Strana 1 z 2

odvzdusnenie chladiaceho syst.

Napísané: Streda, 5. Júna 2013, 20:42
od thrash
zdravim, menil som vodny ventil, a pri vymene vytieklo dost chladiacej kvapaliny. preto sa chcem informovat ako spravne odvzdusnit tento system.
Ja som to spravil tak ale neviem ci je to ok: nalial som do nadzzky vodu s tym ze som mal povoleny osvzdusnovaci ventil. Vodi tam islo neurekom a lial som az kym nezacalo z odvzdusnovaku tiest voda. potom som ho zavrel ale nadrzku som nechal otvorenu a zapol som motor, zahrieval som ho a zaroven dal topenie na max. no nic sa nedialo akurat ze z nadrzky voda chcel ist sem tam von, ale nevytielka. ale ani toppenie sa nezapinalo anpriek tomu ze som mal zahriaty motor a topenie na 32C. Tak som vypol motor zatvoril nadzrku a isel sa previest no a ked som poriadne pridal pocul som akesi bublanie a preliavanie vody kdesi od motora a potom zacalo aj v aute kurit. Chcel som skontrolovat ci neklesla voda v chladici ale to uz bolo vsetko vriace a tak som to neotvaral. este pozriem zajtra rano ci neklesla hladina a nevysiel vzduch hore kedze dom pocul ako sa to tam preliba a buble..
Auto je e46 benzin 6v

Re: odvzdusnenie chladiaceho syst.

Napísané: Streda, 5. Júna 2013, 22:24
od jararak
Pohladaj, jr tu o tom tema a ide o metodu fukania do obehu, zda sa byt kokotina ale cuduj sa svetu funguje to dobre

Re: odvzdusnenie chladiaceho syst.

Napísané: Štvrtok, 6. Júna 2013, 07:11
od thrash
Pozeral som aj tu na fore aj nejake videa som skusal hladat ale nic konkretne a presne som sa nedozvedel iba viac varianta a vlasnte z nich som poskladal aj ten hore uvedeny moj postup. No zda sa mi ako zly.. Preto sa pytam.

Mam mat otvorenie veko expanzky a povoleny odvzdusnovak, alebo oba otvorene ?
- lebo mne pri tom nesli ziadne bublinky ani z odvzdusnovaku ani z expanzky (akutar ked som pridal plyn a rychle sa tam vratil vsimol som si virenie v expanzke a aj vyssiu hladinu no a z odvzdusnovaku tieklo von, tak som ho zavrel. A az potom ked som sa isiel preciest som zacul nejake bprelievanie sa vody a vzduchu v systeme ale ako som pisal potom som uz nekontroloval hladinu lebo voda bola horuca a mala tendensiu tiest von (neviem co som v tedy nemal otovrit ten odvzdusnovak prave..)

Re: odvzdusnenie chladiaceho syst.

Napísané: Štvrtok, 6. Júna 2013, 09:04
od jararak
maj obe zavrete, ked uz si sa s tym pohol tak skus zohriat auto, pusti si pekne kurenie a este lepsie bude ked to budes mat nosom hore na nejakom kopceku/nadjazde

nasledne pootvor odvzsunovak a malo by sa ti penit/bublinkovat odtial
bolo by fajn ak by este niekto jemne dvihal otacky auta nech to rozotci (party) vodu v systeme, kebyze tam je bublina nech ju vyzenie do expanzky

Re: odvzdusnenie chladiaceho syst.

Napísané: Štvrtok, 6. Júna 2013, 09:32
od thrash
OK cize, v takom stave ako to mam.. zahriat auto (zo zapnutym kurenim) - postavit ho na kopcek hore nosom - nechat bezat mootor (aj kurenie na max) - povolit odvzdusnovak a cakat kym vybublinka (s pridavanim plynu) - nechat vychladnut auto a skontrolovat hladinu chladiacej kvapaliny.

Potom ked bude po vychladnuti malo vody uz len dolievam a nemusim povolovat odvzdusnovak alebo aj potom povolit ?

Re: odvzdusnenie chladiaceho syst.

