Strana 1 z 1

velkost koleist - sila auta ??

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 21:03
od pby
Mna by tak zujimalo aky vpliv ma na Nm a hybnu silu auta zmena velksoti kolies ?

Ak zmenim kolesa z 15" 195 na 18" 225 ale zachovam priemer povodneho kolesa zmeni sa mieco ? (po prevodovej stranke asi nie lebo kolesu bude mat rovnaky priemer a teda aj prevod) ale zase zmeni sa jeho hmotnost, tiez bude sirsie a bude mar vyssi valivy odpor, ako sa bude chovat co sa tyka habnej sily, zrychlenia a pod ?

Ak rovnako zmenim kolesa z 15" 195 na 15" 195 ale NEzachovam priemer povodneho kolesa zmeni sa mieco ? kolesa dam mensie, alebo vacise.. co sa zmeni ? pri akej variante bude auto zyvsie - Lebo zmenim prevod, v podstate..

Re: velkost koleist - sila auta ??

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 21:27
od ViktorDDD
pri zachovaní rovnakej šírky pneu, avšak zmenšíš celkový priemer tak pri rovnakých otáčkach budeš mať menšiu rýchlosť, avšak auto bude lepšie zrýchľovať, keď celkový priemer zväčšíš tak presne naopak

keď celkový priemer nezmeníš avšak dáš širšie gumy, tak auto stratí na výkone, lebo musí prekonávať väčší valivý odpor kolies, zas je rozdiel na akom aute to chceš, na takej 316i prechod zo 195 na 225 spraví už slušný rozdiel

Re: velkost koleist - sila auta ??

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 21:29
od ice.blade
ale zas aky je rozdiel ked mam 25kg koleso 16" s 225kou gumou a nahradim ho 17kg 18" kolesom s 245kou gumou ;) vsetko je to len fyzika

Re: velkost koleist - sila auta ??

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 21:54
od pby
ViktorDDD napísal:
pri zachovaní rovnakej šírky pneu, avšak zmenšíš celkový priemer tak pri rovnakých otáčkach budeš mať menšiu rýchlosť, avšak auto bude lepšie zrýchľovať, keď celkový priemer zväčšíš tak presne naopak

keď celkový priemer nezmeníš avšak dáš širšie gumy, tak auto stratí na výkone, lebo musí prekonávať väčší valivý odpor kolies, zas je rozdiel na akom aute to chceš, na takej 316i prechod zo 195 na 225 spraví už slušný rozdiel


Ok cize ak si to takto dam na dorbne..
1) ak budem mat uzku gumu (mensi valivy odpor) a zmensim priemr kolesa (oproti original.) auto bude mat lespiu akcelaraciu ale ked sa rozgula otacky budu pri istej rychlsit ovela vyssie ako by boli prie tej istej rychlsot ale s povodnimi kolesami ?
- potom mi tato varianta vychadza ak mam benzin a chcem sa zahrat na pretek s kamosom je to ideal, lebo zrychlim lepsie, otacky mi bude lepsie drzat vo vyssich hodnotach (teda tocak pojde na max)

2) varianta opacna - potom na dlhe trate u benzinu, lebo si ce auto sa bude rozgulavat dlhsie ale otacky budu pri istej rychlosti nizsie ako pri pouziti orig. pneu. Teda na dialniciach ked mi inak pri 130km toci 3000ot mi bude tocit menej, cize aj spotreba by mala ist nizsie ???

A ked k tomu pridam lahke zlitiny diskov ako pise "ice.blade" tak ak tomu dobre chapem - aj v bode 1 aj 2 by sa mali pozadovnae efekty prehlbit..

Re: velkost koleist - sila auta ??

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 22:02
od ice.blade
priemer kolesa ti radikalne nezmeni charakter otacok... to sa robi difom a nie ako to tu pises nizsim vyzsim profilom na gumach, nehovorim ze to nemoze byt citit ale ak ma clovek tie iste kolesa 15" a da presne take iste ale 19" s nizsim profilom nespozoruje skoro ziadny rozdiel ;)

ak chces lenive auto s lepsou spotrebou a vyzsou maximalkou tzn na 90ke budes tocit menej otacok nez traz daj si dif z nizsim pomerovym cislom, ak chces raketu tzn rychlu akceleraciu ale okrem akceleracie nic lepsie necakaj kedze spotreba pojde hore, maximalka pojde dole, radit 2ku budes pri nizsich otackach tzn ak si das sprint z autom ktore bude mat original diff a ty z vyzsim pomerom sice mu ujdes po starte ale po istej vzdialenosti ta da tak rychlo ze si nestihnes prdnut... ak si krizovatkoking a chces davat dole silne auta na rozjazde OK, ale ak sa chces nahanat tak nas 120km/h si skoncil ;)

Re: velkost koleist - sila auta ??

