Strana 1 z 3
Štartovanie so spojkou alebo bez?
Napísané: Štvrtok, 24. Júla 2008, 15:55
od trunek
Najskor sorry ak to nepatri pod technicke okienko, ale myslim, ze tu to moze byt. Pocul som viacero nazorov o startovani auta. Jedný hovoria startovat bez spojky a druhy so spojkou (myslim stlacenu nohou). Ze pri startovani so spojkou trpia axialne loziska a zase pri startovani bez spojky trpi alternator. Nie som automechanik a toto je spanielska dedina pre man. Tak vase rady a skusenosti. Najma ludia, ktory sa tomu rozumeju, co je lepsie a nie kto ako startuje. Samozrejme sa jedna o manual (automat je bezpredmetny). Mam model E39. Dakujem
Napísané: Štvrtok, 24. Júla 2008, 15:59
od Pežot
Napísané: Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:05
od Helldiver
Auta s twin-mass zotrvakom (teda skoro vsetky bmw uz pekne dlho) sa maju startovat a vypinat bez vyslapnutej spojky, logicky v neutrali...
Napísané: Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:05
od Nitro
startovat len so spojkou..... skus nastartovat v zime pri -20°C a nevyslapnut spojku.... apropo neviem o ake axialne loziska sa jedna ale podla toho by museli trpiet aj pri volnobehu a zoslapnutej spojke....
Napísané: Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:13
od trunek
PEZOTOVI: presne tieto komentare mozete vynechat: Skus nastartovat so zaradenou jednotkou.
Halldriver: Presne toto som myslel. Konstruktivna kritika a dovod. Mne jedeń mechanik povedal, ze so spojkou sa startovali len skodovky. Vsetky, podotykam vsetky nove auta by sa mali startovat bez spojky v neutrali. A ktomuto nazoru sa aj ja priklanam
NITRO:-20 a bez spojky, neviem ako ty, ale ja nastartujem na prvykrat. uz 7 mesiacov startujem bez spojky a ziadny problem. Feldu som startoval so spojkuo, ale na tomto aute ako by to bolo jedno. Nespozoroval som rozdiel ked som si to skusil par krat po sebe aj aj.
Napísané: Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:20
od trunek
Volal som s mechanikom a povedal, ze jednoznacne so stlacenou spojkou. Aby malo auto co najmensi odpor pri startovani. Zbytocne sa namaha a toci sa potom aj hriadel. Takze asi bude lepsie so stlacenou spojkou.
Napísané: Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:37
od SurrendeR
kolko ludi tolko nazorov...
pri zoslapnutej spojke sa akurat "nici" spojka tak ako ked ju bezne pouzivas...
pri pustenej spojke (nezoslapnutej) , zaradeny neutral, je to akurat s tym ze sa ti roztocia koliecka v prevodovke a to je asi tak vsetko. odpor prevodovky pre taky motor je totalne velke nic..
cize mas zajedno ci startujes tak ci onak...
ak mas zaradenu 1tku, tak stlac spojku a nastartuj, ak mas neutral tak nic mackat nemusis.
to je asi tak vsetko
Napísané: Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:38
od Pežot
trunek napísal:Volal som s mechanikom a povedal, ze jednoznacne so stlacenou spojkou. Aby malo auto co najmensi odpor pri startovani. Zbytocne sa namaha a toci sa potom aj hriadel. Takze asi bude lepsie so stlacenou spojkou.
Presne na to som myslel ... a s tou jednotkou som to myslel tak, že ja som sa pozabudol a otočil som kľúčik a ešte som nestlačil spojku, to bol zážirok (nikdy viac)
Ale bez spojky, nakoľko ti motor nemusí roztáčať prevodovku ako som písal

Napísané: Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:42
od Mimo
šoféroval som už aj auto (neviem čo to už bolo - dávno) a to bez stlačenej spojky proste naštartovať nechcelo... a ja štartujem so stlačenou, takmer vždy pre istotu.
Napísané: Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:45
od pepo286
Helldiver napísal:Auta s twin-mass zotrvakom (teda skoro vsetky bmw uz pekne dlho) sa maju startovat a vypinat bez vyslapnutej spojky, logicky v neutrali...
... toto ma celkom zaujalo ... mozes to PLS drosku upresnit ... co to je 'twin-mass' a ako to funguje .. a preco by sa malo startovat s neutralom ? (nerypem, len ma to zaujima ... asi aj preto ze ja startujem so spojkou :) )
Napísané: Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:45
od Max-Max
toto je podla mna akademicka debata..
hell: zdaleka nie vsetky modely maju twin-mass
dlhe roky jazdim a startujem so stlacenou spojkou, podvedome, aby som neskocil dopredu a ziadne auto este neodislo kvoli tomu na spojke alebo na skrini... vypinam v neutrali bez spojky... podla mna je to uplne jedno ci tak alebo tak
Napísané: Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:57
od trunek
dnes som soferoval chrysler stratus r.v. 98 a to auto bez stlacenej spojky nedovoli nastartovat. Mate neutral a spojka je v pokoji (nestlacena) tak auto nenastaruje. Otocite klucikom a nic. Ani necukne. Ked stlacite spojku tak nastartuje (dovoli nastartovat). Inac fakt. Iny uzivatel iny nazor.
Napísané: Štvrtok, 24. Júla 2008, 17:31
od Helldiver
Twin mass zotrvak je taka vec, zotrvak je rozdeleny na dve casti spojene sustavou pruzin, trocha podobne ako odpruzena lamela spojky (auta s dvojhmotou mavaju spojkove kity s neodpruzenou lamelou a auta s obycajnym zotrvakom maju lamelu spravidla odpruzenu)... zevraj dvojhmote startovanie a vypinanie s vyslapnutou spojkou neprospieva...
Napísané: Štvrtok, 24. Júla 2008, 17:35
od ice.blade
ja tak isto startujem so zatlacenou spojkou uz len koli tomu ze nemusi pretacat spojku... ale najskor je to sila zvyku :)
Napísané: Štvrtok, 24. Júla 2008, 17:35
od Max-Max
Helldiver napísal:Twin mass zotrvak je taka vec, zotrvak je rozdeleny na dve casti spojene sustavou pruzin, trocha podobne ako odpruzena lamela spojky (auta s dvojhmotou mavaju spojkove kity s neodpruzenou lamelou a auta s obycajnym zotrvakom maju lamelu spravidla odpruzenu)... zevraj dvojhmote startovanie a vypinanie s vyslapnutou spojkou neprospieva...
vec nazoru