Napísané: Štvrtok, 6. Júna 2013, 11:19
od matthe
Motor sa odvzdusnuje studeny...bez zapnuteho motora zapnes kurenie na najvyssie teploty, vetrak das na najmensiu rychlost...otvoris expanzku a uvolnis odvzdusnovak...dolievas kvapalinu kym ti nebude cez odvzdusnovak tlacit kvapalinu bez bubliniek...zavres odvzdusnovak, dolejes expanzku asi 5 cm nad rysku...zavres expanzku...nastartujes motor a zohrejes kym sa neotvori termostat...ci sa otvoril zistis tak, ze budes mat horucu hadicu, ktora ide od termostatu do chladica...Nechas uplne vychladnut (napr. cez noc)...rano skontrolujes hladinu chladiacej kvapaliny...v pripade potreby uz len dolejes, alebo uberes, tak aby si mal kvapalinu na ryske...zavres expanzku a malo by byt vsetko OK...

Re: odvzdusnenie chladiaceho syst.

Napísané: Štvrtok, 25. Júla 2013, 20:45
od shadowhand
Mam jeden technicky dotaz pre vzdelanejsich :smile: Je mozne, ze kvoli neakej poruche kurenia-ventilatora nejde poriadne odvzdusnit chladiaci system ?? Dakujem pekne za smerodajne odpovede

Re: odvzdusnenie chladiaceho syst.

Napísané: Štvrtok, 25. Júla 2013, 21:07
od Rottwa
Nie, ale ak ti nefuka teply vzduch a tlakuje chladiaci system, mas vacsi problem.

Re: odvzdusnenie chladiaceho syst.

Napísané: Štvrtok, 25. Júla 2013, 21:13
od shadowhand
A ak nefuka ziadny ?

Re: odvzdusnenie chladiaceho syst.

Napísané: Štvrtok, 25. Júla 2013, 21:19
od Rottwa
Nefuka ziadny znamena ze mas nastavene otacky ventilatora ale ventilator sa nekruti ? Nie je ho ani pocut ?

Re: odvzdusnenie chladiaceho syst.

Napísané: Sobota, 27. Júla 2013, 21:58
od shadowhand
Praveze kruti a huci, nieco je tam rozpadnute,. Ale tak to som chcel vediet, ci moze kvoli tomu neist odvzdusnit. Uz viem, ze nie dik.
Rottwa napísal:
Nefuka ziadny znamena ze mas nastavene otacky ventilatora ale ventilator sa nekruti ? Nie je ho ani pocut ?

Re: odvzdusnenie chladiaceho syst.

Napísané: Piatok, 15. Júla 2016, 21:04
od lucas22
Ahojte, menil som chladic a odvzdusnujem. Ked stlacim hornu hadicu od chladica, pohne sa smerom hore hladina kvapaliny v expanzke, ale zaroven pocujem akoby "fuknutie" asi skrze prepustak. Je to normalne, alebo mi netesni viecko? Ja by som cakal, ze to ma byt zatvorene, aby sa mohol system natlakovat. Viecko som daval zo stareho chladica... Dakujem.

Re: odvzdusnenie chladiaceho syst.

Napísané: Piatok, 15. Júla 2016, 21:40
od johnyfly1
zhrniem to podla tisu...ale musite si to prelozit... :

Before filling, switch on ignition, set heater control to
maximum temperature and set fan to low speed. This opens
heating valves and installed auxiliary water pump runs if
necessary.

Perform filling operation slowly.
Fill expansion tank completely and wait until coolant emerges at
vent point(s) without bubbles. Close bleed screw(s).

Set heater control to maximum temperature and set fan to low
speed. This opens heating valves and installed auxiliary water
pump runs if necessary. Run engine and flush out engine
cooling circuit with three or four short bursts of throttle (approx.
4500 to 5000 rpm) (sealing cap open). While doing so, do not
run engine for longer than approx. 30 sec. to prevent coolant
from heating up and expanding. If coolant level in expansion
tank drops during this, top up expansion tank to the brim with
coolant. Attach screw cover and run engine to heat it up until
thermostat opens.

takze, ked sa doleje 3x zosliapnut pedal na 4500-5000 otacok...vypnut motor...zatvorit viecko, a zohriat motor :)

Re: odvzdusnenie chladiaceho syst.

Napísané: Sobota, 16. Júla 2016, 09:09
od lucas22
Prikladam video. Pri stlaceni hornej hadice to fuka cez zatvorene viecko. Je to normalne?
https://youtu.be/jEy_EsY8whc

Re: odvzdusnenie chladiaceho syst.

Napísané: Sobota, 16. Júla 2016, 21:48
od johnyfly1
nie, viecko by malo cosi pustit ale az ked je velky tlak...vymen viecko :)