spojenie rád...EXX i/ci/M3,5/td,s príprava na dlhú cestu...
Napísané: Utorok, 12. Februára 2013, 02:42
Zdravíčko BMW maniaci.
Založil som novú tému v ktorej by som mal pár otázok ohľadom prípravy našich tátošov na dlhšie cesty poväčšine diaľničné jazdy na minimálne 2000km...
Ak tu taká téma je ospravedlnujem sa možete vymazať.. Hladať som skušal no tu na fore som nič podobne nenašiel.
Tak k veci.
Hlavnou temou je ako si pripraviť ten svoj vrak pred dlhou cestou, načo sa zamerať a čo sa zvykne nečakane pokaziť počas dlhých dialničných tripov.
CO sa týka veci ktoré sa nečakane kazia myslím tým hlavne ake príznaky skontrolovať pred jazdou na určitých častiach auta. Prispejem aj svojimy pár radami ale od vás žiadam niake dalšie.
Moje auto E36 318i M43, 1996, v super výbave atď... ono je to podstate už kríženec M3, 320i, a iných modelov z E36. Nalitané má 420 000km.
No a mňa a moje auto čaká cesta 23.2.2013 vyrážam za prácou do Svajčiarska.. je to cca 900km tam poväčšine po dialnici teda skoro stále + Nemecká autobahn. (nato sa obzvlášť teším) + niake behanie tam cca 500km + cesta domov s návštevou BMW centra Mníchov.. (kto chce pohladnice alebo foto píšte
) kde sa moj tátoš narodil.. takže cca 2500km mimo domoviny a odkázaný len na gola sadu v gufri a dobré odtahové poistenie...
A v tejto téme ide podstate o toto:
Načo sa zamerať pred jazdou:
JA ODPORÚČAM:
1. povinná výbava - skontrlovať povinnú výbavu + doplniť výbavu ktorá je povinná v štátoch cez ktore cestujete, + zistiť si predpisy napr od dobe zimných pneu a tak
2. pneumatiky- na slikoch nikam ani nechodťe, Rakúšania vám prikážu odtah, Svajčiar vás pošle domov a nepustia vás do krajiny atď.
3. STK- ak máte 2 týždne do konca stk neriskovať ale dať si spraviť novú radšej. ked vás chytia že vám prepadla = mastná pokuta
4. NÁPLNE- Motorový olej- ak máte za polovicou servisného intervalu skontrolvať- doliať, ak máte už pred koncom intervalu alebo minimálne tolko čo idete odporúčam vymeniť- mne ostáva 3000 km to je to jedno zelené políčko takže olej musím vymeniť pre istotu, taktiež si zoberte liter do zásoby...
Skontrlovať brzdovku, chladiacu zmes, ostrekovače atď
5. NAFTOVÉ MOTORY- skontrlovať turbo a poriadne- bratova e46 320d mu crashla na nemeckej diaľnici.. turbo oprava na mieste v BMW 3000€, cestoval z UK Aylesbury do Trenčína. 1700km tam 1700km naspať + niečo po SR.. auto sme pred cestou do UK kontrolovali no v Nemecku ho nechalo.. Dôvod. pred cestou na SR to prechlastal olejol a siel natom 2500km... alebo možno už staroba. No ako sa priznal v Nemecku plný kotol 210km/h dosť dlho...vraj ho srali Insignie
6. Svetlá, všetky skontlovať, dať nastaviť predné svetlomety ( to musím ja )
7. Umyť motor od oleja a skontlovať netesnosti aby sa stihli včas odstrániť.
8. Ak neviete kedy sa menil drážkový remeň odporúčam si jeden hodiť do kufra. Na benzíne bez alternátora ďaleko nezájdete a v noci este menej...
9. VELMI DOlEZITÉ - nafúkať rezervu - ľahšie je vypustiť vzduch ako ho tam ústami natlačiť čo je vlastne nemožné.
10. Nezabudnúť zelenú kartu od poistenia a dobré cestovné poistenie, starším modelom odporúčam aj poistenie odtahu do servisu. dá sa ušetriť 300€ za odťah.
11. Ak máte podozrenie na niaké ložisko alebo niečo jazdy dôležite - vymeniť!!! návod na výmenu zadného ložiska TU
http://www.bmwklub.sk/bmw3-e36/navod-vymena-loziska-e36-e30-e46-zadna-naprava-t74171.html
12. výfuk- dôkladná kontrola - ak vám odpadne je nepríjemné s tým isť dlhú ceste keď to huči ako lietadlo -- v Prípade podozrenia niakej dierky alebo niečoho podobné aspoň provizórne prelepiť hliníkovou páskou, je teplu odolná, nehorý a ak to nešľahnete priamo na zvody tak by mala dlho na výfuku vydržať...
