Strana 1 z 1

Motor isiel bez oleja. Co vsetko vymenit?

Napísané: Piatok, 15. Augusta 2008, 08:19
od orient_blue
Zdravim priatelia,
po vymene ojnic v servise (a suvisiacich dielov - nasatie vody do motora) na dieslovom motore (525d e39) a preslich cca 800 km od opravy sa mi rozsvietila kontrolka mazania (cerveno) a palubny vypisal STOP! Oldruck motor! (aka Zastav, tlak motoroveho oleja).

Dal som si to skotrolovat do konkurecneho servisu, chlapci nahodili mechanicky analogovy tlakomer (namiesto cidla), natocili motor a samozrejme - nic. Bez tlaku. Filter tiez bez oleja, vsetko stecene.

Chlapik v konkurencnom servise mi zacal rozpravat, co sa za tu chvilu vsetko mohlo v AT motore dodrbat, ze sa to prejavi tak za pol-roka rok az uz budem bez zaruky. Chlapik v povodnom servise mi tvrdi, ze ked som hned zastal, (co som urobil) tak sa tomu "nemhlo nic stat".

Tak by ma zaujimali Vase skusenoti a navrhy.

PS: Po oprave (vymene ojnic) sa mi zdal motor o nieco hlucnejsi ked som zo zatazil (zrychlovanie, ale aj brzdenie motorom z kopca), viac traktora nazval by som to. Nebolo to nic strasne, nevenoval som tomn pozornost, ale teraz...

Napísané: Piatok, 15. Augusta 2008, 15:34
od chembos
hmmm kedze to bolo hlucnejsie tak to si mohol hned riesit ale to je uz jedno, bo zrejme chybalo mazanie, a ked nemas tlak tak ti mohla niekde strelit nejaka hadica alebo nejde cerpadlo, alebo mas dieru v motore, alebo vana derava, toho je vela, to treba pokukat poriadne vsetko ci ti niekde neunika

Napísané: Piatok, 15. Augusta 2008, 15:48
od orient_blue
chembos napísal:
hmmm kedze to bolo hlucnejsie tak to si mohol hned riesit ale to je uz jedno, bo zrejme chybalo mazanie, a ked nemas tlak tak ti mohla niekde strelit nejaka hadica alebo nejde cerpadlo, alebo mas dieru v motore, alebo vana derava, toho je vela, to treba pokukat poriadne vsetko ci ti niekde neunika


Oleja neunikla ani kvapka. Proste prestal prudit olej (asi cerpadlo). Ale to nie je az take dolezite. Len by ma zaujimalo, co by ste ziadali od servisu, ktory robil povodnu opravu a asi nieco "zanedbal". Mam chut pytat novy polomotor, pretoze ten motor isiel nejaku dobu bez oleja (minimalne nez som dokazal zastavit) takze kluka, loziska vsetkoislo na sucho. Vsetko je to tam z hliniku a problem sa moze prejavit neskor.

Uz totiz vidim tych fesakov, jak mi tam hodia nove cerpadlo a povedia nech sa paci, stastnu cestu.

Napísané: Piatok, 15. Augusta 2008, 16:01
od lupo
orient_blue napísal:
Oleja neunikla ani kvapka. Proste prestal prudit olej (asi cerpadlo). Ale to nie je az take dolezite. Len by ma zaujimalo, co by ste ziadali od servisu, ktory robil povodnu opravu a asi nieco "zanedbal". Mam chut pytat novy polomotor, pretoze ten motor isiel nejaku dobu bez oleja (minimalne nez som dokazal zastavit) takze kluka, loziska vsetkoislo na sucho. Vsetko je to tam z hliniku a problem sa moze prejavit neskor.

Uz totiz vidim tych fesakov, jak mi tam hodia nove cerpadlo a povedia nech sa paci, stastnu cestu.


novy polomotor, nic ine ani neprichadza do uvahy podla mna. prevadzka na sucho sa moze prejavit aj po case a velmi neprijemne, mam osobnu skusenost z motorky.

Napísané: Pondelok, 18. Augusta 2008, 22:07
od Max-Max
druhy motor

Napísané: Utorok, 19. Augusta 2008, 09:58
od popo
Moment páni.Čo má spoločné servis z nefunkčním olejovým čerpadlom.Čo on za to môže že je pokazené :?: :?:

Ako to dopadlo.

Napísané: Streda, 17. Septembra 2008, 14:15
od orient_blue
Zacnem reakciou na posledny prispevok: tak servis moze mat s cerpadlom napriklad to, ze ked mechanik daval spat retaz na hnacie kolecko olejoveho cerpadla, zabudol kolecko utiahnut :) Co nasledovalo bolo nevyhnutne.

Len pre informaciu, servis chybu uznal (po miernom natlaku :), vymenil cerpadlo, hlavne a ojnicne loziska a na zbytok motora dal 2 rocnu zaruku. Na dobu opravy mi bolo bezplatne poskytnute nahradne vozidlo.

Dakujem za rady a prajem aby ste v tejto sekcii zakladali co najmenej tem :)

Napísané: Streda, 17. Septembra 2008, 14:19
od popo
Super mechanik teda.

Tak to je dobre že ti to uznali.