Strana 1 z 2

Sprej - cistic klimy

Napísané: Piatok, 27. Júna 2014, 20:49
od m4x
Pani aky sprej odporucate na cistenie klimy?
Nikdy som to nerobil, chcem nejaky osvedceny sprej co streknem do ventilacneho okruhu zvonku ked vyberiem pelovy filter a necham bezat klimu naplno

Diky za kazdy tip :)
Ospravedlnujem sa ak to tu uz bolo viac krat riesene

Re: Sprej - cistic klimy

Napísané: Piatok, 27. Júna 2014, 21:09
od fafa111
Mysli nato ze v potrubi je bordel a ked vyberies filter a zapnes fukanie, tak ten bordel sa ti dostane rovno na ten klimovy radiator co chladi vzduch. A potom ti to tam bude hnit. Preto je tam ten filter, aby sa na vyparnik nedostal bordel, lebo nanom kondenzuje vlhkost pri chladeni. Takze ten bordel zvlhne a budes tam mat plesnive bakterie, a az potom sa priprav na poriadny smrad.

Takze sprej si kup aky chces, nastriekaj do fukarov a hlavne po vybrati filtra to nastriekaj rovno na ten vyparnik. Pockaj podla navodu kolko treba a az potom daj novy filter a zapni fukanie.

Re: Sprej - cistic klimy

Napísané: Piatok, 27. Júna 2014, 21:35
od pelo
Poprosim admina o presun odpovede nadomnou do sekcie "Vtipy" :-D

Sorry, neodpustil som si to.

Re: Sprej - cistic klimy

Napísané: Piatok, 27. Júna 2014, 21:48
od m4x
Aky filter? Neviem o ziadnom takom filtry
Vsade citam jednoduchy postup ze vyberiem iba pelove filtre a podla navodu to tam nastriekam

Re: Sprej - cistic klimy

Napísané: Sobota, 28. Júna 2014, 08:07
od ViktorDDD
ja chcem skúsiť toto:
http://www.motorove-oleje.sk/cistic-kli ... eji-250ml/

ideálne je dostať sa k výparníku klimatizácie a nastriekať to priamo na to, lebo tam sa vytvárajú baktérie ktoré smrdia, avšak neviem ako je to u e60 riešené tak v tom ti neporadím

Re: Sprej - cistic klimy

Napísané: Sobota, 28. Júna 2014, 08:12
od ptz
m4x napísal:
Pani aky sprej odporucate na cistenie klimy?
Nikdy som to nerobil, chcem nejaky osvedceny sprej co streknem do ventilacneho okruhu zvonku ked vyberiem pelovy filter a necham bezat klimu naplno

Diky za kazdy tip :)
Ospravedlnujem sa ak to tu uz bolo viac krat riesene


savo v rozprasovaci. funguje velmi dobre. odskusane.

Re: Sprej - cistic klimy

Napísané: Sobota, 28. Júna 2014, 08:16
od johnyfly1
ja doporucujem len ozon...skusal som osobne aj spreje za sedacku aj penu do fukarov ale nic moc...vzdy to pomohlo len na chvilku...najlepsie sa osvedcil ozon...

Re: Sprej - cistic klimy

Napísané: Sobota, 28. Júna 2014, 10:14
od RudyJames
Priamo v BMW autorizovanych servisoch co pouzivaju, taka pena v spreji.. Sice to nepredavaju oficialne a radsej to spravia aj s pracou za tusim okolo 60 eur, ale ked si ho vypytas, predaju ti ho, 15-20 eur stal a je na niekolko pouziti..
Vyberies pelovy filter, hadicku strcis najblbsie ako pojde, nastriekas penu, par minut nechas posobit (navod je na obale) a pustis klimu na MAX.. Uz neviem, kedy sa prepinal vnutorny okruh

Ja som to robil na E90 po tom, co mi ozon pomohol vzdy len na mesiac. Po tomto spreji som mal pokoj na pol roka.. Teraz na E39 mi ozon pomohol az na druhykrat a som zvedavy na ako dlho

