Strana 1 z 1
E60 servotronic - Ako to funguje? (PROBLEM)
Napísané: Pondelok, 23. Decembra 2013, 11:44
od //MPower
Zdravim pani , skusim objasnit problem hadam mi niekto pomoze. V mojom aute mam servotronic (neviem ci spravne , ale stale som si myslel ze to je nato ze pri vysej rychlosti tuhne volant aby bolo citlivejsie riadenie , prenasalo viac informacii) , pred nastevou servisu mi to aj tak fungovalo ze od urcitej rychlosti som citil ako by mi stuhol volant a mal som presniejsie riadenie , len ze bolo malo kvapaliny v serve , tak mi tam dolial asi 1,5dl nejakeho oleja. Po asi 100km som zistil ze mi netuhne volant a ide tocit stale uplne lahucko ako pri parkovani aj ked idem 130 a je to dost neprijemne , proste je to riadenie uplne tupe a neprenasa mi ziadne informacie co sa deje s kolesami , navstivil som servis opet kde sa vozili povedali ze to je uplne normalne , a ze ci to tuhlo ze to som mal len taky pocit alebo som si to namyslal ze to tuhne. Vysvetlili mi ze servotronic nefunguje tak ze aby pri vysej rychlosti tuhlo riadenie ale tak ze ked parkujem a motor ma nizke otacky aby aj na volnobeznych otackach isiel uplne lahucko tocit volant..cele mi to bolo nejake divne ked ze sa mi to auto uplne inak soferuje a doslova mi to vadi ze ide volant tak lahko hlavne ked idete nad 100km/h , tak som zavolal kamosovi ktory ma BMW E60 550i a isiel som testovat. jazdil som snou asi do 170kmh (viac sa v meste nedalo

) a ten volant mu ties netuhol tak bud to mame obydvaja dojebane alebo to tak ma naozaj byt? mne sa to nezda..Este tam mal zhodou nahod BMW E60 530i ale ta asi servotronic nemala lebo tej isiel stuha volant hned od zaciatku. Za objasnenie problemu dakujem , pripadne skustie napisat co sa mohlo posrat , ze ci to mam ist reklamovat.
Re: E60 servotronic - Ako to funguje? (PROBLEM)
Napísané: Pondelok, 23. Decembra 2013, 13:37
od zollo
serus, riesenie problemu urcite nepoznam, ale len tolko, ze mne volant tiez rozhodne tuhne, pri 130+km/h dost zasadne (mozno len trpim rovnakymi halucinaciami ako ty

)
Re: E60 servotronic - Ako to funguje? (PROBLEM)
Napísané: Pondelok, 23. Decembra 2013, 14:30
od m4x
je to urcite tym servotronicom ? mne sa zda, ze mne tiez tuhne volant, urcite mi tuhol na 630i
ale ci sa tato vybava nevola nejak inak?
Re: E60 servotronic - Ako to funguje? (PROBLEM)
Napísané: Pondelok, 23. Decembra 2013, 15:12
od ice.blade
nema servotronic fungovat tak ze ked clovek parkuje mu ide volant uplne lahucko? o tom je servotronic nie? pripadne nieco na sposob zmeny prevodu pri vyzsej rychlosti aby clovek musel viac zatocit volantom aby naozaj zatocil
Re: E60 servotronic - Ako to funguje? (PROBLEM)
Napísané: Pondelok, 23. Decembra 2013, 15:35
od m4x
inak nema to na zodpovednost aj "Active steering" vybava ? alebo Active steering = servotronic ?
Re: E60 servotronic - Ako to funguje? (PROBLEM)
Napísané: Utorok, 24. Decembra 2013, 00:52
od //MPower
m4x napísal:je to urcite tym servotronicom ? mne sa zda, ze mne tiez tuhne volant, urcite mi tuhol na 630i
ale ci sa tato vybava nevola nejak inak?
nie , mal by to byt servotronic.
Re: E60 servotronic - Ako to funguje? (PROBLEM)
Napísané: Utorok, 24. Decembra 2013, 10:09
od voMacK
nemylit si servotronic a active steering! Servotronic mala E60 v zaklade, active steering bola za priplatok.
A ano malo by ti tuhnut riadenie pri vyssich rychlostiach.
Re: E60 servotronic - Ako to funguje? (PROBLEM)
Napísané: Utorok, 24. Decembra 2013, 21:43
od m4x
ok tak active steering je zase co? a servotronic?
Re: E60 servotronic - Ako to funguje? (PROBLEM)
Napísané: Streda, 25. Decembra 2013, 08:22
od jararak
Video si videl?
Servotronic je elektricky posilovac uz na hydraulickom ovladany cez spojku (nie pedalom)
Active steringsom nevedel ze e39 ma ale funguje podla videa tak ze vies v inom uhle otocit lave od praveho kolesa a samozrejme dsc dopomoze s pribrzdovanim jednotlivych kolies cim tahas 2 stopy namiesto 4
E60 v tom ma samozrejme este aktivny zadny stabilizator ktory sa pred zmenou smeru napruzi na danu stranu a kasna sa tak neprehne.
F10 ma nakrucaciu zadnu napravu
Byw servotronic brutalne citit podla vahy auta, na e39 mi je jedno ci ho ma alebo nie ale sadol som minule do e53 3i bez a nevedel som s tym pohnut, pritom 4,4 co to ma v serii sa s nou parkuje uplne v pohode
Re: E60 servotronic - Ako to funguje? (PROBLEM)
Napísané: Streda, 25. Decembra 2013, 09:32
od ptz
jararak, doplnim, ze vybava active steering neobsahuje aktivny stabilizator. to je zase vybava dynamic drive.
active steering ma na starosti zmensenie pomeru pri otacani kolies na mieste alebo v malej rychlosti (kvoli parkovaniu)
Re: E60 servotronic - Ako to funguje? (PROBLEM)
Napísané: Streda, 25. Decembra 2013, 13:25
od m4x
jj uz som sa nasiel, dik
Re: E60 servotronic - Ako to funguje? (PROBLEM)
Napísané: Streda, 25. Decembra 2013, 13:48
od TT-SIMIK
Celkom dobre,ale nie tak úplne....
Servotronic: je klasické servo doplnené o regulačný ventil prietoku oleja, ktorý rj spojimi pwm pulzami reguluje tlak a množsvo oleja na hreben....takže pri parkovaní ide volant lahko a pri jazde nad 50km/h tuhne......
Activ steering: je to prídavny prevod na volantovej tyči ktorý slúži aby si pri parkovaní nemusel točiť o 1,5 otačky volantom ako sme všetci zvyknutý, ale len 3/4 celej otáčky potrebuje na to aby si vytočil kolesá nadoraz, dobré pri parkovaní, neručkuješ jak bulo.....
Dynamic drive: aktívne stabilizátory,ktoré maju v stree hydromotor, ktorý natača lavu polovicu stabilizátoru voči pravej, tlakom oleja regulujú pritlak na stabilízatory a tým sa auto toľko nenakláňa v zákrutách al koleso má lepší prítlak na vozovku......
Re: E60 servotronic - Ako to funguje? (PROBLEM)
Napísané: Piatok, 27. Decembra 2013, 14:14
od //MPower
otazka znie , mohlo asi 1.5dl oleja (neviem akeho) dojebat ten servotronic tak ze servo ide uplne normalne akurat netuhne volant nad 50kmh? diagnostika nevypisuje absolutne nic...