Strana 1 z 2

spojenie rád...EXX i/ci/M3,5/td,s príprava na dlhú cestu...

Napísané: Utorok, 12. Februára 2013, 02:42
od Flog
Zdravíčko BMW maniaci.
Založil som novú tému v ktorej by som mal pár otázok ohľadom prípravy našich tátošov na dlhšie cesty poväčšine diaľničné jazdy na minimálne 2000km...
Ak tu taká téma je ospravedlnujem sa možete vymazať.. Hladať som skušal no tu na fore som nič podobne nenašiel.
Tak k veci.
Hlavnou temou je ako si pripraviť ten svoj vrak pred dlhou cestou, načo sa zamerať a čo sa zvykne nečakane pokaziť počas dlhých dialničných tripov.
CO sa týka veci ktoré sa nečakane kazia myslím tým hlavne ake príznaky skontrolovať pred jazdou na určitých častiach auta. Prispejem aj svojimy pár radami ale od vás žiadam niake dalšie.
Moje auto E36 318i M43, 1996, v super výbave atď... ono je to podstate už kríženec M3, 320i, a iných modelov z E36. Nalitané má 420 000km.
No a mňa a moje auto čaká cesta 23.2.2013 vyrážam za prácou do Svajčiarska.. je to cca 900km tam poväčšine po dialnici teda skoro stále + Nemecká autobahn. (nato sa obzvlášť teším) + niake behanie tam cca 500km + cesta domov s návštevou BMW centra Mníchov.. (kto chce pohladnice alebo foto píšte :D :D ) kde sa moj tátoš narodil.. takže cca 2500km mimo domoviny a odkázaný len na gola sadu v gufri a dobré odtahové poistenie...
A v tejto téme ide podstate o toto:
Načo sa zamerať pred jazdou:

JA ODPORÚČAM:

1. povinná výbava - skontrlovať povinnú výbavu + doplniť výbavu ktorá je povinná v štátoch cez ktore cestujete, + zistiť si predpisy napr od dobe zimných pneu a tak
2. pneumatiky- na slikoch nikam ani nechodťe, Rakúšania vám prikážu odtah, Svajčiar vás pošle domov a nepustia vás do krajiny atď.
3. STK- ak máte 2 týždne do konca stk neriskovať ale dať si spraviť novú radšej. ked vás chytia že vám prepadla = mastná pokuta
4. NÁPLNE- Motorový olej- ak máte za polovicou servisného intervalu skontrolvať- doliať, ak máte už pred koncom intervalu alebo minimálne tolko čo idete odporúčam vymeniť- mne ostáva 3000 km to je to jedno zelené políčko takže olej musím vymeniť pre istotu, taktiež si zoberte liter do zásoby...
Skontrlovať brzdovku, chladiacu zmes, ostrekovače atď
5. NAFTOVÉ MOTORY- skontrlovať turbo a poriadne- bratova e46 320d mu crashla na nemeckej diaľnici.. turbo oprava na mieste v BMW 3000€, cestoval z UK Aylesbury do Trenčína. 1700km tam 1700km naspať + niečo po SR.. auto sme pred cestou do UK kontrolovali no v Nemecku ho nechalo.. Dôvod. pred cestou na SR to prechlastal olejol a siel natom 2500km... alebo možno už staroba. No ako sa priznal v Nemecku plný kotol 210km/h dosť dlho...vraj ho srali Insignie :D
6. Svetlá, všetky skontlovať, dať nastaviť predné svetlomety ( to musím ja )
7. Umyť motor od oleja a skontlovať netesnosti aby sa stihli včas odstrániť.
8. Ak neviete kedy sa menil drážkový remeň odporúčam si jeden hodiť do kufra. Na benzíne bez alternátora ďaleko nezájdete a v noci este menej...
9. VELMI DOlEZITÉ - nafúkať rezervu - ľahšie je vypustiť vzduch ako ho tam ústami natlačiť čo je vlastne nemožné.
10. Nezabudnúť zelenú kartu od poistenia a dobré cestovné poistenie, starším modelom odporúčam aj poistenie odtahu do servisu. dá sa ušetriť 300€ za odťah.
11. Ak máte podozrenie na niaké ložisko alebo niečo jazdy dôležite - vymeniť!!! návod na výmenu zadného ložiska TU
http://www.bmwklub.sk/bmw3-e36/navod-vymena-loziska-e36-e30-e46-zadna-naprava-t74171.html
12. výfuk- dôkladná kontrola - ak vám odpadne je nepríjemné s tým isť dlhú ceste keď to huči ako lietadlo -- v Prípade podozrenia niakej dierky alebo niečoho podobné aspoň provizórne prelepiť hliníkovou páskou, je teplu odolná, nehorý a ak to nešľahnete priamo na zvody tak by mala dlho na výfuku vydržať...
13. Stierače -kontrola gumičiek... ako sa hovorí je dôležité vidieť ale ešte dôležitejšie byť videný
14. Na dlhšie trasy sa vraj odporúča prifúknuť gumy kvôli spotrebe.. A pozor ak máte pneumatiky ktoré nemáte v TP zapísané moc radšej v zahraničí nedriftujte nech nelákaťe zelených na dôkladné kontroly.
15. tankovať doplna a neísť na rezervu- nikdy totiž neviete kde je najbližšia pumpa ak trasu samozrejme nepoznáte.. taktiež sa može palivomer mýliť preto odpurúčam KANISTER do kufra a samozrejme plný toho načo váš chrobáčik teda Bavorák jazdí.. ale maximálne 10L.. keby veziete viac a dokonca v inej nádobe ako je kanister tak to môže byť problém pre príslušníkov.
16. Dilničná známka. Nato nezabudnite.. aj keby idete len 5KM... znova brat na 320d šiel len 5 km cez rakúske autobahn a hned ho mali ,, pokuta 150€ alebo ak nemáte na pokutu zoberú vám rádio, alebo niečo iné ak to má hodnotu.
17. A TO NAJDOLEZITEJSIE - ROZVODY - ten kto má retaz tak je zahojený ale tí menej štstný s remenom skontrolovať rozvody, ked vám prdne motor v zahraničí daleko od domova tak len zobrať značky a auto do priekopy
18. Trpezlivosť a dobrú hudbu aby nám cesta s nasimi milačikmi ( BMW ) ubehli čo najrýchlejšie, najlepšie, nič nám nestálo v ceste, a HLAVNE SI ROBIŤ prestávky. Nikto niesme stroj a každý chceme svoje auto privieť naspať domov v poriadku...