Re: Sprej - cistic klimy

Napísané: Nedeľa, 29. Júna 2014, 11:17
od jararak
Spreje su na chuja, potrebujes bujnejucu penu ktora bordel zoberie so sebou do prdele. Ten konkretny liqi moly mam a akoze nieco urobil, ale chcel som viac

Ozon pomoze klimu vycistit ak tam nieco mas, nie ked tam mas vlastny ekosysyem, na ten treba chemiu. Btw do e39 treba vrtat aby clovek vycistil obe strany

Re: Sprej - cistic klimy

Napísané: Nedeľa, 29. Júna 2014, 11:36
od ViktorDDD
tak jardo poraď niečo dobré na to vyčistenie chystám sa to tiež navrtať lebo po zapnutí to smrdí ako staré ponožky

Re: Sprej - cistic klimy

Napísané: Nedeľa, 29. Júna 2014, 12:33
od Jok3er
do fukarov daj montažnu penu ked tak...a mas pokoj od smradu z klimy zevraj na trvalo... :mrgreen:

Re: Sprej - cistic klimy

Napísané: Nedeľa, 29. Júna 2014, 12:52
od pelo
ViktorDDD napísal:
... po zapnutí to smrdí ako staré ponožky

Tak si ich vymen za ciste :-D

Ja sa na to teraz tiez chystam, climpur cez nasavanie od motorovej prepazky neurobil prakticky vobec nic. Tak to idem rozobrat, odtok kondenzu asi z kabiny pretlakujem zahradnou hadicou, takisto dno krabice, kde je vyparnik. Nasledne vystriekam vyparnik spredu cez jezka a vzadu cez jeden z odtokov. Vrtat otvor ma moc nelaka...

Re: Sprej - cistic klimy

Napísané: Pondelok, 7. Júla 2014, 14:41
od pelo
V nedelu som sa dotoho konecne pustil. Najprv som preplachol odtokove hadice tlakom vody z vodovodu, nasledne vystriekal vyparnik cez oba odtokove otvory najprv smradlavym cisticom Wurth a nasledne vonavym Valeo Climpur. A samozrejme to iste aj spredu cez jezka kurenia. Cela procedura nebola nijako zlozita, paradna jebacka bola akurat s nasadenim tych gumenych hadic naspat, lebo vo vyrobe je postup presne opacny, t.j. nasadia sa hadice a na ne sa polozi teleso klimatizacie, opacne to ide dost napicu, ale nic co by spravny "gynekolog" nezvladol 8)

Hadam to pomoze...
1.jpg
1.jpg (43.42 KiB) 2371 zobrazení

2.jpg
2.jpg (43.95 KiB) 2371 zobrazení

3.jpg
3.jpg (40.22 KiB) 2371 zobrazení

4.jpg
4.jpg (41.44 KiB) 2371 zobrazení

5.jpg
5.jpg (35.72 KiB) 2371 zobrazení

6.jpg
6.jpg (32.12 KiB) 2371 zobrazení

Re: Sprej - cistic klimy

Napísané: Nedeľa, 13. Júla 2014, 12:12
od doublevanos
Este by som rad dodal ze nesuhlasim s akymkolvek vrtanim do steny klimatizacie ako uvadza aj BMW biblia (!) pretoze pristup pomocou jezka ventilatora je najlepsi pristup k vyparniku klimatizacie na inspekciu a cistenie.

Najdolezitejsie je prave to precistenie tych odpadovych trubiek kondenzatu pred akymkolvek aplikovanim sprejov alebo cisticov "zhora". Ako je vidiet v prilhohe z rezu klimatizacnej jednotky, vyplyva, ze kondenzat sa vzdy zacne hromadit s prachom a necistotami az "za" vyparnikom prave tam kde sa po vypnuti klimatizacie a auta zacne rozrastat plesen.

