dni dozadu si u nas bol chalan pozicat momentak lebo na tu vacku ako hovoris bol predpisany 16Nm ze taky maly kluc nema, nejake novsie bmw neviem ake

Re: M50,M52,M54 výmena tesnenia hlavy motora
Napísané: Piatok, 31. Októbra 2014, 09:08
od EBOLA
neviem ako m50 ale m52/54 maju na hlavu prrdpisanych 40Nm+90°+90°
cize 120Nm mi pride uz hodne. ovsem, citql som, ze sa nove skrutky maju namastit jemnym filmom. teraz mi prisiel material a skrutky su uz namastene. ovsem diera ma byt sucha a cista.
jj vacka ma predpisanych 15-16Nm ak sa nemylim.