NO A TERAZ JE TO NA VAS A VASICH NAPADOCH A POSTREHOCH.. KED SA VRATIM HNED SEM HODÍM FOTKY Z CESTY A NAPISEM CO SA (NE)POKAZILO . VERIM ZE SA ALE NIC NEPOKAZI A PREZIJEME TO VSETCI BEZ UJMY..
PISTE NAVRHY, POSTREHY, ZAZITKY Z DLHYCH CIEST na Bayerische Motoren Werke
\:D/ peace

Re: spojenie rád...EXX i/ci/M3,5/td,s príprava na dlhú cest

Napísané: Utorok, 12. Februára 2013, 10:12
od Kraken
Keď sa ti na ceste do švajčiarska pokazí E36 tak ju tam nechaj pri ceste,kúp si druhú za 500e a ideš ďalej :mrgreen: Len si robím srandu :wink:

Dobrá téma, tiež si pred dlhými cestami radšej všetko kontrolujem a poriadne sa nabalím. Ja ešte doplním že je dobré nosiť si kufrík s gola sadou + nejaké náradie ako napr kombinačky, kliešte, no a + nejakú poriadnu lepiacu pásku, plastové sťahovacie pásky, drôt, kábel, štartovacie káble. Proste prkotiny ktoré môžu pomôcť.

Re: spojenie rád...EXX i/ci/M3,5/td,s príprava na dlhú cest

Napísané: Utorok, 12. Februára 2013, 19:17
od Flog
no to je samozrejmosť že to tak spravím... zoberem značky a auto nechám tam :D a s tým náradim suhlasim.. dobrý postreh..

Re: spojenie rád...EXX i/ci/M3,5/td,s príprava na dlhú cest

Napísané: Streda, 13. Februára 2013, 20:18
od fafa111
ja nosím ešte malý kompresor na vzduch a ten sprej na defekty, ak by som dostal 2x defekt.

