Strana 1 z 3

Uprava 4 valca M43TU

Napísané: Pondelok, 9. Septembra 2013, 17:35
od jozko2828
Zdravím, keďže som tu nikde nenašiel tému o úpravach, upgradoch a tuningoch (dajte si tam slovo aké vám pasuje 8) ) o motoroch M43TU tak zakladám tému. Na jednom anglickom fóre som našiel tému, kde sú myslím vcelku seriózne popísané úpravy.
Jedná sa mi o to, že ma v blízkej dobe čaká výmena spojky, hardy spojky, uloženia kardanu, skrátené radenie a tiež by som rád dal do svojej mašiny iný diferenciál. Konkrétne sa bavíme o BMW E46 Coupe 318 Ci s motorom M43TU (tento motor majú aj E36tky preto to nedávam do konkrétneho modelu... Admin to prehodí ak bude treba :mrgreen: )
Chcel by som sa spýtať či už niekto skúšal vymeniť diferenciál za iný s pomerom 4,27 alebo dať tam spojku, zotrvačník, prítlačnú dosku a pastorok z 325I na 318i - Ci... prípadne podobné úpravy alebo rovnaké aké sú popísané v linku nižšie...

http://translate.google.sk/translate?hl ... 6bih%3D612

Poprosím hlavne o rady a názory ľudí, ktorí majú / mali uvedený motor a majú s ním reálne skúsenosti... tiež poprosím aby ste mi tu nepísali "vymeň za 6 valec a podobne"... =; =; =; nechcem meniť a nejdem z toho motora robiť 600 koňovú mašinu... ide mi skôr o zlepšenie akcelerácie v spodných otáčkach od 0 - 60 km... a prípadné veľmi jemné zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu...

Ďakujem za rady... :thumbup:

Re: Uprava 4 valca M43TU

Napísané: Pondelok, 9. Septembra 2013, 18:06
od wladas47
tak upráva 4 valcou ma tiež velmo zaujima kedže som majiteľom m42...ale dokial nebudu peniažky tak k viacklapkovemu saniu a ostrejšim vačkam sa tak skoro nedostanem....aj keď o úprave zdvihového objemu na 2,1l som už dosť čítal na mnohých stránkach že sa to dá vymenou klukovy z N47 čo je lacnejšia variacia úpravy motora ale sam si do toho netrufam kedže auto je jedini prostriedok ako sa dostať do prace :D

Re: Uprava 4 valca M43TU

Napísané: Pondelok, 9. Septembra 2013, 18:24
od ice.blade
diferencial maximalne do 4, viac ako 4 je uz nejazditelne... ja som mal na M43 dif 3.45 ktory bol o poznanie lepsi ale chcelo by to nieco okolo 3.7, davnejsie som mal aj tabulku difov a rychlosti ale uz som to premazal... inak vsetko medzi 3.45 a 4.44 je v malom obale nezohnatelne...

ine upravy motora som inak rozbehol v jednej teme - technicke-okienko/uprava-vykonu-m43tub19-pripadne-prestavba-na-t44001.html

Re: Uprava 4 valca M43TU

Napísané: Pondelok, 9. Septembra 2013, 20:45
od jozko2828
tak by bolo fajn Ice ak by si napísal aspoň do akých typov išli tie diferáky... nech vieme čo máme pozerať v búračkách... a prípadne ak by si mal aj skúsenosť so zámenou spojky z 325I do 318I... viem že táto téma tu bola ale skôr len všeobecne rozobratá... a mňa zaujímajú priamo konkrétne skúsenosti a prípadne aj nápady...
Viem, že upraviť sa dá kadečo ale ide skôr o to aby to bolo použiteľné aj bežne - nie len niekde na driftoch, zrazoch alebo šprintoch...

Re: Uprava 4 valca M43TU

Napísané: Utorok, 10. Septembra 2013, 11:26
od kubo323ci
nad kompresorom si nerozmyslal? je to sice drahsie ako vymena diferaku no nenapisal si cenu do kolkych 100viek by si to chcel spravit. Co sa tyka kompresoru tak za 300e ho uz vies kupit ked dobre pohladas montaz som sice nesledoval co sa tyka 4valcov ale na r6kach to nevyzera byt tak zlozite. Neviem ak ta to zaujalo tak pozistuj nemam s tym skusenosti ale myslim ze by ta to mohlo zaujat :-)

