Strana 1 z 1

Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Napísané: Pondelok, 10. Februára 2014, 21:31
od M.B.W.
Ahojte

Vie mi niekto pomoct s touto schemou? Vedel by to niekto aj fyzicky urobit?

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Napísané: Utorok, 11. Februára 2014, 09:37
od Jannci
toto ma akoze aj fungovat?

ked dam kluc do zapalovania, spoji mi prve relatko a trvaly prud ide na kontakt 87, ked vyberiem kluc, tak sa trvaly prud prepne na 87A, a tieto kontakty su vzajomne prepojene, cize obe dalsie relatka mas stale pod elektirkou

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Napísané: Utorok, 11. Februára 2014, 16:52
od M.B.W.
Ano malo by to fungovat, pozeral som to tu:

http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/ ... d-out.html

V skratke by to malo fungovat takto:

The 5 pin relay is fed permanent fused power to pin 30 and when the Ignition is switched on the relay switches to pin 87 activating the 2 timer relays which only power up for 12 seconds before switching off and when the ignition is switched off the 5 pin relay switches back to pin 87a which fires the timer relays up again for 12 seconds before they shut off again.

nie som odbornik, ale z toho co som si v tom vlakne precital tak by to mohlo fungovat.

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Napísané: Utorok, 11. Februára 2014, 18:14
od johnyfly1
to 5pinove rele tam je uplne zbytocne :roll:

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Napísané: Sobota, 15. Februára 2014, 21:40
od pelo
To rele hore je myslene ako monostabilny klopny obvod, v tom problem nevidim. Horsie je, ze pri zapnuti klucika je aktivovane aj dvojkontaktne rele dole, ktore vyskratuje vystupy casovych rele a vydrbe 10A poistku na vstupe.

Ta schema je nahovno odhliadnuc od ceny casovych rele, ktore navyse potrebuju aj stale napajanie, co v scheme nakreslene tiez nie je.

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Napísané: Sobota, 15. Februára 2014, 23:00
od M.B.W.
Hmm zaujimave, vyzera to divne, ze by niekto naschval umiestnil na web schemu ktora nieje funkcna?,zeby chcel niekto zmiast, koho??? nepriatela? To vyzera celkom konspiracne, co by tym chcel ten niekto dosiahnut? Tak ci tak , ak to zapojenie urobil tak ako je na scheme potom to funguje vid video na youtube, ak to tak neurobil potom mam smolu. Ohladne cien casovych rele, v linku co som uviedol su aj linky na relatka , ceny do 10 libier/ dolarov/ eur su myslim v pohode.

Uz to riesim po vlastnej linii, ked budem mat nejaky vysledok ozvem sa. Zatial dik za nazory.

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Napísané: Nedeľa, 16. Februára 2014, 08:45
od pelo
Netrapos tu s konspiraciami, akurat sa sam strapnujes. To rele dole je proste zle zapojene. Nemienim tu riesit, kto a preco to zle nakreslil. Ak to niekomu funguje, tak 100% to nema zapojene podla tejto schemy. Ak by sa na tom spodnom rele prehodili COM a NC kontakty, tak sa mozme bavit o tom, ze bude prehadzovat polaritu ako to asi aj bolo myslene. Ale ci to bude v spravnom smere vzhladom na ovladanie spatakov, to netusim.

Pokial to na tej scheme nevidis, tak sa na to rovno vyser, viac k tomu radsej pisat nebudem...

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Napísané: Nedeľa, 16. Februára 2014, 10:10
od M.B.W.
Pelo pozri sa este raz co som pisal a nerozculuj sa tu. Pisem totiz ze ak to niekto zapojil inak ako je to na prilozenej scheme a funguje mu to tak potom mam smolu a tym padom to mne fungovat nebude.
Ale ocenujem tvoj prispevok lebo vidim ze do toho vidis viac ako ja, a tym padom by si mohol tu schemu skusit opravit. Neskusis sa nato pozriet?

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Napísané: Nedeľa, 16. Februára 2014, 10:20
od PetoK
Ta schema je uplna hlupost, sam som elektro ing ale nejak som to tiez nepochopil.. takto mohol navrhnut iba debil... cele zle... #-o

BTW, neries taketo kraviny, pozhanaj si orig dverne moduly s funkciou sklapania zrkadiel a zapoj to ako ma byt. Tieto primitivne konstrukcie nejakych mudrlantov na nete nemaju osetrene chybove stavy, nemaju detekciu a snimanie prudu motormi,pretazenia a koncovych poloh, takze o nejaky cas bud zhoria motory alebo sa polame cele zrkadlo.

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Napísané: Nedeľa, 16. Februára 2014, 10:33
od M.B.W.
Ok chalani

Dik za rady. Bol som mozno nadseny viac ako je potrebne.

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Napísané: Nedeľa, 16. Februára 2014, 11:16
od pelo
V principe to nebolo zle navrhnute, len tam su nejaky chyby. To rele hore je jednoduchy klopny obvod, ktory vygeneruje impulz pri zapnuti a vypnuti kluca. Na spodnom rele su prehodene COM a NC kontakty a este chyba stale napajanie tych casovych rele.

Zakladny predpoklad je, ze na vstupe ignition je pritomne napajanie od zapnutia kluca do II.polohy az po jeho uplne vytiahnutie. Inak by v pripade viacnasobneho startovania robil ten obvod nepredokladatelne stavy. Dalsia vec je ako reguju casove rele, ci pri kazdom impulze spustaju novy interval, alebo pocas trvania intervalu ignoruju dalsie impulzy...je tam toho viac, origo RJ predpokladam sleduje koncove polohy podla odberu prudu alebo ma koncove snimace, co v tomto pripade nie je nijako osetrene a moze to sposobit len plno problemov.

Najlepsie je bud zohnat origo elektroniku a nakodovat ju, alebo spravit takyto ibvod s procesorom alebo klopnymi obvodmi a osetrit vsetky chybove stavy a snimanie koncovych poloh...