Strana 1 z 2

DPF a jeho regeneracie

Napísané: Štvrtok, 25. Septembra 2014, 06:51
od gabikh
nazdar chalani, riesim jednu vec a tou je to ze: v servisnej knizke este od povodneho majitela, auto servisoval v bmw a pri 120 000 je pisana vymena DPF za novy(auto ma teraz 217000) . v idrive mi pise zivotnost este 110 000km (co teoreticky zodpoveda 200 000 ktore by ten dpf mal vydrzat) len problem je v tom ze kazdych 400 km +-5% mi spusta regeneraciu uz asi 7000km, predtym asi pocas 50000km to robiloi kazdych 800km(dunivejsi zvuk motora a ked to prestane - cca 12-15 minut to trva, tak ked zastavim pocut praskat vyfuk od teloty ako sa ochladzuje, cize na 100% viem ze to je regeneracia aj raz siel zamnou kamos a vravel ze je zamnou smrad aked prestalo tak uz nie.) no a neide mi do hlavi, preco robi tu posranu regeneraciu kazdych 400km, spotrebu ma si myslim velmi dobru .poslednych 7000km 7,3 litra aj podla tankovania, pokles vykonu, nejake dusenie auta ani nic podobne vobec neregistujem, a diagnostika nevypisovala nic, tak neviem kde je problem, respektive ako ta regenaracia, a na zaklade coho funguje. tak ci tam nieje prednastaveny nejaky interval a ten sa stale s pribudajucimi kilometrami skracuje. a ci sa ten interval nenakodovoal (nedokodovala sa vymena dpf za novy) a preto to uz robi tak casto lebo auto ma teraz 217000 a auto si mysli ze ma filter od nova a nevie o vymene, cize filter od nova by uz bol tesne pred smrtou. lebo vyhadzovat ho velmi nechcem a kupovat novy tiez nemam chut vrazat do toho 1400 euro, ked ma este 110000. moj servisak v tychto veciach velmi jasno bohuzial nema tak musim hladat pomoc/radu inde. ide mi oto ci sa s tym uz niekto nestretol , alebo ci mi pripadne neviete poradit dobru firmu niekde v presove, kosiciach, ktore DPF cistia, hoci si myslim ze problem nieje v nom, ale v nenakodovani vymeny

Re: DPF a jeho regeneracie

Napísané: Štvrtok, 25. Septembra 2014, 07:11
od lulu991
Ake trasy chodievas? Nechodis teraz kratke trasy vacsinou po meste? Frekvencia regeneracie sa neda "nakodovat", riadi si to auto samo podla zaplnenia filtra (meria tlak) alebo preventivne na zaklade nejakych prejdenych kilometrov, kedy ju spusti aj ked prva podmienka nie je naplnena...Nepocul som o tom, ze by sa pocet tych kilometrov dal nejako nastavovat. Moj filter tiez ukazuje este 100000km a regeneruje sa este castejsie ako ten tvoj, ale to jazdim teraz len cisto mesto...Mozes skusit dat odmerat cez diagnostiku tlaky, ci nie su vyssie, ale pokial nemas s tym nejaky problem (znizeny vykon) asi by som to neriesil :wink:

Re: DPF a jeho regeneracie

Napísané: Štvrtok, 25. Septembra 2014, 07:27
od TT-SIMIK
Po regeneracii cca 300km(nez sa spusti dalsia)odmerat spetny tlak na vyfuku,ak bude vysoky vies preco sa ti spusta regeneracia....

Re: DPF a jeho regeneracie

Napísané: Piatok, 3. Októbra 2014, 09:39
od jergy_zm
aj turbo uz moze pustat olej a zasiera ti DPF... standarny problem.

Re: DPF a jeho regeneracie

Napísané: Nedeľa, 5. Októbra 2014, 22:47
od Michaell_1
Zdravim pani uz dlhsie ma zaujima ci mam moznost zistit kedy sa pdfko regeneruje?? Kedze mam facelift, na idrive mi neukazuje kolko km mam do vymeny. V nedelu som tocil Zilina Piestany a este som mu aj poriadne pridal ale nic som si nevsimol...