Mne raz praskla hadica vo švajčiarsku na vodu, čo ide od kurenia do motora. Na M52 to je vzadu za motorom, prístup dost blbý. Tam obycajnu hadicu nekupis, ako tu v mototechne. V servisoch pýtali za opravu 2000 frankov. Kamarat mi priniesol potom hadicu z SK, v BMW stala 15€.
Takže ja odporučam pomenit všetky podozrivé hadice.

Re: spojenie rád...EXX i/ci/M3,5/td,s príprava na dlhú cest

Napísané: Streda, 13. Februára 2013, 21:32
od Kraken
mne na dialnici vytiahlo vonka prednú smerovku a ostala visieť len na kábli, tam mi pomohla lepiaca páska

ďalšia vec je napr že sa zasekne brzdový valček v strmeni na nejakej kratšej trase, tak vtedy sa snažiť čím menej brzdiť, on sa postupne otrasmi uvoľní ale pri brzdení sa znova vysunie a zasekne, čiže snažiť sa čo najviac brzdiť len motorom a brzdou len vo fakt nutnom prípade

zaseknutý brzdový valček spoznáte buď podľa šúchania brzdy (ale nie vždy šúcha) alebo podľa prehrievania jedného koesa, niekedy je cítiť akoby spálenú gumu

Re: spojenie rád...EXX i/ci/M3,5/td,s príprava na dlhú cest

Napísané: Streda, 13. Februára 2013, 21:55
od Flog
fafa111 napísal:
ja nosím ešte malý kompresor na vzduch a ten sprej na defekty, ak by som dostal 2x defekt.

Mne raz praskla hadica vo švajčiarsku na vodu, čo ide od kurenia do motora. Na M52 to je vzadu za motorom, prístup dost blbý. Tam obycajnu hadicu nekupis, ako tu v mototechne. V servisoch pýtali za opravu 2000 frankov. Kamarat mi priniesol potom hadicu z SK, v BMW stala 15€.
Takže ja odporučam pomenit všetky podozrivé hadice.


toto isté sa stalo kamarádovy za ktorým tam idem... on má starsiu audinu tusim Audi 100 a tam mu hadica z chladiča praskla...ale zalepil ci co spravil a asi načural a siel dalej.. :D hadice v chladiči som skontroloval ale to kurenie neviem no..či sa k tomu dostanem.. ale pozrem to diki za radu....

A pripojím aj ja jeden svoj zážitok...stalo sa to síce len 10 km od domu ale predsa.. vypovedal mi altelnátor v noci... velmi slabo svietila kontrolka dobíjania a zrazu svetlá prestali svietit, pomaly zhasinaly, potom odislo radio, a nakoniec aj čerpadlo paliva a motor skapal... a na vine boli uhlíky alternátora... oprava ktora zahrnala, uhliky, čistenie, nové ložiská + robota 35€ u nas na družstve...

Re: spojenie rád...EXX i/ci/M3,5/td,s príprava na dlhú cest

Napísané: Štvrtok, 14. Februára 2013, 14:59
od PietroLM
Na nejaké extra prípravy pred dlhšou trasou neverím. Auto si v dobrom stave treba udržiavať priebežne, a keď niečo prdne tak väčšinou lepiaca páska nepomôže.. nafúkať gumy, skontrolovať olej a môže sa ísť. Pozor dávať na miestne legislatívne špeciality ako napr. počet reflexných viest, povinnosť používať zimné gumy v určitom období a podobne.

Naozaj dlhú trasu som šiel len raz, k Holandským hraniciam po auto pre brata. Tam aj naspäť niečo pod 2000 km, viacmenej na otočku. Zabudli sme priebežne kontrolovať olej a doma sme našli pomaly suchú rysku :lol: Teraz na svojom aktuálnom TDS-ku by som sa rovnakú trasu bál ísť. Auti jazdí dobre, ale má náhle sklony k "nejazdeniu"..

A ešte ma napadlo- keď už budete jazdiť v zahraničí na slovenských značkách- skúste trochu pozitívne reprezentovať našu domovinu. Jazdite ohľaduplne a keď sa niekto chce zaradiť do pruhu- pustite ho. Nech na nás tí západňáci nepozerajú ako na odpad z východu.

