Strana 1 z 1
tds - hlavy - prečo
Napísané: Streda, 8. Januára 2014, 23:43
od sineDko
.
Re: tds - hlavy - prečo
Napísané: Štvrtok, 9. Januára 2014, 07:30
od csuka530d
Tds bol uz len maly odvar oproti 524TD
Tam praskali aj pri predpisovom zaobchadzani s motorom.
Preco preco.
Po 1. Poddimenzovane
Po 2. Zaobchazdanie sa s motorom.
Motor sa hreje pomalsie ako bars aky benal . Ludia si to neuvedomuju a sup ho do mestskej premavky.
Casom unava matrosa a prask.laicky vysvetlene.
Napriklad e30 324d malo hlavy aj po 20 rokoch ako lusk bez prasklin narozdiel od 524td ci 324td
U tds to uz bolo omnoho krat lepsie uplne ina konstrukcia hlavy.
ale po tych xy kilakoch co maju nabehane Tds po 10 tich majiteloch sa ani niet co cudovat.
Re: tds - hlavy - prečo
Napísané: Piatok, 10. Januára 2014, 14:55
od starynovy
Podla mna ten motor problem nema, problem je v tom ze 98% dostupnych aut s tym motorom uz zazilo veci ktore nemalo, potom to kupi clovek co caka spolahlivost diesla, a ono sa to sere, prekvapivo. Keby si to auto kupil nove, tak nez by si nieco s motorom vobec robil, okrem oleja, preslo by min 300-400 tis. km. Tesnenie na seriovom motore odide nedbalym zaobchadzanim za studena. Prasknut hlavu na M51, to uz chce celkom slusnu davku kokotnosti, kedze je topologicky rovnaka ako vela inych z tej doby, takze je pravdepodobne, ze s takym zaobchadzanim by praskla aj na 1.9TD, alebo mercedese.
Na M21 je zle navrhnuta hlava, takze to by som sem netahal, tam praska vsetko.. iked su vynimky. 63kW z 2.4L, a este aby praskala, to by uz bolo kapanek moc.

Re: tds - hlavy - prečo
Napísané: Piatok, 10. Januára 2014, 16:29
od Patricius
Problem je v chladeni motora, kde po otvoreni termostatu vbehne studena voda do uz horuceho motora. Preto treba pockat dlhsie a nevypalovat hned ako sa rucicka teplomeru dostane na spravnu teplotu. Uz sa o tom popisalo tony materialu.
Re: tds - hlavy - prečo
Napísané: Piatok, 10. Januára 2014, 17:25
od sineDko
.
Re: tds - hlavy - prečo
Napísané: Piatok, 10. Januára 2014, 19:23
od dethXtreme
??? ja som bol v tom, ze voda v motore koluje stale cez maly okruh, a teda sa ohrieva spolu s motorom a ked dosiahne motor hranicu otvorenia termostatu, otvori sa velky okruh aby motor chladilo o par stupnov, kedze voda ma velku teplotnu kapacitu...ci som zase zil v omyle?
Re: tds - hlavy - prečo
Napísané: Piatok, 10. Januára 2014, 19:57
od sineDko
.
Re: tds - hlavy - prečo
Napísané: Piatok, 10. Januára 2014, 20:06
od starynovy
Nezil si v omyle, ziadna studena voda do motora netecie. Problem je len v tom davani za studena, kedy pusti tesnenie hlavy ako prve, blok a hlava maju inu tepelnu roztaznost, vznikne velky pohyb medzi plochami, a tesnenie prestane tesnit. Aby ta hlava praskla to by si musel sposobovat velke teplene namahanie hned po starte, plny plyn, do tiahleho kopca na plny vykon, a tak. Ked je zohriaty, tak sa stym seriovym motorom mozes aj posrat, a nepraskne.
Re: tds - hlavy - prečo
Napísané: Sobota, 11. Januára 2014, 11:33
od hessy
Podla mna zalezi len na tom na aky kus natrafis... ja som mal 524td dovoz svajc a ten motorcek je genialny tah ma podobny ako akekolvek tds v ktorom dom isiel a dovolim si tvrdim ze ide tihsie ako moja 530d.. problem z motorom absolutne ziadny doteraz a to uz najebalo 50000km od kedy ho mame.. ak sa ktym motorom clovek sprava dobre nevidim problem, problem vidim v tych hajtrach co sa predavaju u nas...