Strana 1 z 5

Dlhé teplé štarty benzínový motor. Vyriešené :))

Napísané: Piatok, 21. Februára 2014, 18:56
od MaTuloo
Zdravím chalani, založil som tému ohľadom môjho problému už v E39 fóre ale nechodí tam každý tak to skúsim tu. Ak by s tým mal nejaký admin problém tak to zmažem. Ale teraz k veci. Mám BMW E39 540i, kod motora M62B44TU čiže vanos, auto mám na LPG a mám nasledovný problém. Auto vždy štartuje na benzín. Auto štartuje za tepla dlhšie cca 3 - 5 sekúnd, keď je vonku horúco tak možno aj 7 sekúnd, ide ako by malo ide normálne nekolíšu otáčky, necuká nevynecháva ani nič podobné. Čím je vonku teplejšie tým auto dlhšie štartuje a problém pretrváva aj keď auto prepnem na plyn a potom ho štartujem alebo aj keď ho prepnem na benzín a potom ho štartujem. Ak je motor studený alebo ak ho zohrejem na prevádzkovú teplotu a po dlhšom čase po cca 4 hodinách keď schladne tak štartuje bezproblémovo, alebo ak je motor zohriaty, vypnem ho a do 3 minút po vypnutí štartuje bez problémov. Ale ak je motor zohriaty na prevádzkovú teplotu a postojí cca pol hodnu a viac tak potom dlhšie štartuje. Asi 2 krát sa mi dokonca stalo že som štartoval dlhšie za tepla a po naštartovaní mi auto skapalo ale to sa stalo možno 2 krát za pol roka a aj to som stál s autom v kopci, ako neviem či to s tým má nejaký súvis ale popíšem to do detailov.

Toľko k môjmu problému a do teraz som postupoval takto:
Bol som viac krát na diagnostike, BMW scanner, DELPHI, INPA jediná chyba bola snímač teploty na termostate ale neopvlyvňuje štart. Taktiež som pozeral cez INPU grafy jednotilivých systémov čiže lamdby, ako odpaľujú valce (tým som vylúčil vadné sviečky), ako sa zohrieva a podobné veci a výsledky boli veľmi dobré. čiže ak to zhrniem diagnostika neukázala nič. Takže som začal za radom meniť veci ktoré s tým môžu mať súvis a to
Snímače vačiek
Snímač kľuky
váha vzduchu ktorej je súčasťou aj snímač teploty nasávaného vzduchu
snímače sú použité ale dobré, ďalej
nová 95Ah batéria
zapaľovacie cievky tiež použité ale dobré

Ešte ma napadá skonrolovať:
Ukostrenie motora prečistiť vymeniť tie drôty na ukostrenie a priskrutkovať to na iný závit lebo ten pôvodný to už má za sebou
Skontrolovať konektory na snimače vačky a kľuky či niesú zaoxidované
skontrolovať konektor na palivové čerpadlo či nieje zaoxidované a prečistiť ho
prípadne vymeniť palivové čerpadlo aj keď v tom problém asi nebude
vymeniť palivový filter ktorý to už má za sebou ale či to ovplyvňuje teplé štarty tak neviem.

Neviete mi niekto povedať ako pokračovať ďalej čo skontrolovať/skúsiť vymeniť, nemusí sa to týkať konkrétne toho motora ale kľudne aj iného, samozrejme okrem dieslového tam môže byť aj niečo so vstrekovacím čerpadlom a to ja nemám.

Každá užitočná rada je vítaná a možno pomôže aj niekomu inému :thumbup: :thumbup:

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor.

Napísané: Piatok, 21. Februára 2014, 19:01
od johnyfly1
skontroluj palivove cerpadlo a daj si vycistit vstreky...mne vycistene vstreky pomohli...startuje mi ovela kratsie, niekedy mi startne ani nie na jednu otocku :D

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor.

Napísané: Piatok, 21. Februára 2014, 19:29
od PetoK
Skontroluj poriadne meranie teploty... Chod na diag, aku teplotu cita motorova jednotka DME...

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor.

Napísané: Piatok, 21. Februára 2014, 22:55
od MaTuloo
Pozeral som na to už skôr cez skryté menu teplotu nasávaného vzduchu a ukazovalo reálny údaj takže myslím že v tom problém nebude.


PetoK napísal:
Skontroluj poriadne meranie teploty... Chod na diag, aku teplotu cita motorova jednotka DME...

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor.

Napísané: Piatok, 21. Februára 2014, 22:59
od MaTuloo
Aj nad tým som uvažoval ale predsa ak by boli znečistené alebo upchaté vstreky tak by to neštartovalo/zle štartovalo aj za studena.


johnyfly1 napísal:
skontroluj palivove cerpadlo a daj si vycistit vstreky...mne vycistene vstreky pomohli...startuje mi ovela kratsie, niekedy mi startne ani nie na jednu otocku :D

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor.