Re: spojenie rád...EXX i/ci/M3,5/td,s príprava na dlhú cest

Napísané: Štvrtok, 14. Februára 2013, 17:20
od Kraken
PietroLM napísal:
Na nejaké extra prípravy pred dlhšou trasou neverím. Auto si v dobrom stave treba udržiavať priebežne, a keď niečo prdne tak väčšinou lepiaca páska nepomôže.. nafúkať gumy, skontrolovať olej a môže sa ísť. Pozor dávať na miestne legislatívne špeciality ako napr. počet reflexných viest, povinnosť používať zimné gumy v určitom období a podobne.

Naozaj dlhú trasu som šiel len raz, k Holandským hraniciam po auto pre brata. Tam aj naspäť niečo pod 2000 km, viacmenej na otočku. Zabudli sme priebežne kontrolovať olej a doma sme našli pomaly suchú rysku :lol: Teraz na svojom aktuálnom TDS-ku by som sa rovnakú trasu bál ísť. Auti jazdí dobre, ale má náhle sklony k "nejazdeniu"..

A ešte ma napadlo- keď už budete jazdiť v zahraničí na slovenských značkách- skúste trochu pozitívne reprezentovať našu domovinu. Jazdite ohľaduplne a keď sa niekto chce zaradiť do pruhu- pustite ho. Nech na nás tí západňáci nepozerajú ako na odpad z východu.


tak jasné že auto treba mať stále v dobrej kondícii, ale iné je trebars keď človek jazdí len doma po meste a môže si dovoliť dojazdiť trebars brzdové doštičky takmer úplne a iné je keď ide do zahraničia tak to treba vymeniť aj trocha predčasne

jasné že páska nerieši všetky problémy, ale vie pomôcť vo veľa situáciách a nezaberá veľa miesta, radšej volím mať pásku v kufríku s náradím ako zaplatiť 100e za odťah kôli nejakej prasknutej hadici, alebo ti niekto buchne do speťáku a vyláme ti úchyty na zrkadlo, tak si ho tam prilepíš páskou alebo pôjdeš bez zrkadla... atď atď. Pri autách ako E36 už musíš rozmýšľať aj ako McGyver :mrgreen: lebo nikdy nevieš čo sa môže stať. Mne sa zišla páska vtedy na tú prednú smerovku, nemať ju tak by bolo dosť blbé ísť bez ľavej prednej smerovky, respektíve so smerovkou v kufri.

Re: spojenie rád...EXX i/ci/M3,5/td,s príprava na dlhú cest

Napísané: Štvrtok, 14. Februára 2013, 23:01
od Flog
Kraken napísal:

tak jasné že auto treba mať stále v dobrej kondícii, ale iné je trebars keď človek jazdí len doma po meste a môže si dovoliť dojazdiť trebars brzdové doštičky takmer úplne a iné je keď ide do zahraničia tak to treba vymeniť aj trocha predčasne

jasné že páska nerieši všetky problémy, ale vie pomôcť vo veľa situáciách a nezaberá veľa miesta, radšej volím mať pásku v kufríku s náradím ako zaplatiť 100e za odťah kôli nejakej prasknutej hadici, alebo ti niekto buchne do speťáku a vyláme ti úchyty na zrkadlo, tak si ho tam prilepíš páskou alebo pôjdeš bez zrkadla... atď atď. Pri autách ako E36 už musíš rozmýšľať aj ako McGyver :mrgreen: lebo nikdy nevieš čo sa môže stať. Mne sa zišla páska vtedy na tú prednú smerovku, nemať ju tak by bolo dosť blbé ísť bez ľavej prednej smerovky, respektíve so smerovkou v kufri.



presne tak máte obaja pravdu.. ked sa niečo stať má tak sa to stane... lenje dolezite vzdy vedieť na čom clovek je a hlavne byť na všetko pripravený...

Re: spojenie rád...EXX i/ci/M3,5/td,s príprava na dlhú cest

Napísané: Piatok, 15. Februára 2013, 20:51
od voMacK
vy si tie svoje autiska aspon viete a mozte opravit..mne kebyze sa F10 vysere niekde v dalekych koncinach..tak asi len mierumilovne vystupim, prejdem do najblizsich krickov a tam sa tisko rozplacem :mrgreen: :mrgreen:

no a potom by som zacal obvolavat rozne asistencne sluzby co mam zaplatene nech ma laskavo pridu KURVA vytiahnut z pruseru :mrgreen:

inak so sebou nosim aspon vodu a deku aby mi nebola zima [v pripade, zeby sa dojebalo aj webasto]

