Strana 1 z 2
vplyv zaslepenia EGR na turbo
Napísané: Utorok, 25. Júna 2013, 20:39
od minnoo
caute,
viem ze sa to tu aj na inych forach riesilo uz milion krat ale kazdy riesil otazku ci zaslepit egrko alebo nie z hladiska toho ze mal zasrate sanie od sadzi. mna ale zaujma ze ked zaslepim egrko aky to ma vpliv na turbo kedze podla mna ked neni otvoreny prietok cez sanie tak sa musi viac tocit co je aj pocut kedze na mojom aute viac piska na volnobehu ked zaslepim egr ako ked je spojazdnene.
ide mi vlastne o to ze ked je motor na volnobehu ma slaby tlak oleja a len velmi malo maze turbo a bojim sa toho ze ked zaslepim egrko tak sa bude viac tocit nebude ho dobre mazat a zadrem ho.
dalej by ma zaujmala este jedna vec ked zaslepim egrko myslite ze sa bude viac zajebavat variabilita teda naklapanie lopatiek ked tam pojde viacej spalin ako by malo?
dakujem za rady a odpovede

Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo
Napísané: Utorok, 25. Júna 2013, 20:46
od TT-SIMIK
Turbo ma 160 000+ ot/min takže aj ked zaslepíš egr, ničim mu neubližiš,tak či tak je egr pod plynom zatvorené.....
Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo
Napísané: Utorok, 25. Júna 2013, 21:00
od minnoo
to mi je jasne ze pod plynom je zatvorene mne islo o to aby nemalo vysoke otacky na volnobeh a maly tlak oleja aby som ho nezadrel a zbytocne nezasieral variabilitu kedze na volnobeh vsetky spaliny tocim cez neho
Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo
Napísané: Utorok, 25. Júna 2013, 21:13
od MateX3
dalo by sa spekulovat, ze by zaslepene egrko mohlo teoreticky ciastocne zlepsit podmienky turbu.
Nakolko vyfukom prejde menej castic + splodiny sa ciastocne ochladia egr coolerom a nedostanu do sania.
ale to je len taky subjektivny pohlad na vec
Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo
Napísané: Utorok, 25. Júna 2013, 23:00
od Adrian_B

ľudia, nemyslite už toľko
miesto toho rozmýšľania si si mohol dať pivko a ísť spať. Pretože to čo si vydedukoval je totálna kravina.
Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo
Napísané: Utorok, 25. Júna 2013, 23:52
od MateX3
na blbu otazku blba odpoved
Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo
Napísané: Streda, 26. Júna 2013, 20:09
od minnoo
preco sa ohranicujete blbou otazkou?
proste ked zaslepin egr viac sa toci a aj viac piska turbo teda dava aj vacsi tlak a ide mi len o to ci to nerobi zle tomu turbu lebo uz na volnobehu piska.
ked odslepim egr prestane piskat a zacne niekedy az okolo 1100-1200ot piskat tak ako ked je zaslepene to je vsetko co ma zaujma.
Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo
Napísané: Streda, 26. Júna 2013, 20:29
od Milosss
Pozri sa, princíp činnosti turba je nasledovný. Turbína je poháňaná od výfukových plynov a tá poháňa dúchadlo, ktoré vháňa vzduch do sania. Vplyv EGR na rýchlosť otáčania je nijaký, nakoľko dúchadlo je poháňané od turbíny, ktorú zase poháňajú výfukové plyny a na tých sa nič nemení, či je EGR on alebo off. Áno, mení sa ich zloženie ale nie množstvo, ktoré poháňa turbínu.
Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo
Napísané: Streda, 26. Júna 2013, 20:36
od alfi666
Milosss napísal:Pozri sa, princíp činnosti turba je nasledovný. Turbína je poháňaná od výfukových plynov a tá poháňa dúchadlo, ktoré vháňa vzduch do sania. Vplyv EGR na rýchlosť otáčania je nijaký, nakoľko dúchadlo je poháňané od turbíny, ktorú zase poháňajú výfukové plyny a na tých sa nič nemení, či je EGR on alebo off. Áno, mení sa ich zloženie ale nie množstvo, ktoré poháňa turbínu.
Trochu mimo

... ked je EGR otvorene, tak plyny ktore sa "vyfuknu" z valcov idu do zvodov a tam sa rozdelia medzi EGR vetvu a turbo

cize logicky ak je EGR otvorene, tak sa cast plynov vrati do sania a teda nepohana lopatky
Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo
Napísané: Streda, 26. Júna 2013, 20:56
od fox1k
nie je EGR nastavené na nejakých 10%, teda 10% výfukových plynov sa dostane spať do sania. Podľa mňa, to zvýši otáčky turba ale o minimum

Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo
Napísané: Streda, 26. Júna 2013, 21:01
od Milosss
Hopa, nikdy som to presne nesledoval a bol som stále v tom, že výstup na EGR je až za turbom.
Každopádne EGR ak je on, tak pri voľnobežných otáčkach je tak či tak zatvorené, čiže je to zajedno na voľnobehu.
Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo
Napísané: Streda, 26. Júna 2013, 21:06
od fox1k
egr je pod záťažou zatvorené

Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo
Napísané: Streda, 26. Júna 2013, 21:10
od MateX3
ciste teoreticky, ked je egr uzavrete, tak potrubie a egr cooler posluzi ako rezerva tlaku pre turbo, co by malo zlepsit tah cca o 0,00001% tym ze udrzi turbo v
zotrvacnosti napr pocas radenia rychlosti s manualom, rally style
sorry, uz nemozem, pomoc!!!
Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo
Napísané: Streda, 26. Júna 2013, 21:12
od Milosss
EGR je zatvorené pri plnom plyne a pri voľnobehu, otvorené je pri konštantných otáčkach v určitom poli, na voľnobehu je určite zatvorené.
Na starom aute som pomocou diagnostiky dokázal ovládať otváranie EGR v teste členov, na voľnobehu ten motor dosť zhrubol zvukovo keď sa EGR otvorilo. EGR som nemal nikdy zaslepené.
Re: vplyv zaslepenia EGR na turbo
Napísané: Štvrtok, 27. Júna 2013, 06:26
od coWon
minnoo napísal:preco sa ohranicujete blbou otazkou?
proste ked zaslepin egr viac sa toci a aj viac piska turbo teda dava aj vacsi tlak a ide mi len o to ci to nerobi zle tomu turbu lebo uz na volnobehu piska.
ked odslepim egr prestane piskat a zacne niekedy az okolo 1100-1200ot piskat tak ako ked je zaslepene to je vsetko co ma zaujma.
na volnobehu ti piska turbo?
ja som mal cca 6-7 mesiacov nefunkcne egr (mal som pretrhnutu membranu)
ja som ziadny rozdiel nepocitil, ci bol egr on alebo off, a ani nezaznamenal rozdiel v piskani alebo vobec nejaky rozdiel... hmm
