Strana 1 z 1

treba restart skrtiacej klapky ?

Napísané: Utorok, 30. Apríla 2013, 09:10
od pby
Zdravim cistil som skritiacu klapku aj volnobezny ventil cca pred 2 tyz. Po namontovani ma prekvapilo ze na volnobehu otacky nekolisali len namiesto povodneho chovania - po nastartovani asi 10-15 s ot na 1000-1100 a potom pokles na 750 po cisteni to bolo - cca 30s na 1300 a potom pokes na 750-800 a jemne (milimetrove) skoky hore-dole.
No a teraz uz ani to nie, a je to ako pred cistenim najprv na 1100 a potom na 750 a bez vyrazneho kolisania.

Lebo citam ze je nutny iba v tedy ako sa otacky nechu ustalit na volnobehu a stale kolisu..
ALE neviem ci to nieje iba pocit ale (tak si troska sledujem spotrebu) a mam pocit ze je trocha vyssia -co by ale suviselo s tym ze RJ treba restartovat.

Cize je nutny restart RJ alebo nie ?

Ak je ma to spravit tak ako je tu v tomto popise na nete: "Reset riadiacej jednotky – pri zapnutom zapaľovaní (kontrolky svietia, motor nebeží) odpojíme mínusový pól batérie (akokoľvek to môže znieť čudne, ale jednoduché odpojenie batérie nestačí), počkáme 30 sekúnd a pól znova pripojíme (pokiaľ je to možné „prvým/jedným hmatom“, aby iskier bolo čo najmenej (potrebu vypnutia všetkých spotrebičov predtým snáď netreba zdôrazňovať), až to v priestore škrtiacej klapky „hrkne“. Potom vypnúť zapaľovanie, dotiahnuť svorku na aku a môžeme štartovať.

Niektoré zdroje potom odporúčajú nechať motor bežať cca 10 minút na voľnobeh, aby si RJ načítala hodnoty zo senzorov."

e46 320i

Vdaka

Re: treba restart skrtiacej klapky ?

Napísané: Utorok, 30. Apríla 2013, 10:02
od Le Gend
Reset RJ je precenovana zalezitost, len malokedy je naozaj potrebny. Ked zmenis nejaky senzor, RJ bude najprv porovnavat jeho hodnotu s hodnotami, ktore dostavala od predosleho senzora, no postupne si tie zapametane hodnoty nastavi na novy senzor. To sa stalo aj v tvojom pripade.
V niektorych pripadoch je zmena tak vyrazna, ze auto nenastartuje a vtedy je ten spravny cas na reset riadiacky, aby zabudla tie "odlisne" hodnoty z predosleho senzora.

Ale ak ten reset velmi chces, tak zohrej auto, na minutu odpoj RJ (bud na baterke, alebo poistkou), potom zapoj RJ naspet, nastartuj a nechaj minutku bezat. V tej poslednej faze za doporucuje nezatazovat elektriku, pripadne aj odpojit ventilator na chladici kvoli poklesom prudu.

Re: treba restart skrtiacej klapky ?

Napísané: Streda, 1. Mája 2013, 11:40
od pby
Teraz citam:

Že sa dielo podarilo (uspesny restatrt RJ po cisteni skrtiacej klapky) sa spozná okrem ineho, podľa toho, že sa voľnobeh stabilne drží na hodnote cca 800 ot./min.; že RJ reaguje na otočenie volantu miernym, ale okamžitým zvýšením voľnobehu (bez toho aby prišlo k akémukoľvek poklesu čo len na okamih)

Skusal som tocit volantom a ja to mam presne opacne- pri miernom otoceni volantom miesto zvysenia otacok mi klesnu asi o 200 a potom stupnu naspat na 750

Co to znamena ? Restatrt sa nepodartil ? Vcera som skusil restartnut RJ - hore uvedenim sposobom..

Re: treba restart skrtiacej klapky ?

Napísané: Štvrtok, 2. Mája 2013, 17:05
od ifojtik
odpojenim RJ od baterky sa nevymazu adaptivne hodnoty..

Re: treba restart skrtiacej klapky ?

Napísané: Štvrtok, 2. Mája 2013, 18:11
od pby
ifojtik napísal:
odpojenim RJ od baterky sa nevymazu adaptivne hodnoty..

cize.. treba to napojit na a spravit to cez PC ?

Re: treba restart skrtiacej klapky ?

Napísané: Piatok, 3. Mája 2013, 10:07
od ifojtik
Ano