Strana 1 z 1
Dieslovy motor vs. kratke trate
Napísané: Nedeľa, 8. Júna 2014, 22:05
od Rottwa
Motor: Preslavena super kvalitna Toyota 2.2 D4D r.v. 2008.
Auto kupovane na SVK v Toyote, kde bolo cely cas servisovane podla predpisanych servisnych intervalov. Auto zralo cca 1,5 litra oleja do vymeny
od zaciatku, co bolo podla garancnych technikov z Toyoty v norme a v tabulkach. 130 tis. najazdenych km, posledne 2 roky kratke trate, do 20 min po meste.
Symptom: Nekuri, mizne voda, tlakuje expanzku...tak sa to teda rozobralo a posudte sami:




















Hlava este len ide na tlakovu skusku. Videli ste uz niekto nieco take ? Tie motory sa vraj velmi nepodarili, no ale zaruku to vydrzalo. Kazdopadne rada pre vsetkych, ruky prec od tychto motorov, resp. hned po skonceni zaruky predavat. Tie normy kolko to ma zrat oleja je na smiech. Ma to tak na novych motorch aj BMW ?
Re: Dieslovy motor vs. kratke trate
Napísané: Nedeľa, 8. Júna 2014, 22:48
od sineDko
Budes prekvapeny ale normy su bezne aj liter na tisic km.
Re: Dieslovy motor vs. kratke trate
Napísané: Pondelok, 9. Júna 2014, 08:41
od mitocross
Nespravny sposob jazdy moze zabit akykolvek motor. Okrem toho japonci diesle nevedeli vychytat peknych par rokov a este stale maju s nimi problemy - ziarivy priklad je tragedia s nazvom 2.2 D-CAT 130kW. Ale ako majitel 2ks Toyot a dalsich 4ks sluzobnych za poslednych 18 rokov ti mozem zodpovedne povedat, ze do roku vyroby cca 2005 (odkedy zacali setrit aj oni) to boli najkvalitnejsie auta pod slnkom.
Re: Dieslovy motor vs. kratke trate
Napísané: Pondelok, 9. Júna 2014, 08:59
od jararak
mam par dotazov
ten valec je tak vykusany?
to kruto zakarbonovane je sanie?
od coho je to zatecene? chladiaca?
Re: Dieslovy motor vs. kratke trate
Napísané: Pondelok, 9. Júna 2014, 10:00
od csuka530d
Takto zasraty motor z vnutra nemam ani na 52 rocnom zetore:)))
Re: Dieslovy motor vs. kratke trate
Napísané: Pondelok, 9. Júna 2014, 10:41
od Rottwa
Jaro:
1. Vykusane, ja sa cudujem ze sa to nezadrelo, mozes vidiet aj skvarky z vody co sa tam liala
2. Ten komin so sadzami je zial sanie, fakt brutal, dychat to muselo ako astmatik. Ale aj vyfukove je ako komin v USS.
3. Zatecene od chladiacej, zralo to vodu poslednych par km pred rozobratim
Dnes som pocul nazor od cloveka z fachu (ale Ford, nie Toyota) ze co sa cudujem, ved zaruku to vydrzalo a tym padom aj zivotnost. Toto je vraj normalne. Taktiez je pre vyrobcu vyhodnejsie dat do tabuliek vyssiu spotrebu oleja, ked ma otestovane ze to zaruku vydrzi. A o vyhodnych zmluvach z dodavatelmi oleja pocas servisneho obdobia ani nehovorim

Ja o tom viem a vidim to kazdy den, kedze pracujem s OEM, ale este som nikdy nevidel ziadny BMW motor, ani dieslovy takto zasraty. Ani neviem ze by nam to zralo vodu alebo olej a to tu mame inych mestskych dizlakov