Re: spojenie rád...EXX i/ci/M3,5/td,s príprava na dlhú cest

Napísané: Piatok, 15. Februára 2013, 21:10
od PetoK
Čo tu píšeš za blbosti? Robil som v BMW, pokial máš takéto nové auto, stačí jeden telefon a rieši sa... :thumbup: a zas asi nikto nejde na Sibír kde najbližší BMW servis je 3000 km... :D

Re: spojenie rád...EXX i/ci/M3,5/td,s príprava na dlhú cest

Napísané: Piatok, 15. Februára 2013, 22:24
od Flog
voMacK napísal:
vy si tie svoje autiska aspon viete a mozte opravit..mne kebyze sa F10 vysere niekde v dalekych koncinach..tak asi len mierumilovne vystupim, prejdem do najblizsich krickov a tam sa tisko rozplacem :mrgreen: :mrgreen:

no a potom by som zacal obvolavat rozne asistencne sluzby co mam zaplatene nech ma laskavo pridu KURVA vytiahnut z pruseru :mrgreen:

inak so sebou nosim aspon vodu a deku aby mi nebola zima [v pripade, zeby sa dojebalo aj webasto]


v civilizovaných krajinách by mala za tebou po pár telefonátoch prisť X5 s náradím a opraviť ťa na mieste... samozrejme že nepojdu za 20 ročnou E30 alebo 15 ročnou E36... ale pri F10 si myslím že oprava pri poruche na ceste by za tie peniaze čo stojí nove BMW mala byť minimálne raz v cene.. či sa mýlim?

Re: spojenie rád...EXX i/ci/M3,5/td,s príprava na dlhú cest

Napísané: Piatok, 15. Februára 2013, 23:05
od PetoK
Samozrejme, pokial máš nové auto v záruke, výjazd nie je problém...

Re: spojenie rád...EXX i/ci/M3,5/td,s príprava na dlhú cest

Napísané: Piatok, 22. Februára 2013, 19:23
od Flog
tak za chvilu vyrážam.. auto pripravené, vymenení olej BMW, drážkový remeň, dofukané gumy, v kufri vsetko možné náradie od gola sady cez hlinikovu pasku az po nabijačku na baterku...vsetko skontrolované... vylestené predne okno a nanesená niaka chemikalia odpudzujuca sneh, vodu a namrazu...
tak drzte palce a ked sa vratim dam vediet čo a ako sa (ne)pokazilo :D

peace \:D/

Re: spojenie rád...EXX i/ci/M3,5/td,s príprava na dlhú cest

Napísané: Pondelok, 25. Februára 2013, 09:36
od pelo
Nejako moc to prezivate sa mi zda.
Kazdy kto jazdi na aute asi zhruba vie, v akom stave ho ma. Cize si asi stihol vsimnut v akom stave ma brzdy, ci mu neunika chladiaca kvapalina, ci je dobry termostat, nehuci lozisko, nehrka retaz, nema zjazdene gumy az na kord a podobne. Pokial ma teda auto nejake zavady, tak ich riesim vtedy, ked su a nie stylom "ved jazdim len v meste, tak platnicky mozem dojazdit az na brzdovy valcek a kotuce na chladiace rebra." Takisto viem, ci mi nepusta nejake koleso, ci mam nahustenu rezervu, ci mi z auta nieco neodpadava, ci svietia svetla, ci mam trojuholnik, vestu/y, pripadne hasiaci pristroj a podobne. Ale aj tak, ked nieco bude chciet prdnut, tak to prdne, ale pravidelnou udrzbou aspon eliminujem cast moznych zavad.

Ked idem niekam na dlhsiu cestu, tak mam dole pri rezerve malu gola sadu a kombinacky, pripadne este tu izolacku to je vsetko. Nez vyrazim, nadvihnem kapotu, ci mi neslzi nejaka hadica, skontrolujem chladic a olej. Po ceste sa stavim na benzinke, doplnim vodu do ostrekovacov, dohustim kolesa a kupim si nejaku picovinu na vyzieranie po ceste, pripadne monster...

Pokial sa na tych autach bojite ist dlhsiu trasu, tak s nimi nejazdite ani po meste. Je to jedno, ci mi brzdy vypovedaju sluzbu na dialnici alebo v meste -na dialnici sa zabijem akurat ja, v meste k tomu sepalim este aj nejaku rodinku s kocikom... ](*,)