13. Stierače -kontrola gumičiek... ako sa hovorí je dôležité vidieť ale ešte dôležitejšie byť videný
14. Na dlhšie trasy sa vraj odporúča prifúknuť gumy kvôli spotrebe.. A pozor ak máte pneumatiky ktoré nemáte v TP zapísané moc radšej v zahraničí nedriftujte nech nelákaťe zelených na dôkladné kontroly.
15. tankovať doplna a neísť na rezervu- nikdy totiž neviete kde je najbližšia pumpa ak trasu samozrejme nepoznáte.. taktiež sa može palivomer mýliť preto odpurúčam KANISTER do kufra a samozrejme plný toho načo váš chrobáčik teda Bavorák jazdí.. ale maximálne 10L.. keby veziete viac a dokonca v inej nádobe ako je kanister tak to môže byť problém pre príslušníkov.
16. Dilničná známka. Nato nezabudnite.. aj keby idete len 5KM... znova brat na 320d šiel len 5 km cez rakúske autobahn a hned ho mali ,, pokuta 150€ alebo ak nemáte na pokutu zoberú vám rádio, alebo niečo iné ak to má hodnotu.
17. A TO NAJDOLEZITEJSIE - ROZVODY - ten kto má retaz tak je zahojený ale tí menej štstný s remenom skontrolovať rozvody, ked vám prdne motor v zahraničí daleko od domova tak len zobrať značky a auto do priekopy
18. Trpezlivosť a dobrú hudbu aby nám cesta s nasimi milačikmi ( BMW ) ubehli čo najrýchlejšie, najlepšie, nič nám nestálo v ceste, a HLAVNE SI ROBIŤ prestávky. Nikto niesme stroj a každý chceme svoje auto privieť naspať domov v poriadku...
NO A TERAZ JE TO NA VAS A VASICH NAPADOCH A POSTREHOCH.. KED SA VRATIM HNED SEM HODÍM FOTKY Z CESTY A NAPISEM CO SA (NE)POKAZILO . VERIM ZE SA ALE NIC NEPOKAZI A PREZIJEME TO VSETCI BEZ UJMY..
PISTE NAVRHY, POSTREHY, ZAZITKY Z DLHYCH CIEST na Bayerische Motoren Werke
peace
Založil som novú tému v ktorej by som mal pár otázok ohľadom prípravy našich tátošov na dlhšie cesty poväčšine diaľničné jazdy na minimálne 2000km...
Ak tu taká téma je ospravedlnujem sa možete vymazať.. Hladať som skušal no tu na fore som nič podobne nenašiel.
Tak k veci.
Hlavnou temou je ako si pripraviť ten svoj vrak pred dlhou cestou, načo sa zamerať a čo sa zvykne nečakane pokaziť počas dlhých dialničných tripov.
CO sa týka veci ktoré sa nečakane kazia myslím tým hlavne ake príznaky skontrolovať pred jazdou na určitých častiach auta. Prispejem aj svojimy pár radami ale od vás žiadam niake dalšie.
Moje auto E36 318i M43, 1996, v super výbave atď... ono je to podstate už kríženec M3, 320i, a iných modelov z E36. Nalitané má 420 000km.
No a mňa a moje auto čaká cesta 23.2.2013 vyrážam za prácou do Svajčiarska.. je to cca 900km tam poväčšine po dialnici teda skoro stále + Nemecká autobahn. (nato sa obzvlášť teším) + niake behanie tam cca 500km + cesta domov s návštevou BMW centra Mníchov.. (kto chce pohladnice alebo foto píšte


A v tejto téme ide podstate o toto:
Načo sa zamerať pred jazdou:
JA ODPORÚČAM:
1. povinná výbava - skontrlovať povinnú výbavu + doplniť výbavu ktorá je povinná v štátoch cez ktore cestujete, + zistiť si predpisy napr od dobe zimných pneu a tak
2. pneumatiky- na slikoch nikam ani nechodťe, Rakúšania vám prikážu odtah, Svajčiar vás pošle domov a nepustia vás do krajiny atď.
3. STK- ak máte 2 týždne do konca stk neriskovať ale dať si spraviť novú radšej. ked vás chytia že vám prepadla = mastná pokuta
4. NÁPLNE- Motorový olej- ak máte za polovicou servisného intervalu skontrolvať- doliať, ak máte už pred koncom intervalu alebo minimálne tolko čo idete odporúčam vymeniť- mne ostáva 3000 km to je to jedno zelené políčko takže olej musím vymeniť pre istotu, taktiež si zoberte liter do zásoby...