Napísané: Sobota, 22. Februára 2014, 08:06
od PetoK
Kukni na diag aku mera DME teplotu vody v hlavach,a nie teplotu saneho vzduchu ... to je uplne ina vec !!!

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor.

Napísané: Sobota, 22. Februára 2014, 17:29
od MaTuloo
Pozeral som dnes cez diagnostiku tie teploty a všetky čidlá ukazujú reálne hodnoty ako čidlo teploty motora tak aj čidlo teploty chladiacej kvapaliny.


PetoK napísal:
Kukni na diag aku mera DME teplotu vody v hlavach,a nie teplotu saneho vzduchu ... to je uplne ina vec !!!

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor.

Napísané: Nedeľa, 23. Februára 2014, 09:18
od Adrian_B
vstreky :thumbup:

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor.

Napísané: Pondelok, 10. Marca 2014, 22:17
od MaTuloo
Takže po dlhšej dobe som zistil nejaké novinky. Palivový filter tam bol OD VÝROBY, takže sa hneď vymenil. Po výmene auto štartuje za tepla o čosi lepšie ale ešte stále to nieje ono. Pred výmenou to len točilo, točilo a zrazu skočilo. Po výmene, točí, chytá, točí a chytí. Niekedy točí točí a zrazu chytí. Takže som skúsil dať do paliva ceratec na prečistenie palivovej sústavy. Nastala trocha zmena, točí, chytá, točí a potom chytí, ale čo som spozoroval tak niekedy po dvoch sekundách keď vystihnem správny moment a prestanem štartovať tak chytí má asi 300ot/min a tak pomaly stúpajú otáčky na voľnobeh takže diagnóza jastná. VSTREKY, takže ma čaká prečistenie a repas vstrekov, potom dám vedieť ako som dopadol.

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor.

Napísané: Utorok, 11. Marca 2014, 21:36
od Adrian_B
nehovoril som? :bmwball:

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Zhoršuje sa...

Napísané: Štvrtok, 20. Marca 2014, 20:21
od MaTuloo
Takže vstreky prečistené v ultrazvuku + vymenené nové gumičky na vstrekoch a výsledok = ešte dlhší štart + citelné vibrácie motora (čo pred čistením nerobilo). Avšak keď prepnem na plyn tak vibrácie prestanú. Povedzte mi niekto čo je s tým skurvenými vstrekmi??? Nemôže byť chyba v nejakej podtlakovej hadičke alebo s nejakám podtlakovým ventilom paliva? Mám totižto ešte jedne vstreky s rovnakého motora ale budú sa dať prehodiť bez toho aby ich bolo potrebné kódovať alebo niečo podobné?

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Zhoršuje sa...

Napísané: Štvrtok, 20. Marca 2014, 22:07
od Adrian_B
čistenie asi moc nepomôže.
Riešil som to isté na svojej m62 a nakoniec som kúpil celú rampu aj so vstrekovačmi, prehodil a štartuje to na dve otočky.

či je to 100% vstrekmi zistíš keď auto poriadne zohreješ (10-15km), následne vypneš a necháš tak pol hodinku. Potom zhoď rampu so vstrekovačmi a pozri či netečú. Nesmú byť mokré a ani v saní nesmie byť benzín. Ak nájdeš na vstrekoch a v saní mokro tak je to isté.
Ten benzín ktorý pretečie do valcov ti totižto pri štarte zahádže sviečky.

vstreky tam kludne môžeš nahodiť z hociakej m62 (3.5 , 4.4 , vanos , bezvanos) a pôjde to

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Zhoršuje sa...

Napísané: Piatok, 21. Marca 2014, 07:53
od ViktorDDD
ak vstreky prepúšťajú tak po čistení môžu ešte viac

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Zhoršuje sa...

Napísané: Piatok, 21. Marca 2014, 19:05
od MaTuloo
Takže dnes sa pracovalo a zistil som nové fakty. Vymenil som vstreky za tie čo som mal v rezerve a stále nič. Motor už nevybruje a aj výkonovo je na tom dobre ale stále dlho štartuje takže vstreky už môžem vylúčiť. Zajtra skúsim dať dole sviečky a pozriem na ne nakoľko neviem v akom stave sú, Totižto LIVE data na diagnostike (keď som nemal prečitesné vstreky ukazovali veľmi dobré hodnoty spaľovania tak neviem či mi tie sviečky pomôžu. Ono motor štartuje štartuje a keď skočí tak pomaly stúpajú otáčky hore až kým sa na voľnobehu neustália. Pri štartovaní som skúšaj aj pridávať plyn ale nepomohlo.

Re: Dlhé teplé štarty benzínový motor. Zhoršuje sa...

Napísané: Nedeľa, 23. Marca 2014, 21:55
od michaltt
Palivovy filter to moze byt (teoreticky) ale dam ruku do ohna za knock senzor (senzor klukovky) alebo jeden z camshaft senzorov (sacia / vyfukova vacka).
Pouzil si origo diely alebo nahrady ?