Re: DPF a jeho regeneracie

Napísané: Pondelok, 6. Októbra 2014, 07:38
od lulu991
"poriadne tomu pridat" nie je velmi dobre riesenie (neviem z akeho dovodu zauzivane), ked chces, aby sa vypaloval/regeneroval, lebo prave pri silnom pridani plynu sa regeneracia vypina z dovodu bezpecnosti :wink:

ako zistit ze prebieha regeneracia:
1. pomocou pocitaca/mobilu/tabletu cez obd zasuvku precitat teplotu vyfukovych plynov pred dpf, ak stupne z 300 na cca 600 vtedy prebieha regeneracia, pripadne niektore softy ti vedia zobrazit informaciu prebieha regeneracia/neprebieha, je vyziadana/nie je vyziadana
2. cez skryte menu pozriet teplotu chladiacej kvapaliny, v pripade ze prebieha regeneracia mierne teplota narastie (aspon u mna to pozorujem vzdy) z nejakych 90-93 na cca 96-98 (ale to neviem ci je platne vo vseobecnosti a u vsetkych motorov :) )
3. cez ukazovatel spotreby, pokial na rovinke na tempomate ti rucicka skace hore dole, tak prebieha regeneracia, pripadne ak mas na nejakom useku vyssiu spotrebu ako obvykle tak takisto (toto je dost subjektivne)
4. ked vystupis z auta citis smrad, mne to pripomina smrad spalenej gumy (velmi subjektivny sposob ale :) )

ziaden iny sposob ma uz nenapada :thumbup:

Re: DPF a jeho regeneracie

Napísané: Pondelok, 6. Októbra 2014, 08:29
od Michaell_1
Lulu991 Dakujem sa info este by mna zaujimalo ako dlho cca km alebo minut prebieha regeneracia?? Praveze som si nevsimol ziaden vikyv na rucicke aktualnej spotreby. A co sa tika ze som mu riadne pridal, tak som ho uz zohriaty podrazal 3-4 minuty na 4 000 otacok. No je asi najvyssi cas ceknut diagnostiku lebo nejako som nezaregistroval regeneraciu, pritom termostaty mam ok, pracovna teplota je 89-94 stupnov.

Re: DPF a jeho regeneracie

Napísané: Pondelok, 6. Októbra 2014, 08:49
od lulu991
Tak na diagnostike mozes pozriet spatne tlaky a tym zistis aj ci mas/nemas zapchaty DPF, pokial su v norme, tak by som to neriesil, proste si to nemusis len vsimnut kedy to prebieha :wink: podla mna vela ludi si to nevsimne vobec...samozrejme skus pozriet chyby cez diagnostiku, take zhavice ak su chybne ti to nikde auto neoznami a DPF to regenerovat kvoli tomu nezacne (neviem kto to tak vymyslel :-k )

na 4000 otacok to netreba drzat, kludne staci ist na 5ke po dialnici normalnou rychlostou (140) a on sa bude cistit - samozrejme sa bude cistit hockedy, aj v meste aj na okreske, len som napisal idealny priklad :) ...pokial viem, vie sa cistit aj pri volnobehu, len to trva trosku dlhsie, tak ci tak pri tych 2000-3000 otackach ma tych 600 stupnov vo vyfukovych plynoch v pohode, takze nejak by som to zbytocne nevytacal (pokial neprebieha regeneracia nema pocet otacok az taky velky vplyv na teplotu vyf. plynov, ale skor zatazenie motora, takze niekedy pri tej istej rychlosti na 4ke je vyssia teplota ako pri 3ke a vyssich otackach, ale to uz mozno trochu polemizujem :D )...

a ako dlho prebieha regeneracia je asi individualne, mne cca 20minut po dialnici, mozno aj menej ;)

Re: DPF a jeho regeneracie

Napísané: Sobota, 18. Októbra 2014, 18:30
od Gorgi
Cez diag vies zistit aj to kolko rege sa snazil spravit a kolko sa mu realne podarilo.
Mali sme jednu x6 ktora mala z 3300 pokusov len 140 uspesnych cca.
Zaklad vypalenia by mal byt v tom ist ustalenou rychlostou cca nad 110km/h aspon 30-50km, aby
bola rege uspesna. A este zaklad pre uspesnu rege je mat v poriadku zhavice.

Re: DPF a jeho regeneracie

Napísané: Utorok, 21. Októbra 2014, 08:02
od gf.no1
Este jedna vec kedy vies ze je regeneracia aktivna - aspon u mna to pozorujem.
Pri ustalenej rychlosti cca 110 km/h, automat nezaradi 6ku ale ide v 5ke.