Skontrlovať brzdovku, chladiacu zmes, ostrekovače atď
5. NAFTOVÉ MOTORY- skontrlovať turbo a poriadne- bratova e46 320d mu crashla na nemeckej diaľnici.. turbo oprava na mieste v BMW 3000€, cestoval z UK Aylesbury do Trenčína. 1700km tam 1700km naspať + niečo po SR.. auto sme pred cestou do UK kontrolovali no v Nemecku ho nechalo.. Dôvod. pred cestou na SR to prechlastal olejol a siel natom 2500km... alebo možno už staroba. No ako sa priznal v Nemecku plný kotol 210km/h dosť dlho...vraj ho srali Insignie

6. Svetlá, všetky skontlovať, dať nastaviť predné svetlomety ( to musím ja )
7. Umyť motor od oleja a skontlovať netesnosti aby sa stihli včas odstrániť.
8. Ak neviete kedy sa menil drážkový remeň odporúčam si jeden hodiť do kufra. Na benzíne bez alternátora ďaleko nezájdete a v noci este menej...
9. VELMI DOlEZITÉ - nafúkať rezervu - ľahšie je vypustiť vzduch ako ho tam ústami natlačiť čo je vlastne nemožné.
10. Nezabudnúť zelenú kartu od poistenia a dobré cestovné poistenie, starším modelom odporúčam aj poistenie odtahu do servisu. dá sa ušetriť 300€ za odťah.
11. Ak máte podozrenie na niaké ložisko alebo niečo jazdy dôležite - vymeniť!!! návod na výmenu zadného ložiska TU
http://www.bmwklub.sk/bmw3-e36/navod-vymena-loziska-e36-e30-e46-zadna-naprava-t74171.html
12. výfuk- dôkladná kontrola - ak vám odpadne je nepríjemné s tým isť dlhú ceste keď to huči ako lietadlo -- v Prípade podozrenia niakej dierky alebo niečoho podobné aspoň provizórne prelepiť hliníkovou páskou, je teplu odolná, nehorý a ak to nešľahnete priamo na zvody tak by mala dlho na výfuku vydržať...
13. Stierače -kontrola gumičiek... ako sa hovorí je dôležité vidieť ale ešte dôležitejšie byť videný
14. Na dlhšie trasy sa vraj odporúča prifúknuť gumy kvôli spotrebe.. A pozor ak máte pneumatiky ktoré nemáte v TP zapísané moc radšej v zahraničí nedriftujte nech nelákaťe zelených na dôkladné kontroly.
15. tankovať doplna a neísť na rezervu- nikdy totiž neviete kde je najbližšia pumpa ak trasu samozrejme nepoznáte.. taktiež sa može palivomer mýliť preto odpurúčam KANISTER do kufra a samozrejme plný toho načo váš chrobáčik teda Bavorák jazdí.. ale maximálne 10L.. keby veziete viac a dokonca v inej nádobe ako je kanister tak to môže byť problém pre príslušníkov.
16. Dilničná známka. Nato nezabudnite.. aj keby idete len 5KM... znova brat na 320d šiel len 5 km cez rakúske autobahn a hned ho mali ,, pokuta 150€ alebo ak nemáte na pokutu zoberú vám rádio, alebo niečo iné ak to má hodnotu.
17. A TO NAJDOLEZITEJSIE - ROZVODY - ten kto má retaz tak je zahojený ale tí menej štstný s remenom skontrolovať rozvody, ked vám prdne motor v zahraničí daleko od domova tak len zobrať značky a auto do priekopy
18. Trpezlivosť a dobrú hudbu aby nám cesta s nasimi milačikmi ( BMW ) ubehli čo najrýchlejšie, najlepšie, nič nám nestálo v ceste, a HLAVNE SI ROBIŤ prestávky. Nikto niesme stroj a každý chceme svoje auto privieť naspať domov v poriadku...
NO A TERAZ JE TO NA VAS A VASICH NAPADOCH A POSTREHOCH.. KED SA VRATIM HNED SEM HODÍM FOTKY Z CESTY A NAPISEM CO SA (NE)POKAZILO . VERIM ZE SA ALE NIC NEPOKAZI A PREZIJEME TO VSETCI BEZ UJMY..
PISTE NAVRHY, POSTREHY, ZAZITKY Z DLHYCH CIEST na Bayerische Motoren Werke