Re: Uprava 4 valca M43TU

Napísané: Utorok, 10. Septembra 2013, 11:59
od jozko2828
Tak ja upravy spajam... Cize teraz napriklad som si dal spravit komplet nerez vyfuk, zvody, katalyzator a k tomu chcem sportove sanie od SIMOTY... Namiesto klasickeho sania... Cize nie len vlozku... Potom budem riesit spojku tak vazne uvazujem nad skratenym radenim, spojkou a zotrvakom z 325I ako je v tom navode hore a tiez ma laka samosvor ale to je uz palka... Ked budem riesit motor ako preventivna vymena tesneni tak asi zvazim ci bude lepsi kompresor alebo nieco ine... Mne zase nejde o to aby som ten motor predimenzoval kedze pozeram aj na zivotnost ale ako som spomenul vyssie ide mi o upravu kde bude mat auto lepsi zaber hlavne v nizsom spektre otacok a lepsiu akcelerciu kedze povedzme si pravdu BMW su v nizkych otackach lenive auta.... :bmwball:

Re: Uprava 4 valca M43TU

Napísané: Utorok, 10. Septembra 2013, 12:26
od BinKooL
kompresor za 300€? :shock: a co potom dalej?
co sa tyka e46 a preplnovania benzinov, treba ratat od 2000€ za vsetko(Sanie, Spojka, Prevodovka, Podvozok, Trubky, Tesnenia, Robota, ECU atd.) a to som povedal este malo 8)
ja som pozeral ako by sa dala upravit 330i, najefektivnejsie su zvody, vyfuk, sanie, potom turbo/kompresor atd. upravit sa da vsetko, len nato treba mat prachy, otvorene ti poviem, ze by ta vyslo ovela lepsie ju predat a kupit 330i/d ak chces vykon a nechces Mko, upravovat 4 valce na BMW mi pride neefektivne, ale je to otazka priorit a penazi :D

Re: Uprava 4 valca M43TU

Napísané: Utorok, 10. Septembra 2013, 13:14
od jozko2828
Ja uz neviem ako to mam povedat... ](*,) ... Na to aby som mal zrychlenie z 0 na 100 nepotrebujem mat 300 konove auto.... Ale auto ktore je lahsie, ide do otacok atd.... Sanie simota je za 360 evri... Vyfuk moja cenovka je ina ako bezna kedze som s fesim dohodnuty... Takze bezne povedzeme 1000 evri... Ak si priratam este upravu spojky a jazdeneho difu tak do 600 evri.... Tu nejde o vykon lebo je jasne ze 1,9iny by som vykon nad 200 koni nedostal bez poskodenia motora.... Ide o zlepsenie jazdnych a akceleracnych vlastnosti.... Uplne uletene poviem.... Mal som SEAT Ibizu 2006 rv. A mala lepsiu akceleraciu ako BMW.... Bol tam sice motor 1,2... Ale to auto malo svih... Tak tomu sa chcem dopracovat aj s bmw...jasne ze na dialnici by ma dal hocikto so 6 valcom ale toto nie je ciel a au 4 valca by to ani neslo....

Re: Uprava 4 valca M43TU

Napísané: Utorok, 10. Septembra 2013, 14:08
od BinKooL
chapem o co ide, nato je bmw az moc tazke auto, aby malo tak svih (mal som 140k corsu gsi, pocitovo niekde uplne inde - smrt v ociach) =D> s tym dvojlitrom to nikdy nedosiahnes, o nieco lepsie je to na diesloch, tam to ciastocne vychytava krutak
ja som sa ti snazil realne vysvetlit, ze za tie prachy sa to objektivne neoplati a je to chujovina, ak ale nevies co s peniazmi, hod to do G-Power a oni ti z toho uz nieco vydoluju :bmwball: inak budes citit zmeny fakt minimalne, ak chces rychlejsi svih, staci ked kupis iny diff, ten ti hned spravi pocitovo vela, ale zase budes hucat na dialnici :-& ak si si nevsimol, snazim sa ta od toho odradit, do toho diffu by som siel aj ja, stale hladam nejaky mne vyhovujuci pomer :thumbup:

Re: Uprava 4 valca M43TU

Napísané: Utorok, 10. Septembra 2013, 15:36
od jozko2828
Hej chapem co chces povedat ze mne je jasne ze ak by som nepozeral na prachy tak sa tam mozem vyblaznit.... Tiez je jasne ze lahsie auto ma vyhodu pri zrychleni.... Tam chcem aspon ciastocne ubrat vahu (vymena sedaciek za sportove...) Preto aj ta spojka kedze zotrval z 325ky je polovicu lahsi.... Rovnako nerezovy kat a cely vyfuk je lahsi...atd... Proste riesim viac menej ubytok hmotnost a jemny narast vykonu hlavne odspodu.... Tu nejde o g power ktory by bol pre tento motor vylozene neadekvatny... Rovnako ako dbillas a pod. Su to drahe veci v pomere s vykonom.... Proste len to troch doladit a zlepsit... Ja som stale presvedceny ze 4 valce su ostrejsie ako 6valce a maju tiez nieco do seba ohladne zvuku, spotreby a povedme aj flexibility motora ... Len sa tam treba pohrat s tym... Preto aj tato tema... Kde je dobre napisat slkusenosti a poznatky.... (Inak ak by 4 valce boli take na pi*u ako sa to tu prezentuje tak by ich bmw ani nerobilo.... A druha vec je aj to ze podla miestneho osadenstva by ti co nemaju 6 valec s tym autom ani nemali co robit.... )... ](*,) ....

