Strana 1 z 1

Automat - podraďovanie - jazda z kopca

Napísané: Streda, 28. Mája 2014, 08:44
od pegass325
Ahojte klubáci.

Všetci vieme, že pokiaľ automat funguje správe má pri jazde dolu kopcom pri stlačení brzdového pedálu (stačí aj ťuknutie do pedálu) podradiť. Na základe čoho (okrem spínača brzdové pedálu) prevodovka sama podraďuje. Predpokladám, že najaké čidlo náklonu.
Kde sa nachádza? Je to súčasť prevodovky, alebo je to iné čidlo na inom mieste? A je možné ho nejak kalibrovať?

Re: Automat - podraďovanie - jazda z kopca

Napísané: Streda, 28. Mája 2014, 09:27
od Le Gend
Neviem, ale vobec tam nemusi byt senzor naklonu. Riadiaca jednotka vzdy vie, ako je motor zatazeny, prip. ako velmi motor brzdi auto.
Staci mu vediet, ze je plyn na nule, ale auto nespomaluje tak, ako by malo (na vsetko su v ECU tabulky), takze asi ide dole kopcom. Ked tuknes do brzdy, pochopi, ze ma spomalovat viac nez doteraz a preto podradi.

Re: Automat - podraďovanie - jazda z kopca

Napísané: Streda, 28. Mája 2014, 10:23
od EBOLA
nie vzdy vsak spomaluje tak ako ma, tak je lepsie si to hodit do sekvencneho a podradovat si sam.

Re: Automat - podraďovanie - jazda z kopca

Napísané: Streda, 28. Mája 2014, 10:46
od sineDko
ebola v tdse nemame sekvencne radenie :mrgreen:

nam chudakom nedavali steptronic ci jak sa to vola. my mame klasiku D S 3 2. hodit rucne a si vysmiaty, drzat to drzi volaco aj same ale ked si fuknes rucne rychlost tak je to sto percentne.

napri poznam kopec ktory idem hore na dvojke. ale same by mi ten vergel nepodradil nikdy do dvojky cestou dole

Re: Automat - podraďovanie - jazda z kopca

Napísané: Streda, 28. Mája 2014, 10:58
od Rottwa
Konvecny automat nebude nikdy tak podradovat a brdzit motorom ako robotizovana alebo manualna prevodovka kvoli zotrvacnym silam hydromenica.

Re: Automat - podraďovanie - jazda z kopca

Napísané: Streda, 28. Mája 2014, 11:27
od pegass325
Le Gend napísal:
Neviem, ale vobec tam nemusi byt senzor naklonu. Riadiaca jednotka vzdy vie, ako je motor zatazeny, prip. ako velmi motor brzdi auto.
Staci mu vediet, ze je plyn na nule, ale auto nespomaluje tak, ako by malo (na vsetko su v ECU tabulky), takze asi ide dole kopcom. Ked tuknes do brzdy, pochopi, ze ma spomalovat viac nez doteraz a preto podradi.


No podľa toho, čo píšeš by potom malo podradiť aj na rovinke (kedy mám plyn na nule, idem dojazdom napr. k semaforom a chem brzdiť viac ako len motorom). Ale tak to nefunguje. Jednoznačne to podraďuje dolu kopcom pri stlačení brzdy. Zo spínača brzdového pedálu, ide jeden pin aj priamo do ECU automatickej prevodovky. V prudšom kopci mi dokonca raz podradilo aj o 2 rýchlosti.
Takže myslím, že nejaké čidlo nákolnu tam bude. Preto som chcel vedieť kde a či sa dá nejak kalibrovať

Re: Automat - podraďovanie - jazda z kopca

Napísané: Streda, 28. Mája 2014, 11:45
od ViktorDDD
keď ideš po rovine, po pustení plynu ti auto samo spomaľuje, ak ideš z kopca, pustíš plyn ale auto stále zrýchľuje, takže IMHO logicky prevodovka berie do úvahy tieto veci: poloha plynového pedálu, brzdy, rýchlosť vozidla, ak je poloha plynového pedálu 0%, rýchlosť vozidla sa zvyšuje a dostane signál od brzdového pedálu tak si podradí podľa potreby aby sa udržala rýchlosť vozidla

Re: Automat - podraďovanie - jazda z kopca

Napísané: Streda, 28. Mája 2014, 11:59
od Rottwa
Viktor ma pravdu. Ziadny snimac naklonu [-X Vsetko je to o zradenej rychlosti, polohe pedalov, snimacov tlakov, rychlosti, otacok motora a otacok vstupnych a vystupnych hriadelov. Na kazdej prevodovke. To su jej zakladne zmysly.

Re: Automat - podraďovanie - jazda z kopca

Napísané: Streda, 28. Mája 2014, 12:18
od pegass325
no to už mi dáva viac zmysel :). Takže nikto nemá poznatok o existencii nejakého čidla náklonu v automatoch?

Re: Automat - podraďovanie - jazda z kopca

Napísané: Streda, 28. Mája 2014, 12:25
od pegass325
Tak vďaka za objasnenie.

Myslel som že nejaké čidlo tam bude, lebo mne napr. na utomate dolu kopcom podradí, ale keď pridám tak na 5ke mi už neuzmakne menič (pri jazde dolu kopcom), stačí aby som sa vyrovnal, alebo šiel už len mierne do kopca a uzamkne ho. Ale tak to teraz riešiť asi nebudeme vzhľadom na vek a najazdené km.

Re: Automat - podraďovanie - jazda z kopca

Napísané: Streda, 28. Mája 2014, 13:49
od Le Gend
Riadiaca jednotka ma tabulky na to, pri akej rychlosti a zatazi motora preradit prip. zamknut menic. Staci jej na to poloha plynu, teplota oleja, rychlost auta a jej zmena za poslednych par sekund, aby vedela, ci auto zrychluje alebo spomaluje).

Ked pustis plyn pred semaformi, auto spomaluje (napr. 3kmh kazdu sekundu). Ale ked pustis plyn dole kopcom, auto spomaluje ovela menej, prip. zrychluje. Riadiacka nema problem pozriet do tabulky a vyhodnotit to ako jazdu dole kopcom aj bez senzora naklonu.

Aj ten menic sa vecsinou zamyka az pri ustalenej jazde. Riadiacka vie pri pridavani dole kopcom vyhodnotit a predpokladat, ze tento stav sa o chvilu zmeni a mozno preto sa menic nezamkne.

Re: Automat - podraďovanie - jazda z kopca

Napísané: Piatok, 30. Mája 2014, 13:21
od 2bad
taka mozno blba otazka, ale ako zistite ze sa vam uzamkne menic? ostanu otacky aj po pusteni plynu?

Re: Automat - podraďovanie - jazda z kopca

Napísané: Sobota, 31. Mája 2014, 10:07
od pegass325
V podstate áno. Otáčky sa zvyšujú priamoúmernne spolu s ýchlosťou. Ako keby si mal manuálne napevno hodenú rýchlosť.

Re: Automat - podraďovanie - jazda z kopca

Napísané: Sobota, 7. Júna 2014, 07:46
od michaltt
Lenzie nie vzdy. Tusim rottwa mi pisal do temy ze su 2 druhy lockup-u. Ja ked idem 90 a pridam tak otacky sa divhnu o 200 a pokracuju dalej s rychlostou. Pri 130 uz otacky stupaju priamo z polohy kde lezia pri komstantnej rychlosti. Mna serie zemi to zamyka menic (1 faza ??) az pri 90kmh+