Dovod preco pri vypnuti klimatizacie este za jazdy je vzdy vzduch "citit" najviac je ten ze horna klapka priepuste studeneho prudu sa uzavrie a vzduch zacne prudit prave "ponad" odpadovu cast skrz ohrievac do rozvodov vzduchu. (po otvoreni krytky alebo vytiahnuti gumennej hadicky prepadu je pri zapnutej cirkulacii bez klimatizacie citelny podtlak) Mytus o odparovani vody zapnutim tepleho vyhrievania pred odstavenim auta funguje len velmi ciastocne a to len za splneni podmienky uzavretia recyklacie vzduchu a ohrievanim. Toto vsak problem neriesi.

Ako je vidiet s priloh prepadove trubky su trikrat zahnute do 90 stupnoveho uhla kde sa mozu necistoty zhromazdovat. Preto je velmi dolezite precistenie tychto trubiek.

Postup prvotneho zistenia zanesenia odpadovych trubiek je jednoduchy. Pri velmi teplom pocasi po odstaveni auta a vypnuti klimatizacie, na rovine je dobre zobrat zdvihak a zdvihnut predok auta v strede asi po piatich minutach odstavky a auto by malo zacat "curat" vodu pri prevodovke z oboch stran. Pokial voda nevyteka su s najvacsou pravdepodobnostou zanesene.

Pri tych klimatizacnych jednotkach, ktore nemaju pristupovu krytku v interierovej casti prepadu kondenzatu, ako je vidiet z priloh, azda pomoze prestrihnutie kovovej obruce do ktorej dosada vyustka prepadu do gumennej hadicky pred prvym 90 stupnovym kolienkom. V mojom pripade som si vsimol ze su tam krytky a nic som strihat nemusel. Inak ako pise uzivatel pelo, je to velmi obtiazne dostat hadicku spat do obruce a zahaknut uska hadicky o rektifikatory.

Pocas cistenia zvyknem este prevencne oplachnut aj ohrievac cez vyustky na nohy. Nepouzivam nic zvlastne len obycajny cistic na plesne alebo nieco chloroveho obsahu. Vzdy to necham posobit cez noc a potom poriadne prevetram. Chvilu to v aute je citit ako v nemocnici ale ako uz bolo spomenute su aj cistice plesni z parfemom. Pripadne pouzijem Neutradol antibakterialny sprej pre domacnosti a na uzavretej recyklacii striekam len v malom mnozstve v oblastni recyklacneho sania na odstranenie chloroveho zvysku.

Ako vsak hovori doktor, prevencia je vzdy lepsia ako liecenie. V prilohach som pridal este par zaberov kde sa vo filtracnej casti auta na strane nasavania moze voda zacat hromadit vdaka nepriechdonym odpadom zrazkovej vody. Pravidelnym cistenim tychto prepadov sa zamedzi zavlhceniu uhlikoveho mikrofiltru cim sa dostava do systemu podstatne vlhkejsi vzduch. Dalsim velmi dolezitym faktorom su vylamane zuby (vdaka nejakemu vydlakovi) na sacich kolenach do prepazky interieru kde tieto zuby zabezpecuju utesnenie sania falosneho vzduhu. V neposlednej rade si treba davat pozor na "aftermarket" mikrofiltre ktore rozmerovo nemusia vzdy spravne "dosadat" a tesnit v nasavacej casti a vytvaraju dalsie zdroje sania falosneho vzduchu plneho necistot. Cim lepsie prefiltrovany vzduch pri nasavani, tym cistejsia klimatizacia a menej prachu v aute...

Re: Sprej - cistic klimy

Napísané: Nedeľa, 13. Júla 2014, 16:59
od lulu991
vyzera to ze sa dost v tejto teme vyznas =D> , tak si ta prava osoba, ktorej sa chcem spytat, z akeho dovodu v servisoch cistia klimatizaciu ozonom pri vnutornej cirkulacii vzduchu so zapnutou klimou (resp. kompresorom) a nie s vypnutou? Meni sa smerovanie vzduchu alebo kvoli comu sa to takto robi? minule v inej teme sme sa bavili, ze niektori sa nevedeli zbavit smradu a cistili to stale pri vypnutej klimatizacii a nevedel som s urcitostou povedat, preco sa to cisti v servise prave so zapnutou klimou :-k :wink: Dik