Napísané: Utorok, 19. Marca 2013, 21:40
od michaltt
Necital som to cele,ale ano...vacsmi diskami auto zlenivie, hlavne pruzne zrychlenie nebude to, co to byvalo na 16tkach.
Ak ta tento problem zaujima, pozeraj sa po lahkych diskoch. Vsetko nad 12kg je uz tazke. Ak mas diesel, tak vahy ani neries, na to mas krutak. Ak mas benzin, tam to citit budes, to ti garantujem - aj pri brzdeni.

Re: velkost koleist - sila auta ??

Napísané: Streda, 20. Marca 2013, 13:53
od Le Gend
Pri brzdeni tiez ? V com sa brzdenie diesela lisi od benzinu ?

Re: velkost koleist - sila auta ??

Napísané: Streda, 20. Marca 2013, 17:17
od GtheRacer
v podstate si polozil spravnu a abs. zakladnu :?: na ktoru
dnesna moda velmi nerada pocuje uprimnu odpoved.

Pre dokreslenie kompletneho obrazu odpovede na tvoju otazku
by bola idealna fotografia vyrazu tvare kamarata (ktoru som bohuzial
vtedy neurobil, nenapadlo ma, ze sa mi zide), ked sme mu na E90
zhodili asi 1t 18´´ RFT a na skusku nahodili naozaj lahulinke kovane
16´´ rovnakeho celkoveho priemeru, aj sirky (225). Bratn na to:
ze to ako ste mi nachipovali kybel?!? :shock: :shock:
Som sa musel hormalne chi-chichotat.

No, ale co je podla dnesnej mody 18´´?
Pomaly socka. Aspon 19-20 nech som kuuul, nie? :-&

PS: predstava, ze na silnom aute, resp. X-kolke to az tak vela
nerobi, je viac nez mylna. Treba sa len pozriet na zufalu snahu
konstrukterov usetrit na neodpruzenej vahe kazdy g. a nasledne nahodit
brzdy ako prava pizza, bo tie 2,5t treba dako hamovat a k tomu najlepsie
21´´ rebrinaky - sak nech klient trpi pre modu (a hlavne v penazenke;)

Na jednej 4x4 som usetril pri zachovani 17´´ lahkymi diskami 14,5kg.
Auto by ste nespoznali! (neodpruzena vaha ma velky vplyv nielen na
dynamiku pozdlznu, priecnu, ale aj neg. zrychlenie, komfort a u nas
vo vysokej miere aj na adheziu pneumatiky)
...ako pisal kto? tusim ice.blade. Da Rest is Physics...

Inak: BMW robilo aj fakt lahke disky. :-"
kedysi...

Re: velkost koleist - sila auta ??

Napísané: Piatok, 22. Marca 2013, 07:03
od pby
michaltt napísal:
Necital som to cele,ale ano...vacsmi diskami auto zlenivie, hlavne pruzne zrychlenie nebude to, co to byvalo na 16tkach.
Ak ta tento problem zaujima, pozeraj sa po lahkych diskoch. Vsetko nad 12kg je uz tazke. Ak mas diesel, tak vahy ani neries, na to mas krutak. Ak mas benzin, tam to citit budes, to ti garantujem - aj pri brzdeni.


Ok zire ak mam teraz plechace R15 a nahodim alu R17 rozdiel to bude, aj ked tie R17 maju mat okolo 10,5 kg? Ano ide mi hlavne o zrychlenie to by som velmi nechcel ovplivnovat k horsiemu mam benzin..

Re: velkost koleist - sila auta ??

Napísané: Piatok, 22. Marca 2013, 10:10
od GtheRacer
pby napísal:

Ok zire ak mam teraz plechace R15 a nahodim alu R17 rozdiel to bude, aj ked tie R17 maju mat okolo 10,5 kg? Ano ide mi hlavne o zrychlenie to by som velmi nechcel ovplivnovat k horsiemu mam benzin..


pozri si cislo dielu 15´´ hod do ETK uvidis vahu.
10,5 su take stredne 17´´ vobec nie lahke.
mne sa ako najlepsi kompromis osvedcili lahke 16´´
Od BMW existuju dokonca 16´´ tesne pod 6kg /kus
Ale mozes brat, ze vsetko medzi 7a8kg je velmi OK
a fakt citit rozdiel - zvlast ak ides 205 nie 225 - to
je tiez uz vec vkusu ;)
A takych diskov najdes zopar.

Re: velkost koleist - sila auta ??

Napísané: Nedeľa, 24. Marca 2013, 13:48
od //MPower
neviem ako je to mozne ale ja ked som z 15'' zrejme 6.5J (195/65/15) zimakoch hodil letne 18'' 8J (225/40/18) tak mi auto lepsie zrychlilo na tych 18kach , este pripomeniem ze jeden 18'' disk bez gumy vazil okolo 8kg