Strana 1 z 2

bod varu

Napísané: Sobota, 11. Mája 2013, 10:36
od johnyfly1
hojte,
idem menit nemrzku v chladici a budem ju este za par dni vypustat tak tam chcem na tych par dni naliat cistu destilovanu vodu.
ale ide o to ze nemrzka ma vyssli bod varu ako destilka...destilka ma okolo 100stupnov ale pod tlakom v uzavretom okruhu vraj viac..o kolko viac to moze byt? lebo termostat mi otvara pri 95stupnoch a bol by som nerad keby mi voda pri zohriati vyvrela :roll:
zvladne to na tych par dni destilku alebo mam ist pozhanat radsej nemrzku?
dik

Re: bod varu

Napísané: Sobota, 11. Mája 2013, 10:42
od fafa111
Su ludia, co jazdia cele leto len na destilku, ak nieco opravovali pred letom. Ak sa ti auto koli niecomu inemu neprehrieva, tak v pohode. Ved si šofer nie sračka, vidiš na budiky nie?
Ale aj v literature pise, ze nemrzka odsahuje antikorozne zlozky, takze potom sa nestazuj, ked budes nalievat cistu destilku a vypustat hnedu vodu. :D

alebo vypust, daj destilku, pojazdi den a daj zase novu napln.

Re: bod varu

Napísané: Sobota, 11. Mája 2013, 10:46
od johnyfly1
ved to chcem ozaj len na par dni :) lebo teraz mam mastnu kvapalinu asi sa mi tam dostal olej ](*,) preto destilka uvidim ci bude aj ta od oleja alebo nie, potom vypustim a nalejem uz nemrzku :)

Re: bod varu

Napísané: Sobota, 11. Mája 2013, 10:50
od fafa111
pozri v tomto pdfku, mozno to je niekde okolo tej teploty http://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&q=b ... 0616,d.bGE

Re: bod varu

Napísané: Sobota, 11. Mája 2013, 17:16
od Mi_t_is
kúp v žiline v tej mototechne čo je pri evanjelickom kostole na okružnej dynacool g11 nemrzku.. je po 2,8eura liter.. to ťa nezabije :) ľudová cena a v pohode ide do bmw lebo je modrá.

Re: bod varu

Napísané: Nedeľa, 12. Mája 2013, 19:45
od lukaslh
johnyfly...odhladom chlad. kvapaliny som toho dost cital po nete a studoval...precitaj si moj posledny prispevok v tejto teme bmw3-e36/e36-zamrzla-mi-voda-v-celom-chladiacom-systeme-t71484-15.html :smile:

Re: bod varu

Napísané: Nedeľa, 12. Mája 2013, 19:55
od DobreBrzdy.sk
Na chladenie jedine EVANS Coolants bez vody - bod varu 180, nesposobuje koroziu a je dozivotna, mení sa len raz.

http://www.dobrebrzdy.sk/shop/product/63473668/power-cool-180-5l

Re: bod varu

Napísané: Nedeľa, 12. Mája 2013, 20:30
od Kallon
DobreBrzdy.sk napísal:
Na chladenie jedine EVANS Coolants bez vody - bod varu 180, nesposobuje koroziu a je dozivotna, mení sa len raz.

http://www.dobrebrzdy.sk/shop/product/63473668/power-cool-180-5l


jo, tento typ chlad. zmesi som videl vcera na Discovery Channel vo Wheeler Dealers.
tiez to bolo nieco revolucne bezvode a na cenove porovnanie hovorili, ze klasicka vodna zmes stoji 20 libier a ta bezvoda 90 libier, ale je to lifetime kvapalina.

Re: bod varu

Napísané: Nedeľa, 12. Mája 2013, 20:39
od starML
V tom PDFku má ta nemrzka mít bod varu 160 stupňů Celsia - zřejmě jiný chemický základ. Klasický Fridex (etylenglykol) míval bod varu okolo 90 stupňů, ale při normálním atmoférickém tlaku. Při použití víčka na expanzce se vytvoří přetlak cca 1 Bar (100 kPa) a tím se bod varu Fridexu posune k hodnotě cca 120 stupňů, takže žádný problém. Ani destilku tam dávat nemusíš, klidně tam dej vodu z vodovodu, pokud vaše vodárny berou vodu z řeky. Nesmí to být ze studní, kde jsou obsaženy minerály - ty by způsobily zanesení chladícího systému.

Re: bod varu

Napísané: Nedeľa, 12. Mája 2013, 21:02
od DobreBrzdy.sk
Kallon napísal:

jo, tento typ chlad. zmesi som videl vcera na Discovery Channel vo Wheeler Dealers.
tiez to bolo nieco revolucne bezvode a na cenove porovnanie hovorili, ze klasicka vodna zmes stoji 20 libier a ta bezvoda 90 libier, ale je to lifetime kvapalina.


Nesledoval som, to robili ten Triumph TR6? Do veteranov ide zelena, VintageCool alebo ClassicCool.

Ta pociatocna cena je sice vyssia, ale zober si, ze je to cena jednej-dvoch plnych nadrzi benzinu/nafty. A mas istotu ze ti nikdy neprehrdzavie chladic, nikdy ti nevyvrie voda, nevytvaraju sa usadeniny, neprebieha elektrochemicka korozia a takisto je chranena vodna pumpa pred opotrebovanim.

Re: bod varu

Napísané: Nedeľa, 12. Mája 2013, 21:10
od Kallon
DobreBrzdy.sk napísal:

Nesledoval som, to robili ten Triumph TR6? Do veteranov ide zelena, VintageCool alebo ClassicCool.

Ta pociatocna cena je sice vyssia, ale zober si, ze je to cena jednej-dvoch plnych nadrzi benzinu/nafty. A mas istotu ze ti nikdy neprehrdzavie chladic, nikdy ti nevyvrie voda, nevytvaraju sa usadeniny, neprebieha elektrochemicka korozia a takisto je chranena vodna pumpa pred opotrebovanim.


ano, robili tu TR6, o kt je zname ze konstrukcne ma chybu ze sa velmi lahko prehrieva. dali tam novy chladic a tuto bezvodu zmes kt ma vacsiu tepelnu kapacitu a teda vyssi bod varu.

ked som to pozeral, tiez mi to dalo chrobaka do hlavy, ze by som to dal do auta. je to drahsie, ale lifetime.
........... este nieco poprecitam na nete :lol:

Re: bod varu

Napísané: Štvrtok, 23. Mája 2013, 05:44
od rosta636
Možná to tu už někdo zminoval,ale i samotná nemrznoucí kapalina posunuje bod varu záleží na kolik se naředí s vodou.A pak k tomu i tlakem který je v chladícím systému

Re: bod varu

Napísané: Pondelok, 3. Júna 2013, 17:57
od DobreBrzdy.sk
takto sa sprava EVANS Coolants vo varnej kanvici - kazdy si moze doma odskusat, ako sa bude spravat voda :o)

http://www.youtube.com/watch?v=PvpQASy2Ta4

Re: bod varu

Napísané: Utorok, 4. Júna 2013, 13:54
od Le Gend
No a ? Reklama na dalsi turbonator ?
Rovnako sa sprava aj bezna nemrznuca kvapalina.

Re: bod varu

Napísané: Nedeľa, 22. Septembra 2013, 22:47
od DobreBrzdy.sk
trosku dlhsie ale o to lepsie citanie o EVANS Coolants :

http://www.toyotateam.sk/forum/viewtopic.php?f=52&t=7816