Strana 1 z 1

Aftermarket škrtiaca klapka - pre ochranu motora

Napísané: Utorok, 7. Mája 2013, 15:02
od MateX3
Tieto informácie sú pre tých, ktorí majú preplňovaný vznetový motor (turbodiesel áno :D ), bez škrtiacej klapky, a s automatickou prevodovkou. A ktorí vedia že môže ísť na vlastný olej. Je firma ktorá má riešenie a keďže spadám do tejto kategórie, riešim to na svojom voze. Môžno to niekto iný hľadá/bude chcieť skúsiť tiež.

Viac info od výrobcu v priložených dokumentoch.

Re: Aftermarket škrtiaca klapka - pre ochranu motora

Napísané: Utorok, 7. Mája 2013, 16:07
od Laco19
Mne to pride take divne riesit dosledok havarie turba a nedat tie peniaze radsej do turba aby k tomu vobec nedoslo.
Mne sa po vymene turba za nove na predoslom aute znizila dlhodoba spotreba o 0,5l oproti spotrebe za poslednych cca 20t. km pred havariou turba - to su tiez peniaze ktore sa mohli usetrit a pouzit na turbo. Ked sa k tomu pripocita pripadny odtah tak uz by bolo mozno aj na lacnejsie turbo.

Re: Aftermarket škrtiaca klapka - pre ochranu motora

Napísané: Utorok, 7. Mája 2013, 19:03
od Sk1r3x
lenže je milion ludí čo ani len netuší, že v aute je turbo a jazdia na tom, potom ani len netušia , že čo to hvízda , nezaujíma ich to , pre niektorých má byť auto sluha a najlepšie zadarmo ...

čiže ani tá klapka ím nič nehovorí ... no odfajčiť sa môže ani to nemusíš čakať vôbec aj keď vieš o čo ide, je to dobrá vec ale fakt len preventívna

Re: Aftermarket škrtiaca klapka - pre ochranu motora

Napísané: Utorok, 7. Mája 2013, 19:22
od ViktorDDD
si myslím že tomu kto sa o auto stará je tá klapka k ničomu, lebo problém odhalí oveľa skôr akoby došlo k deštrukcii motora

Re: Aftermarket škrtiaca klapka - pre ochranu motora

Napísané: Utorok, 7. Mája 2013, 19:33
od Laco19
ViktorDDD napísal:
si myslím že tomu kto sa o auto stará je tá klapka k ničomu, lebo problém odhalí oveľa skôr akoby došlo k deštrukcii motora

Myslim ze nie je az take jednoduche vymenit turbo vcas.

Re: Aftermarket škrtiaca klapka - pre ochranu motora

Napísané: Utorok, 7. Mája 2013, 19:44
od ViktorDDD
to ti už musí fakt pískať ako stíhačka a brať toľko oleja že ledva stíhaš dolievať aby sa toto stalo že ti všetok olej vcucne do motora, a keď majiteľ nie je kkt tak s tým v takom stave jazdiť nebude :wink:

Re: Aftermarket škrtiaca klapka - pre ochranu motora

Napísané: Utorok, 7. Mája 2013, 20:22
od Laco19
ViktorDDD napísal:
to ti už musí fakt pískať ako stíhačka a brať toľko oleja že ledva stíhaš dolievať aby sa toto stalo že ti všetok olej vcucne do motora, a keď majiteľ nie je kkt tak s tým v takom stave jazdiť nebude :wink:

Kym je turbo vyvazene tak nie je extremne hlucne, spotreba oleja nemusi byt aj napriek velkym volam velka. Potom staci skrtnutie lopatkami o obal pri vacsej zatazi a turbo je KO. Teda myslim ze neplati ze kym nic nepocut a netreba dolievat olej tak je turbo OK (vlastne skusenosti).
Ked uz treba zistit stav turba, moj nazor je ze treba pozriet ci ma axialnu volu, posudit velkost radialnej vole, posudit mnozstvo oleja v hadiciach a IC, zobrat pri tom do uvahy najazd, zvuky, spotrebu oleja atd. a potom sa rozhodnut co s tym robit.

Re: Aftermarket škrtiaca klapka - pre ochranu motora

Napísané: Utorok, 7. Mája 2013, 21:51
od bramborak
turbo nemusi absolutne vydavat ziadne zvuky, ani dymenie. a moze mat axialnu vôlu fakt velku, vlastna skusenost. nemalo to ziadne prejavy, a pan ktory repasuje turba mi povedal, ze raz by som nalozil autu a vystrelilo by vrtulu do nebies a k.o. vôla sa zistila nahodne pri vymene termostatov a beznej udrzbe po kupe.

Re: Aftermarket škrtiaca klapka - pre ochranu motora

Napísané: Streda, 8. Mája 2013, 10:51
od fox1k
turbo sa musí pred sebadeštrukciou nejako prejavovať, olej, voľa, ťah, nástup turba, dym, zvuk :-k

Re: Aftermarket škrtiaca klapka - pre ochranu motora

Napísané: Streda, 8. Mája 2013, 15:26
od Adrian_B
tomu ver že nemusí :wink:
rôzne prejavy turba pred smrťou sú však častejšie prípady ako to že turbo klakne bez toho aby dalo o sebe vedieť. No stáva sa to

Re: Aftermarket škrtiaca klapka - pre ochranu motora

Napísané: Streda, 8. Mája 2013, 15:37
od mexican
Mne keď klaklo turbo v E46-ke, tak to bolo úplne bez varovania.
Teda asi pol minuty pred tým, než to celé jeblo som cítil že poklesol ťah, čo je ale dosť malý čas na stihnutie preventívnej výmeny :mrgreen:

Re: Aftermarket škrtiaca klapka - pre ochranu motora

Napísané: Streda, 8. Mája 2013, 15:46
od SurrendeR
hej, a potom sa stalo co? podla mna si nepotreboval tu aftermarket klapku :)

Re: Aftermarket škrtiaca klapka - pre ochranu motora

Napísané: Štvrtok, 9. Mája 2013, 15:37
od MateX3
tomuto vymena len turba asi nepomoze