Re: Dieslovy motor vs. kratke trate
Napísané: Pondelok, 9. Júna 2014, 12:05
od jararak
ako mal som dost ked kolega menil na konkretne tomto type motora vstreky - idu tam denso nie bosh - cena po tom co obsukal pol firmy mu vysla na 7xy euro za kus, spolu s vymenou ho to vyslo na +-2800e.
beriem ten ekoterorrizmus, ze mu to v priblizne rovnako velkom aute ako 530d (e39) zere o liter menej, pricom je to troska lahsie auto a vykonovo je natom tak isto ale aj ked budem menit vstreky, tak mna vsetky spolu vyjdu tolko co jeho stali 2.
ked som videl moj motor bez ventildekla a toto, tak je to akoze fuu rozdiel (btw otvoreny som ho mal pri 300t, uz mam +20t)
Re: Dieslovy motor vs. kratke trate
Napísané: Utorok, 10. Júna 2014, 07:46
od starynovy
Nevidim tam nejake opotrebenie povedanymi kratkymi trasami, proste hnoj motor ked vsetky gufera tecu pri 130 tis. tak to potes, to ani nema co robit s navrhom, ale s pouzitymi materialmi. Sanie pekne, ale za to tiez jazdny styl moc nezodpoveda, to je uzasne EGR, a asi to moc nevymysleli, takto obvykle vyzeraju pol milionove TDIcka, ale aspon im netecu gufera, a prdnute tesnenie je rarita.
Re: Dieslovy motor vs. kratke trate
Napísané: Utorok, 10. Júna 2014, 09:43
od Rottwa
Su aj dnesne TDI-cka take drziaky ? Repas vstrekov, turba a ides dalej pol miliona km ?
Re: Dieslovy motor vs. kratke trate
Napísané: Utorok, 10. Júna 2014, 10:05
od sineDko
a k tomu druha hlava. vstreky stoja dost penez, na PDckach sa zodieraju vacky (lebo 30 000km je in) a hlavy su z blata.
velmi recently sme mali dve 2,0. na jednom sa vylomil kus hlavy okolo stoftu na ktorom drzi napinak (najprv sa uvolnoval stift, v ramci very low cost sa tam dal vacsi zavit ze sak mozno to vydrzi (tak si prial majitel) a po par tisic sa cely ten kus hliniku vylomil), kratko na to dalsi na ktorom sa ten stift ustrihol
Re: Dieslovy motor vs. kratke trate
Napísané: Utorok, 10. Júna 2014, 12:38
od starynovy
Dnesne samozrejme nie, ved co je dnes drziak.. ale 130 tis to da bez prehovarania urcite.

Re: Dieslovy motor vs. kratke trate
Napísané: Utorok, 10. Júna 2014, 14:46
od Rottwa
Zaruku to podrzi, potom sup nove.

Re: Dieslovy motor vs. kratke trate
Napísané: Utorok, 10. Júna 2014, 15:08
od slevin
Na valcoch nevidim ziadne extra opotrebovanie.
Bordel v sani je z egr ventilu, napr u citroenu ceklom bezne vyzeraju takto motory.
Re: Dieslovy motor vs. kratke trate
Napísané: Utorok, 10. Júna 2014, 15:20
od Patricius
Tie sadze mi pripomenuli sporák u nás na chalupe na ktorom sa aj v zime kúri, keď chceme aby to tlelo čo najdlhšie a privrieme vzduch. Boa, pekný humáč. Bráško mal do šróba rozobraté TDSko po asi pol mega(možno viac), ale to sa všade lesklo.
Len taký môj postreh, ešte som nestretol v meste ani jednu naftu, ktorá by točila viac ako "1000" otáčok...ČESŤ výnimkám. Takže isto priložilo ruku k dielu aj égerko...ale takýto hnoj? Pána...
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
Re: Dieslovy motor vs. kratke trate
Napísané: Utorok, 10. Júna 2014, 22:38
od starynovy
Striedu toho ventilu a podmienky otvorenia si stanovi vyrobca, takze za takto zahnojene sanie nesie zodpovednost, ci je to zamer z pohladu servisovania, alebo snaha dosiahnut emisne limity neviem. Inak nielen mestska jazda v nizkych otackach v style na dochodcu toto robi.. na dialnici pri konstantnej rychlosti je otvoreny naplno stale.