Strana 1 z 2

BMW 530D E60 po výmene motora dymí

Napísané: Pondelok, 7. Júla 2014, 21:19
od lolko111
Ahojte. Kolega má E60 530D r.v. 2005. Jedna z lopatiek v saní si zmyslela, že sa pozrie do valca a tak mu odišiel celý motor. Zohnal iný, ktorý má údajne najazdených 90000 km, prehodili mu ho, nakódovali trysky a všetko čo bolo treba (riadiacu jednotku spárovali s motórom), ale ten všivák mu dymí, ako spaľovňa pneumatík. Údajne sú na prd trysky. Tie tam ale dal zo svojho pokazeného motora a v čase jeho odchodu do večných lovísk boli OK. Neviete niekto poradiť, že v čom by ešte mohol byť problém? Dym je čierny a auto dymí vkuse, nie len pri akcelerácii. Vďaka.

Re: BMW 530D E60 po výmene motora dymí

Napísané: Pondelok, 7. Júla 2014, 23:00
od TT-SIMIK
Treba to hodit na diag,auto ma vela paliva,alebo malo vzduchu, tak dymi.....mozno nieco zle poskladali...skontrolovat zvody,tesnost hadic,regulaciu turba atd atd...

Re: BMW 530D E60 po výmene motora dymí

Napísané: Pondelok, 7. Júla 2014, 23:05
od starynovy
A ta tryska v inkriminovanom valci prezila? Ved jej trci spicka do spalovaku, a tam lieta kus lopatky co vsetko zlisuje. :lol:

Re: BMW 530D E60 po výmene motora dymí

Napísané: Piatok, 8. Augusta 2014, 16:41
od lolko111
Dávam ešte nové upresnenie. Keď má auto 2400 otáčok, tak dymyť prestane. Kým sa však dostane do tých otáčok, tak strašný čierny dym a auto nemá výkon. Keď to kolega začal riešiť, tak najskôr vymenil trysky, ale nepomohlo. Potom dal nové turbo, tiež nepomohlo. Potom dal novú váhu vzduchu a nejaké čidlo pri váhe vzduchu, ale nepomohlo ani to. Bol na viacerých diagnostikách a všetky vyhadzujú len jednu závadu - váha vzduchu. Dal tam však fungel novú a aj pri tej mu tú závadu vypisovalo. Neviete niekto, že v čom môže byť problém? Je možné, že pri zakladaní nového motora mohlo dôjsť k poškodeniu niektorého z tých káblov, ktoré vedú do váhy vzduchu? Kam ten zväzok asi piatich káblov vedie? Ako zistí, že sú v poriadku? A ešte jedna vec. Keď auto stojí na voľnobehu a pridá sa plyn, tak prúd vzduchu z turba by mal mať poriadnu silu. Aj keď je to turbo nové, tak ten prúd vzduchu po pridaní plynu je veľmi slabý.
Chalani, ktorí mu to pozerali vraveli, že to vyzerá tak, ako keby mu pozde dotláčalo vzduch...... Poraďte mi niekto prosím. Ďakujem

Re: BMW 530D E60 po výmene motora dymí

Napísané: Piatok, 8. Augusta 2014, 22:05
od januar
skorej by som povedal ze ma niekde dieru a saje mu falosny vzduch. Kolega mal skoro podobny problem auto nemalo vôbec tah a ked pridal tak za nim cierny dym a stal na mieste, po case zistil ze ma slabo dotiahnu pasku a tadial mu nasaval vzduch. Ako nahle ju dotiahol auto fungovalo ako malo

Re: BMW 530D E60 po výmene motora dymí

Napísané: Sobota, 9. Augusta 2014, 06:50
od jararak
Ja by som cvicne zhodil sanie a pozrel ci vam nespadlo jedno tesnenie z hrdla niekam mimo. Stalo sa mi to raz a motor isiel jak v3s

Re: BMW 530D E60 po výmene motora dymí

Napísané: Sobota, 9. Augusta 2014, 08:28
od lolko111
Kolegu ešte napadlo, či pri zakladaní nového motora nemohol ten chlapík čo mu ho zakladal nechtiac pootočiť do druhej strany (už neviem čím, lebo som zabudol ako to nazval) a došlo k preskočeniu rozvodu o jeden zúbok a teraz to robí takúto šarapatu......

jararak..... zatiaľ sa ide kontrolovať ten tvoj postreh.... :-)

Re: BMW 530D E60 po výmene motora dymí

Napísané: Sobota, 9. Augusta 2014, 13:24
od Laco19
lolko111 napísal:
Dávam ešte nové upresnenie. Keď má auto 2400 otáčok, tak dymyť prestane. Kým sa však dostane do tých otáčok, tak strašný čierny dym a auto nemá výkon. Keď to kolega začal riešiť, tak najskôr vymenil trysky, ale nepomohlo. Potom dal nové turbo, tiež nepomohlo. Potom dal novú váhu vzduchu a nejaké čidlo pri váhe vzduchu, ale nepomohlo ani to. Bol na viacerých diagnostikách a všetky vyhadzujú len jednu závadu - váha vzduchu. Dal tam však fungel novú a aj pri tej mu tú závadu vypisovalo. Neviete niekto, že v čom môže byť problém? Je možné, že pri zakladaní nového motora mohlo dôjsť k poškodeniu niektorého z tých káblov, ktoré vedú do váhy vzduchu? Kam ten zväzok asi piatich káblov vedie? Ako zistí, že sú v poriadku? A ešte jedna vec. Keď auto stojí na voľnobehu a pridá sa plyn, tak prúd vzduchu z turba by mal mať poriadnu silu. Aj keď je to turbo nové, tak ten prúd vzduchu po pridaní plynu je veľmi slabý.
Chalani, ktorí mu to pozerali vraveli, že to vyzerá tak, ako keby mu pozde dotláčalo vzduch...... Poraďte mi niekto prosím. Ďakujem