Re: DPF a jeho regeneracie

Napísané: Utorok, 21. Októbra 2014, 15:01
od gabikh
lulu991:
plne suhlasim so vsetkym co pises
ja pridam postreh, ked prebieha regeneracia, zmeni sa trocha zvuk motora na taky basovejsi
regeneraciu si vsimnem stale, mam nato "ucho" a ja to riesim tempomatom na 50km/h a pri ustalenej jazde to trva pri tejtorychlosti od 12 do 15 minut. cimvyssia rychlost tym viac casu filter potrebuje na regeneraciu z toho dovodu, ze pri vyssej rychlosti je viac chladeny a tazsie dosahuje teplotu idealnu na vypalenie. regeneracia s sapusta kdekolvej ako si pisal ci je to mesto okreska alebo dialnica. dlzka regeneracie sa nepocita na kilometre ale na cas, cim ides rychlesjie, tym viac chladi dpf a tym dlhsie to trva, vyskusane overene, pri 80-90km za hodinu to trva cca 20 minut. smrad spalenej gumy pocas regeneracie, ako aj praskanie vyfukeveho potrbia ked chladne kedze bolo zahriate na vysoku teplotu. idrive nic ako prebiehajuca regeneracia nehlasi. treba si to len vsimnut. tak ako pises, ked tomu utnes, regeneracia sa prerusi a po chvilke ustalenej jazdy sa znova zapne. u e60 je to skor pocutelne ako u f07 (tym ze je viac odhlucnena, tak zmena zvuku motora nieje taka badatelna, tam to zachytim len obcas a najlepsi indikator je smrad spalenej gumy a praskanie vyfukoveho potrubia. sumar sumarov u GTcka to pozorujem (diagnostikujem) podstatne tazsie, ako u e60tky. a ako si pisal, drviva vacsina ludi si to nevsimne, a tym padom je kopec pokusov o regeneraciu neuspesnych ako u spominanej x6
este jedna vec, tesne pred spustenim regeneracie (par minut) a pocas nej je citit nizsi vykon auta. (ak mam dobre informacie tak pri regeneracii vstrekovace vkuse vstrekuju palivo, nie prerusovane ako za bezneho chodu.
a k teme zhavice, neviem rpesne ako je to robene napriklad u mojej es60 535d, ale viem ze u gt idu zhavica pocas celeho chodu motora, nielen pri startovani, bolo mi to povedane jednym odbornikom, neviem co je natom pravdy

Re: DPF a jeho regeneracie

Napísané: Utorok, 21. Októbra 2014, 19:11
od Martin46
s tými žhavičmi je to dosť zaujímavá informácia - všetci vieme aká je "kvalita" relé žhavenia...
- tak M57N motory a vyššie už nie sú komôrkové diesle :D a raz za čas treba isť na diagnostiku aj preventívne

Re: DPF a jeho regeneracie

Napísané: Streda, 29. Júna 2022, 10:54
od mono3
Pani ahojte prosim viete mi poradit ako zistim kedy mi prebieha regeneracia DPF pripadne cas kedy mi spusti regeneraciu.
Neviem preco ale raz sa mi zda ze som to tu cital . Ze cez obd a nejaku aplikaciu v mobile mi bude ukazovat stav regeneracie
ide o bmw x3 G01 rok 2018 30d 195kw
dakujem pekne
mam na mysli nieco taketo ale toto to asi nevie
https://www.bmw-lifestyle.cz/m-performa ... -analyser/

Re: DPF a jeho regeneracie

Napísané: Streda, 29. Júna 2022, 11:43
od Slavino
mono3 napísal:
Pani ahojte prosim viete mi poradit ako zistim kedy mi prebieha regeneracia DPF pripadne cas kedy mi spusti regeneraciu.
Neviem preco ale raz sa mi zda ze som to tu cital . Ze cez obd a nejaku aplikaciu v mobile mi bude ukazovat stav rekuperacie
ide o bmw x3 G01 rok 2018 30d 195kw
dakujem pekne
mam na mysli nieco taketo ale toto to asi nevie
https://www.bmw-lifestyle.cz/m-performa ... -analyser/
neviem ci to bol len preklep resp.nahradene automaticky, ale regeneracia (dpf) a rekuperacia (spatne ziskavanie brzdnej energie) su dve dost odlisne veci...

Re: DPF a jeho regeneracie

Napísané: Streda, 29. Júna 2022, 11:48
od mono3
Slavino napísal:
neviem ci to bol len preklep resp.nahradene automaticky, ale regeneracia (dpf) a rekuperacia (spatne ziskavanie brzdnej energie) su dve dost odlisne veci...

preklep sem tam sa mi to pletie :)
opravim sa dik