Strana 1 z 3

SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Napísané: Nedeľa, 10. Marca 2013, 20:03
od pby
Zdravim chcel by som sa opytat ako setrit spojku pri jazde autom aby co najdlhsie vydrzala a v naveznosti nato ake priznaky mavaju spojky ked uz nieje nieco v poriadku.

Je to tema pre takych vodicou ako som ja :) nemam vela nabehane, vela symptomov ktore auto ukazuje nepoznam..

Konkretne mam auto E46 2l benzin.

Co sa deje s mojou spojkou napr. Start- pustam spojku (zaradena 1) nepridavam plyn.. auto na rovine straca otacky, ak pustim rychel spojku (bez plynu) skoro az zdochyna ak pomly je to lepsie auto sa rozbehne prydavam plyn. Ked pustam spojku a zaroven pridavam plyn autu sice neklesaju otacky ale ak pustim (napriek pridanemu plynu) spojku rychel auto tak cukne. Musim sa veeeelmi snazit pustit pomalinky spojku aby necuklo, Ale kedze pustam velmi pomali spojku a zaroven pridavam plyn - dlhsie preklzuje co by malo spojke vadit, nie.. Je to spravane auta a spojky len mojim amaterkym radenim alebo je nieco chybne (mozno ani nie v spojke ale nejake silent bloky a lebo nic ked citim to cuknutie..

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Napísané: Nedeľa, 10. Marca 2013, 20:22
od ViktorDDD
a kde ti tá spojka zaberá? teda pri púšťaní pedálu, nižšie alebo až celkom hore? inak najlepšie je pohýnať sa tak aby sa netrápil ani motor ani spojka, teda pridať trochu plynu a spojku púšťať rýchlo avšak s citom, nie tak že vytočíš motor zoskočíš zo spojky a pomaľuješ asfalt, ale ani tak že púšťaš spojku na voľnobehu a auto sa pomaličky rozbieha a pritom sa aj motor aj spojka očividne trápi, niečo medzi

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 10:22
od johnyfly1
so spojkou opatrne, co najmenej mackat, nedrzat ju dlho stlacenu, nepustat rychlo, teda nenakladat jej,
ja som mal spojku odratu na nity a nemohol som sa pohnut plynulo..musel som sa velmi snazit aby sa mi to podarilo vzdy autom seklo, dalej niekedy ked som sa rozbiehal celym autom skubalo, bolo to citit ako odspodu od kardanu, po vymene jedna basen :)

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 11:01
od eko.fresh
E46ka ma na spojke CDV (clutch delay valve) - robi to taku vec ze ked rychlo pustis spojku, CDV ju pribrzdi. Vela ludi to davalo prec, cize neni garancia ze to tvoje auto este ma.

Dalsia vychytavka je SAC (self adjusting clutch) coz tiez E46ka ma... Ako sa spojka opotrebovava a je tensia, pritlacak sa jej prisposobuje aby zaberala v tom istom bode stale, plus ma za ulohu predlzit zivotnost spojky.

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 16:23
od SurrendeR
to v akom je realnom stave vzdy uvidis az ked ju rozoberies.
na BMW zvykne spojka vzdy zaberat na konci 1/3 a plne zabrana uz je na zaciatku 2/3 drahy pedalu.
ak zabera dobre ale uplny zaber ma az ked spojku uplne pustis, tak uz nieco nieje v poriadku. a je to viac veci kedy je idealne rozobrat a pozret.

Mne napriklad zaberala spojka od spodu, no uplne zabrala az ked som dal nohu zo spojky..
lamela bola ako nova, pritlacak normalny.. no mal som ulomeny taky maly plastovy bazmek ktory ovladal pritlacak.

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 17:21
od pby
ViktorDDD napísal:
a kde ti tá spojka zaberá? teda pri púšťaní pedálu, nižšie alebo až celkom hore? inak najlepšie je pohýnať sa tak aby sa netrápil ani motor ani spojka, teda pridať trochu plynu a spojku púšťať rýchlo avšak s citom, nie tak že vytočíš motor zoskočíš zo spojky a pomaľuješ asfalt, ale ani tak že púšťaš spojku na voľnobehu a auto sa pomaličky rozbieha a pritom sa aj motor aj spojka očividne trápi, niečo medzi


zabera za polkovicou smerom hore (cca v tristvrtine pri vypusteni)

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 17:25
od pby
johnyfly1 napísal:
so spojkou opatrne, co najmenej mackat, nedrzat ju dlho stlacenu, nepustat rychlo, teda nenakladat jej,
ja som mal spojku odratu na nity a nemohol som sa pohnut plynulo..musel som sa velmi snazit aby sa mi to podarilo vzdy autom seklo, dalej niekedy ked som sa rozbiehal celym autom skubalo, bolo to citit ako odspodu od kardanu, po vymene jedna basen :)


moment, nieco podobne robi aj mne, ak pustam spojku a nepridavam plyn (pustam ju tak normalne) tak s autom tak skubne alebo ako to nazvat cim rychlejsie pustam spojku tym viac skube a cim pomalsie pustam tym menej skube (ak pridam plyn a aj ked pustm spojku rychlo necuka) - je ta spojka podla toho v prdeli ?