Re: Uprava 4 valca M43TU

Napísané: Utorok, 10. Septembra 2013, 16:34
od BinKooL
hehe, tak to mas pravdu, tie stvorvalce su strasne ''vydarene'' motory od BMW :twisted: nikdy som nepovedal, ze su to zle motory, ani dvojtakty nie su zle motory, vsetko zalezi od vyuzitia a uhla pohladu, ja by som si nikdy nic socialne od BMW nekupil, pretoze som sa poucil uz na prvom aute, ze mi to bude chybat, tak som kupil 330i a uz davno mi je malo a nadavam, ze som mal pockat a ist do 335i/d e90 alebo do M3 e46, alebo do 540i/535d e60, kto vie naco by som nadaval potom
nejdem ale vyhodit dalsie peniaze(ktore mozem setrit na kupu auta) na useless upravy, ktore mi nikto nikdy nezaplati/neoceni, len budu mat pre mna trosku lepsi pocit, ze je to rychlejsie stvorvalec ako maju ostatne e46

no ja by som zacal tak ako si pisal, siska, vyfuk, vacka, zotrvak, zvody vyhodit zadny interier - tie sportove sedacky ti nepomozu vobec, teda ak si myslel vymenit predne, alebo len vodicove, pripadne obutie zhodnot, ak hladas kazdy konik, skus vymenit za menej palcove s vacsim profilom, potom vsetkom by som si dal upravit ECU a musis tam citit rozdiel, no mne by to bolo luto minat tie peniaze na taketo nieco =P~ ak sa ti to auto nepaci a chces si ho upravit - sportove sedacky, pekna koncovka, ostrejsi zvuk, tak smelo do toho, je to realnejsi ciel, ako z toho vydolovat vykony

Re: Uprava 4 valca M43TU

Napísané: Utorok, 10. Septembra 2013, 16:47
od jozko2828
Presne ako si napisal na konci.... 8) ja nechcem to auto predat a viem ze cokolvek investovane do auta cenu nezvysuje.... Mam v hlave vcelku pekny projekt ktory pomaly pretavujem do realu.... Ja tu neriesim nejake turba a ine blbiny ale ostrejsi nastup, znizenie hmotnosti, zvuk, lepsie jazdne vlastnosti a pod. Tu nejde o porovnavanie si pipikov ci 4ka ale 6tka... Som dost stary na to aby som si riesil ego vykonnym autom do ktoreho nebudem mat ani na benzin.... Auto ma sluzit ucelu... U mna 80 % mesto a 20% dlhsia trasa... Tym padom je 4valec jasna volba... Len som chcel realne rady, typy napriklad na upravu sania (okrem simoty nieco porovnatelne)... A pod...

Re: Uprava 4 valca M43TU

Napísané: Utorok, 10. Septembra 2013, 17:00
od wladas47
tak kvalitnejsie sanie ako simota roby aj green ale to su uz ine ceny....ja mam odnich sisku a som velmo spokojny aj ked v sanie mam povodne.....daky narast vykonu som necitil ale zda sa motor sviznejsi v nisich otackach....

Re: Uprava 4 valca M43TU

Napísané: Utorok, 10. Septembra 2013, 17:24
od jozko2828
Ja som myslel komplet sanie... Lebo siska samotna bez odtienenia je onicom... A priame sanie oproti seriovke je zase trochu rozdiel... Nasiel som len KN ale to sa mi nepozdava ako je riesene... Preto som pozeral tu simotu... Je aj video na youtube kde je nahodena priamo na ten motor a zvuk aj tah je vcelku solidny... Tak ako som cital aj vlakno o zvodoch kde MichalTT pisal ze je potrebne na lepsi tah spriechodnit celu sustavu od sania cez zvody, kat az po koniec... Tak na tomto sa teraz robi.... Potom by som skusil ten upgrade spojky z 325 a pripadne ten dif ze co to urobi... A dalej by som si riesil uz len vacku od schricku a to by mi malo stacit ku stastiu .... Aby som sa dostal kam potrebujem.... 8)

Re: Uprava 4 valca M43TU

Napísané: Streda, 11. Septembra 2013, 06:14
od ViktorDDD
to ako vážne si niekto dá spraviť výfuk za 1000€ na 4valec? možno to pridá 2kone, ale zvuk nikdy nebude športový, len hučať to bude