Nenapisal si o tej chybe MAF skoro nic, co sa ecu na MAF nepozdava? Kod chyby?
Co sa tyka diagnostiky MAF a veci s tym suvisiacich, myslim ze najlepsie je porovnat live data z MAF pri odpojenom EGR s vypocitanou hodnotou prietoku (podla vzorca, vypocitane z otacok a preplnacieho tlaku).
Ked su vacsie odchylky (ako napr. +/- 10%) tak je niekde problem, bud unik vzduchu ak je prietok velky alebo prepustaju spaliny z EGR ak je prietok maly. No mozno nespravne meria vaha alebo aj snimac tlaku v nasavacom potrubi - ten tiez otestuj, pozrel by som ci v klude nameria atmosfericky tlak, po nastartovani je myslim o par mBar vacsi a ci su hodnoty tlaku v prevadzke realne, pripadne ho skus vymenit ak mas druhy zo stareho motora a tym by si definitvne zistil ci je OK.
Dalsia vec je turbo, mozes pozriet ziadanu hodnotu a skutocnu hodnotu tlaku, v ustalenych stavoch by mali byt hodnoty velmi podobne - pozri na priebehy v prilozenom pdf ako to vyzera vo funkcnom M57N2 pri jazde.
Co sa tyka live dat, odcitat naraz 3 hodnoty z displeja je nemozne ale mozes si pomoct s kamerou (nahraj obrazovku z INPA), tych cca 5 vzoriek si potom mozes prepisat do excelu z vlc playera.

Re: BMW 530D E60 po výmene motora dymí

Napísané: Sobota, 9. Augusta 2014, 17:04
od lolko111
odkážem kolegovi čo si napísal. inak turbo je nové, váha tiež a to čidlo tam prehodil z auta, ktoré ide bez problémov... a problém ten istý...

Re: BMW 530D E60 po výmene motora dymí

Napísané: Sobota, 9. Augusta 2014, 22:05
od airbone
a tlaky na valcoch ma ake?
take motory s udajnymi km vyzeraju dost brutalne ked z nich das dolu hlavu a pozries sa co je vnutri :)

Re: BMW 530D E60 po výmene motora dymí

Napísané: Nedeľa, 24. Augusta 2014, 03:57
od lolko111
Tlaky vo valcoch sú dobré a taktiež aj trysky sú dobré. Teraz ale kolega zistil, že chlapík u ktorého to mal po rozpadnutí starého motora, mu tam nedal motor M57N (aký bol v aute pôvodne), ale motor M57N2 s tým, že údajne prepálil pôvodný softvér riadiacej jednotky na tento novší motor. Do motora mu však ale dal turbo a trysky z toho rozbitého motora. Nejako to ale nefunguje - čo to robí som už opísal vyššie. Vie niekto poradiť, čo teraz?

Re: BMW 530D E60 po výmene motora dymí

Napísané: Pondelok, 25. Augusta 2014, 21:21
od csuka530d
Tak to zober mudremu ujo i nazad nech zbastardi aj software k tomu zbastardovanemu motoru.

Re: BMW 530D E60 po výmene motora dymí

Napísané: Utorok, 26. Augusta 2014, 17:43
od lolko111
veď to už ten múdry ujo urobil.... keď tam dal ten nový motor, tak vraj dal nový soft do pôvodnej riadiacej jednotky pôvodného motora :-)

Re: BMW 530D E60 po výmene motora dymí

Napísané: Utorok, 26. Augusta 2014, 19:37
od Laco19
lolko111 napísal:
veď to už ten múdry ujo urobil.... keď tam dal ten nový motor, tak vraj dal nový soft do pôvodnej riadiacej jednotky pôvodného motora :-)

No to je teda poriadny zlepenec ten motor - o zabavu je postarane :wink: .
Ja si myslim ze ten motor so starymi vstrekovacmi a turbom ma blizko k M57N a mal tam ostat povodny softver.

Re: BMW 530D E60 po výmene motora dymí

Napísané: Streda, 27. Augusta 2014, 12:48
od alfi666
lol, tak to sa necudujem, ze to dymi.. sa cudujem, ze to vobec ide... trebars M57 a M57N su dost brutalne rozdiely aj v samotnej hlave valcov... a po pravde si ani nemyslim, ze by sa dal dat software z M57N2 do M57N, kedze ak sa nemylim, tak M57N je DDE5 a M57N2 je DDE6...

Takze niekde niekto odrbava a tym padom su tu vsetky dohady uplne zbytocne ;)