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 17:55
od dethXtreme
sa opytam ked je tu tato tema...vela majtelov 1,6 a 1,8 tu tvrdi, ze nemaju problem s autom "prehrabnut"...no mne sa to este nepodarilo...nejde o to ze by som chcel na kazdych semaforoch zagumovat alebo nieco podobne, ale z cisto teoretickeho hladiska ma to zaujima...schvalne som to skusal cez vikend na rovine...cisty suchy asfalt...otacky okolo 4500-5000 prudko pustena spojka, plyn na podlahu a...nic...otacky trosku klesli a auto sa plynulo rozbehlo...takze tusim spravne ze spojka je uz za zenitom? :D

( mam 1,8 m43 s gumy boli normalne 195/60 r15 )

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Napísané: Utorok, 12. Marca 2013, 06:51
od johnyfly1
dethextreme ano ja na starej spojke som musel motor neskutocne tocit aby mi aspon prehrablo, vzdy mi skor udusilo motor :D no teraz ako mam novu spojku tak ked ju rychlo pustim tak pocujem ze kola prehrabnu aj pri cca 2500otackach, vyssie som este neskusal lebo predsa este je ta spojka v zabehu :D

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Napísané: Utorok, 12. Marca 2013, 09:28
od SurrendeR
podobny problem som mal aj ja.. zdalo sa mi ze je spojka v prdeli.. bol to len ulomeny plastovy diel c. 6
samotna lamela bola ok, a aj mne obcas triaslo autom pri plynulom pustani spojky za nizkych otacok.
Obrázok

vymenil som celu spojku, ten plastovy diel sa da zohnat, mne ho poskytol kamarat zo starej prevodovky (ten diel ide do prevodovky)
a nemozem si to vynachvalit.. spojka ide uplne lahucko, zabera presne tak ako ma. :thumbup:

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Napísané: Utorok, 12. Marca 2013, 10:51
od stanleyt318
no pani, ked uz je tu ta tema SPOJKY tak ma napadlo, ze aky problem som ja pozoroval celu zimu...

zrana ked beriem auto cele uzimene tak spojka zabera takmer uplne dolu, ako ktosi hore opisal, v prvej tretine.... no a potom ked sa auto zahreje tak zabera az kdesi hore hore, snaz az v poslednej tretine drahy... inak spojka nerobi problem, netrasie ani nic, len ten zaber mi je cudny za studena a za tepla...

no a podla mna s tym suvisi aj dalsi problem, ktory sa objavuje len v zime, a sice ze po tychto rannych startoch sa tazko radi akakolvek rychlost... az kym sa nezahreje motor/spojka/prevodovka, potom to uz ide v podstate citelne lahsie... (vtedy ked aj spojka zabera omnoho vyssie)

v lete tento problem nemam, sadnem a v momente zaradim a idem...

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Napísané: Utorok, 12. Marca 2013, 11:34
od SurrendeR
tazke radenie za studena = vymenit prevodovy olej,
ten symptom so spojkou by som asi videl na vymenu brzdovky..

a preventivne by som asi aj tu spojku vymenil :lol:

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Napísané: Utorok, 12. Marca 2013, 14:48
od pby
SurrendeR napísal:
podobny problem som mal aj ja.. zdalo sa mi ze je spojka v prdeli.. bol to len ulomeny plastovy diel c. 6
samotna lamela bola ok, a aj mne obcas triaslo autom pri plynulom pustani spojky za nizkych otacok.
Obrázok

vymenil som celu spojku, ten plastovy diel sa da zohnat, mne ho poskytol kamarat zo starej prevodovky (ten diel ide do prevodovky)
a nemozem si to vynachvalit.. spojka ide uplne lahucko, zabera presne tak ako ma. :thumbup:


Super diky :thumbup: , mozno je to to iste alebo nieco podobne. Problem je len ze to budem musiet dat do servisu, netrufam si to rozoberat :)

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Napísané: Utorok, 12. Marca 2013, 14:53
od pby
dethXtreme napísal:
sa opytam ked je tu tato tema...vela majtelov 1,6 a 1,8 tu tvrdi, ze nemaju problem s autom "prehrabnut"...no mne sa to este nepodarilo...nejde o to ze by som chcel na kazdych semaforoch zagumovat alebo nieco podobne, ale z cisto teoretickeho hladiska ma to zaujima...schvalne som to skusal cez vikend na rovine...cisty suchy asfalt...otacky okolo 4500-5000 prudko pustena spojka, plyn na podlahu a...nic...otacky trosku klesli a auto sa plynulo rozbehlo...takze tusim spravne ze spojka je uz za zenitom? :D

( mam 1,8 m43 s gumy boli normalne 195/60 r15 )



OT:
Iba tak podripnem.. (ber to ako srandu :D ) a DSC si mal off ? :D

Inak mne prehrabne sem tam aj na zapnutom DSC ale to sa mi vidi ze stojim na kamienkoch zo zimnych posipoch ciest,ale to je len taky kratucky prehrab asi to DCS potom nepusti dalej. Pri vypnutom to hrabe ako prasa..

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Napísané: Utorok, 12. Marca 2013, 16:00
od pby
Teraz citam taku novinku, ak autom pri rozjazde trha moze byt pokazeny dvojhmotny zotrvacnik. Ako je to myslene pri rozjaze? Uz ked mam pustenu slojku a auto sa hybe len to stale sklbe? Alebo pri pustani spojky pri rozjazde ako som pisal vysie.. lebo mne s autom nehadze horibilne skor tak sek ako keby podradzujes a nevyrovnas otacky a pustis rychle spojku - len to ze ja sa iba pohynam..